CAT
Feb 12 2006, 02:52 PM
Un preten cu un e46 320d s-a plans zilele trecute ca masina nu "trage" uniform, si ca e nevoie sa ajunga la peste 2000 rpm ca sa merga normal.
la turatii de peste 2300-2500 masina merge normal, dar daca schimba si scade sub 1500rpm e nevoie de 3-5 secunde sa recupereze turatia.
am auzit de la cineva cu o problema asemanatoare la Skoda Octavia TDI si s-ar fi rezolvat printr-o curatare a turbinei. avand in vedere ca si eu am un diesel, sunt curios daca cineva stie despre ce curatare e vorba , cum se face si ce implica. riscuri? e ceva normal? masina pretenului meu are sub 100k km si a avut o exploatare linistita - primul proprietar avea aproape 70 de ani.
Sorin
Feb 12 2006, 02:54 PM
daca vrei pot sa-ti dau un nr de tel si sa vorvbesti cu omul si te poate ajuta sambata a facut aceasta operatie la un audi a4
este service nu vreo manareala
CAT
Feb 12 2006, 02:57 PM
multumesc, dar masina e in Bacau. va trebui sa o rezolve local.
eventual daca ar putea sa imi explice despre ce e vorba...
ce simptome avea a4?
SUPERBEC
Feb 12 2006, 03:58 PM
am mai auzit de treaba asta, curatat turbina etc...
poate la diesel se depune mai multa motorina nearsa etc desi nu prea cred, la benzina am desfacut de 4 ori turbina si nu prea am gasit piese care necesitau curatare .. se arunca la gunoi si se pun altele noi.
un kit de reparatie complet este undeva pe la 3-400 euro
Sorin
Feb 13 2006, 10:29 AM
era o turbina cu geometrie variabila aia de pe a4 si dupa 2500 de ture se plafona
dintii care variau gradele turbinei erau blocati si ii curgea un semenring si baga ulei in admisie
cu piese si manopera le face cam cu 500-600b eur maxim in functie ce are
atat a fost la un opel al carui ax s-a rupt
CAT
Feb 13 2006, 10:37 AM
OK
se pare ca nu e acelasi lucru
la E46 "trage" abia dupa ce trece de 2000 si ceva de ture. si e greu sa creasca in turatie de la 1000 la 2000
Sorin
Feb 13 2006, 11:26 AM
pe la motor sunt niste vacuumuri si bypasuri e probabil ca unul dintre ele sa nu mai functioneze si sa piarda la turatii joase
sa roage pe cineva care are un monometru pt masurat pe turbo si sa verifice presiunile si pe - si pe + care le baga masina , si in sarcina adica in mers si la relanti
CAT
Feb 13 2006, 11:40 AM
QUOTE
probabil ca unul dintre ele sa nu mai functioneze si sa piarda la turatii joase
exact asta e impresia
desi masina mea e mai grea (E39), urca mult mai usor in ture
CAT
Feb 13 2006, 11:45 AM
QUOTE
crezi ca intre 1000 si 2000 te afecteaza in vreun mare fel turbina ?
din cate stiu eu turbina functioneaza imediat ce pornesti motorul. nu sunt specialist in turbo , dar presupun ca are un rol si intre 1000 si 2000. impresia pe care mi-a lasat-o e ca si cum ar fi avut nevoie de cateva secunde sa acumuleze presiune. poate spun prostii... :retard:
Sorin
Feb 13 2006, 12:06 PM
o data ce ai pornit motorul si turbina incepe sa se invarta
pana la o anumita turatie motorul pe merge ca un motor aspirat , presiunea este 0- sa zicem ca la relanti motorul suge aerul cu -0.6 bar iar pe masura ce urci in turatie presiunea incepe sa creasca catre 0, in momentul in care a a trecut ai presiunea pe - 01.-----0.80-1.3 bar
in momentul incare se face acea schimbae un bypass nu functioneaza , mi se pare ca exista unu dupa intercooler pe traseul de admisie ,
de asemenea este posibil sa fie filtrul de aer de vina ... putin real dar este o posibilitate
CAT
Feb 13 2006, 12:39 PM
interesant
multumesc pt explicatii
la filtru de aer ne-am gandit si noi prima data. l-am schimbat si parca trage ceva mai bine. posibil sa fie doar imaginatia noastra
filtrul era destul de imbacsit . mi s-a parut ca era ca o cenusa foarte uscata. masina a mers cu filtru asta cam 25k
SUPERBEC
Feb 13 2006, 01:01 PM
25k cu un filtru? deja se pot intimpla multe....
CAT
Feb 13 2006, 01:21 PM
cel putin asa rezulta dupa cartea de service...
dar avand in vedere ca el a facut cu masina cam 10k de cand o are, si nu aschimbat decat uleiul... posibil ca asta sa fie realitatea
CAT
Feb 13 2006, 01:24 PM
am inteles ca la motoarele astea nu e bine sa mergi subturat = posibile depuneri pe paletele turbinei.
Sorin
Feb 13 2006, 02:14 PM
este fals motoarele trebuie sa mearga la toate regimurile
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.