Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E30 Coupe
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
Silviu
...asta e masina care imi va face inima sa mearga cu 140bpm.

Cand am luat-o am crezut ca am luat-o la pretul corect, dupa ce i-am dat jos interiorul am ajuns la concluzia ca m-am cam intepat. Am fost dezamagit o perioada, am crezut ca asta nu va mai fi niciodata masina, dar de acum a inceput sa prinda forma . Poate in vreo 2 saptamani o sa pun poze cu ea vopsita smile.gif . Va fi alba .

Motorul este pentru moment un 1.6 M40 . Imi doresc un 1.8is M42 pentru ca mi se pare cel mai bun motor pentru ce am eu nevoie . Sper sa il schimb dupa ce termin cu tablaraia .


Masina o voi folosi exclusiv pentru "racing". smile.gif
ionusunt
un s14 nu mi spune ca nu te ar coafa .bafta la project ..sa iasa bine! lasa aspectul si concentreaza te pe tehnic....ca mai stiu unii de si pun boxe in masina de curse.
io's®
CITAT(Silviu @ May 30 2009, 01:58 PM) *
. Imi doresc un 1.8is M42

....


Masina o voi folosi exclusiv pentru "racing". smile.gif

blink.gif



racing cu m42.. simplu?


eu iţi doresc succes !
Silviu
Nu inteleg de ce esti mirat. Motorul M42 mi se pare cel mai performant si mai accesibil motor de pe "piata". Si asta pentru ca e un motor USOR in 4 cilindri cu o putere litrica mare. Mi se pare cel mai apropiat de M3. tongue.gif
Restul motoarelor de la BMW sunt mari si grele.
Ciupanezu
Ce īnţelegi prin racing?

Silviu
Serpentine. VTM.
INTERCEPTOR
lasa ca nu ti ai liuat teapa cu caroseria ..nu sti singurul...am un prieten care si a luat una ..si cand am scos mochetele ........ne a luat rasul...am abandonat proiectul si a vandut o dezmembrata...spor la treaba

18 is si un compresor mecanic sau turbooo
Rotti
ai condus urs cu 1.8is ? nu se compara motorul ala cu m20b25, sa nu mai vb de m50. m42 e un motor ok, dar nu e pt racing.

bafta cu proiectul, cred ca e cel mai copt urs pe care l-am vazut vreodata, fara suparare.
316i
QUOTE (Rotti @ May 31 2009, 09:37 PM) *
ai condus urs cu 1.8is ? nu se compara motorul ala cu m20b25, sa nu mai vb de m50. m42 e un motor ok, dar nu e pt racing.

bafta cu proiectul, cred ca e cel mai copt urs pe care l-am vazut vreodata, fara suparare.


Vezi ca M42-ul e mai dezvoltat tehnologic decat un M50.
Si poate scrie Uwe aici cum statea el cu 1.8is de urs cu 2.5 M20.
Si mai vezi ca preturile pentru supra-alimentare sunt semnificativ mai reduse la 4cyl decat la 6cyl.
Daca nu are 6cyl si 150 de kile nu inseamna ca nu stie sa faca nimic.
Ciupanezu
QUOTE (Silviu @ May 31 2009, 01:19 PM) *
Serpentine. VTM.


Īn cazul acesta, gāndeşte-te şi la nişte suspensii bune, pune-i la punct articulaţia.
alex230ro
QUOTE (316i @ May 31 2009, 09:56 PM) *
Vezi ca M42-ul e mai dezvoltat tehnologic decat un M50.
Si poate scrie Uwe aici cum statea el cu 1.8is de urs cu 2.5 M20.
Si mai vezi ca preturile pentru supra-alimentare sunt semnificativ mai reduse la 4cyl decat la 6cyl.
Daca nu are 6cyl si 150 de kile nu inseamna ca nu stie sa faca nimic.

o dati in SF ca potential 2,5 M50 sau M20 e mai bun daca ai banu daca nu pana la urma merge si un M10 cu turbo,acum pentru VTM sunt niste reguli daca raportul cilindree/putere e ok pentru clasa unde vrea el sa intre atunci 1,8is sa fie smile.gif
PS: S14 iti rupe buzunarul dar am niste linkuri cu ce au facut unii cu S14 varianta de 2000 cm maine le pun biggrin.gif
INTERCEPTOR
rotti cel mai copt exista...si nu e asta al lu silviu...e al unu prieten........si e mult mai copt decat ala.de fapt nu prea mai ai de ce sa te legi ..cu tinichigeria..e un cotet putrezit:(
Silviu
QUOTE
m42 e un motor ok, dar nu e pt racing.

De ce nu ? Exista masini de curse cu puteri mai mici decat cea a is-ului. Cei ~130cp ai motorului sunt suficienti pentru a ma pune in dificultate pe un traseu virajat.

M50 mi se pare un motor OK pentru E36, pentru E30 este MULT prea mare. Si mai mult decat atat, nici nu am bani de M50.

QUOTE
bafta cu proiectul, cred ca e cel mai copt urs pe care l-am vazut vreodata, fara suparare.

Merci pentru incurajare, nu ma supar, ca nu am motiv.
Nici mie nu imi place cum arata, dar se face. Sudurile se fac in puncte cu un aparat MIG/MAG. Nu folosesc autogenul. Petecele vor arata urat, dar nu ma intereseaza asta.

QUOTE
Daca nu are 6cyl si 150 de kile nu inseamna ca nu stie sa faca nimic.

Exact.

QUOTE
Īn cazul acesta, gāndeşte-te şi la nişte suspensii bune, pune-i la punct articulaţia.

Da, sunt constient. Toate la timpul lor. Incet-incet, trebuie sa fiu inarmat cu vointa.

QUOTE
VTM sunt niste reguli daca raportul cilindree/putere e ok pentru clasa unde vrea el sa intre atunci 1,8is sa fie.

Exact.

O sa tin la curent topicul in functie de modificarile pe care le voi aduce masinii.
Silviu
Problema :

La ce ajuta rezervorul de supra-plin ? Eu vreau sa il elimin. La el ajung 3 furtune, unul mai gros si 2 subtiri. Ele intra in caroserie si de acolo nu stiu unde duc (evident ca duc la rezervor, dar nu stiu pe unde; nu vreau sa dau jos rezervorul, mi se pare o operatiune complicata si fara rost)
Ma poate ajuta cineva despre utilitatea acelui rezervor ?

In alta ordine de idei, am ceva vesti proaste : oalele de la arc nu erau ruginite, ci nu mai existau. Oala amortizorului pe dreapta arata ca naiba, nu avea pic de rezistenta.

Cu fata am terminat, au mai ramas de facut spatele, pe urma de dat cu grund/antifon dedesuptul, pregatitul pentru vopsit, vopsitul, echipatul...
Rotti
QUOTE (Silviu @ Jun 5 2009, 11:38 PM) *
Problema :

La ce ajuta rezervorul de supra-plin ? Eu vreau sa il elimin. La el ajung 3 furtune, unul mai gros si 2 subtiri. Ele intra in caroserie si de acolo nu stiu unde duc (evident ca duc la rezervor, dar nu stiu pe unde; nu vreau sa dau jos rezervorul, mi se pare o operatiune complicata si fara rost)
Ma poate ajuta cineva despre utilitatea acelui rezervor ?

In alta ordine de idei, am ceva vesti proaste : oalele de la arc nu erau ruginite, ci nu mai existau. Oala amortizorului pe dreapta arata ca naiba, nu avea pic de rezistenta.

Cu fata am terminat, au mai ramas de facut spatele, pe urma de dat cu grund/antifon dedesuptul, pregatitul pentru vopsit, vopsitul, echipatul...

interceptor mai zi ceva de asta biggrin.gif
nasol...
rezervorul ala lasa-l acolo mai bine
Silviu
Mda. O sa pun si poze...

Ideea e ca dupa ce am scos arcul pe stanga am rupt "ramasita de oala" cu mana iar pe dreapta nu am reusit sa scot arcul pentru ca fostul proprietar a prins arcul de caroserie cu un surub si un L . A trebuit sa iau flexul, sa tai surubul, apoi am scos arcul.

Cat despre rezervor, el era prins cu o sarma. Si asta pentru ca oala pe dreapta era ruginita si nu mai exista suportul pentru rezervorul de supra-plin.
QUOTE
rezervorul ala lasa-l acolo mai bine

Am rupt toate furtunasele care duceau acolo.
Eu m-am gandit ca e posibil sa aiba rol in momentul in care alimentezi : aerul care iese din rezervor in momentul in care bagi benzina trebuie sa iasa pe undeva, si anume pe unul din furtunasele acelea.
Deci daca astup furtunasele e posibil sa am probleme la alimentare.
Ciupanezu
Cānd iei o maşină veche, cel mai important este ca tabla să fie īn stare bună.

Mai bine luai o maşină un pic mai scumpă dar cu tabla īn stare mai bună.

Asta nu o să mai fie niciodată maşină decāt dacă bagi mulţi bani şi īnlocuieşti fiecare piesă ruginită.

Dacă freci cu peria de sārmă, chituieşti şi vopseşti, peste un an o să fie toată plină de flori de rugină.
rostil
Ala e vas de expansiune, mai are si rol de condensare a vaporilor de benzina. Sfatul meu e sa-l pui la loc.
Silviu
Dupa multi bani cheltuiti, dupa ce am trecut prin momente in care nu mai credeam ca masina va mai fi gata vreodata, azi-noapte am adus ursu' la buzau. (il aveam la un atelier in galati)

IN SFARSIT, am incheiat capitolul "tinichigerie", la vopsea mai trebuie sa umblu un pic, dar e bine ca de acum pot sa ma concentrez asupra celorlalte aspecte ale masinii.

ps: eu nu mai am la masina nici ITP si nici asigurare. Scaunele nu erau fixate deloc, centurile erau in portbagaj, deci chiar era o problema daca ma oprea POLITIA. Am avut noroc pana in Buzau, nu ne-am intalnit cu nici un echipaj, dar in Buzau am zarit politistii in mijlocul drumului. Drept urmare, am oprit masina, am dat cu spatele 10 metri, am pus semnal stanga si am luat-o pe o strada laturalnica. laugh.gif
Silviu
Ajutor : cum fac sa mai ridic motorul ? Am schimbat arcurile si am observat ca baia mea de ulei sta prea aproape de sol .
Cred ca la mine suportii si tampoanele sunt cele de M40 de E36 .
Ca sa ridic motorul va trebui sa schimb tampoanele cu cele de M30 ? :-S
Silviu
Acum cateva zile am incercat sa dau jos diferentialul de la masina.
Nu am reusit singur, am dus-o la un "moshulica" care a pus autogenul pe suruburi.

Apoi l-am rugat pe batran sa-mi sudeze satelitii.
( http://www.youtube.com/watch?v=umUamuwGWtk )

Eu nu am sudat cum a facut cel din filmulet, ci am sudat "rotitele" de la planetare de "pinion gears" din imagine : http://static.howstuffworks.com/gif/differential-open.gif

Sper sa tina. A mai facut cineva asa ?
Problema a fost la curatarea diferentialului de zgura de la aparatul de sudat.
Am incercat cu carpe, cu motorina, cu pensule, dar nu am reusit sa il fac "oglinda".
Imi e frica ca nu cumva sa stric diferentialul din cauza zgurei care intra intre "rotita" de la cardan si "pinionul principal".

io's®
siii..... o sa mergi numai drept? ohmy.gif
batz
hmmm.chiar sunt curios care e rezultatul.odata daca o sa tina si 2 cum o sa se comporte masina.
Silviu
http://www.youtube.com/watch?v=WJiTDVoNQRA

http://www.youtube.com/watch?v=xT98p4Qb9Lo...re=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=0DsfK1GEWtM

http://www.youtube.com/watch?v=1kHZ6gwPDQE

Cand o sa am diferentialul sudat pe masina o sa merg numai cu gume inguste si tocite. smile.gif Plus ca masina e destul de usoara de fund, imi imaginez ca o sa tina sudurile.
io's®
sa ne spui si nou cum merge masina, eu unul sunt ft curios
Silviu
Imi pare rau ca nu pot sa raspund prea detaliat pentru ca nu am putut sa merg suficient cat sa imi fac o parere, dar :

Plecarea de pe loc cu rotile din spate pe aceeasi suprafata : masina pleaca cam la fel ca inainte, parca totusi scartaie rotile mai mult.
Plecarea de pe loc cu o roata pe asfalt si una pe nisip/pietris : pleaca aproape la fel de bine ca si cum ar fi amandoua rotile pe asfalt, spatele se duce in partea cu nisipul. Urmele pe asfalt sunt lungi si serpuite. smile.gif

Intoarcerea din 3 miscari : groaznica. Eu nu am servo-directie (inca) si am montat pe masina un volan foarte mic. Nu am forta sa rotesc de volan, dar parca la asemenea manevre se roteste de volan mai greu ca inainte.

Cerculete : se invarte foarte usor. Fuge imediat si parca e foarte controlabila.

Mersul in linie dreapta : nu cred ca am mers cu ea cu mai mult de 60, insa uneori scartaie rotile si in linie dreapta. Eu am mers pe o strada cu foarte multe denivelari. De exemplu, gura de canalizare este un pic ridicata - cand ajunge roata din spate pe ea scartaie un pic. la fel si pe trecerile de pietoni.

Curbe : din pacate nu am putut sa iau decat curbe de 90 de grade cu viteza foarte mica. Nu pot sa ma pronunt, dar parca masina fuge mai usor decat cu un diferential open si parca e mult mai usor de controlat in derapaje.

Sudurile au fost realizate cu electrozi de aluminiu; in total se afla 8 suduri. Cred ca mai degraba o sa pice o planetara decat sa se sparga diferentialul.

Eu nu pot sa merg cu masina pentru ca nu am la ea ITP si este si foarte dificil de condus: nu am servo si am un volan foarte mic.



In alta ordine de idei, i-am schimbat arcurile pe spate, i-am pus unele de FORD. Acum este foarte joasa si de spate.


Cand o sa ii mai fac ceva, o sa postez.
Silviu
Schema cu locul exact al sudurilor.

Masina va primi in curand o punte spate cu discuri si jambe groase + discuri ventilate. smile.gif
Sper sa primeasca la fel de curand si o pompa de servo. smile.gif
Iar apoi, cine stie, poate si dreptul de a circula pe drumurile publice. huh.gif
Rotti
ai mare grija cu diferentialul ala pe ud, in curbe, nu e de joaca.
Guwy
QUOTE (Silviu @ Oct 14 2009, 04:25 PM) *
Imi pare rau ca nu pot sa raspund prea detaliat pentru ca nu am putut sa merg suficient cat sa imi fac o parere, dar :

Plecarea de pe loc cu rotile din spate pe aceeasi suprafata : masina pleaca cam la fel ca inainte, parca totusi scartaie rotile mai mult.
Plecarea de pe loc cu o roata pe asfalt si una pe nisip/pietris : pleaca aproape la fel de bine ca si cum ar fi amandoua rotile pe asfalt, spatele se duce in partea cu nisipul. Urmele pe asfalt sunt lungi si serpuite. smile.gif

Intoarcerea din 3 miscari : groaznica. Eu nu am servo-directie (inca) si am montat pe masina un volan foarte mic. Nu am forta sa rotesc de volan, dar parca la asemenea manevre se roteste de volan mai greu ca inainte.

Cerculete : se invarte foarte usor. Fuge imediat si parca e foarte controlabila.

Mersul in linie dreapta : nu cred ca am mers cu ea cu mai mult de 60, insa uneori scartaie rotile si in linie dreapta. Eu am mers pe o strada cu foarte multe denivelari. De exemplu, gura de canalizare este un pic ridicata - cand ajunge roata din spate pe ea scartaie un pic. la fel si pe trecerile de pietoni.

Curbe : din pacate nu am putut sa iau decat curbe de 90 de grade cu viteza foarte mica. Nu pot sa ma pronunt, dar parca masina fuge mai usor decat cu un diferential open si parca e mult mai usor de controlat in derapaje.

Sudurile au fost realizate cu electrozi de aluminiu; in total se afla 8 suduri. Cred ca mai degraba o sa pice o planetara decat sa se sparga diferentialul.

Eu nu pot sa merg cu masina pentru ca nu am la ea ITP si este si foarte dificil de condus: nu am servo si am un volan foarte mic.



In alta ordine de idei, i-am schimbat arcurile pe spate, i-am pus unele de FORD. Acum este foarte joasa si de spate.


Cand o sa ii mai fac ceva, o sa postez.

Daca este carcasa mica grupul tau se va sparge , asta iti spun din propria experienta ... " satelitii " aia care i-ai sudat tu se vor sparge si odata cu ei se va rupe si sudura !
La mine a rezistat vreo 6 - 7 ore pe un 2.0 m20 dar omorat bine in astea 6 - 7 ore biggrin.gif nu a stat deloc !
Mie unu imi place cu grupul sudat este foarte controlabila masina cand intra in derapaj , ce nu imi place este tarsaitul acela de roti !
Acum mi-am sudat alt grup biggrin.gif tot carcasa mica , cat tine ... nimeni nu stie , dar voi cumpara unu' carcasa mare si ala nu se va mai sparge !
Silviu
In ograda au aparut jambele. Am pus in ele amortizoarele, astept sa fac rost de pompa de servo-directie si o sa le montez pe toate deodata.
Silviu
Am luat si puntea spate cu discuri.

Din pacate, nu am reusit sa fac rost de pompa de servo-directie. sad.gif
Silviu
Vreau sa ridic 2 probleme:

1) Cum trebuie "imbinate" furtunele la o caseta cu servo-directie care functioneaza fara servo-directie ?
Stiu ca trebuie sa exista in continuare lichid ATF in caseta.
Eu vad solutia astfel: furtunul care ducea in pompa acum trebuie sa se duca in borcan. Deci amandoua furtunele in borcan.
Mi se pare cam complicat.
Nu e posibil sa pui surbuburi in caseta ? Daca se blocheaza intrarea/iesirea din caseta va mai functiona normal ? Se va putea trage de volan ?

*atasez si o schema cu modul in care vad eu lucrurile

2) Ce parere aveti despre construirea bucselor din poliamida? Este destul de tare (practic e mai mult plastic decat cauciuc), lucru care mi se pare oarecum ingrijorator. Pe de alta parte, masina nu va fi folosita in fiecare zi.
Nu ma intereseaza zgomotul si confortul, dar imi e frica de efectele negative pe care le-ar putea avea folosirea unui material prea dur.
Ciupanezu
Bucşele dure duc la uzura mai mare a casetei de direcţie.
Guwy
QUOTE (Silviu @ Dec 9 2009, 06:39 PM) *
Vreau sa ridic 2 probleme:

1) Cum trebuie "imbinate" furtunele la o caseta cu servo-directie care functioneaza fara servo-directie ?
Stiu ca trebuie sa exista in continuare lichid ATF in caseta.
Eu vad solutia astfel: furtunul care ducea in pompa acum trebuie sa se duca in borcan. Deci amandoua furtunele in borcan.
Mi se pare cam complicat.
Nu e posibil sa pui surbuburi in caseta ? Daca se blocheaza intrarea/iesirea din caseta va mai functiona normal ? Se va putea trage de volan ?

*atasez si o schema cu modul in care vad eu lucrurile

2) Ce parere aveti despre construirea bucselor din poliamida? Este destul de tare (practic e mai mult plastic decat cauciuc), lucru care mi se pare oarecum ingrijorator. Pe de alta parte, masina nu va fi folosita in fiecare zi.
Nu ma intereseaza zgomotul si confortul, dar imi e frica de efectele negative pe care le-ar putea avea folosirea unui material prea dur.

Bucsile se fac din poliuretan rigid , asa sunt facute bucsile POWERFLEX care costa " o gramada " de bani !
Daca ai un strungar bun si ai de unde sa iei poliuretan rigid iesi mult mai ieftin decat daca ai cumpara bucsi POWERFLEX !
Eu personal iti recomand sa iti faci , am un prieten care si-a facut si sunt foarte , foarte bune wink.gif !
Mouse
QUOTE (Rotti @ Nov 17 2009, 12:23 AM) *
ai mare grija cu diferentialul ala pe ud, in curbe, nu e de joaca.


traian...calin au fost pana in ungaria cu ele sudate....si s-au si intors >intregi
Silviu
Astazi am adus acasa pentru "junghi" pompa de servo si restul pieselor necesare pentru a monta servo-directie pe motorul M40.
Din pacate, am uitat fulia si cureaua in Bucuresti, a ramas ca saptamana viitoare sa intru in posesia lor.

Au mai ramas de facut bucsele dupa care masina va intra in probe...
...din pacate vremea nu tine cu mine, nu cred ca voi reusi sa imi montez toate piesele saptamana asta.

Intrebari :

- pompa de servo de M40 merge si pe M42 ? Se poate adapta pe el sau pe alte motoare ?
- eu am 2 casete de directie cu servo : una de E30 care are un pic de joc si una de E36 care borseste lichidul pe la semeringuri. Se potrivesc semeringurile intre ele ? ...ar fi ideal daca as face din 2 casete una BUNA!
Rotti
QUOTE (Mouse @ Jan 3 2010, 09:35 PM) *
traian...calin au fost pana in ungaria cu ele sudate....si s-au si intors >intregi

N-am zis ca nu ar merge dar pleaca spatele in toate directiile in curbe daca e ud. Dupa un timp te obisnuiesti.
Silviu
Bine ca a fost mai cald astazi... am reusit sa o pornesc, sa ii schimb rotile si sa o dezmortesc putin pe straduta pe care sta parcata.
Silviu
Astazi am facut rost de un rezervor de Dacia 500 LASTUN. biggrin.gif
Ciupanezu
Numit şi canistră. laugh.gif
Silviu
Cum se da jos puntea spate ?

Eu am desfacut toate suruburile si... puntea a ramas fixata in cele 2 suruburi din margine.
Am dat cu ciocanul in respectivele suruburi si nu se intampla nimic.
Am incercat sa dau foc la bucse si nu am obtinut nici un rezultat.

Cum se procedeaza ?

(in mod normal la 2-3 ciocane nu trebuia sa sara suruburile respective in masina si sa pice puntea ?)

PLIZ HELP.
TiL
Ai desfacut si surubul/suruburile care tin diferentialul?

Silviu
Diferentialul este dat jos.

Puntea acum "atarna" de cele 2 surburi.
Ideea e ca puntea e originala din 1983 si nu cred ca a mai fost data jos vreodata.
Eu am dat cu spray degripant in "gaurile" din masina (pe acolo unde ar trebui sa iasa suruburile).
TiL
Nu stiu de suruburile care intra in caroserie. Dar nici nu mai retin cum e prinderea la E30, stiu ca era mai ciudata decat la E28.

La E28 nu vroia sa pice jos din cauza ca diferentialul o tragea intr-o parte si facea sa se infraneze caderea ei pe suruburile care trec prin bucsi. Dar cu tu nu ai diferentialul pus, ar trebui sa fie echilibrata si sa pice ...
Silviu
Posibil sa nu pice din cauza bratelor.
Mie mi se pare ca miezul bucselor "s-a sudat" in timp de suruburi. sad.gif
O sa mai fac o incercare in weekendul care urmeaza.
Silviu
Din cate am scormonit pe net am vazut ca nu sunt singuru' care nu a fost in stare sa dea jos puntea.
Tot ce am inteles e ca imi trebuie un ciocan mai mare si o presa precum cea din imagine.
Cam asa ar trebui sa evolueze lucrurile si la mine:
tomado e28 owner
Eu am presa ca cea din imagine acasa dar daca intampina rezistente mari nu prea e eficienta. Eu la pivoti am folosit-o. Care era sudat in timp a iesit doar fortat cu ranga si cu multe ciocane sad.gif
Silviu
Daca nu spargeam o bucsa de la brate, astazi as fi terminat de montat puntea. Si as fi ridicat-o de fata cu scopul de a-i schimba jambele + amortizoarele + bucsele + caseta + bielete + capete de bara.
Silviu
Am refacut bucsa de care mai aveam nevoie, am montat bratul pe punte si am inceput sa urc puntea pe masina.

De aici (vezi poza) incolo nu prea mai vrea sa intre sad.gif .
05aBi
Incearca sa bagi un cric sub partea care trebuie sa intre in surub, ar trebui sa mearga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.