Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E30 Coupe
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
Silviu
Am sprijinit masina pe cric si am folosit un ciocan. Intra greu pentru ca ansamblul spate este mare si greu iar tolerantele sunt mici.
Oricum, pana luni nu ma mai ating de ea. Doar e Pastele.
comisaru
Am si eu cateva intrebari, in cazul in care este gata si ai iesit cu ea in teste: Cum se comporta cu bucsile astea rigide? Ai bucsi cu gauri excentrice la bascule pt. a indrepta rotile spate? Iti scartaie atunci cand lucreaza suspensia?
Silviu
Nu am terminat inca. Nu stiu sa lovesc cu barosul. De abia azi am reusit sa bag puntea pe o parte cu ajutorul unor mecanici de 2 metri inaltime si 120 de kilograme.
Pe partea cealalta... cand or avea ei timp.
daman
esti ambitios.ai facut din kkt ,bici(sper sa nu intelegi gresit) dar mai tre sa si trosneasca.o sa mai ai de lucru la masina asta mult si bine.eu unul nu ma bagam la asa ceva,mai bine luai una cu tabla mai buna pentru ca degeaba ai facut tinichigeria aia,din ce vad in pozele mai recente la partea estetica nu a iesit asa stralucita si cu siguranta dupa un an ,maxim doi, o sa apara iar rugina.si eu am lucrat la o masina cam in acelasi stadiu ca a ta si cu tot grundul si antifonul dat a aparut cancerul dupa nici un an de zile,ce cladeam ziua se darama noaptea wacko.gif pana la urma am dat-o pe cat am dat-o numai sa scap de ea . si acum nici nu mergi cu ea asa des,sa vezi atunci cand o sa o folosesti cum or sa apara problemele,repari una si se strica alta.eu iti urez bafta in continuare si sa iasa cum iti doresti wink.gif
Silviu
Multumesc.
In noaptea asta am luat 4 preteni si am impins masina pana la service.
Sper ca saptamana asta mecanicii sa termine ceea ce eu nu am reusit.

ps: bere de criza laugh.gif
Silviu
Ziua de astazi a inceput ca naiba, dar pana la urma totul a iesit bine.
In primul rand, cand am coborat din bloc am observat ca am masina blocata, m-am chinuit impreuna cu un individ care avea si el masina blocata aproximativ 15 minute sa imping "ghimpele" de Cielo in mijlocul strazii.
Apoi am observat ca am ramas fara baterie la masina, am uitat pozitiile aprinse peste noapte. A fost pentru prima data de cand am permisul. laugh.gif

Intr-un final ajung la service; vorbesc cu mecanicii si apoi am vrut sa fac proba de drum. (eram foarte nerabdator).
Din pacate, tragea o singura roata. O planetara era rupta.
Zic ca am 2 planetare de rezerva de pe bratele cu tamburi, nu e problema; ma duc acasa sa iau un brat, ajung cu el la service, piulita nu voia sa se desfaca, deja eram extraordinar de nervos (la masina asta absolut TOATE suruburile originale s-au desfacut extraordinar de greu), am plecat la un sudor "sa dea cu cald" la piulita - toate eforturile au fost in zadar...
M-am intors acasa si am luat celalalt brat. Am avut noroc, s-a putut desface planetara.

De nervi am aruncat bratele vechi la fier vechi.

Apoi am plecat cu masina in teste.Impresii:
- se simt toate crapaturile cu puntea spate.
- huruie un rulment
- suspensia NU scartaie atunci cand lucreaza.
- amortizoarele fata sunt prea moi
- masina nu este controlabila, nu simt nimic in volan - am toti pivotii si toate bucsele de pe fata PRAF. Imi este frica sa ma arunc pe curbe.
- frana este pufoasa, nu sunt multumit de ea. E posibil sa fie in neregula din cauza ca inca mai am rugina pe discuri???

Mi-am luat inima in dinti si am fost cu ea intr-o parcare de la marginea orasului - a fost prima data cand am putut sa dau mai multe cercuri legate CONTROLABILE.
Dupa nici un minut a iesit paznicul si mi-a zis ca o sa cheme politia daca nu dispar.

Apoi am fost la benzinarie cu gandul sa spal masina, dar bineinteles ca a trebuit sa dau un cerc mare in mijlocul benzinariei.
A venit seful "cel mare" si mi-a zis sa dispar ca altfel cheama politia.

In benzinaria respectiva m-am mai invartit si ma stiam cu lucratorii.
http://www.youtube.com/watch?v=HOFwPr2VTfc

Diseara imi iau jaloanele (am vreo 8) si ma duc intr-o parcare : ori fac puscarie ori o sa reusesc sa merg si eu cu masina asta asa cum trebuie.

Din pacate, mecanicii m-au uscat de bani pentru ce au facut:
- schimbat jambe.
- fixat punte.
- schimbat planetara
- verificate si stranse suruburile pe spate.
- aerisit frane.
400 RON. Cam mult. sad.gif
Bine ca macar am scapat de tot ce era original al masinii.
Mai am de schimbat bratele cu pivotii, facut bucse brat din poliamida, schimbat caseta + bielete + capete de bara; deci cam toata fata.

Maine e raliul brasovului - nici o sansa sa ma duc cu masina mea. Sunt in tratative cu un prieten cu o Dacie 1300 pe GPL. laugh.gif
Imi doresc foarte mult sa ajung la raliu.

Oricum, ma bucur ca masina e pe rotile ei, ca merge, ca se invarte, ca sunt cu inca un pas mai aproape de ceea ce imi doresc.

ps: o poza cu miezul uneia dintre bucsele de la punte. Au iesit doar asa - sa le crestez cu flexul si apoi cu dalta si ciocanul sad.gif
Silviu
Se potrivesc bratele de e36 pe e30 ? smile.gif
Ciupanezu
Fără să te superi, cam aiurea să dai cercuri īn benzinărie sau īn alte locuri publice.

Dacă vrei să faci aşa ceva, mergi īntr-un poligon, dă-i 10 Ron unui paznic şi īnvārtă-te cāt vrei, aşa ar fi civilizat.
Silviu
Asa aveam de gand sa fac aseara, dar a venit circul in parcarea respectiva si drept urmare nu am mai mers nicaieri. laugh.gif
Acum urmeaza sa imi caut brate cu pivoti...
io's®
CITAT(Silviu @ Apr 16 2010, 04:28 PM) *
Se potrivesc bratele de e36 pe e30 ? smile.gif

dupa codurile realoem nu se potrivesc insa eu am comparat brate de e36 cu unele de e30 si nu am vazut sa fie diferente
Silviu
Dupa o scurta documentare:
- se potrivesc bratele de e36 pe e30
- diferenta consta in faptul ca la bratul de e36 se poate schimba pivotul dinspre roata (la e30 trebuie schimbat bratul cu totul).
comisaru
Nu-i total adevarat.
Atat la E30 cat si la E36 se pot schimba ambii pivoti ai bratului.
Silviu
QUOTE
Impresii:
- amortizoarele fata sunt prea moi


Am facut rost de amortizoare tari. Au fost puse pe un E30 cu motor M50.
Am inceput lucrul pentru suspensia fata reglabila pe inaltime. Adica am lasat la strungar schitele si materialele.

Saptamana asta urmeaza sa fac rost si de brate de E36 cu pivoti OK, pe vineri/sambata sper sa fie gata suspensia si sa imi fac bucsele de la brate.
Silviu
In principiu, azi am terminat cu capitolul suspensie:
- am montat bratele de E36 cu pivoti buni si bielete antiruliu bune
- am montat bucsele de la brate facute din poliamida
- am schimbat caseta de directie cu una de BMW E36 cu 3.5 ture. Nu am montat si servodirectia.
- am schimbat bieletele si capetele de bara cu unele de BMW E36 in stare buna.
- am terminat de facut ultimele reglaje pentru suspensia reglabila pe inaltime. Am folosit arcuri de Ford Escort 1.8 Diesel din care am taiat cat a fost nevoie.

Pentru moment masina este cat de jos se poate. Daca as cobora-o mai mult, mi-ar atinge talerul de la arc in roata. Asta nu ar fi o problema prea mare, s-ar rezolva cu jante cu ET mai mic sau cu distantiere pentru jantele actuale. Problema reala e ca nu ar mai avea amortizorul unde sa lucreze.

Impresii de drum :
- directia foarte precisa, in sfarsit masina merge asa cum trebuie.
- pe loc se roteste cam greu de volan, dar in mers este ok.


http://www.filefactory.com/file/b1b559a/n/DSC08205.JPG


http://www.filefactory.com/file/b1b55b8/n/DSC08207.JPG
Silviu
Intr-un final am reusit "sa scap" de motorul M40.
Cum nu am putut sa imi iau si eu un motor intreg cu care sa mearga masina, pentru moment m-am ales cu un maldar de piese pe care daca le pun cap la cap cum trebuie o sa semene cu un motor M20B23.
Printre restul de piese se numara si 6 bobine de M50, clapeta de acceleratie de M50 si cam toti senzorii necesari pentru a putea monta MEGASQUIRT.
Doresc neaparat MEGASQUIRT pentru ca am dat in boala copiilor si vreau TURBO.
Silviu
Progrese:
- montat baia de ulei, dat jos admisia de pe chiulasa.
Sper ca saptamana viitoare sa dezechipez chiulasa, sa o curat, sa o sudez asa cum am observat ca a facut Robert SGM si sa "ii dau fata".
- achizitionat intercooler. E un intercooler cam mic, dar decat nimic...
- in ceea ce priveste turbina, m-am orientat catre un KKK K24 de pe Iveco Turbo Daily.
bartro
Exista un rip-off de la megasquirt, comercializat in Europa, se numeste kdfi. Eu am cumparat un kit din asta, e bine facut, doar sa nu prajesti ceva, pentru ca sunt multe componente smd, si procesor nu are soclu, e lipit direct pe placa. Soft de management pe placa si de console e compatibil cu megasquirt, are port USB/serial pentru conectare la PC. Are si electronica deja pe placa pentru senzori de masini europeane.
Silviu
Vara fiind nu am mai facut nimic la motor.
Dar acum e frig, berea "nu mai intra", asadar pot sa fac "update" pentru "junghi".

Chiulasa a fost reconditionata:
- sudata doar acolo unde avea probleme.
- "tras" fata
- refacute scaunele la supape dupa "metoda celor 3 unghiuri"
- schimbate semeringurile de la supape; am pus Victor Reinz
- am cumparat ganritura de chiulasa marca Goetze.

Ieri am terminat de montat chiulasa pe motor.


PS: Chiulasa are cod ce se termina cu "731". Din pacate are camera de ardere mai mica decat cele ce se termina cu "885", dar cica axa de 2.3 e mai "smechera" decat cea de 2.5. Stie cineva exact care sunt diferentele intre axe ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.