A venit primavara, cu zile insorite. Yeeeyyy. A revenit si mirosul de plastic nou, de cand o bate soarele.
A venit si revizia de 15000km, firma trimite masina cu un sofer la service. Se pare ca masina asta nu face obiectul rechemarilor, pentru ca nu au umblat la pedala de acceleratie.
I-am dat urmatoarea lista de observatii:
QUOTE
Probleme pe care le-a avut de noua:
1. Capota trebuie sa se inchida mai strans. Are un mic joc care-i permite ca la anumite turatii ale motorului sa trepideze.
2. Comanda acceleratiei (nu e problema reclamata la Toyota in ultima vreme, e ceva electric):
- decelerarea se produce cu intarziere, trebuie sa iau piciorul de pe acceleratie cu pana la o secunda inainte de a apasa ambreiajul, ca sa nu se mai tureze in gol. Cum nu pot sa-mi fac reflexul asta, ambreiajul o sa se uzeze mai repede decat ar fi normal.
- exista un interval dupa ridicarea pedalei de acceleratie in care motorul ramane turat. Nu este acea problema mecanica pentru care s-au facut rechemari. Este din soft sau din cauza ca motorul care comanda clapeta de acceleratie e prea lent.
- in functie de cauza, rog resoftare sau schimbarea motorului care comanda clapeta de acceleratie.
3. O fasie cauciucata care iese de sub luneta, langa portbagaj, in dreapta.
4. Faza lunga:
- nu ar trebui sa adauge lumina suplimentara la 5 metri in fata masinii
- nu ar trebui sa lumineze atat de mult in lateral, pomii
- ar trebui sa focalizeze lumina in fata, in departare. Lumina suplimentara de pe pomi si din apropierea masinii face sa nu disting soseaua in departare.
- am schimbat unul din becuri, nici o schimbare.
5. Motorul intrerupe pe la 2000 rpm, doar la rece (motor sub 5-10 grade)
Probleme aparute de curand:
6. Zgomot la articulatia dreapta fata, la denivelari mici, scurte, viteza mica.
7. Zgomot metalic in partea stanga la gropi luate cu viteza mica.
A iesit cu urmatoarele raspunsuri:
1. Rezolvat
2. Asa fac toate.
- Ma asteptam la raspunsul asta.
3. Rezolvat, nu stiu cum. Ori au taiat-o ori au lipit-o la locul ei.
4. Au gasit becuri diferite (d'oh, schimbasem eu unul).
- Nici o imbunatatire... nici nu ma asteptam sa faca ceva. E gresita din nastere.
5. N-au raspuns nimic.

Frumos e ca imediat dupa a inceput sa intrerupa mai urat. Dar a venit caldura si pana la toamna nu o sa mai faca

6. si 7. Cica au schimbat culisantele de la etrieri.
- au fost pe langa subiect si aici. Eu cred asa:
-- incepe sa bata ceva pivot/bucsa pe dreapta-fata
-- stanga-fata a inceput sa faca urat dupa ce am intrat incet intr-un sant pe piatra cubica, noaptea. A lovit ori cu puntea, cred.
S-au oferit sa ma primeasca la un demo live, daca nu sunt multumit. Astept sa se agraveze zgomotele, ca sa le observe si ei.
In privinta farurilor de faza lunga, o sa scobesc putin soclul becului ca sa se aseze perfect tabla pe plastic. Sper sa fie bine dup-aia. Mai rau... nu prea se poate.
In rest, masina mananca km pe paine, am inceput sa nu mai am mila, merg cu 140-160-180 unde drumul permite. Am mers si pe drumuri proaste (ultimul prin Rezervatia Ceahlau, sosea ciuruita, din fericire acoperita in mare parte cu zapada). rotile 215/50R17 sunt cam mari, articulatia le resimte, plus ca au fost late pentru zapada, dar ne-am descurcat bine. Un alt drum urat a fost Iasi - Bucuresti, pe ninsoare, mers totusi cu 80-120, mult nisip si pietris luat in bot, in radiator.