QUOTE (florin83 @ Feb 24 2012, 10:26 PM)

Si mi-a explicat ca nu e chiar asa, ca nu depinde doar de mine ci de genul motocicletei si in special de tipul de motor.
Bmw are 650cmc, un cilindru, 50 cai la 6500rpm si cuplul maxim 60NM la 5000rpm.. Suzuki are 600cmc, 4 cilindri, 98 cai la 12.000rpm si cuplul 65NM la ~10.000rpm. Deci trebuie turata serios ca sa traga.

Bmw-ul trage liniar inca de jos, Suzuki trage mai usor la inceput dupa care cica are o explozie de putere de pe la ~8000rpm in sus, explozie care chiar si in treapta 1 vine la aproape 100km/h. Nu mai vorbim de retrogradari la viteze mai mari.
Concluzia lui a fost ca nu neaparat din cauza puterii nu este asa recomandata pt un incepator, ci din cauza turatiilor mari la care poate sa ajunga si a exploziei de putere.
Si Honda CBF1000 are un motor care trage liniar, si are redline la 10k rpm (ceea ce e destul de jos, dar normal pentru o motocicleta Touring) si trage liniar si de la turatie mica, din ce am citit.
Totusi, e discutabil cum e mai bine sa traga o motocicleta potrivita pentru un incepator. Pe de o parte, daca trage prost pana pe la 7-8k rpm, si apoi are o explozie de putere, are avantajul ca o poti tine la ture joase si nu te surprinde, in timp ce una care trage liniar de jos te poate lua prin surprindere la orice turatie.
Daca vrei neaparat, orice motocicleta se poate limita. Am gasit pe mobile.de multe motociclete limitate la putin peste 30 CP, probabil cat e limita legala la ei in primii ani de permis pentru motocicleta.
Despre BMW F650 GS nu stiu ce sa zic... decat ca mie mi se pare foarte urata. Din cate am citit, e buna cam in orice situatie, insa nu exceleaza la nimic. Multi se plang de furca fata, ca nu ar fi prea buna, insa cica modelul F650 GS Dakar ar avea o furca mult mai buna (desi nu foarte buna).