Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Despre echipamentul moto (de protectie)
BMWZone > BMW TEHNIC > Moto-Zone
Pages: 1, 2
bartro
Daca ai mers mult pe bicicleta, ai un avantaj destul de mare.
Totul depinde daca poti sa-ti controlezi impuls de a incerca cat de tare accelerereaza.. A mea are o ne-liniaritate pe la 7000rpm, si te cam surprinde la inceput.
Gimi
Florin nu ai idee cat de mult a contat pentru mine postul tau wink.gif
Foarte exact punctata diferenta intre cele doua. Unde ai facut scoala?
florin83
La Moto Louis

Acum nu zic ca nu poti sa te urci ca incepator pe un GSR, doar ca nu e asa potrivita una de genul asta. Cel putin pe mine care nu sunt vitezoman m-au convins sfaturile instructorului.

Sixx si Tytus au avut ca prima motocicleta GSR 600. smile.gif
georgem
QUOTE (florin83 @ Feb 24 2012, 10:26 PM) *
Si mi-a explicat ca nu e chiar asa, ca nu depinde doar de mine ci de genul motocicletei si in special de tipul de motor.
Bmw are 650cmc, un cilindru, 50 cai la 6500rpm si cuplul maxim 60NM la 5000rpm.. Suzuki are 600cmc, 4 cilindri, 98 cai la 12.000rpm si cuplul 65NM la ~10.000rpm. Deci trebuie turata serios ca sa traga. laugh.gif
Bmw-ul trage liniar inca de jos, Suzuki trage mai usor la inceput dupa care cica are o explozie de putere de pe la ~8000rpm in sus, explozie care chiar si in treapta 1 vine la aproape 100km/h. Nu mai vorbim de retrogradari la viteze mai mari.
Concluzia lui a fost ca nu neaparat din cauza puterii nu este asa recomandata pt un incepator, ci din cauza turatiilor mari la care poate sa ajunga si a exploziei de putere.


Si Honda CBF1000 are un motor care trage liniar, si are redline la 10k rpm (ceea ce e destul de jos, dar normal pentru o motocicleta Touring) si trage liniar si de la turatie mica, din ce am citit.

Totusi, e discutabil cum e mai bine sa traga o motocicleta potrivita pentru un incepator. Pe de o parte, daca trage prost pana pe la 7-8k rpm, si apoi are o explozie de putere, are avantajul ca o poti tine la ture joase si nu te surprinde, in timp ce una care trage liniar de jos te poate lua prin surprindere la orice turatie.
Daca vrei neaparat, orice motocicleta se poate limita. Am gasit pe mobile.de multe motociclete limitate la putin peste 30 CP, probabil cat e limita legala la ei in primii ani de permis pentru motocicleta.

Despre BMW F650 GS nu stiu ce sa zic... decat ca mie mi se pare foarte urata. Din cate am citit, e buna cam in orice situatie, insa nu exceleaza la nimic. Multi se plang de furca fata, ca nu ar fi prea buna, insa cica modelul F650 GS Dakar ar avea o furca mult mai buna (desi nu foarte buna).

Gimi
Ca incepator cred ca o motocicleta trebuie sa fie in primul rand previzibila. Chiar daca are mai multa putere in ture inalte, atata timp cat nu o livreaza brusc este controlabila.
Oricum cel mai important este sa iti cunosti bine motocicleta inainte de a ajunge cu ea peste 5000 ture.

George cred ca ai facut o alegere mult mai buna decat VFR-ul thumbup1.gif
bartro
QUOTE (Gimi @ Feb 24 2012, 11:09 PM) *
Florin nu ai idee cat de mult a contat pentru mine postul tau wink.gif
Foarte exact punctata diferenta intre cele doua. Unde ai facut scoala?

Un coleg de munca a inceput pe un f650gs si a ridicat-o pe o roata din greseala. La turatie mica. La motoare, mai mult ca la masini, trebuie sa cunosti utilajul sau macar sa stii pe hartie ce paote face. Apoi, o exploiatezi cu asta in minte, si in functie cu cat esti de experimentat.
georgem
QUOTE (georgem @ Feb 24 2012, 10:03 PM) *
Intre timp m-am razgandint, vreau Honda CBF1000 ABS.

Duminica plec cu 2 tipi cu o dubita pana in Germania sa ne luam motocicletele la care visam. Eu o Honda CBF 1000 ABS, unul dintre ei un Suzuky Intruder 1800, celalalt e prietenul primului si posesorul dubitei, nu-si ia nimic.
Eu sper s-o iau pe asta din pozele de mai jos:
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Mai am inca 4 variante de backup, dar daca n-o vinde pana atunci, probabil ca pe asta o iau. Are si cutii laterale Honda, din pacate negre (nu in culoarea motocicletei), dar sunt foarte ok. Si mai are si suport de topcase Givi, trebuie sa-i gasesc un topcase care se potriveste, poate chiar la dealerul de unde o cumpar.
Variantele de backup sunt toate la persoane private.
Mi-am exersat si cunostintele de germana cu ocazia asta, si am constatat ca exista si germani nesimtiti, care iti inchid telefonul in nas cand aud ca nu vorbesti o germana perfecta.

O sa trecem si pe la 2 magazine Louis, cel de la Passau si cel de langa Linz. Abia astept!
Gimi
Frumos motorul. Am vazut si topicul baietilor si par ok smile.gif
Asa ca bafta la cumparaturi. Cand ajungi cu el sa ni-l arati si noua wink.gif
georgem
Sigur ca vi-l arat.
Ce topic?
Gimi
Cel de pe motociclism.ro
bartro
QUOTE (georgem @ Mar 30 2012, 10:04 PM) *
Duminica plec cu 2 tipi cu o dubita pana in Germania sa ne luam motocicletele la care visam.

Update? Poze? smile.gif
georgem
Continuarea aici rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.