Horus
Feb 3 2006, 09:43 PM
Salut!
De ce M3 E30 este considerata o masina nesigura?
Offtopic: Ati vazut filmul cu pustiul de 15 ani care a furat un M3 E30 in Sua? I-a facut varza pe politisti!
florin83
Feb 3 2006, 09:46 PM
poate la standardele de azi..
cine zice ca e nesigura?
mertan
Feb 3 2006, 10:34 PM
nesigura din ce unghi de privire? adica din ce latura nu este sigura? hai sa luam dacia si hai sa luam un e30.
in comparatie cu tehnologia de azi si eu zic ca e nesigura..
dar la vremea ei... :unibrow:
Shark
Feb 4 2006, 12:37 AM
Va spun eu de ce este considerata nesigura! Este foarte simplu.
Cauza este reprezentata de un numar prea mare de "tarani" (daca pot sa le spun asa) care au sarit in BMW-uri, de preferat seria 3 (ca sunt mai ieftine) si daca se poate si cu motoare de 2.5, direct de pe dacii sau de pe alte masini cu tractine fata.
Asta se intimpla prin 90-95 cind aduceau la greu baietii masini din Germania.
Prin urmare baiatu baga talpa, masina "cuminte" fuge de fund si intra in pom. De unde se fi auzit el prostanu' pina atunci de supravirare?
Si iata asa, mama-mama, BMW-ul masina nesigura, masina ucigasa! Aiurea.
BMW-ul este o masina foarte buna, indiferent de serie sau chiar de model. Cu soferul e problema...
316i
Feb 4 2006, 01:10 AM
Da, vreau si eu un M3 E30 d-ala nesigur.
dar cine nu vre un M3 "nesigur"??? :eek:
Viper05
Feb 4 2006, 07:03 AM
QUOTE (mertan)
nesigura din ce unghi de privire? adica din ce latura nu este sigura? hai sa luam dacia si hai sa luam un e30.
Sa fi 100% convins ca un logan e mai sigur ca u e30
florin83
Feb 4 2006, 09:02 AM
da.. da la logan ajungi imediat sa-i "testezi" siguranta..
316i
Feb 4 2006, 10:48 AM
Lasa tu golanul si siguranta din golan. Nu uita despre ce tabla vorbim la E30 si despre ce foi de hartie vorbim la golan.
La sfarsitul lui noiembrie s-a oprit un golan in spatele meu care ca sa vezi...botul s-a facut acordeon. Cu ce are a mea am pus poze pe alt topic.
M3 e30 e o masina nesigura in sensul ca nu sunt sigur ca o sa am una vreodata...si nu pentru ca nu mi-as dori
SUPERBEC
Feb 4 2006, 12:08 PM
mda, cred ca nu aveti idee cum sa face ursuletu la un impact frontal la 60km/h.
ca sa nu mai spun ca masina nu are frane pt puterea pe care o dezvolta.
acu nu spun ca nu mi-ar place un urs m3
mertan
Feb 4 2006, 01:13 PM
hai sa o luam asha lojic. in 1985. luam asha teoretic. luam dacia 1300 sau 1310 si ursul. dacia 1300 din 1985 so imbunatatit cu ceva fatza de cea actuala(ma refer la 1310)???????????????? si fiecare priveste ursul intr-un fel sau altul. sa nu o luam ca pe un sicriu pe 4 roti. sa o luam logic. bmw e bmw. daca e asha nesigura atunci cine ar mai lua una?nesigura este atunci cand nu cunosti masina si nu stii limitele ei.
alex230ro
Feb 5 2006, 11:45 AM
QUOTE (jaffar)
QUOTE (Horus)
Salut!
De ce M3 E30 este considerata o masina nesigura?
Offtopic: Ati vazut filmul cu pustiul de 15 ani care a furat un M3 E30 in Sua? I-a facut varza pe politisti!
e30 este foarte nesigura dupa standardele actuale, si chiar si dupa standardele de la vremea ei. cred ca la euro ncap n-ar obtine nici macar o stea.
in afara de pozele celebre cu ursi impachetati, eu am vazut pe viu un e30 (e drept, nu era m3) lovit in dreapta/fata la 60km/h. in afara de ambele lonjeroane indoite RAU si toata fata de nerecunoscut, masina se indoise pina la jumatatea acoperisului. iar cea mai mare problema a lui e30 (dpdv al securitatii) este faptul ca toti cel 3 stilpi sint foarte subtiri. asta inseamna ca cabina ofera protectie zero, daca o rastorni se turteste complet. dpdv al vizibilitatii insa, e un mare avantaj.
Nu cumva caroseria de M3 e un pic diferita?ma gandesc ca e un pic ranforsata ca sa reziste puterii aleia
Ionut
Feb 5 2006, 12:05 PM
ma sigura-nesigura, eu maine as lua un e30 m3....mi-as lua si un logan diesel cu abs, ca e promotie...

...intradevar e30-ul pentru 2006 e o masina depasita din punct de vedere al securitatii, dar tot l-as alege in dauna oricarei alte masini....a fost si va ramane cel mai reusit model produs de BMW.. :cool:
HORUS - hit and run strategy ?
cine a zis ca M3 e30 e o masina nesigura?
mai nesigura comparativ cu ce?
la ce fel de sigutantza te referi? sigurantza la franare? la impact? in viraje?
comparara cu loganul e irelevanta, de ce sa nu o comparam cu Ford T ?
sunt convins ca suntetzi de acord ca sigurantza oricarei masini este suma dintre caracteristicile tehnice ale masinii si constientza/priceperea/experientza celui care o conduce
pt Horus - vezi imaginile urmatoare si trage concluziile daca m3 e30 e o masina sigura sau nu. eu as zice ca e f nesigura pe mana unui sofer care sare de pe un motor de 60 cp la unul de peste 150 . evident nu ma refer la m3 neaparat.
recunosc ca acum 5 ani ,cand am avut primul e30 325, am avut nevoie de cateva zile sa ma acomodez cu masina si am preferat sa nu ies cu ea pe strada fara sa o cunosc cat de cat.
mi s-a parut mai brutala chiar decat m3 e46.
e adevarat , shit happens, accidentul se poate intampla nu neaparat din vina celui care conduce m3-ul , dar atunci singura solutzie e sa mergem cu tancul pe strada si sa asteptam sa intre unu cu raba in noi.
inainte de a sari la bataie, uitatzi-va si la alte masini bushite
am pus special masini care teoretic ar trebui sa fie mai sigure decat e30.
sunt cu cel putin zece ani mai noi
butcky
Feb 5 2006, 03:29 PM
sa va mai dau un exemplu...
motorul de M5 pe care tocmai l-am achizitionat provine de la un e34 rasturnat de 5 x in prapastie! Nu a murit nimeni, doar cateva zgarieturi! :nod:
Horus
Feb 5 2006, 09:40 PM
AT, nu a fost nici un hit and run, pur si simplu am vrut sa va las si sa va citesc parerile!
Cineva mi-a zis ca M3-ul E30 ar fi o masina nesigura(desi nu cred ca din experienta lui proprie) si din ce am mai citit pe forumul s14.net.
interesant ar fi sa ne spui cu ce a comparat M3-ul cand a spus ca e nesigur...
dupa cum se vede din imaginile cu m3 bushite, s-au cam strambat interioarele...
nu cred ca alte masini , in conditii similare, ar fi suferit mai putine deformari .
daca ar fi sa comparam M3-ul cu un Hummer, probabil ca acesta din urma ar fi mai sigur. nu si daca ar trebui sa mergi pe niste drumuri de munte f inguste, fara parapetzi si unde ar trebui sa franezi in catziva metri la viteze mari ,:unibrow: aberez !
alex230ro
Feb 6 2006, 03:47 PM
QUOTE (Viper05)
QUOTE (mertan)
nesigura din ce unghi de privire? adica din ce latura nu este sigura? hai sa luam dacia si hai sa luam un e30.
Sa fi 100% convins ca un logan e mai sigur ca u e30
Mai sigur un Logan?

din intamplare am mers si merg cu ambele masini si nu pot sa zic ca Loganu e mai sigur sau nu e masina de conceptie ceva mai moderna(teoretic) si are airbag in plus pacat ca tabla e de o calitate slaba (Ionut poate sa zica mai multe)in rest daca luam un Logan de 1,6 si un 316 i din 90 91 nu cred ca putem spune cu mana pe inima ca Loganu e 100% mai sigur.Sunt curios daca s-ar face un Logan cu motor de 2l sau 2,5 care sa aiba performante apropiate de un 325 cum ar fii acea masina :sigura sau nesigura?
Ionut
Feb 6 2006, 05:34 PM
sa-i trimitem un email lui clarkson si sa-i zicem de ideea noastra....domne cum discutam noi asa intre noi, ne-a venit ideaa sa facem asta....si asta ala la cat de dus e, cred ca va veni in romania si va face testul...
Un E30 nu-l costa mare lucru acolo, iar Renault le-ar da si un purcoi de bani pe langa Logan ca sa faca demo-ul asta. Iar ca spatiu de emisie, testul asta poate sa le ocupe 5 secunde sau pot sa-l intinda pe 5 minute, in stilul lor...
Deci cine-i scrie?
Viper05
Feb 6 2006, 08:09 PM
Sun 100% convins ca nu l-ar face.
In primul rand o masina are 20 de ani iar alta e noua ceea ce face ca testul sa fi incorect
O emisiune cu renume mondial ca si Top Gear nu-si permite sa dezavantajeze in halu asta o marca de masini(o mai fac ei da mult mai subtil)
Oricum discutia siguranta logan vs e21(vad ca mai nou si e30) nu-si are rostul,trebuie sa intelegem cu totii ca sunt 20 de ani diferenta intre ele
Si pentru cei care chiar nu vor sa inteleaga: e21 e mai slab la capitolul siguranta pt ca in vremea aia NU prea existau masuri de siguranta impuse la construirea masinilor noi,pe cand azi ele sunt impuse prin lege,nicidecum ca BMW ar fi mai slab ca Dacia
io'sŪ
Feb 6 2006, 11:16 PM
QUOTE (Viper05)
Si pentru cei care chiar nu vor sa inteleaga: e21 e mai slab la capitolul siguranta pt ca in vremea aia NU prea existau masuri de siguranta impuse la construirea masinilor noi,pe cand azi ele sunt impuse prin lege,nicidecum ca BMW ar fi mai slab ca Dacia
prin acest post nu vreau sa ma contrazic cu tine dar am vazut o gramada de e21/e30 loviti si mi-am dat seama cam ce masini sunt, insa nu am vazut nici un logan si cu parere de rau spun ca tare as vrea sa vad unul sa stiu cam ce se intampla cu cei din interiorul masinii (repet, Doamne fereste, nu vreau raul nimanui, mai bine sa nu vad decat sa-mi zica cineva ca am fost coabe). mie unul mi se pare loganul un fel de nova/solentza........ si stim toti cam ce fel de masini sunt astea
mertan
Feb 7 2006, 10:05 AM
sa va spun eu ceva. dupa ce am vazut pozele alea cu e30. cred ca aveau viteza mare. parerea mea. am un film crash test intre un e34 si un volvo. crashul e frontal, aproape fruntal. este facut pe un aeroport. masinile sunt telecomandate. la 100 la ora.am sa caut un link. sa nu mai stiu. oricum e tare filmul ala.
M drei 88
Feb 12 2006, 07:26 PM
Salut!!
Am dat de site acesta acum citeva zile. Imi pare bine sa vad ca se gasec bmw enthusiasts si in Romania. Eu locuesc in Chicago, si aici se mai gasesc inca 6 members care au E30 M3's, dar nici unul din ei nu sint Romani. Romani aci favoreaza E36 si E46 M3's. Dar toti stim ca the Real M3 este E30 M3.. :unibrow: (sper ca nu deschid o cutie de rime)
anyways adaug si eu 2 cenci si zic a E30 M3 este o masina destul de sigura, dar foarte pretentiosa.
Aici este un exemplu: Am fost lovit de un Chevy pick up truck care mergea cu 50 mile/90KMH pe ora :crybaby:
Am putut sa plec cu masina de la locu de accident si masina tot mergea drept cu 100/kmh pina acasa. In orce caz, nu am putut sa stau mult fara un alt M3, si am cumparat pe Zinno..
Cu tot ce vreau sa spun ca si la timpul acesta, the E30 M3 este o masina destul de stabila, si pretulire to continua sa creasca. As vrea sa vad si eu M3's din Romania, si sa vad cum sin modified acolo.
Keep the legend alive,
Dan
florin83
Feb 12 2006, 07:30 PM
Bine ai venit!
pacat de m3-ul ala busit.. nu s-a mai putut face, nu? :crybaby:
oricum e super si asta nou :cool: mai da-ne detalii despre el
la noi nu sunt decat 2-3 m3-uri e30.. :crybaby: dintre care unu e mai de doamne ajuta (ekk).
io'sŪ
Feb 12 2006, 07:30 PM
salut si bine ai venit la noi pe forum
din pacate in ro sunt f putine M3 e30 si cele care au mai ramas sunt
denumite cazane de catre unii( ca doar sunt sub e34, nu?) si eu presonal chiar nu stiu unul sa arate bine
frumoasa masinutza ta!! sa o stapanesti sanatos!

.. si la cat mai multe posturi e forum!!!
M drei 88
Feb 12 2006, 07:50 PM
Mersi mult!! Si mie impare bine sa fiu aici.
M3'ul lovit nu a mai putut fii salvat, dar motorul, cutia/viteza, suspensia, si celelalte au fost puse intun altul gol. macar inca unul a putut fii inviat

Propietarul acela este foarte fericit aztazi, pentru a putut cumpara un motor asa bun cu numai 85M / 145 K.
Despre acela nou, il folosesc in weekends si la track (scuza nu stiu cuvintul romanesc).
Suspensia - Coilovers AC Schnitzer /Adjustable Sway bars/ Adjustable Chamber plates
Fuel Management System
SuperSprint Exhaust
Jim Comforti Performance Chip
19# Fuel Injectors....si blah, blah bla, cam va dati seama ce trebuie pe un M3, sa fie pus pe track. Pe dyno am reusit 215 cai.
Proiecte in viitor sint, sa schimb motorul de la 2.3 la 2.5. Sa adaug Alpha N Map Navigation (48MM TB + carbon fiber Air Box) , si sa adaug EVO 3 bara, si aripa pe spate., ma rog, daca fondurile imi permit. Cum se stie DTM piese nu se dau fara sa nu schim o mana sau un picior pentru ele. Am sa incerc sa vin in Romania, prin Mai, dupa 8 ani, si sper ca o sa existe BMW Treffen....
Chow pentru acum,
Dan
io'sŪ
Feb 12 2006, 07:57 PM
te asteptam cu sau bara BMW
mertan
Feb 13 2006, 12:16 AM
bine ai venit printre noi M drei 88. e bine sa avem si pe cineva dincolo unde minitle sunt mai luminate. unde totul se vede din alta persepctiva :eek: :eek: :eek: :eek:
M drei 88
Feb 13 2006, 06:30 AM
Imi pare rau sa aud de M3's care sint in conditile acelea. Ce fel sint EVO? Cecceto?
Este vreo unul din ei care le da pentru piese?? As vrea sa am un interior de EVO, volan is schimbator de catifea :unibrow:
Daca vreti sa vedeti clubul de E30 M3's de aici di america mergeti pe www.s14.net Este situl dedicat pentru masinile noastre.
florin83
Feb 13 2006, 09:42 AM
eu stiu decat un evo3 (ekk) care arata cel mai bine dintre ele.. mai e unul "abandonat" de cativa ani la un service bmw de aici..
haifisch
Feb 13 2006, 10:30 AM
mai e un M3 pe langa COCOR cred....cu nr de cj....superba masina
florin83
Feb 13 2006, 10:37 AM
pai da, sunt 3: ekk, roa si asta cu nr de cj..
haifisch
Feb 13 2006, 10:38 AM
ala de cj e chiar superb....nu cred ca e ceccotto
florin83
Feb 13 2006, 10:41 AM
tu n-ai vazut ekk-ul..
ala cu nr de cj nici macar nu e evo..
haifisch
Feb 13 2006, 10:45 AM
in poze am vz si eu EKK
ala de cj nu e evo?.....nu stiu dar tare imi e ca ma duc pana la unirii sa ii fac niste poze
florin83
Feb 13 2006, 10:48 AM
pai eu l-am vazut si in realitate de zeci de ori..
e evo 3 clar ca are eleronul cu aripioara aia reglabila + scaune din alea smechere
M drei 88
Feb 13 2006, 10:59 AM
QUOTE (florin83)
pai eu l-am vazut si in realitate de zeci de ori..
e evo 3 clar ca are eleronul cu aripioara aia reglabila + scaune din alea smechere

Daca face cineva poze, si vrea sa se intereseze daca este de vinzare, (toata masina, sau piese) please let me know. Email me citeva poze la erichstr10@yahoo.com . Si daca cineva are nevoie de piese deosebite de aici (sa fie mici) va ajut. cum am vorbit cu Florin, am un 90' 325IS care este pentru piese.
haifisch
Feb 13 2006, 11:12 AM
:nod: super tare ..... 325is de piese din '90 si noi nici macar unul inscris nu avem aici in bucuresti
M drei 88
Feb 13 2006, 11:20 AM
:eek:
Ja, sau rupt suruburile de la rocker arms, cind am vrut sa le schimb, si sa pun tampoane de polyurathene. Au ramas in motor, asa ca nu am mai avut chef sa le scot afara si sa fac gauri noi. Au fost prea ruginite. atunci a deveni o masina de piese.
M drei 88
Feb 13 2006, 11:41 AM

, yea la ai ma gindeam si eu.
Am vrut sa scriu engine supporting brackets, dar ma gindeam la o alta conversatie pe un alt forum. Este 4 dimineata aici, sorry nu gindesc asa clar ...
Horus
Feb 17 2006, 09:20 AM
off-topic M drei 88 cat consuma M3-ul?
SUPERBEC
Feb 17 2006, 12:41 PM
QUOTE (Horus)
off-topic M drei 88 cat consuma M3-ul?
mai conteaza? la ei benzina e de 3 ori mai ieftina si salariul mediu de 10 ori mai mare ..
ccc
Feb 17 2006, 12:50 PM
Si eu vreau sa stiu cat consuma M3...?
florin83
Feb 17 2006, 02:47 PM
nu cred ca mai mult decat a mea (18+ oras)..
M drei 88
Feb 19 2006, 02:40 PM
QUOTE (florin83)
nu cred ca mai mult decat a mea (18+ oras)..
Actually am dat jos the Dinan chip si am installat pe Jim Comforti. Inca nu am facut testul ca nu il conduc iarna. Cu Dinan chip "Gen 4" consuma intre (21-22 oras) si (28 highway). Acum depinde cum conduceam
SUPERBEC
Feb 19 2006, 03:53 PM
te referi la mpg sau L/100km?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.