Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme electromotor??
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2, 3
florin83
Cateodata cand vreau sa o pornesc nu face nimic! nu se aude electromotorul! Invart cheia, se aprind becurile alea prin bord, dar nu face nimic. E exact cum face cand ai alarma pusa! (nu e, ca ar suna biggrin.gif)
trebuie sa dau de 2-3-4 ori pana sa invarta. porneste din prima cand o ia, nu face nici o problema!
eu am inceput sa suspectez electromotorul. face asa de cand cu paraul fermecat :unibrow:
Darren
Suspectezi bine sad.gif Ia-l in casa, desfa-l si curata-l bine. Glumesc, nush ce poti sa-i faci :dis: Parau zici. Fermecat. Ti-au facut farmece, ce-ai?
florin83
QUOTE (Darren)
Parau zici. Fermecat. Ti-au facut farmece, ce-ai?


nu ma.. da fuge ca dracu de cand am intrat in ala laugh.gif
cc_seat
QUOTE (florin83)
E exact cum face cand ai alarma pusa!
E de la starter.
florin83
face click si atat! nici un alt zgomot!
florin83
deci e pe duca sau e vreun fir cu probleme?
face cam o data pe sapt asa.. biggrin.gif
alex230ro
Probabil carbunii? :paranoid: Cred ca e pe duca
florin83
ce carbuni ma?? poate a ta merge pe carbuni!!
cat e un electromotor sh?
SUPERBEC
daca ai noroc e de la contact.
desfa plasticele alea de la contact si vezi ca ai un paharel din plastic in care intra varful cheii..
la ursu meu se largise gaura din paharel si a trebuit sa ii pun buton. :unibrow:

electromotoarele se repara destul de eficient
comisaru
si eu sunt de aceeasi parere cu alex230ro. Schimba-i carbunii!
TiL
S-a oxidat ceva prin el, din cauza apei fermecate. Desfa-l si curata-l.
Dac ti se pare ca e nevoie, schimba si carbunii.
Rotti
aceiasi problema o am si eu, se aude cum cupleaza bendixul, dar nu invarte, doar ca la mine a facut dintr-o data asa si de atunci face in continuu, nu reusesc sa o pornesc fara sa o imping... sad.gif sa fie carbunii de vina? electromotorul am vazut ca primeste curent...
florin83
e bagat rau de tot acolo..sad.gif cred ca se da jos destul de greu, nu? :crybaby:
Gabi_323i
cel care i-a facut ambreiajul i-a montat toate cele 3 suruburi la electromotor, cel care i-a facut motorul i-a montat 2 suruburi din 4 la cutia de viteze :retard: :eek:
florin83
pana la urma si-a dat duhu.. :crybaby:
florin83
da ma, da ai vazut ce repede a iesit? biggrin.gif
cred ca si acum eram la masina daca erau toate :dis:
Gabi_323i
imposibil, eu i-am pus suruburi la electromotor cand i-am schimbat ambreiajul, aveam de la rechinul pe care l-am dezmembrat!!!!!
florin83
lol.. unu era.. ala mare de pe bloc..
Gabi_323i
bai deci este imposibil, eu am pus suruburile atunci dupa ce am montat cutia, stiu ca le-am si pastrat pt tine cand le-am gasit in cele 2 sticle de 5 l pline cu suruburi de la 323-ul ala, doar nu au cazut ? :eek: :eek: :eek:
florin83
stiu si eu ma :retard: , da uite ca nu erau si n-a mai umblat nimeni la ea de atunci.. :eek: :eek:
Gabi_323i
:eek:
florin83
deci eu nu aveam nici un surub in locurile insemnate in atasament.
parca nici suruburile 1 si 8 nu le am..
Gabi_323i
unde te-ai dus cu sagetile alea? sunt mai sus unde este partea rotunda unde intra carcasa electromotorului
florin83
hmm.. se pare ca m-am inselat..
atunci vine prins in sus cu surubul nr 8 si in jos in gaura aia cu unu surub ca nr 1?
Gabi_323i
asa. dar totusi cred ca in poza aia au vrut sa figureze doar suruburile de prindere a cutiei de viteze de motor deci cred ca locul lui 8 nu este chiar acolo
Gabi_323i
ba nu, vad ca 8 are saiba si piulita si este mai lung, cam ciudat sa arate 3 suruburi de la cutie si unul de la electromotor :puke: :retard:
florin83
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...491&hg=23&fg=10

deci am desfacut electromotorul, am scheme si poze in fata si zau de-mi dau seama ce suruburi imi trebuiesc si cate sunt in total... :retard: :retard: :retard:
io'sŪ
deci pt electromotor iti trebuiesc 2 suruburi "8", 2 saibe "9" si 2 piulite "10", suruburile astea iti tin electromotorul lipit de cutia de viteze insa mai e un surub (fi)10 (nu stiu daca exista semnul de la "fi" pe tastatura) care se prinde in spatele electromotorului direct in blocul motor si parca are lungimea de ... :-k 20mm parca
florin83
pai doar pe ala de pe bloc il aveam...
io'sŪ
QUOTE (florin83)
pai doar pe ala de pe bloc il aveam...
e pe dreaq??? :eek:
Gabi_323i
da, si acum e tot asa smile.gif
florin83
ei bine, am aceiasi problema, cu alt electromotor! :crybaby: :crybaby:
mi-a facut prima data in ziua cu bimmerfeste, dupa care mi-a mai facut intr-o saptamana de de 1-2 ori.. aseara mi-a facut de 3 ori in ~30min :crybaby: :crybaby: noroc ca n-am fost singur si a avut cine sa impinga..
e clar ca e pe duca.. si tocmai trebuia sa merg la itp :crybaby: :crybaby:

se poate sa fie altceva? mi se pare ciudat sa am aceiasi problema.
n3o
hai lasa k a fost interesant la bimmerfest numai eu am impins de vreo 2 ori ... zi merci k pana acum ai avut norok sa nu fi singur.
florin83
deci ma dispera.. merge saptamani intregi fara sa faca figuri si apoi intr-o zi nu vrea sa porneascsa si pace.. dupa care isi revine singur..
cum pot sa testez sa vad daca e electromotorul sau altceva?
nu-mi vine sa cred ca e de la electromotor.. face exact acelasi sunet cum facea cu ala vechi, ca un fel de scurt..
ma gandesc sa nu fie firele care duc la electromotor..
316i
Verifica sa fie bun contactul la firele de la electromotor. Sa nu fie oxidate. Ai electromotor mare sau mic?
florin83
sunt mai multe tipuri?
contactele erau ok cand l-am schimbat.
TiL
Poate e starterul electromotorului dus. Si al meu a facut figuri de vreo trei ori, revenindu-si dupa mai multe incercari, pana intr-o zi cand a murit.

Ajuns in Bucuresti, am tras direct pe Baicului 116 si intr-o ora jumate am iesit cu starter nou, si mai usor in buzunare cu ~1,8 mil.
florin83
pai cum naiba.. in 2-3 luni sa se duca 2 electromotoare? amandoua avand aceleasi simptome?
TiL
mda, ciudat. Ori esti norocos ca ala de si-a schimbat doua motoare pe E46 ori ai probleme la instalatia electrica.
florin83
eu cred totusi ca instalatia e de vina, dar nu stiu ce sa verific..sad.gif
316i
Uite-te ma la fire! Scoate o borna de la baterie ca sa nu te detonezi si dupa aia verifica starea contactelor la toate cele 4 fire de pe electromotor.
florin83
deci bornele care vin pe electromotor sunt ok ca le-am verificat cand l-am schimbat..
ma gandeam sa nu fie firele pe parcurs intrerupte ceva..
de unde vin cele 4 fire (nu-s 3 cumva? :dis: )
316i
Da, au fost 2 tipuri de electromotoare, cu reductor si fara. Alea mari si grele sunt fara reductor si s-au pus, daca nu ma insel, pana in '87-'88. Dupa aia s-au pus alea mici cu reductor. smile.gif
316i
Nu, sunt 4 fire. Am acasa doua electromotoare desfacute si unul mare si unul mic. Stiu ce-ti zic. tongue.gif
TiL
Sunt trei-patru fire biggrin.gif
Plus si minus permanent, plus si minus pentru starter.
Dar minusul permanent poate fi o masa de pe motor si uite-asa raman trei fire.
316i
Genius, si masa nu e tot un fir?
TiL
Geniu mic, masa aia o scoate usor din calcul daca e un traseu scurt si grosolan. O unge si o strange bine, mai mult nu poate face. Problema e cum verifica traseele, ca la astea se referea cand zicea "firele pe parcurs", nu? ](*,)
florin83
da.. de unde vin firele..
ele se leaga pe electromotor, dar de unde vin? sa verific si celalalt capat..
comisaru
din cate stiu eu, ai un + si-un - care vin direct de la baterie, pentru electromotor si un + de la contact , pentru bendix (si eventual un - de pe caroserie).
florin83
deci acum am descoperit ca bazaitul ala ca un scurt vine din dreptul pompei de benzina.. nu stiu exact ca n-am cum sa dau la cheie si sa ma intind pana acolo si n-am avut pe nimeni sa ma ajute.. trece vreun fir de la baterie pe acolo?

electromotorul face "pac" si atat..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.