Pai asta-i o problema? La toate bazaie scurt pompa cand pui contact, ca se invarte si face presiune in rampa, inainte sa o pornesti.
florin83
Aug 1 2006, 02:10 PM
lasa asta.. zi de electromotor
oricum eu nu auzeam pompa sa faca asa cand mergea masina ca facea mai tare motoru
****u' sa-l ia, nu stiu de ce nu-ti merge
"Pac" asta e de fapt un "tzac" mai subtire?
Eu zic sa te duci la servece-ul de electromotoare cu 50.000 pusi de-o parte, ca sa-si dea cu parerea, si daca-ti promit ca ti-o fac rapid si ieftin nu ezita. Numai sa ai bani la tine ca altfel le lasi buletinul dupa ce ti-o rezolva si pleci sa faci rost

Mai stiu eu pe cineva ...
florin83
Aug 1 2006, 02:22 PM
da.. face un tzac
pai la ce service-uri sa ma duc? iar sa-l demontez.. ma apuca dracii.. :crybaby: :crybaby:
Mergi cu toata masina si-l desfac ei...
Eu le-am zis prin telefon ca face un tzac si-atat si mi-a spus ca cel mai probabil e starterul care-i 900.000 nou sau 450.000 SH iar manopera ~ 600.000
Acolo am constatat ca starterul era 1 mil (norocul lor ca asta scria si pe eticheta) iar manopera a sarit si ea pe la 800.000. Dar merita, pentru promptitudine. Veneam dupa un drum de 300km cu td-ul, iti dai seama cat s-au prajit saracii pana au dat jos electromotorul...
florin83
Aug 1 2006, 03:58 PM
pai decat sa dau 800mii pe manopera mai bine ma chinui eu sa-l desfac si merg cu el in brate..
deci la mine face tot tzac.. sa inteleg ca e starterul? :retard:
posibil... ca sa fii sigur verifica daca ai curent pe plusul starterului atunci cand incerci sa pornesti.
Sau scoate masina din viteza si du un plus pe plusul starterului. Daca electromotorul e alimentat bine cu plusul gros si masa de la motor si motorul tot nu porneste, starteru-i dus.
comisaru
Aug 2 2006, 03:00 PM
pai daca n-avea curent, nu mai facea "tzac"
buna intrebare
florin83
Aug 5 2006, 03:55 PM
deci l-am scos..
sunt 3 fire.. unu cu papuc si 2 cu un inel in capat care intra pe un surub..
o mufa e libera..
l-am pus direct la batarie si nu face nimic..
am pus un bec la firele alea 3 de la motor, care vin pe el si nimic, nu se aprinde becu..
tzacul ala cred ca era de la bobina sau de la releele alea de pe acolo, dar sigur nu e de la electromotor..
Doua fire cu inel in capat legate la acelasi surub? prea ciudat. Ti-a mers electromotorul conectat fiind in modul asta?
Darren
Aug 7 2006, 10:37 AM
QUOTE (florin83)
deci l-am scos..
sunt 3 fire.. unu cu papuc si 2 cu un inel in capat care intra pe un surub..
o mufa e libera..
l-am pus direct la batarie si nu face nimic..
am pus un bec la firele alea 3 de la motor, care vin pe el si nimic, nu se aprinde becu..
tzacul ala cred ca era de la bobina sau de la releele alea de pe acolo, dar sigur nu e de la electromotor..
becul l-ai pus cu un contact pe fir si cu celalalt contact pe sasiu (pe masa)?
Firul cu papuc trebuie sa-ti aprinda becul doar cand dai la cheie (in pozitia "start")
Celalalt contact ar trebui sa aibe plus permanent.
Ciudat ca vin 2 fire in surubul ala (te-ai uitat de unde vin?) Unul banuiesc ca vine de la baterie. Celalalt e posibil sa vina de la alternator (nu prea vad legatura, dar cine stie).
Mai fa testul cu becul dar foloseste masa pentru unul din contactele lui.
florin83
Aug 7 2006, 10:49 AM
QUOTE (TiL)
Doua fire cu inel in capat legate la acelasi surub? prea ciudat. Ti-a mers electromotorul conectat fiind in modul asta?
da.. deci pe un surub vin firele astea groase cu inel in capat, pe un surub nu vine nimic.
mai sunt 2 pini.. la unul nu vine nimic la el..
QUOTE (Darren)
becul l-ai pus cu un contact pe fir si cu celalalt contact pe sasiu (pe masa)?
Firul cu papuc trebuie sa-ti aprinda becul doar cand dai la cheie (in pozitia "start")
l-am pus exact cum vine electromotorul.. cu un contact pe papucul care intra in unul din pinii de pe electromotor si un contact pe ambele inele, care vin pe unul din suruburile de pe electromotor..
QUOTE (Darren)
Ciudat ca vin 2 fire in surubul ala (te-ai uitat de unde vin?) Unul banuiesc ca vine de la baterie. Celalalt e posibil sa vina de la alternator (nu prea vad legatura, dar cine stie).
Mai fa testul cu becul dar foloseste masa pentru unul din contactele lui.
hmm.. nu prea imi dau seama de unde vin.. e tare inghesuit acolo.. unul cred ca vine din spate, de la baterie ca e fir gros (cam cat un deget)..
oricum e ciudat ca electromotorul nu face nimic daca il pun la baterie..
florin83
Aug 9 2006, 08:32 PM
am facut niste poze..
deci sunt 3 fire care vin la electromotor
pe electromotor sunt 3 mufe sa zic asa (A, B, C din poza IMAGE_130.jpg)
firele 1 si 3 (alea groase cu inel) vin pe surubul A la electromotor..
firul 2 intra in mufa B.. cealalta mufa © e libera.. :eek:
am facut testul cu becul.. se aprinde doar cand il leg la firul 2 (ala cu papuc) si numai dupa ce dau la cheie..
am incercat si pe firele 1 si 3. trebuia pe unu din ele sa fie + permanent, adica sa se aprinda si fara sa dau la cheie.. nimic... am dat totusi si la cheie.. nimic:(
masa a fost mereu la fel, am fixat becu intr-un cant de la galeria de admisie, deci nu se pune pb sa nu fi facut contact..
=> ca nu vine curent pe firul gros de la baterie :dis: :dis:
acum alta problema.. unde verific? are cineva schema electrica?
mai mult ca sigur e oxidat pe undeva la un cotact la cat am mers iarna asta cu ea prin zapada
PS: cred ca am schimbat si un electromotor degeaba
PS2: n-am mai testat electromotorul ca n-am avut pe cineva sa ma ajute sa-l tin si nici fire suficient de lungi..
TiL
Aug 10 2006, 04:33 PM
Si mai ai baterie? Mi se pare da firul trei e masa iar 1 e plusul permanent...
B si C trebuiesc neaparat conectate cu plus si minus de la contact. Prin ele se da "semnalul de pornire". A trebuie sa aiba plusul permanent pe ea, deci 1 vine la A.
2 trebuie sa vina pe B sau C, dar cel ramas neconectat trebuie sa aiba un fir de minus, sau macar o masa trasa.
firul 3 nu se vede clar in poza. Ori e masa, dar ai fi avut bateria descarcata demult, ca a stat conectat la un loc cu plusul, ori poate e minusul de la contact. Caz in care vine pe C sau B.
florin83
Aug 10 2006, 04:50 PM
QUOTE (TiL)
Si mai ai baterie?
din moment ce merg toate luminitele prin bord, casetofonul, se aprinde si becul ala cu care am facut proba eu cred ca e buna..
QUOTE (TiL)
B si C trebuiesc neaparat conectate cu plus si minus de la contact.
pai da, dar nu am si minus..decat plusul, adica firul nr 2. cred ca masa o face cu carcasa electromotorului..
TiL
Aug 10 2006, 05:26 PM
Si ai verificat daca o face? Din cate stiu nu o face implicit... trebuie conectat celalalt pin.
florin83
Aug 10 2006, 05:34 PM
pai n-am verificat, dar nu asta e pb.
pb e ca n-am plus permanent pe firul ala rosu..
Darren
Aug 11 2006, 10:14 AM
QUOTE (TiL)
Si mai ai baterie? Mi se pare da firul trei e masa iar 1 e plusul permanent...
B si C trebuiesc neaparat conectate cu plus si minus de la contact. Prin ele se da "semnalul de pornire". A trebuie sa aiba plusul permanent pe ea, deci 1 vine la A.
2 trebuie sa vina pe B sau C, dar cel ramas neconectat trebuie sa aiba un fir de minus, sau macar o masa trasa.
firul 3 nu se vede clar in poza. Ori e masa, dar ai fi avut bateria descarcata demult, ca a stat conectat la un loc cu plusul, ori poate e minusul de la contact. Caz in care vine pe C sau B.
Daca ar fi avut conectat plusu cu masa prin firele alea groase, de mult vedeam masina la televizor la stirile de la ora 5. Incendiu + acumulator explodat.
Masa prin carcasa nu e o idee buna, suprafetele de contact pot coroda, ar trebui sa aibe un fir scurt care leaga minusul electromotorului de un punct de masa de pe sasiu.
TiL
Aug 11 2006, 11:36 AM
Pai are un fir scurt si gros, pentru masa, conectat la, sa zicem... conectorul D (perechea lui A).
Darren
Aug 11 2006, 12:14 PM
Nu, firul ala scurt de pe conectorul "D" nu face decat sa duca plusul in electromotor (atunci cand bendix-ul cupleaza). Acum m-am uitat mai bine la poze.
Nu are contact pentru masa, foloseste carcasa pe postul de masa, si suruburile de prindere pe post de conectori. Asa ca, Florine, ai grija cand montezi totul la loc ca acele suroabe nu trebuie sa fie corodate pe partea care face contact, de asemeni, suprafetele de metal dintre electromotr si suportul de prindere al acestuia trebuie sa permita conducerea curentului. Foloseste niste glaspapir (sau glass-paper cum s-o chema, smirghel, na) si mult spray anti-coroziv pentru contacte electrice. Eventual o pasta conductoare pe care sa o aplici pe cele 2 suprafete.
florin83
Aug 18 2006, 09:10 PM
vreau sa ma apuc maine de teste
o sa curat totul pe acolo cu smirghel si o sa incerc sa iau plusul direct de la baterie cu un fir lung, in locul firului nr.1 (ala rosu)
un fir de curnet e bun, cum e la instalatia electrica prin casa? sau e prea subtire?
comisaru
Aug 20 2006, 12:39 AM
Cauta un fir gros, cel putin cat cablul de la tastatura mea (

), litat.
Daca ma gandesc bine, e normal sa n-ai nici un plus permanent p-acolo, deci e normal ca ambele fire sa primeasca plus doar la actionarea din contact a demarorului; altfel, daca ai avea unul din semnalelel de plus, plus permanent, fie ar sta cuplat tot timpul electromotorul, fie s-ar roti non-stop electromotorul in gol.
florin83
Aug 20 2006, 12:45 AM
pai ala rosu si gros, nr 1, n-are plus nici cand pun contactu..
azi am montat electromotorul la loc dupa ce am curatat toate contactele.. bineinteles ca nu merge.. :retard:
am urmarit firul ala rosu si vine din masina. intra in compartimentul motor pe langa vasul cu apa de la stergatoare. cred ca asa vine din spate, de la baterie..
oricum la cat de afon sunt eu in ale electricii mi se pare ciudat ca firele 1 si 3 (adica + si -) vin prinse pe acelasi surub, A.
n-am gasit fir sa trag din spate de la baterie in locul celui rosu sa fac proba
Rotti
Aug 20 2006, 10:47 PM
ala trebuie sa aiba curent in el in permanenta!
poate nu ai verificat tu cum trebuie, daca spui ca iti impinge bendixul dar nu-ti invarte clar e de la asta.
comisaru
Aug 20 2006, 11:40 PM
nu are cum sa aiba curent in permanenta. Repet, daca ar avea curent in permanenta + care vine la bendix, ar sta bendixul cuplat non-stop, iar daca ar avea curent in permanenta + care duce la electromotor, acesta s-ar invarti non-stop.
florin83
Aug 21 2006, 09:15 AM
QUOTE (Rotti)
ala trebuie sa aiba curent in el in permanenta!
poate nu ai verificat tu cum trebuie, daca spui ca iti impinge bendixul dar nu-ti invarte clar e de la asta.
l-am verificat calumea, cum le-am verficat si pe celelalte..
nu impinge nimic.. pur si simplu nu se intampla nimic cand dau la cheie.. nici un zgomot..
zgomotul de care ziceam mai demult se aude de la pompa de benzina..
florin83
Aug 21 2006, 09:50 PM
poate cineva sa se uite cum e cu firele alea la electromotor? se vede super usor la e30 normal.. la ix abia vezi electromotorul ca e inghesuit rau acolo..
florin83
Aug 23 2006, 05:51 PM
am incercat cu un fir direct de la baterie, in locul firului nr1. curent vine ca am testat cu un bec (pe firu rosu, nr 1 nu vine curent

), dar la fel, nu se intampla nimic..
sa fie si bateria de vina?
mi-au zis mai multi ca poate e de la baterie, dar se aprind toate beculetele prin interior...
ma gandesc ca daca era de la baterie trebuia sa se auda un sunet cat de mic si scurt de la electromotor..
Sorin
Aug 30 2006, 09:33 AM
daca ai un multimetru masoara voltajul de pe baterie daca e sub 12.5 v nu o sa plece niciodata
florin83
Aug 30 2006, 09:43 AM
bai.. chiar daca e muci bateria, tot face un zgomot electromotorul..
mie imi merge casetofonul.. imi merg farurile si luminile de pe bord...
Sorin
Aug 30 2006, 09:51 AM
e dat jos electromotorul?
florin83
Aug 30 2006, 09:54 AM
acum e pe masina, dar il dau jos imediat ca e pus provizoriu
Sorin
Aug 30 2006, 09:59 AM
fi antena
fa in umratorul fel
da-l jos si pune-i o masa pe corpul lui si + direct de la baterie pe surubul unde iti venea firul rosu
, ebventual de la o masina care merge ca sa vezi cum este si bateria t
si asa vezi daca misca sau nu
bendixul trebuie sa-l arunce
florin83
Aug 30 2006, 10:02 AM
am facut proba cu el montat.
am tras un fir lung din spate de la baterie si l-am pus la firul rosu.. nu face nimic..
firul asta care l-am pus are curent, spre deosebire de ala rosu care n-are
Sorin
Aug 30 2006, 10:33 AM
probabil e bendixul dus
florin83
Aug 30 2006, 10:45 AM
se repara sau trebuie altul?
TiL
Aug 30 2006, 11:56 AM
Bendixul asta ce-i? E cumva starterul de care ziceam sau e mai complicat de schimbat?
Sorin
Aug 30 2006, 12:21 PM
e o componenta din starter unde exista fuca care arunca pinionul
dar poate ma insel... :ninja:
florin83
Sep 30 2006, 06:15 PM
mda.. asa cum se intampla mereu.. problemele grave au rezolvari banale..
am schimbat un electromotor degeaba, era sa-l schimb si pe al 2-lea..
era de la un fir gros de masa dintre motor si caroserie..
am desfacut suruburile le-am curatat si a pornit la prima cheie..
florin83
Nov 9 2006, 10:40 AM
e posibil sa fie de vina bateria?
am ramas o data cu masina ca mi s-a descarcat bateria (pb cu alternatorul) si am luat curent de la cineva si a pornit din prima. cu bateria mea nu pornea..
iulian325
Nov 9 2006, 10:46 AM
fa cu cineva schimb de proba a bateriei (doar bateria nu si femeia)
florin83
Nov 9 2006, 11:00 AM
pai nu face mereu.. nu a facut 2 saptamani si mi-a facut ieri o data si de atunci iar merge ok..
iulian325
Nov 9 2006, 11:14 AM
contact imperfect
sau bateria
florin83
Nov 23 2006, 01:06 PM
am incercat cu alta baterie.. 2 zile n-a facut nici o problema... pana aseara..
florin83
Dec 7 2006, 09:04 AM
deci ma dispera!! nu stiu ce sa-i mai fac..
am facut urmatoarele:
-schimbat electromotor
-schimbat baterie
-curatat firul de masa dintre motor si caroserie
-curatat bornele bateriei cat si cele ale masinii
nimic.. merg 1-2-3 zile cu ea (cateva zeci de opriri) si nu face nimic dupa care brusc nu mai porneste, chiar si dupa drum de sute de km..
cand nu porneste am incercat urmatoarele:
-scos borne, pus la loc - nimic
-oprit toti consumatorii (faruri, casetofon, etc..) - nimic
-impins putin(mi-a zis ionut sa incerc sa o imping 1-2m, n-am inteles de ce

) - nimic
-miscat fire electromotor - nimic
-miscat fir masa - nimic
ce as mai putea incerca??
nici nu pot sa ma duc la un electrician cand merge ca n-are ce sa verifice.. trebuie sa iau unu cu mine si cand raman cu ea pe undeva sa-l pun la verificari
Bavaria
Dec 9 2006, 03:32 AM
QUOTE (florin83 @ Dec 7 2006, 09:04 AM)

deci ma dispera!! nu stiu ce sa-i mai fac..
am facut urmatoarele:
-schimbat electromotor
-schimbat baterie
-curatat firul de masa dintre motor si caroserie
-curatat bornele bateriei cat si cele ale masinii
nimic.. merg 1-2-3 zile cu ea (cateva zeci de opriri) si nu face nimic dupa care brusc nu mai porneste, chiar si dupa drum de sute de km..
cand nu porneste am incercat urmatoarele:
-scos borne, pus la loc - nimic
-oprit toti consumatorii (faruri, casetofon, etc..) - nimic
-impins putin(mi-a zis ionut sa incerc sa o imping 1-2m, n-am inteles de ce

) - nimic
-miscat fire electromotor - nimic
-miscat fir masa - nimic
ce as mai putea incerca??
nici nu pot sa ma duc la un electrician cand merge ca n-are ce sa verifice.. trebuie sa iau unu cu mine si cand raman cu ea pe undeva sa-l pun la verificari

Este posibil sa fie defect contactul,partea electrica.Cand nu porneste,alimenteaza electromotorul separat,cu un fir.Daca porneste, problema este de la contact.
iulian325
Dec 9 2006, 08:36 AM
florin
da un tel sau intra pe ymsg
am citit mai tirziu ce-ai mai scris
asemanator a facut si la mine iarna trecuta
m-a disperat
bujiile dadeau scinteie
benzina venea(credeam ca pompa e dusa ca mi se parea ca n-o aud)
intimplator am descoperit ce avea:
sub filtru aer, prinse pe bloc intr-un suport sunt 2 mufe a 2 doi senzori
dupa ce le-am desfacut/curatat cu spray masina a pornit fara probleme; alta data cind a facut figuri am repetat operatiunea si a pornit; e vb de un senzor care citeste volanta(cred) oricum intra in cutie(l-am vazut cind am schimbat ambreiaju)...
florin83
Dec 9 2006, 10:51 AM
QUOTE (Bavaria @ Dec 9 2006, 03:32 AM)

Este posibil sa fie defect contactul,partea electrica.Cand nu porneste,alimenteaza electromotorul separat,cu un fir.Daca porneste, problema este de la contact.
am verificat asta mai demult.. nu ajunge curent la plusul electromotorului..
am incercat cu un fir gros din spate de la plusul bateriei si nimic...
iulian, te referi la firele alea de la injectie (sau de la ce sunt)? sunt 2 si la mine sunt cam pe sub debitmetru si duc pana pe cutie..
asta:
Click to view attachmentle-am pus mai demult din greseala invers pe alea si nu pornea, dar invartea electromotorul.. ei bine la mine nu invarte!
ma gandesc sa mai verific urmatoarele chestii cand imi mai face figura:
-bobina - adica sa incerc cu alta...
-alarma - sa incerc sa o dezactivez cumva.. cand nu porneste se comporta la fel cum face daca incerc sa dau la cheie cu alarma activata, doar ca nu suna si nu se aprind avariile..
Bavaria
Dec 9 2006, 05:21 PM
QUOTE (florin83 @ Dec 9 2006, 10:51 AM)

am verificat asta mai demult.. nu ajunge curent la plusul electromotorului..
am incercat cu un fir gros din spate de la plusul bateriei si nimic...
ma gandesc sa mai verific urmatoarele chestii cand imi mai face figura:
-bobina - adica sa incerc cu alta...
-alarma - sa incerc sa o dezactivez cumva.. cand nu porneste se comporta la fel cum face daca incerc sa dau la cheie cu alarma activata, doar ca nu suna si nu se aprind avariile..
Nu trebuie sa iei curent din spate,electromotorul este alimentat permanent cu curent,pe firul gros.
Putin probabil sa nici nu primeasca curent si sa nici nu invarta cand pui curent direct.
Plus ca ai schimbat electromotorul,deci probabil nu primeste curent tot timpul.
Cu bobina iti pierzi timpul,nu poate influenta electromotorul,la fel si cu senzorii.
Electromotorul trebuie sa aiba plusul permanent bun,masa pe caroserie , sa primesca plus de la contact,si invarte.
Alarma are un releu care intrerupe firul de la electromotor,in general este langa coloana de directie sau in zona aia.
Gaseste releul,firul de electomotor (banuiesc ca este galben cu negru) este taiat si separat prin intermediul acestui releu.Leaga firul la loc,astfel incat sa nu mai treaca prin releu si vezi daca mai ai probleme.
Urmareste schema,si o sa iti dai seama cum este legat si cum lucreaza.Este pentru E36,dar este la fel si la E30.Poate E30-ul nu are releu pentru electromotor,firul vine direct de la contact.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.