Help - Search - Members - Calendar
Full Version: e28, 520i
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3
rostil
Facuta in 86, din 91 in Iasi, peste 300000 km, plina de bube, adica m-am cam legat la cap fara sa ma doara dar vine si cu o galeata plina de personalitate plus un aer de masina faurita cu mina, parca special pt mine.
Are tot ce e necesar pt a te duce unde ai treaba, mai are si unele chestii care sa-ti faca calatoria mai placuta, lipsesc alte brizbrizuri dar pe ansamblu ma face sa ma simt bine, adica e masina in care o sa investesc de acu inainte mult timp, bani si sentimente. Kind of like a new wife lnr (13).gif
In momentul de fata e bucati, imprastiata prin toata curtea si arata cam asa:

Pina acum, limitat de timp si de vreme am reusit sa indrept capota si sa o fac sa se inchida, scos scaune si mare parte din interior, montat acumulatori in bord, demontat tot ce inseamna frine, reparat masca, vopsit ochelari faruri, indreptat bare, reconditionat discuri, reparat aeroterma, curatat capac distribuitor, curatat cam tot de pe la admisie, am golit toba finala si am pus-o la loc, mici reglaje pe la usi, portbagaj, curatat canale trapa si cam atit.
Urmeaza in scurt timp reglaj tacheti, garnituri cilindru ambreiaj, garnituri cilindri frina, antifonare, placute frine, lichide, ulei, chit prin unele locuri si alte zeci de chitibusuri.
Mai trebuie sa ma lamuresc si de ce nu vrea sa stea si tremura la relanti, cum fac sa ma invirt de niste jante si cauciucuri, scaune, un volan mai mic, sa anulez visco, niste faruri intregi, o turbina mica laugh.gif ....
Aa, si niste abtibilde cu M5, V6, puta madre..
Mihai_AMD
sa o stapanesti sanatos si bafta cu planurile tale
si nu uita sa te adaugi aici http://bmwzone.ro/forums/Recensamant-E28-t...t=80#entry85326
edutxu
felicitari....inca o masina dezgropata.....
poate ne intalnim odata ca sa ovad si eu tongue.gif
desi cred ca avem un prieten comun.....wink.gif)
CRM112
Mult succes in proiect!

Suna a fi ambitios.
lucian
"Aa, si niste abtibilde cu M5, V6,"

vrei s-o faci v6?
nu-ti place 6 in linie? huh.gif
astept cu interes...
MeHigh
fa-o functionala pana la intalnirea de la vara BMWZone.
Ralanti-ul - vezi vacuumurile cum sunt, poate is batrane furtunele, crapate sau mai stiu eu.
E28 520i e Motronic? Ca nu mai stiu...
Sheva? Ai vreun sfat pentru domnul?
rostil
Multumesc pt incurajari, chiar am nevoie!
edutxu, ce prieten? De vazut, oricind vrei dar cred ca ar fi mai bine sa fie si functionala.
luciane n-ai inteles, pastrez motorul da-l fac V6, taiat in doua si sudat la 120 grade conf (9).gif
Altfel, poze de azi:







Am spalat-o si asa am descoperit pe unde intra apa gramada, are niste canale de scurgere care erau colmatate, pe capetele locasului ala unde e aeroterma si stergatoarele.
Nu stiu cum sa scot mirosul de mucegai din mocheta, are careva vreo idee?

rostil
Functionala pina-n vara? Pai eu vreau ca-n aprilie sa am deja sute de km facuti. Vacuumurile sunt ok, da e motronic. O sa dau jos si regulatorul de ralanti sa-l curat, miine daca o sa am timp.
evildeath
pare absolut impecabila podeaua si tabla pe ea
masina cu potential......biggrin.gif
Mihai_AMD
nu e motronic,e k-jetronic
masina am vrut sa o iau eu in vara,insa din fericire am rezolvat cu e12 -ele la rar
uite in prima un Motronic si in a 2a poza,motorul tau.
motronicul are motorasul de relanti,nu are atatea vacuumuri plus ca delcoul il are aici sus in capul chiuloasei,nu jos pe bloc
lucian
QUOTE (db85amd @ Feb 28 2009, 02:57 AM) *
nu e motronic,e k-jetronic
masina am vrut sa o iau eu in vara,insa din fericire am rezolvat cu e12 -ele la rar
uite in prima un Motronic si in a 2a poza,motorul tau.
motronicul are motorasul de relanti,nu are atatea vacuumuri plus ca delcoul il are aici sus in capul chiuloasei,nu jos pe bloc

e masina care era lovita in bot?
haifisch
QUOTE (db85amd @ Feb 28 2009, 02:57 AM) *
nu e motronic,e k-jetronic
masina am vrut sa o iau eu in vara,insa din fericire am rezolvat cu e12 -ele la rar
uite in prima un Motronic si in a 2a poza,motorul tau.
motronicul are motorasul de relanti,nu are atatea vacuumuri plus ca delcoul il are aici sus in capul chiuloasei,nu jos pe bloc


si te contrazic si eu mihaitza laugh.gif .....e L-jetronic
tomado e28 owner
O masina de criza ar fi un diesel, mai ales daca nu ar prea iesi din curte laugh.gif
Spor la treaba, sa o folosesti sanatos si sa te bucuri de ea multi ani de acum incolo:)
Intr-adevar, pare o masina sanatoasa, ce mai are multe de zis tongue.gif
rostil

Ha,eu am zis criza cu gindul la banii pe care i-am dat pe ea.
Amindoi aveti dreptate, e jetronic, nu ca as sti care-i diferenta.
Yep, masina lovita-n bot. Interesant e ca am reusit sa o aduc la forma actuala fara sa schimb nici o piesa, toate au mers indreptate sau lipite.
Azi am schimbat garnituri cilindri frine, am pus placute fata, refacut chedere la stopuri, am mai gidilit niste mici indoituri, am antifonat doar la locurile din fata ca-n spate chiar nu e nevoie. Miine poate dau si niste chit ca se anunta cald.
Inca o data, multumesc baieti pt incurajari, sper ca in 2 saptamini sa ies la probe to_become_senile.gif
Mihai_AMD
CITAT(haifisch @ Feb 28 2009, 04:17 PM) *
si te contrazic si eu mihaitza laugh.gif .....e L-jetronic

a,nu face nimic dom' aly
ai dreptate.stiu care e jetronicul doar ca prenumele K sau L il diferentiez mai greu tongue.gifP
haifisch
stiu ca stii wink.gif .....am eu boala corectarii laugh.gif

rostil bafta la reparat/asamblat......si nu folosi prea mult chit smile.gif
rostil
N-am mai dat nici un chit, m-am bagat sub masina si acu am iesit laugh.gif laugh.gif . Schimbat bucsa aia din spate de la timonerie, era terminata, am pus una de bronz. Schimbat garnituri cilindru ambreiaj. Schimbat lichid frina. Am dus si mocheta la spalatorie, au spalat-o cu spuma si jet, sper ca a iesit mucegaiul.
haifisch
bun asa smile.gif
TiL
zbrrr, cum merge treaba la oamenii gospodari biggrin.gif
Spor la lucru in continuare, masina merita.
Mihai_AMD
CITAT(haifisch @ Feb 28 2009, 04:17 PM) *
si te contrazic si eu mihaitza laugh.gif .....e L-jetronic

cum ti-am zis si la intalnire,tot zic ca este k-jetronic tongue.gif vad ca nu are nici al 7lea injector(care la K disparuse),ti-am zis difera si carcasa filtrului de aer si nu are nici vacuumul dinspre capatul admisiei de acolo de unde pleaca alte vacuumuri subtiri spre valva(supapa) aia rotunda de pe carcasa fltrului de aer(valva care la K nu exista) si nici el nu o are..
asa ca CREDE-MA te rog ca este K-jetronic smile.gif
haifisch
nu imi place sa ma contrazic cu tine dar chiar nu este smile.gif
Mihai_AMD
smile.gif poate isi da si altcineva cu parerea sau poate pui o poza u un K-jetronic de pe net,sunt tare curios cum arata biggrin.gif

uite din nou,prima poza este a jetronicului meu dinainte iar a 2a a lui rostil.de ce crezi ca eu am al 7lea injector,am carcasa filtrului de aer altfel,plus vacuumul ala de pe carcasa filtrului de aer,se vede un furtunas in plus care pleaca din capul admisiei spre ea
plus ca la el nu are a 3a sonda pe carcasa termostatului,la mine la L-jetronic sunt 3 sonde acolo
05aBi
Nu vreau sa contrazic pe nimeni dar mi se pare ca nu a existat pe motoarele m20 injectie mecanica, decat m20b23 k-jetronic a fost o exceptie, iar acela a iesit de pe poarta uzinei in compartimentul motor unui e21 323i
TiL
Asa stiam si eu, doar E21 a avut injectia mecanica.
Dar nu mai sunt atat de sigur ca injectie mecanica=k-jetronic.
rostil
Mai baieti, in loc sa va contraziceti pe denumiri mai bine ziceti-mi ce sa-i mai fac la jetronicu asta ca sa nu mai fluctueze turatia la ralanti. Porneste usor dar creste si descreste turatia in jur de 800-1000 rotatii. Daca accelerez si eliberez brusc da sa moara, trebuie sa iau foarte incet piciorul de pe pedala. N-am umblat inca la pompa de benzina, la injectoare, fise, bujii. Care o fi?
Mihai_AMD
CITAT(rostil @ Mar 4 2009, 06:13 PM) *
Mai baieti, in loc sa va contraziceti pe denumiri mai bine ziceti-mi ce sa-i mai fac la jetronicu asta ca sa nu mai fluctueze turatia la ralanti. Porneste usor dar creste si descreste turatia in jur de 800-1000 rotatii. Daca accelerez si eliberez brusc da sa moara, trebuie sa iau foarte incet piciorul de pe pedala. N-am umblat inca la pompa de benzina, la injectoare, fise, bujii. Care o fi?

aceasi problema o am si eu la MOTRONIC,daca accelerz brusc la cald aproape ca moare,prinde un gol de scade la 3-400rpm
si la jetronic aveam problema asta dar nu cu muritul la accelerare si la relanti,sub 1000rpm nu am pututo stabiliza si cand ii venea dracii odata sarea la 1500-1600!!!,neatinsa
incepe cu ce nu e costisitor,incearca sa scoti si sa cureti clapeta de aceleratie,de obicei se aduna ulei acolo care se intareste si impiedia a clapeta sa se inhida perfect,sau "throtle valve" aia de sub clapeta(piesa aia neagra trapezoidala) vezi ca e plina cu ulei,dar grija cand o pui inapoi ca are o smecherie am inteles
de la pompa nu e,tiam zis la fel imi face si mie si am masurat presiunea pompei e ok,2.5bar la relanti si 3 cand acelerez
MeHigh
eu nu inteleg de ce ai presiune diferita la relanti fata de sarcina/acceleratie, dupa mintea mea ar trebui sa fie la fel in orice conditii, propriu-zis de-asta si ai regulator de presiune in rampa.
@rostil - in continuare zic sa verifici vacuumurile, daca iei piciorul brusc de pe pedala, se produce depresiune in galeria de admisie (cred ca depresiune ii zice) si poate de-acolo e. luand piciorul mai incet de pe pedala, vacuumul scade mai incet. cred ca e ceva in neregula cu regulatorul tau de relanti, curata-l cu wd40 in prima faza, verifica furtunele care vin la el, si zi-ne daca de acolo era buba.
Mihai_AMD
CITAT(MeHigh @ Mar 4 2009, 07:04 PM) *
eu nu inteleg de ce ai presiune diferita la relanti fata de sarcina/acceleratie, dupa mintea mea ar trebui sa fie la fel in orice conditii, propriu-zis de-asta si ai regulator de presiune in rampa.

poi...pt ca mi-a masurat presiunea la intrare in rampa,sa vada cat arunca pompa,adica a tras turul din rampa si la infipt in ala de masoara presiunea
Sheva
Acum am citit si eu planurile tale cu masina, si nu pot decat sa-ti urez bafta, o sa iasa ceva frumos. In legatura cu motorul, dupa cunostintele mele motorul tau este k-jetronic, al meu a fost l-jetronic, iar motronic cred ca s-a pus pe e28 doar in '87 (s-ar putea sa gresesc), iar cu relantiul ... daca stii pe cineva acolo cine se baga la debitmetru, ar fi bine sa fie verificat, s-ar putea sa fie si de acolo problema.
TiL
QUOTE (MeHigh @ Mar 4 2009, 07:04 PM) *
eu nu inteleg de ce ai presiune diferita la relanti fata de sarcina/acceleratie, dupa mintea mea ar trebui sa fie la fel in orice conditii, propriu-zis de-asta si ai regulator de presiune in rampa.

Regulatorul e... regulat la randul lui biggrin.gif de vacuumul care intra in el.

rostil, sa zic din experienta mea recenta cu LE-Jetronicul de pe M30:

- daca la plecare de pe loc da sa moara si trebuie sa-l turezi intai, iar cand il turezi un pic pleaca cu scartz:
1. ai debit cam mare. Eu am luat 5 dinti din debitmetru si-mi place cum merge, e mai smooth, si nu mai miroase a benzina la curu lui.
2. avans prea mare

- oscilatiile la relanti le-am rezolvat:
0. vezi sa nu traga aer fals pe undeva - furtune sparte etc.
1. cu avans pus bine
2. micile oscilatii le-am rezolvat din inbusul debitmetrului (ala care regleaza aerul nemasurat, care trece pe langa debitmetru). Cand il strang la maxim oscileaza 100-200rpm la relanti. Il desfac vreo doua ture si se linisteste. Il mai desfac aproape doua si trage si mai frumos la plecare de pe loc

- daca dardaie ca dracii la relanti, daca pana in 2000 rpm in sarcina nu prea trage, dardaie, dupa care, peste 2000 brusc isi da drumul, trage bine si merge rotund:
1. capac delco
2. 1-2-3 fise
3. lulea
4. ce mai ramane pe la aprindere
rostil
Ha, n-ati ghicit, este Fucking Pressure Regulatorul de vina!
Are membrana sparta si baga benzina prin vacuum in admisie. Noroc ca am scos furtunul in timp ce mergea motorul si asa am vazut ca benzineste pe acolo.
L-am anulat provizoriu si acum merge rotund thumbup.gif
MeHigh
nu cred ca a incercat nimeni sa ghiceasca, ti-am impartasit cu totii cate putin din problemele de care ne-am lovit noi de-a lungul timpului, ai carora le-am gasit rezolvare.
spor la treaba in continuare, sper sa tinem o intalnire la vara si sa vedem masina in toata splendoarea ei.
rostil
Stiu si apreciez..
Cit despre splendoare, are un nustiuce care ma face sa cred ca o sa fiu f multumit intr-un final. Dar mai e mult pina atunci.
Acum ma lupt cu bordul, nu indica temperatura, consumul si benzina din rezervor. Ceva experiente?
TiL
pai... multi ar zice ca acumulatorii din bord sunt problema. Eu as da vina pe contacte imperfecte la fisele din bord. Dar daca tot ajungi la ele, schimba acumulatorii biggrin.gif sa-ti mearga service indicators.

rostil
Acumulatorii i-am schimbat, e din alta parte. Cred ca ar trebui sa verific cu un alt bord, poate-s senzorii de vina. Mai e un conector mic maro cu fir rosu in masina care nu se potriveste nicaieri in bord. O fi pt teste?
TiL
Merci de confirmare, deci acumulatorii n-au nici o treaba wink.gif
Eu zic ca alt bord nu ti-ar face figura. Am patit si eu cu bordul de td, am schimbat acumulatorii, am curatat contactele dar indicatorul de temperatura tot facea figuri. L-am schimbat si am condus happily ever after. Mai ales dupa ce am schimbat motorul biggrin.gif
Mihai_AMD
curata bine mufa aia lunga verticala,cea de sus orizontala e de la service indicators,eu am scos-o de tot a ma enervau cum licareau ledurile alea verzi rosii
si curata bine ambele placi si cea mare u gauri pt ceasuri,verde si cea mica dreptunghiulara,la mine era numai praf din ala depus de la acumulatorii vechi
am avut ceasuri care nu indicau nimic erau moarte si dupa ce le-am curatat au mers

si vezi sa strangi la loc cele 2 piulite care prinde indicatorul de benzina/apa de placa dreptunghiulara,sa faca masa bine altfel ori nu merge acele ori oscileaza enervant
si daca faci ceasurile sa mearga ok si ai mici oscilatii la ace cand semnalizezi vezi sa ai masele masinii bine stranse
rostil
Nu am mai avut timp de chituit dar am iesit la probe, merge bine. Nu frineaza inca cum trebuie pina se aseaza placutele, ralantiul mai face figuri la rece, cu bordul n-am rezolvat nimic, in rest e bine. Am reglat si tachetii azi, alta viata, nu mai tremura si parca se tureaza mai usor. Poate o scot la o plimbare mai lunga saptamina asta sa-si aduca aminte cum e.
rostil
M-am jucat un pic de-a pictorul pe capota:

Ciupanezu
@rostil: La ce se referă avatarul tău? huh.gif
tomado e28 owner
@rostil: L-ai tatuat, sa se simta mai puternic cool.gif Ce ai scris pe masina, ca nu sunt sigur daca am citit bine? smile.gif

@Ciupanezu: mi s-a parut si mie ciudat avatarul... daca e ceea ce pare, nu-ti va placea deloc raspunsul laugh.gif Sa speram ca E39 se refera la altceva...
rostil
Ciupanezu, E39 e un aditiv-adictiv fabricat de bmw. Din pacate, in Romania e folosit gresit de tot felul de ciudati.
Tornado, chiar e tatuaj, identic cu ce am pe mina dreapta: Gott Mit Uns. Cica masina a avut ca proprietar un popa biggrin.gif
Ciupanezu
Şi e vina maşinii dacă există cocalari care au E39?

Ai impresia că toţi proprietarii de E39 sunt cocalari?
rostil
Sper ca nu-s toti, or mai fi si exceptii. Vina masinii e ca se muleaza pe niste gusturi dubioase.
tomado e28 owner
QUOTE (rostil @ Mar 23 2009, 08:56 PM) *
Sper ca nu-s toti, or mai fi si exceptii. Vina masinii e ca se muleaza pe niste gusturi dubioase.


Orice padure are uscaturile ei. Dar e de preferat ca acest topis sa ramana despre e28... E39 e o masina foarte frumoasa, si un 525d va sta langa 524-le meu, cand vor fi fonduri pentru asta sad.gif Nu are rost sa intrati in polemica, desi avatarul este cam provocator pentru un iubitor de e39.

M-am gandit eu ca asta scrie laugh.gif Pana la urma o masina isi reflecta proprietarul smile.gif Daca unul dintre fostii proprietari a fost popa, e un fel de bonus tongue.gif S-o folosesti sanatos. Trage bine motorul de 2.0? Esti multumit?
Ciupanezu
Cred că ai o viziune distorsionată asupra realităţii.

O maşină oarecum recentă este cumpărată de tot felul de oameni, īn principiu cam de oricine are bani să o achiziţioneze.

Dacă tu ai văzut cāţiva ţigani sau cocalari care aveau E39, asta nu īnseamnă nimic.

Generalizările sunt o dovadă de superficialitate.
bartro
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 23 2009, 06:57 PM) *
Şi e vina maşinii dacă există cocalari care au E39?

Ai impresia că toţi proprietarii de E39 sunt cocalari?

Eu zic sa nu o ei personal smile.gif
Ciupanezu
Nu o iau personal dar pur şi simplu nu īnţeleg rostul şi nici argumentele acestor generalizări.
ionusunt
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 23 2009, 06:57 PM) *
Şi e vina maşinii dacă există cocalari care au E39?

Ai impresia că toţi proprietarii de E39 sunt cocalari?

iti poti da seama dupa cum merge cu masina.,...si dupa ce motor are,dar asta nui o regula.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.