Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E30 - 325i - Drift Car
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2, 3, 4
Vlad_RLG
Salutare!
Acum ceva timp am luat acest 325iX (fostul BUT) pt drift. Masina avea diferentialul fata spart asa ca l-am inlocuit, curios fiind, cum se comporta masina cu 4x4. La cercuri e tare pt ca se invarte ca un titirez, dar in rest nimic special, avand in vedere ca la prima ninsoare era incontrolabila la peste 40 km/h.
Pe 30 dec in drum spre pitesti s-a dus flansa din fata, si cu toate ca nu era in plan chiar acum, am inceput cu ajutorul unui mecanic, sa o modific.
Masina nu mai are interior de cand am cumparat-o, acum sunt doar 2 scaune Sparco.

Momentan am facut urmatoarele:
1.montat cutie normala, pt ca am grup 3.91, deci destul de scurt pt o cutie ZF
2.frane schimbate
3.filtru de aer K&N
4.short-shift
5. kit distributie
Sunt multe de facut la ea, dar o iau incetul cu incetul. Vreau sa va rog sa-mi spuneti ce credeti voi ca ar trebui pus pe ea si ce nu, incepand de la spoilere pana la jante.
Caut jante albe sau negre mat pt ea. ceva poze?
Multumesc si numai bine
P.S.: revin cu poze maine
Vlad_RLG
de vineri seara imi merge in 5 pistoane...aveti idee de la ce ar putea fi? o sa-i schimb bujiile si uleiul (tacane si tachetii) poate isi revine.
Orice sugestie e bine venita
bartro
In primul rand bujiile, vezi daca capac delco si rotor mai sunt bune, fise, apoi daca tot nu merge mai vezi..
Poze cu masina ai? smile.gif
316i
Cilindrul 1 nu-l mai simte, ii scoti si-i pui la loc fisa si n-are nici o treaba.
alex230ro
deloc?naspa,scanteie da ?benzina?daca da nu e a buna sad.gif

sa scoata fisa si sa dea cineva la automat ca sa o verifice cu injectorul nu mai tin minte cum era verificarea smile.gif
316i
Scoteai bujia, o infigeai in fisa si-i dadeai la masa sa vezi daca da scanteie. Cu motorul pornit.
Vlad_RLG
Am schimbat azi bujiile, si tot asa face... deja sunt disperat

@bartro: pun maine poze...acum sunt mort de somn
capitanu
Controleaza fisele.
Vlad_RLG
In curand vor veni jante pe 17" albe (sunt la vopsit), arcurile vor fi incarcate la maxim si voi cumpara arcuri rosii.
O sa va tin la curent.
Numai bine si asfalt uscat!
bartro
smile.gif
Silviu
Am si eu o intrebare : jantele pe 17" nu sunt prea mari pentru ce ai tu nevoie ?
Ma gandesc ca la 17" vei folosi si gume destul de late ...
Parerea mea e ca cu niste 195/50R15 ai mai multe de castigat :
- cuplu mai bun
- frane mai eficiente
- cu roti mai inguste o arunci de fund mai usor decat cu niste gume late .

Si nu in ultimul rand, gumele pe 15" sunt mai ieftine decat cele pe 17" .
butcky
QUOTE (Silviu @ Feb 5 2009, 01:14 AM) *
Am si eu o intrebare : jantele pe 17" nu sunt prea mari pentru ce ai tu nevoie ?
Ma gandesc ca la 17" vei folosi si gume destul de late ...
Parerea mea e ca cu niste 195/50R15 ai mai multe de castigat :
- cuplu mai bun
- frane mai eficiente
- cu roti mai inguste o arunci de fund mai usor decat cu niste gume late .

Si nu in ultimul rand, gumele pe 15" sunt mai ieftine decat cele pe 17" .



Asta am vrut si eu sa spun...wink.gif
Chiar si alea de tabla pe "14. Uite-te la UWE, HAI-ul, KNS-ul etc Ei cu ce fac? Au de tabla pe spate! Sunt cele mai bune! wink.gif
Ciupanezu
QUOTE (Silviu @ Feb 5 2009, 01:14 AM) *
Parerea mea e ca cu niste 195/50R15 ai mai multe de castigat :
- cuplu mai bun
- frane mai eficiente


Nu înţeleg.
Poţi să detaliezi?
Vlad_RLG
QUOTE (Silviu @ Feb 5 2009, 01:14 AM) *
Am si eu o intrebare : jantele pe 17" nu sunt prea mari pentru ce ai tu nevoie ?
Ma gandesc ca la 17" vei folosi si gume destul de late ...
Parerea mea e ca cu niste 195/50R15 ai mai multe de castigat :
- cuplu mai bun
- frane mai eficiente
- cu roti mai inguste o arunci de fund mai usor decat cu niste gume late .

Si nu in ultimul rand, gumele pe 15" sunt mai ieftine decat cele pe 17" .

Fiind si masina de zi cu zi, m-am gandit sa-i pun si eu niste jante ca tot omu, ca m-am plictisit cu tablele alea... cand e de drift in 5 minute am schimbat rotile pe spate si ... hai la joaca
am vreo 6 jante de tabla in spate, si inca mai caut sa cumpar...biggrin.gif
Doar nu te gandeai ca dau drift-uri cu jante pe 17... in primul rand omor blocantul, si in al 2-lea rand nu ma dau banii afara din casa sa sparg cauciucuri pe 17


QUOTE (Ciupanezu @ Feb 5 2009, 07:58 PM) *
Nu înţeleg.
Poţi să detaliezi?

La partea cu, cuplul probabil ca avrut sa spuna ca fiind jantele mai mici se invart mai usor
Silviu
QUOTE
Nu înţeleg.
Poţi să detaliezi?


"- cuplu mai bun"
Daca e roata mai mica in diametru cuplul ce ajunge la roti e mai mare.
E ca si cum ai pune diferential de 4.21 in locul celui 3.64 .

"- frane mai eficiente"
Raportul dintre diamtrul rotii si diametrul discului de frana este mai mare cand ai roata mare .
Cu cat raportul e mai mic cu atat e mai bine . De aceea masinile sport au discurile de frana mari cat janta .
Diferentele dintre roti mari si roti mici la franare sunt:
-la roata mica se va apasa frana mai usor
-la roata mica franele vor obosi mai greu, pentru ca pentru ca la roata mica trebuie sa aplici o presiune mai mica asupra discului de frana decat la roata mare pentru a obtine asupra rotii aceeasi forta de franare .

QUOTE
La partea cu, cuplul probabil ca avrut sa spuna ca fiind jantele mai mici se invart mai usor

Ideal e sa ai roata cat mai usoara din mai multe motive.
Daca roata e mare inmagazineaza mai multa energie decat o roata mai mica. ceea ce o face mai greu de "bruscat" .
Cu alte cuvinte daca ai o roata 185.50r14 e mult mai usor sa o faci sa ia scart din ambreiaj decat cu un 215.45r17 .

Deci pentru mine solutia ideala ar fi niste BBS 15" ( destul de rezistente in caz ca o dai de o bordura tongue.gif ) incaltate cu 195.50 .
Mai mult decat atat, as incerca o bara stabilizatoare mai groasa pe spate . Eventual 2 una peste alta daca nu gasesti, dar nu stiu ce solutie trebuie sa inventezi pentru a le monta .

QUOTE
Fiind si masina de zi cu zi,...

Si cabrioleta ?
QUOTE
cand e de drift in 5 minute am schimbat rotile pe spate

Iti ia mai mult si e foiala mare sa schimbi tot timpul rotile .
Vlad_RLG
QUOTE (Silviu @ Feb 6 2009, 01:24 AM) *
"- cuplu mai bun"
Daca e roata mai mica in diametru cuplul ce ajunge la roti e mai mare.
E ca si cum ai pune diferential de 4.21 in locul celui 3.64 .

"- frane mai eficiente"
Raportul dintre diamtrul rotii si diametrul discului de frana este mai mare cand ai roata mare .
Cu cat raportul e mai mic cu atat e mai bine . De aceea masinile sport au discurile de frana mari cat janta .
Diferentele dintre roti mari si roti mici la franare sunt:
-la roata mica se va apasa frana mai usor
-la roata mica franele vor obosi mai greu, pentru ca pentru ca la roata mica trebuie sa aplici o presiune mai mica asupra discului de frana decat la roata mare pentru a obtine asupra rotii aceeasi forta de franare .


Ideal e sa ai roata cat mai usoara din mai multe motive.
Daca roata e mare inmagazineaza mai multa energie decat o roata mai mica. ceea ce o face mai greu de "bruscat" .
Cu alte cuvinte daca ai o roata 185.50r14 e mult mai usor sa o faci sa ia scart din ambreiaj decat cu un 215.45r17 .

Deci pentru mine solutia ideala ar fi niste BBS 15" ( destul de rezistente in caz ca o dai de o bordura tongue.gif ) incaltate cu 195.50 .
Mai mult decat atat, as incerca o bara stabilizatoare mai groasa pe spate . Eventual 2 una peste alta daca nu gasesti, dar nu stiu ce solutie trebuie sa inventezi pentru a le monta .


Si cabrioleta ?

Iti ia mai mult si e foiala mare sa schimbi tot timpul rotile .

Cabrioleta o scot foarte rar, cand e frumos afara (acum nu prea e), si cand am chef doar de plimbare...
la treaba cu schimbatul rotilor m-am obisnuit, si mi-am luat si cric "crocodil" sa nu mai dau la manivela
Silviu
QUOTE
cand e frumos afara (acum nu prea e)


Acum e vreme buna sa iesi cu asta cu roti tocite pe spate . laugh.gif
Ciupanezu
@Silviu: Hai să nu vorbim de dragul de a vorbi. smile.gif

Roata nu trebuie să aibă alt diametru, jantele nu se montează după ureche.

Există calculatoare de dimensiuni pentru pneuri astfel încât să nu difere diametrul când schimbi jantele.
Dacă pui jante după ureche, nici măcar viteza din bord nu va mai fi afişată corect.

Maşinile puternice au discuri mari pentru că acestea disipă mai bine căldura, astfel se răcesc mai repede.

Cum adică o roată mai mare înmagazinează mai multe energie? E vorba de greutate nu de "energie înmagazinată".
Vlad_RLG
QUOTE (316i @ Feb 2 2009, 09:17 PM) *
Scoteai bujia, o infigeai in fisa si-i dadeai la masa sa vezi daca da scanteie. Cu motorul pornit.

Maine o sa cumpar fise noi, capacul la delco si rotorul...poate isi revine
Silviu
QUOTE
Roata nu trebuie să aibă alt diametru, jantele nu se montează după ureche.

Am vazut un Clio cu jante pe 17". Alea erau montate dupa ureche.


QUOTE
Există calculatoare de dimensiuni pentru pneuri astfel încât să nu difere diametrul când schimbi jantele.

Pai interesul era sa pui roti mai mici decat cele din talon.

QUOTE
Dacă pui jante după ureche, nici măcar viteza din bord nu va mai fi afişată corect.

Nici nu ai nevoie de vitezometru.

QUOTE
Maşinile puternice au discuri mari pentru că acestea disipă mai bine căldura, astfel se răcesc mai repede.

Corect.

QUOTE
Cum adică o roată mai mare înmagazinează mai multe energie? E vorba de greutate nu de "energie înmagazinată".

Ba da, e vorba de energie.
De exemplu cand te duci in Carrefour iti e mult mai usor sa te plimbi cu caruciorul gol decat daca pui 2 baxuri de bere in el.
O roata mai mare are alta "inertie" decat una mica.
De exemplu, daca ridici masina pe cric iti va fi destul de usor sa rotesti roata cu mana decat daca ai ridica un camion si ai incerca sa ii rotesti roata cu mana . Si asta pentru ca roata de camion are masa mai mare si diametrul mai mare.
Alt exemplu: daca ai 2 roti de mase egale, dar una cu diametrul de 40cm si una cu diametrul de 80cm iti va fi mult mai usor sa o pui in miscare pe cea de 40 decat cea de 80 . ( tinand cont ca incerci sa le rotesti de la 10cm fata de centru ) .
Alt exemplu : mergi cu bicicleta cu 20 km/h . Iti este usor sa misti ghidonul stanga-dreapta . Daca mergi cu 80 km/h iti va fi muuult mai greu sa misti de ghidon, si asta pentru ca roata acumuleaza energie.
Alt exemplu: titirezul. Asta cred ca e cel mai bun exemplu. Titirezul cu cat se roteste mai repede cu atata este mai "stabil". Cans viteza lui unghiulara scade, el se va dezechilibra si va pica .
Sper sa fi inteles si sa imi dai dreptate. smile.gif

Inca o data, repet, sunt multi care monteaza rotile dupa "ureche", pun roti mai mari doar pentru ca arata mai bine.
ps: eu am avut pe masina 195.50r16 ... acelasi diamtru ca cel din talon . Dar erau mai putin confortabile decat 205.55r15 .
bartro
Aici sunt 2 fenomene:
1. Energia kinetica rotativa: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotational_energy ( de pus in miscare e mai greu roata de camion, dar odata pus in miscare e mai greu de oprit, asa functioneaza si volanta. La masini de performante sa mai da si jos greutate din volanta ).
2. Conservation of angular momentum http://en.wikipedia.org/wiki/Angular_momentum (de ce tie mai greu sa rotesti ghidon la bicicleta cand mergi mai repede).

Methoda 2 este folosit la gyroscop http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope si a fost folosit pentru a dovedi ca pamantul sa roteste de catre Foucault http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Foucault
uwe
mi se pare ffff. amuzanta discutia.... laugh.gif

totusi cauciucurile de spate in maxim 10 min. ajung la ghena...
pui ce gasesti 14...15 ce mai conteza cat mai carnoase sa fie sa tina cat mai mult.... biggrin.gif
Ciupanezu
QUOTE (Silviu @ Feb 6 2009, 02:40 AM) *
Ba da, e vorba de energie.
De exemplu cand te duci in Carrefour iti e mult mai usor sa te plimbi cu caruciorul gol decat daca pui 2 baxuri de bere in el.
O roata mai mare are alta "inertie" decat una mica.
De exemplu, daca ridici masina pe cric iti va fi destul de usor sa rotesti roata cu mana decat daca ai ridica un camion si ai incerca sa ii rotesti roata cu mana . Si asta pentru ca roata de camion are masa mai mare si diametrul mai mare.
Alt exemplu: daca ai 2 roti de mase egale, dar una cu diametrul de 40cm si una cu diametrul de 80cm iti va fi mult mai usor sa o pui in miscare pe cea de 40 decat cea de 80 . ( tinand cont ca incerci sa le rotesti de la 10cm fata de centru ) .
Alt exemplu : mergi cu bicicleta cu 20 km/h . Iti este usor sa misti ghidonul stanga-dreapta . Daca mergi cu 80 km/h iti va fi muuult mai greu sa misti de ghidon, si asta pentru ca roata acumuleaza energie.
Alt exemplu: titirezul. Asta cred ca e cel mai bun exemplu. Titirezul cu cat se roteste mai repede cu atata este mai "stabil". Cans viteza lui unghiulara scade, el se va dezechilibra si va pica .
Sper sa fi inteles si sa imi dai dreptate. smile.gif

Inca o data, repet, sunt multi care monteaza rotile dupa "ureche", pun roti mai mari doar pentru ca arata mai bine.
ps: eu am avut pe masina 195.50r16 ... acelasi diamtru ca cel din talon . Dar erau mai putin confortabile decat 205.55r15 .


Dacă pui 2 baxuri de bere în carucior va creşte greutatea, sau tu pui roţi mai mari şi la caruciorul de Carrefour? laugh.gif

Cred că n-ai înţeles ce am zis.
Nici nu se pune problema să pui jante mai mari în diametru, e o prostie imensă.
Ideea este că dacă ai jante pe 17 de aproape acelaşi diametru ca cele pe 15, vei face cercuri la fel de uşor.
Există o diferenţă de greutate între nişte jante pe 15 şi unele pe 17 însă dacă maşina este cât de cât puternică, această diferenţă nu este sesizabilă.

QUOTE (bartro @ Feb 6 2009, 10:48 AM) *
Aici sunt 2 fenomene:
1. Energia kinetica rotativa: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotational_energy ( de pus in miscare e mai greu roata de camion, dar odata pus in miscare e mai greu de oprit, asa functioneaza si volanta. La masini de performante sa mai da si jos greutate din volanta ).


Atâta timp cât roţile sunt de diametru apropiat şi de greutate apropiată, degeaba mai vorbim de energie cinetică rotativă.
bartro
QUOTE (Ciupanezu @ Feb 6 2009, 11:19 AM) *
Atâta timp cât roţile sunt de diametru apropiat şi de greutate apropiată, degeaba mai vorbim de energie cinetică rotativă.

La roti da. Distributie de greutate cred ca nu difera mult. Vroiam sa adaug o nota teoretica la discutia.
Cu roti mai mici totusi ar trebui sa ajunge o forta mai mare pe asfalt, cuplu pe planetarea ramana la fel, iar cu diametru de roata mai mica rezulta forta mai mare pe asfalt. Normal ca nu e ce a fost intentionat de producator, dar titlu tipicul fiind 'drift car' cred ca justifica sa ignoram spec-uri de fabrica.
Ciupanezu
De la cărucioare de Carrefour la energie cinetică e ceva distanţă. smile.gif

Oricum nu e o problemă că are jante pe 17.
Merge cu ele pe stradă şi apoi montează unele pe 15 din tablă.

Eu zic că nici unul dintre cei care fac drift-uri pe la noi nu s-a gândit la energie cinetică, greutate a jantelor, etc.
Pneurile pe 15 sh sunt mai ieftine decât cele pe 16 sau 17, acesta este motivul.
bartro
QUOTE (Ciupanezu @ Feb 6 2009, 11:42 AM) *
Pneurile pe 15 sh sunt mai ieftine decât cele pe 16 sau 17, acesta este motivul.

Corect smile.gif
si totusi fix la carucior sa aplica si energia cinetica. Franeaza greu, caruciorul plin.
Ciupanezu
Adevărat.

Dar dacă îmi pun eu jante pe 15 în loc de jantele pe 18, sunt absolut sigur că nu voi frâna mai bine.

Diferenţele se simt la demaraj şi la viteză maximă.
Cu jante mari pierzi un pic la demaraj dacă jantele sunt mai grele decât cele anterioare dar câştigi la viteză maximă.
Silviu
QUOTE
Dar dacă îmi pun eu jante pe 15 în loc de jantele pe 18, sunt absolut sigur că nu voi frâna mai bine.


Cu 205.50R15 vei avea frane mai bune decat cu 205.55R16 .

Sunt la fel de sigur ca si tine . wink.gif
ionusunt
una peste alta, rlg-eule merge cazanu? i-ai dat de cap?

PS: nu arunca banii pe lucruri inutile( jantele de 17" )
Ciupanezu
QUOTE (Silviu @ Feb 6 2009, 01:48 PM) *
Cu 205.50R15 vei avea frane mai bune decat cu 205.55R16 .

Sunt la fel de sigur ca si tine . wink.gif


De ce?

Ai auzit de efectul placebo? smile.gif tongue.gif
Silviu
Da am auzit de placebo.

QUOTE
De ce?

Uoffffffff, hai sa nu o luam de la capat! Vad ca tu o tii pe a ta, eu o tin pe a mea; tu nu ai dreptate, eu am. tongue.gif
Sa nu mai stricam topicul omului.
Ciupanezu
Păi nu are nici o logică afirmaţia ta.

Pe ce te bazezi?
Ai vreun argument?

Nu stricăm nici un topic, e o discuţie cu subiect tehnic şi suntem pe un forum auto. smile.gif

Dacă te referi la energia cinetică, eu am spus că trec de pe 18 pe 15 sau 16 fără să măresc diametrul roţii iar diferenţa de greutate este mică.
Silviu
Bine... inca o data incerc sa iti demonstrez ca am dreptate .

De data asta am facut o schema.

Se dau aceiasi coeficienti de franare dintre roata MARE si sol si dintre roata mica si sol; la fel si dintre discuri si placute...

In cazul de fata automobilul se deplaseaza spre stanga DATORITA fortei de frecare dintre cauciuc si asfalt. Asta e pentru cine nu stia. De aceea pe gheata nu poti pleca la fel de repede ca de pe asfalt.
Deci cand automobilul se deplaseaza spre stanga forta de tractiune este orientata spre dreapta iar forta de frecare spre stanga. Si astfel automobilul se deplaseaza . smile.gif

Cand franezi cuplul de franare este orientat spre stanga iar forta de frecare te incetineste. Invers ca atunci cand autovehiculul e in accelerare .

Pana aici e simplu si logic .

Tu daca vrei sa imprimi o decelerare cat mai mare a masinii trebuie ca practic Ff sa fie cat mai mare . Dar practic Ff' te incetineste. Adica degeaba ai tu frane super-bune pe gheata, pentru ca Ff' pe gheata va fi foarte mic si masina nu va decelera foarte repede .

Clar pana aici ?

Ff creeaza un cuplu : Ff x D . Cuplul acesta "M" trebuie "invins" de catre cuplul creat dintre placute si discuri notat "m" .
Daca cuplul m este mic ( de exemplu apesi frana foarte usor ) atunci si cuplul M va fi mic si prin urmare masina va avea o decelerare mica .
Daca realizezi un cuplu foarte mare ( apesi pedala pana la fund ) atunci cuplul va fi foarte mare, Ff va fi foarte mare, roata se va bloca .

ok ?

Acum urmeaza comparatia dintre cele 2 roti .
La roata mica bratul fortei dintre placute si disc este aproape la fel de mare ( numai in desen laugh.gif ) ca bratul fortei dintre cauciuc si asfalt, sa zicem spre exemplu 1/2 .
Deci drept urmare pentru a realiza o forta de franare de 400 dintre guma si roata, forta de franare ce trebuie aplicata pe disc ( Fd ) va fi 400x 2/1 = 800 .
Acum dam jos roata mica si o montam pe cea mare . Raportul respectiv se schimba, sa zicem ca ajunge la 1/3 .
Vrem sa franam cu Ff=400, la fel ca in cazul precedent. Acum va trebuie sa ajungem la un Fd= 400 x 3/1 = 1200 .

Adica pentru a frana la fel ca cu roata mica, la roata mare trebuie sa aplicam o forta mai mare pe disc, adica sa apasam mai tare pe pedala de frana, adica presiune mai mare, adica caldura mai multa, adica discurile se vor incalzi mai repede, adica vom ramane fara frane mai repede .

Acum sper ca am lamurit problema.
Daca nici acum nu intelegi/nu ma crezi... cere-i un profesor de fizica sa iti explice.
Vlad_RLG
QUOTE (ionusunt @ Feb 6 2009, 02:49 PM) *
una peste alta, rlg-eule merge cazanu? i-ai dat de cap?

PS: nu arunca banii pe lucruri inutile( jantele de 17" )

M-am saturat frate de tablele astea... trebuia sa mai schimb ceva

QUOTE (Silviu @ Feb 6 2009, 11:37 PM) *
Bine... inca o data incerc sa iti demonstrez ca am dreptate .

De data asta am facut o schema.

Se dau aceiasi coeficienti de franare dintre roata MARE si sol si dintre roata mica si sol; la fel si dintre discuri si placute...

In cazul de fata automobilul se deplaseaza spre stanga DATORITA fortei de frecare dintre cauciuc si asfalt. Asta e pentru cine nu stia. De aceea pe gheata nu poti pleca la fel de repede ca de pe asfalt.
Deci cand automobilul se deplaseaza spre stanga forta de tractiune este orientata spre dreapta iar forta de frecare spre stanga. Si astfel automobilul se deplaseaza . smile.gif

Cand franezi cuplul de franare este orientat spre stanga iar forta de frecare te incetineste. Invers ca atunci cand autovehiculul e in accelerare .

Pana aici e simplu si logic .

Tu daca vrei sa imprimi o decelerare cat mai mare a masinii trebuie ca practic Ff sa fie cat mai mare . Dar practic Ff' te incetineste. Adica degeaba ai tu frane super-bune pe gheata, pentru ca Ff' pe gheata va fi foarte mic si masina nu va decelera foarte repede .

Clar pana aici ?

Ff creeaza un cuplu : Ff x D . Cuplul acesta "M" trebuie "invins" de catre cuplul creat dintre placute si discuri notat "m" .
Daca cuplul m este mic ( de exemplu apesi frana foarte usor ) atunci si cuplul M va fi mic si prin urmare masina va avea o decelerare mica .
Daca realizezi un cuplu foarte mare ( apesi pedala pana la fund ) atunci cuplul va fi foarte mare, Ff va fi foarte mare, roata se va bloca .

ok ?

Acum urmeaza comparatia dintre cele 2 roti .
La roata mica bratul fortei dintre placute si disc este aproape la fel de mare ( numai in desen laugh.gif ) ca bratul fortei dintre cauciuc si asfalt, sa zicem spre exemplu 1/2 .
Deci drept urmare pentru a realiza o forta de franare de 400 dintre guma si roata, forta de franare ce trebuie aplicata pe disc ( Fd ) va fi 400x 2/1 = 800 .
Acum dam jos roata mica si o montam pe cea mare . Raportul respectiv se schimba, sa zicem ca ajunge la 1/3 .
Vrem sa franam cu Ff=400, la fel ca in cazul precedent. Acum va trebuie sa ajungem la un Fd= 400 x 3/1 = 1200 .

Adica pentru a frana la fel ca cu roata mica, la roata mare trebuie sa aplicam o forta mai mare pe disc, adica sa apasam mai tare pe pedala de frana, adica presiune mai mare, adica caldura mai multa, adica discurile se vor incalzi mai repede, adica vom ramane fara frane mai repede .

Acum sper ca am lamurit problema.
Daca nici acum nu intelegi/nu ma crezi... cere-i un profesor de fizica sa iti explice.

M-ai lasat masca ! :-O

QUOTE (uwe @ Feb 6 2009, 10:51 AM) *
mi se pare ffff. amuzanta discutia.... laugh.gif

totusi cauciucurile de spate in maxim 10 min. ajung la ghena...
pui ce gasesti 14...15 ce mai conteza cat mai carnoase sa fie sa tina cat mai mult.... biggrin.gif

Ai dreptate uwe
Ciupanezu
@Silviu: Exemplul tău este greşit din start.

Tu ai pornit de la premisa că o roată este mai mare decât cealaltă.
Eu ce ţi-am scris pe pagina anterioară?
Că roţile au aproximativ acelaşi diametru chiar dacă jantele au dimensiune diferită.

Ce nu înţelegi?

Uite un exemplu:



Diferenţa de diametru este de 1.33%.
Crezi că o asemenea diferenţă influenţează distanţa de frânare a maşinii?
316i
Voi aveti prea mult timp liber...
ionusunt
:lol:clar
Ciupanezu
Mă ce chestie, eu credeam că intru pe net când sunt ocupat.
uwe
mai bine va intalniti si puneti in practica biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Silviu
QUOTE
@Silviu: Exemplul tău este greşit din start.

Tu ai pornit de la premisa că o roată este mai mare decât cealaltă.


Pai da. Din primul post am zis ca ar fi mai bine sa foloseasca roti MAI MICI . Daca rotile ar fi avut acelasi diametru... nu mai era nimic de demonstrat. laugh.gif

In sfarsit, las-o balta, eu am dreptate, ti-am demonstrat si teoretic, am testat practic ( cu roti mai mici cu 10% decat cele originale)...
Ciupanezu
Când spui roţi mai mici, în mod normal te referi la roţi cu jante mai mici ca diametru.

Nimeni normal la cap nu pune roţi mai mici decât sunt recomandate de producător.

Da, ai dreptate.
Când vrei drift-uri pui roţi de cărucior de Carrefour. cha (2).gif
Silviu
QUOTE
Nimeni normal la cap nu pune roţi mai mici decât sunt recomandate de producător.

Eu am pus. Asta inseamna ca nu sunt normal la cap ? laugh.gif

QUOTE
Da, ai dreptate.

Ce satisfacut ma simt! biggrin.gif

laugh.gif
Ciupanezu
Îţi dai seama că nu ai dreptate dar ţi-am dat dreptate să poţi dormi la noapte. tongue.gif

Serios vorbind, nu te-a deranjat faptul că vitezometrul nu mai indica în mod corect? smile.gif
Silviu
NU! Ba chiar imi placea ca puteam sa il dau peste cap! laugh.gif
Cand voiam sa aflu viteza de deplasare, ma uitam la turometru.

Ce era enervant si stresant erau drumurile lungi pe campie . Consuma mai mult si mergeam incet .
Ah, si faptul ca se simteau toate gropitele si toate crapaturile din asfalt era deranjant .

QUOTE
Îţi dai seama că nu ai dreptate...

Ba da am dreptate!
...si ti-ai dat seama ca am dreptate, dar nu vrei sa recunosti! laugh.gif
316i
QUOTE (Ciupanezu @ Feb 7 2009, 10:23 PM) *
Îţi dai seama că nu ai dreptate dar ţi-am dat dreptate să poţi dormi la noapte. tongue.gif

Serios vorbind, nu te-a deranjat faptul că vitezometrul nu mai indica în mod corect? smile.gif


Vitezometrul nu indica niciodata corect. Intotdeauna va avea o abatere de ~10%. Daca stii sa folosesti functiile de test din ceasuri la e39 o sa vezi.
Ciupanezu
Nu ştiu dacă abaterea este de 10%, ştiu că există o eroare de vitezometru.

Eu am obc mare, pot vedea viteza si pe MID dacă vreau.

QUOTE (Silviu @ Feb 7 2009, 10:54 PM) *
Ba da am dreptate!
...si ti-ai dat seama ca am dreptate, dar nu vrei sa recunosti! laugh.gif




Noapte bună! smile.gif
Silviu
Nu am inteles gluma.
O poti explicita ?
xox
QUOTE (bartro @ Feb 6 2009, 11:44 AM) *
si totusi fix la carucior sa aplica si energia cinetica. Franeaza greu, caruciorul plin.


La carucior e mai simplu, ca-l folosesti "ad labam". Poti privi in acest caz problema ceva mai simplu: f=m*a. Cu cat ai caruciorul mai plin cu atat mai distractiva devine plimbarea in supermarket. Se pot organiza curse cu obstacole sau jocuri gen popice uneori chiar drift-uri, cu premii functie de ravagii laugh.gif

Acu oarecum ontopic: eu nu inteleg o treaba: Merge careva doar pe jante fara gume?

Pentru ca daca pui gume, diferentele sunt mici. La un calcul simplu, nici nu ai nevoie efectiv de valorile precise ale jantelor pentru ca raza si lungimea sunt legate prin factorul de proportionalitate 2*pi. Daca tu cresti lungimea X cu valoarea Zcm atunci raza Y va creste cu Zcm/2*pi.

In realitate, la un burn, ce te intereseaza e suprafata de contact cu asfaltul, care creste odata cu latimea jantei si functie de presiunea din gume. Ai o janta mica, mai ingusta, atunci rezulta ca la pornire pui mai putina guma pe asfalt. Si dupa cum stim, forta de frecare la alunecare e mai mica decat forta de frecare statica. Deci momentul zero te intereseaza, cand rupi aderenta. Pentru ca dup'aia, nu mai conteaza.

Mai departe ce se discuta de frane si asta mi se par aberatii pentru ca teoretic ai sa pastrezi aceeasi raza totala (janta+gume) si diferenta o va face, cum ziceam si mai sus, cata guma ai pe asfalt si cum sunt gandite franele si sistemele care opresc rotile din a se bloca. Cum zice Ciupanezul, discurile mari/ventilate sunt gandite pentru a se raci cat mai repede (d'asta si avem prize de aer care duc la roti).
eugene12
laugh.gif biggrin.gif Astea Da probleme!!! Nu vreau sa ma bag dar...omul cred ca spune asa:Diametrul rotii cu tot cy cauciuc nu va creste.Sa dau un exemplu:
-pun jante pe 15"cu cauciucuri 205/65/15
-pun jante pe 17" cu cauciucuri 205/35/15 nu sh daca sunt cu 15" si "35"in fine..
In concluzie rotile sunt la gel ca diametru cu tot cu cauciuc deci nu are fi nici o problema...sper sa nu gresesc prea tare.
Daca jantele sunt pe 15" si cauciucurile pe 65 sunt mai usoare jantele si mai grele cauciucurile/la cele pe 17" invers si asa se poate sa aiba si aceeasi greutate,binenteles ca nu fix.
Numai bine
316i
QUOTE (Ciupanezu @ Feb 7 2009, 11:33 PM) *
Nu ştiu dacă abaterea este de 10%, ştiu că există o eroare de vitezometru.

Eu am obc mare, pot vedea viteza si pe MID dacă vreau.


Si eu pot sa vad viteza pe MID daca vreau, dar nu cred ca asta e important acum, nu? to_pick_ones_nose2.gif
Atunci daca tu nu stii daca abaterea este de 10% mai studiaza. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.