Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Da in nas,m20 motronic
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
Mihai_AMD
inca de cand am montat motronicul de la e34 pe e12 ele meu am avut o "problema" ca sai zic asa
la plecare din loc daca nu o turez mai mult da sa moara,mai ales cand e cald motorul
sa fie din pompa de benzina?
si nu numai la plecare din loc,si daca e la relanti si calc brusc pedala prinde un gol,tr sa o accelerez un pic mai lin ca sa mearga turatia dupa pedala
Mihai_AMD
nimeni cu vreo idee? sad.gif
MeHigh
la mine nu facea asa, vezi sa nu fie ceva din aprindere, pe la luleaua aia de la fulie, sau mai stiu eu ce alta buba.
TiL
Aprindere as zice si eu. La aprindere cu delco ar putea fi avansul dereglat. La tine raman de verificat doar fise s.a.
capitanu
Debitmetrul in primul rand si apoi senzorul de pozitie la acceleratie.
Ionut
incearca cu alta bobina de inductie...de obicei ea este responsabila de chestiile astea...
Mihai_AMD
poi si de ce face numai la cald?adica la cald bine dupa aprox 10-20km daca opres s ple iar din lo tr turata mai mult altfel moare
daca erau din fise/lulea nu facea mereu?ca ele nu se inalzesc au aceeasi temp mereu nu?
MeHigh
au aceeasi temp mereu, insa timpii de injectie sunt altii la rece, cantitatea de benzina injectata e mai mare, si probabil si asta influenteaza raspunsul la pedala ta de acceleratie.
Mihai_AMD
CITAT(capitanu @ Dec 17 2008, 10:25 AM) *
Debitmetrul in primul rand si apoi senzorul de pozitie la acceleratie.

senzorul de poz la acc unde e?sau care e ala? biggrin.gif

CITAT(Ionut @ Dec 17 2008, 11:06 AM) *
incearca cu alta bobina de inductie...de obicei ea este responsabila de chestiile astea...

nu am acum alta bobina..de fapt am de la jetronic dar difera codul..

lucian
bai ce ghinion cu masinuta asta!
sad.gif
capitanu
TPS- senzor de pozitie al acceleratiei - este situat sub clapeta de acceleratie.
Are 3 pozitii iar conectorul are 3 pini:
- clapeta inchisa - circuitul este inchis pe primii 2 conectori ( 2 si 18);
- clapeta partial deschisa - circuit deschis (nu conduce pe nici o combinatie de pini);
- clapeta deschisa total - circuit inchis pe ultimii doi pini (18 si 3).
Verifica si daca ai tensiune ( 5V ) in mufa care vine prinsa pe TPS ( intre pinul 3 si o masa).*
Daca vrei iti trimit manualele ca sa vezi cum se testeaza si debitmetrul, sonda de oxigen etc.
MeHigh
eu unul sunt curios cum se testeaza sonda lambda, ma poti ajuta?
capitanu
Mihai, da mi adresa de mail si ti trimit manualul, pt ca sunt mai multe modele de sezori si de conectori.
In general conectorul de la sonda de oxigen are 4 pini:
- 2 pini prin care intra 12 V la sonda ( sunt folositi pt a incalzi sonda, deoarece aceasta nu functioneaza pana nu atinge temp de 320 grade Celsius),
- 2 pini prin care sonda trimite datele catre calculator ( odata incalzita, sonda trimite o tensiune care variaza intre 0.1 si 0.9 V in functie de cat oxigen gaseste prezent in gazele de esapament).
Testul se face usor: incalzesti motorul pana la temp de functionare, apoi desfaci conectorul de la sonda de oxigen si trebuie sa gasesti cei doi pini care comunica cu calculatorul. Cand motorul e la ralanti tensiunea intre acesti doi pini ar trebui sa fie de 0 sau 0.1 V; cand turezi motorul pana la 3000 rot/min ar trebui sa arate o tensiune de 0.1-0.5 V, iar cand motorul e turat pe la 5-6 mii ar trebui sa arate o tens de pana in 0.9 V.
Cea de a doua masuratoare se face la mufa care intra in conectorul de la sonda unde pe primii doi pini ar trebui sa gasesti o tens de 12 V.
Din cate mai tin eu minte firele pe care gsesti tensiunea de alimentare de 12 V sunt albe iar cele cu iesirea sunt gri.
Daca ai nelamuriri ne intalnim intr o seara si masuram.
Mihai_AMD
mda....nu prea as umbla la TPS ala(cred ca de trapezul ala negru si mereu murdar de ulei in care intra axul clapetei) pt ca am inteles ca are o pozitie anume cum e pus acolo,,,
TPS asta e piesa nr 2 din atasament?
si in fond sa fie defect tps asta?am vazut ca are acelasi cod cu cea de la jetronic deci as avea una de schimb...
ps:am uitat sa mai precizez,tot de la inceput am obs ca la un interval de timp sa zic ateva porniri consecutive sau poate o data pe zi nu porneste la prima cheie,poate nici la a 2a...abia o ia la a 3a heie sa zicem si atunci tr sa tin mult heia resucita si cand porneste miroase a benzina.mecanicu tot insista ca e din cauza a nu am sonda lambda si din cauza asta am un amestec mai bogat si asta ar fi cauza ca din cand in cand nu o mia ia la prima cheie.
precizez ca dimineata pe ger o ia la sfert si daca plec imediat cu ea din loc merge impeabil nu se ingatuie ca ar fi rece sau altceva...
bartro
QUOTE (db85amd @ Dec 18 2008, 08:47 PM) *
mda....nu prea as umbla la TPS ala(cred ca de trapezul ala negru si mereu murdar de ulei in care intra axul clapetei) pt ca am inteles ca are o pozitie anume cum e pus acolo,,,
TPS asta e piesa nr 2 din atasament?
si in fond sa fie defect tps asta?am vazut ca are acelasi cod cu cea de la jetronic deci as avea una de schimb...
ps:am uitat sa mai precizez,tot de la inceput am obs ca la un interval de timp sa zic ateva porniri consecutive sau poate o data pe zi nu porneste la prima cheie,poate nici la a 2a...abia o ia la a 3a heie sa zicem si atunci tr sa tin mult heia resucita si cand porneste miroase a benzina.mecanicu tot insista ca e din cauza a nu am sonda lambda si din cauza asta am un amestec mai bogat si asta ar fi cauza ca din cand in cand nu o mia ia la prima cheie.
precizez ca dimineata pe ger o ia la sfert si daca plec imediat cu ea din loc merge impeabil nu se ingatuie ca ar fi rece sau altceva...

senzor de temperatura pentru motronic este legat si functioneaza?
Nu cred ca e de la tps. O verificare pot sa faci cu un multimetru.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Dec 18 2008, 09:07 PM) *
senzor de temperatura pentru motronic este legat si functioneaza?
Nu cred ca e de la tps. O verificare pot sa faci cu un multimetru.

sens de temp te referi la ala de pe carcasa termostat?sunt 2 sonde acolo,,,una cu mufa galbena care daca scot mufa nu mia merge acul de la apa si ma e una cu mufa maro asa care nam umblat la ea..da sunt ambele legate si sunt de motronic.
bartro
QUOTE (db85amd @ Dec 18 2008, 09:29 PM) *
sens de temp te referi la ala de pe carcasa termostat?sunt 2 sonde acolo,,,una cu mufa galbena care daca scot mufa nu mia merge acul de la apa si ma e una cu mufa maro asa care nam umblat la ea..da sunt ambele legate si sunt de motronic.

Aia maro. De acolo citeste calc de motronic temperatura de apa, pe baza carui face amestec mai bogat cand motor e rece. Cand scoti mufa cu motor pornit trebuie sa se schimbe mersul, ca idea de verificare cruda.
Alta idea, pot sa faci si diagnoza prin mufa de motronic, poate apare ceva, vreun error.
Bujiile cum arate? ca sa dam seamna daca e ceva gresit cu amestecul..
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Dec 18 2008, 09:33 PM) *
Aia maro. De acolo citeste calc de motronic temperatura de apa, pe baza carui face amestec mai bogat cand motor e rece. Cand scoti mufa cu motor pornit trebuie sa se schimbe mersul, ca idea de verificare cruda.
Alta idea, pot sa faci si diagnoza prin mufa de motronic, poate apare ceva, vreun error.
Bujiile cum arate? ca sa dam seamna daca e ceva gresit cu amestecul..

nu m-am uitat la bujii...
si am vrut de cand am montat motronic sa pun testul pe motor ca avea mecanicu calculatorul la el dar am omis biggrin.gif
o sa scot maine si mufa aia maro sa vad ce se schimba
i'll be back
MeHigh
pornirea motorului nu are nici o legatura cu sonda lambda.
Mihai_AMD
omu meu tot pune totul pe seama lipsei sondei lambda,drept pt care astept dupa sarbatori sa o montam si vedem apoi
ps:mehigh,motorul asta care a fost la tine A AVUT SONDA LAMBDA DIN FABRICA,am verificat pe un link de decodare VIN,si am bagat codul motorului si undeva scria LAMBDA PROBE -YES
sa speram ca va merge optim dupa montarea sondei
legat de pornirea motorului as zice ca are legatura culipsa sondei,se stie ca fara sonda amestecul e mai bogat si implicit la un timp motoru "se ineaca" ca sa zic asa si daa o ia mai greu sau deloc din prima uneori
MeHigh
tot ce e posibil man, tot ce e posibil.
uite mai jos pozele facute cu vechile si noile esapamente, cele cu sonda sunt care le-am cumparat de la bucuresti, si pe care le-a vazut edutxu in masina cand a luat el E28-ul smile.gif
dupa cum se vede, nu e nici o gaura ( astupata sau nu) in vechiul esapament, de-asta am concluzionat eu ca nu are sonda. plus ce mi-a spus florica mai demult cand am vrut sa ii pun sonda lambda, cum ca masina e facuta pt italia si la aia nu se "purtau" sonde lambda atunci.
pozele vorbesc de la sine smile.gif
capitanu
Ala TPS ul, il controlam cand vin sa ti aduc radiatorul.
Mihai_AMD
CITAT(MeHigh @ Dec 19 2008, 10:28 AM) *
tot ce e posibil man, tot ce e posibil.
uite mai jos pozele facute cu vechile si noile esapamente, cele cu sonda sunt care le-am cumparat de la bucuresti, si pe care le-a vazut edutxu in masina cand a luat el E28-ul smile.gif
dupa cum se vede, nu e nici o gaura ( astupata sau nu) in vechiul esapament, de-asta am concluzionat eu ca nu are sonda. plus ce mi-a spus florica mai demult cand am vrut sa ii pun sonda lambda, cum ca masina e facuta pt italia si la aia nu se "purtau" sonde lambda atunci.
pozele vorbesc de la sine smile.gif

mda...de asta am uitat,si Mirel mia zis ca pt unele tari nu s-a exportat u sonda dar nu am stiut ca a ta a fost pt italia
oricum nu red ca puneau nemtii degeaba mufa aia acolo,sau gandit poate ca daca vrei sai pui sa ai unde sa o legi,sper sa mio recunoasca ecu smile.gif
MeHigh
sper ca sonda sa fie rezolvarea problemei tale, sa ne zici si noua ce si cum, ca eu cat timp am avut motorul ala pe masina am fost neimpacat de faza cu sonda lambda...
Mihai_AMD
problema continua,chiar un pic mai accentuat...
de vreo 2 zile am obs ca dupa ce se incalzeste bine,sa zicem dupa 20km,daca opresc ca porneste mai greu plus a nu numia ca da in nas la plecare din loc daca nu o turezi bine dar da sa si moara.si nu numai la plecarea din loc si in loc cu motor cald daca o turez mia brusc aproape ca moare,tr turata f usor sa ia turatia constant
nu am nici piese de rezerva de motronic ca incercam cu alea
de fapt am bobina de inductie de la jetronic(dar nu are acelasi cod),nush daca sa fie de la bobina?!
as avea de unde sa iau de proba si o alta pompa de benzina,dar iarasi mi-e sa nu o incerc degeaba,,,,

mentionez ca la rece merge impecabil,relanti sta super acul sta fix la 750rpm,oricum nu osileaza nici un fir de par...asta pana sa fa 15-20km sau sa o tin pornita sa se faca cald in ea,10min,la fel face apoi sad.gif

sad.gif sad.gif sad.gif ??????????
bartro
Senzor de temperatura e conectata si functionala?
Motorul merge bogat sau sarac in momentele astea? ai idea?
Mihai_AMD
nu stiu cum merge bogat sau sara...oricum prima pica um a ar merge bogat a totusi imi consuma bine,am 8 afara la drum ,asta fara sonda lambda,eu zic ca e ok.
senzor de temp e la locul ei,si e onetata..fara ea nu porneste am verificat,,,daca nu ma insel senz de temp e de la un 2.5,a mea e2.0..dar pe realoem sunt codurile la fel la sonda de temp de 2.0 si 2.5
Zom
scuze ca ma amestec ca musca... dar u am avut m20 cu aceeasi manifestare. s-a rezolvat prin curatarea clapetei de acceleratie. poate n-ar fi rau sa incerci si asta inainte de schimbat alte piese. bafta maxima!
Mihai_AMD
CITAT(Zom @ Feb 11 2009, 08:30 AM) *
scuze ca ma amestec ca musca... dar u am avut m20 cu aceeasi manifestare. s-a rezolvat prin curatarea clapetei de acceleratie. poate n-ar fi rau sa incerci si asta inainte de schimbat alte piese. bafta maxima!

ah nu-i vb ca te amesteci ca musca,orice idee e binevenita.... smile.gif
in ce sens curatare?ca aolo am vazut ca e ulei,si mazga asa...ca niste ulei intarit,depus...ulei care stiu de la jetronic ca curge (cacofonie inevitabila biggrin.gif ) si in aia de plastic trapezoidala de sub clapeta cu mufa cu 3 pini..
nush ce sa zic,la jetronic aveam la fel clapeta murdara,si cu ulei pe acolo si nu aveam simptomele astea unsure.gif
Zom
QUOTE (db85amd @ Feb 11 2009, 08:39 AM) *
ah nu-i vb ca te amesteci ca musca,orice idee e binevenita.... smile.gif
in ce sens curatare?ca aolo am vazut ca e ulei,si mazga asa...ca niste ulei intarit,depus...ulei care stiu de la jetronic ca curge (cacofonie inevitabila biggrin.gif ) si in aia de plastic trapezoidala de sub clapeta cu mufa cu 3 pini..
nush ce sa zic,la jetronic aveam la fel clapeta murdara,si cu ulei pe acolo si nu aveam simptomele astea unsure.gif


detalii despre ce si cum se curata nu stiu sa-ti dau, ca a facut asta mecanicul, nu eu, dar sigur stiu baietii sa iti explice. sub capota masinii mele nu prea era decat praf. vechi, ce-i drept, si tot a imbacsit clapeta aia. vezi si tu intai curata pe-acolo, incearca solutiile simple si necostisitoare, apoi treci sa te gandesti la senzori, sonde, pompe, etc.

cand mi-a decedat partial pompa de benzina imi murea mototul de tot si stateam ceva pana il porneam iar. plus ca bazaia biata pompa de te apuca mila.
Mihai_AMD
CITAT(Zom @ Feb 11 2009, 08:47 AM) *
cand mi-a decedat partial pompa de benzina imi murea mototul de tot si stateam ceva pana il porneam iar. plus ca bazaia biata pompa de te apuca mila.

si faza cu pompa la rece dadea sa iti moara motorul?
nu de alta dar si pompa mea se aude de la 10km cum bazaie laugh.gif
insa la rece repet motorul merge impecabil
Zom
de murit murea cand ii venea bazdacul. cand imi era lumea mai draga... cand am scos-o din rezervor si am desfacut-o, avea filtrul ala fin astupat aproape complet. l-am spalat dar s-a cam ciuruit, a fost o solutie temporara pana la schimbarea pompei. intre timp am vandut masina si cel care a luat-o a schimbat pompa.

dar, repet: murea de tot. tregeam pe dreapta si dadeam la automat pana imi veneau spumele. uneori pleca imediat, alteori... plus ca nu se manifesta tot timpul, ci doar cand se astupa de tot filtrul. si nici nu exista un moment anume. putea sa fie imediat dupa ce am plecat de pe loc, sau dupa ce mersesem 100 km.
Mihai_AMD
CITAT(Zom @ Feb 11 2009, 08:56 AM) *
de murit murea cand ii venea bazdacul. cand imi era lumea mai draga... cand am scos-o din rezervor si am desfacut-o, avea filtrul ala fin astupat aproape complet. l-am spalat dar s-a cam ciuruit, a fost o solutie temporara pana la schimbarea pompei. intre timp am vandut masina si cel care a luat-o a schimbat pompa.

dar, repet: murea de tot. tregeam pe dreapta si dadeam la automat pana imi veneau spumele. uneori pleca imediat, alteori... plus ca nu se manifesta tot timpul, ci doar cand se astupa de tot filtrul. si nici nu exista un moment anume. putea sa fie imediat dupa ce am plecat de pe loc, sau dupa ce mersesem 100 km.

mmm..nu prea se aseamana simptomele..la mine porneste greu,uneori dintr-a 2a sau a 3a,insa PORNESTE
plus ca face numia la cald
iar eu am pompa aici sub bancheta ca la e28 nu e in rezervor.....
sad.gif
Zom
mai, nu vreau sa te zapacesc mai mult, pentru sunt destui care stiu mai multe decat mine. incearca sa cureti clapeta aia, si apoi vezi daca mai face. au trecut cativa ani de cand am dat bmw-ul sad.gif si inca ma uit pe strada dupa cate un e34 scos din cutie cum era al meu. probabil ca de al meu s-a ales praful...
iti tin pumnii sa rezolvi problema.
alex230ro
Posibil sa fie pompa,la urs facea la fel la cald murea trebuia sa stea motorul cam o ora doua ,apoi pornea si mergea fara probleme,a inainte sa moara incepea sa nu mai traga si nu se mai tura..
PS:asta cu bazaitu nu stiu ce sa zic,si la E46 bazaie pompa aia ca dracu.
Mihai_AMD
hmmmmm....deocamdata incep u ce e mia ieftin..adica gratis,sa curat acolo clapeta aia si sa pun o pompa a unui amic sa vad ce si cum
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.