Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E12 518 '77 in curs de restaurare
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E12
Pages: 1, 2, 3
Cozmin_4u
Am un 518 din '77 pe care m-am hotarat sa-l restaurez.... asta o sa vedem kt timp o sa dureze.... in functie de timpul liber pe care il am si de fondurile necesare, oricum pana in primavara as cam vrea sa fie gata. prea mult de munca la el nu ar fi..... decat de umblat un pic pe la tinichigerie si data o vopsea......
oricum o sa va tin la curent cu procesul ....iar in zilele urmatoare o sa pun si niste poze k el. pt cei care au trecut prin asta va astept k sfaturi
matei
Spor la munca! o sa ai nevoie laugh.gif
Baga si tu niste poze sa vedem ce e12 va prinde viata. Pastrezi motorul de 1.8?
Cozmin_4u
momentan da....sa teminam mai intai cu reconditionatul exterior....
edutxu
sa stii ca multam ucna nu e...
trebuie doar sa vrei
eu in 2 zile am dat totul jos de pe ea...
iti cumperi din bazar o masian de slefuit
pui p ea smirghel de 180 si treci la treaba....wink.gif)
bani sa ai tongue.gif
Cozmin_4u
da dar cu vremea asta care a inceput sa se nasoleasca.... e mai greu de facut ceva...... poate daca aveam un garaj...era marfa biggrin.gif, dar incet incet.....o sa reusim tongue.gif
edutxu
QUOTE (Cozmin_4u @ Nov 7 2008, 11:10 PM) *
da dar cu vremea asta care a inceput sa se nasoleasca.... e mai greu de facut ceva...... poate daca aveam un garaj...era marfa biggrin.gif, dar incet incet.....o sa reusim tongue.gif

da...pai vremea ma tien si pe mine pe loc...dar sa speram ca nu ramanem cu ele asa ca e aiurea...
trebuie sa o scoatem la capete smile.gif
Cozmin_4u
da sa speram ca mai avem cateva zile de soare.....sau macar sa nu ploua inca......oricum as vrea sa termin pana in primavara biggrin.gif aku sa d\vedem ce zic mesterii smile.gif)
edutxu
QUOTE (Cozmin_4u @ Nov 8 2008, 11:23 AM) *
da sa speram ca mai avem cateva zile de soare.....sau macar sa nu ploua inca......oricum as vrea sa termin pana in primavara biggrin.gif aku sa d\vedem ce zic mesterii smile.gif)

daca stai dupa mesteri...o termini greu tare....
ia si gaseste p cineva care sa te ajute sa o pregatesti
si sa mergi la mester doar pt vopsit si tinichigerie... si se face si mai repede, fara sa mai amintim ca scutesti multi bani wink.gif
Cozmin_4u
QUOTE (edutxu @ Nov 8 2008, 03:53 PM) *
daca stai dupa mesteri...o termini greu tare....
ia si gaseste p cineva care sa te ajute sa o pregatesti
si sa mergi la mester doar pt vopsit si tinichigerie... si se face si mai repede, fara sa mai amintim ca scutesti multi bani wink.gif


pai cam asta as vrea sa fac .....sa o pregatesc si sa o duc la mester sa faca tinichgeria....as vrea mai intai sa dau jos dp ea cam tot ce se poate
Cozmin_4u
si asa cum v-am promis am pus niste poze....primele sunt inainte sa o spal si ultimele 2 dupa......
edutxu
QUOTE (Cozmin_4u @ Nov 9 2008, 05:03 PM) *
pai cam asta as vrea sa fac .....sa o pregatesc si sa o duc la mester sa faca tinichgeria....as vrea mai intai sa dau jos dp ea cam tot ce se poate

spor la treaba...se pare ca nu ai d muncam ai mult decat am eu...acu depidne ce ai sa gasesti sub mokete...
apropo...e vopseaua originala la tine?
Cozmin_4u
QUOTE (edutxu @ Nov 9 2008, 06:36 PM) *
spor la treaba...se pare ca nu ai d muncam ai mult decat am eu...acu depidne ce ai sa gasesti sub mokete...
apropo...e vopseaua originala la tine?


da e originala......s-a mentinut bine ca a avut lacul dat calumea p ea....... pe ici colo a inflorit un pic ...si pe la unele colturi
coman cosmin
biggrin.gif Masina am vazut-o de cateva ori aproape de pro-tv.
Bafta la restaurare.
Cozmin_4u
da akolo stau.....
si aku vin k o intrebare daca stie cineva.....eu am jante de aliaj cred....de fapt nu sunt de tabla.....intrebare e cum le curat si eu si cu ce ....
Cozmin_4u
si inca ceva.... eu am cutia d viteze schimbata din 4 in 5 trepte..... si nu mai am vitezometru..... ce tre sa mai zchimb pt a avea..... bordul k totu sau doar ceasurile......... iar bordul are 2-3 capaturi...se poate reconditiona sau e mai simplu sa il schimb????
TiL
Sigur o sa mearga vitezometrul daca schimbi bordul (tot, coaja, torpedo, ceasuri) si diferential cu unele de E28....
Poate merge si mai simplu dar nu stiu cum.
edutxu
QUOTE (TiL @ Nov 10 2008, 01:23 PM) *
Sigur o sa mearga vitezometrul daca schimbi bordul (tot, coaja, torpedo, ceasuri) si diferential cu unele de E28....
Poate merge si mai simplu dar nu stiu cum.

iti cumperi GPS smile.gif
adi.dima
QUOTE (TiL @ Nov 10 2008, 02:23 PM) *
Sigur o sa mearga vitezometrul daca schimbi bordul (tot, coaja, torpedo, ceasuri) si diferential cu unele de E28....
Poate merge si mai simplu dar nu stiu cum.



N-ar fi mai simplu sa-i puna o cutie de E12? blink.gif
Cozmin_4u
QUOTE (TiL @ Nov 10 2008, 01:23 PM) *
Sigur o sa mearga vitezometrul daca schimbi bordul (tot, coaja, torpedo, ceasuri) si diferential cu unele de E28....
Poate merge si mai simplu dar nu stiu cum.


bordul oricum as vrea sa il schimb ca are niste crapaturi pe el.......
TiL
Dar gaseste una in 5 trepte de pe E12?
edutxu
QUOTE (TiL @ Nov 11 2008, 08:34 PM) *
Dar gaseste una in 5 trepte de pe E12?

se gaseste ff greu. iar la aia cu 5...se pierde ...efectul special tongue.gif
adi.dima
nu stiu ce motor e ala de 1.8 (Mcat?, nu-mi incarc memoria..), aveam una de 2.0 de e12 in 5 cu tot cu timonerie....Daca merge si te intereseaza ma duc pana-n baneasa sa vad daca o mai am.
ionusunt
m10;)
daca e 2.0 m10 clar merge
lucian
QUOTE (TiL @ Nov 11 2008, 08:34 PM) *
Dar gaseste una in 5 trepte de pe E12?

5 trepte de e 12 - greu de gasit.
ca tot veni vb., daca schimba cutia cu una de e12, nu mai are vitezometru sau kilometraj?
eugene12
QUOTE (adi.dima @ Nov 11 2008, 03:24 PM) *
N-ar fi mai simplu sa-i puna o cutie de E12? blink.gif

se gasesc foarte greu cutii de E 12 in 5 trpte cu cablu de kilometraj.PSdaca schimbi bordul trebuie sa schimbi si instalatia electrica de pe E28
Cozmin_4u
deci eu pe masina am cutie in 5 trepte ....dar nu are kilometraj.......si as vrea s schimb doar bordul.....ma gandesc ca ar fi o operatiune mai ieftina biggrin.gif
matei
Dar esti sigur ca nu ai cumva chiar cutie de e12 in 5 trepte si nu este legat cablul (rupt)? smile.gif Sau tu ai montat-o pe asta?
Bafta in continuare, nu ar arata rau nici cu bord de e28 mai ales ca s-au fabricat e12 asa.
adi.dima
QUOTE (matei @ Nov 13 2008, 01:31 AM) *
Dar esti sigur ca nu ai cumva chiar cutie de e12 in 5 trepte si nu este legat cablul (rupt)? smile.gif)


Good point
INTERCEPTOR
rupt soos sau lipsa. sau pur si simplu ai cutie d egeneratie mai noua.cum am pus eu la e 12.degeaba schimbi bordul .trebuie sa schimbi si diferentialul ca sa ai senzor sa citeasca si apoi o parte din instalatia elelctrica ...si bordulll cu tot trebuie schimbat nu numai ceasurile.ai schimbat bordul tre sa pui alte fete de usa.si asa te ai trezit ca ai exterior de e 12 cu interior de e 28.nu e de nefacut dar e destul de greu
ps posibil daca ai cablu este conectat sa fie defect ceasul.am patit si asta.cauta te pe masina sa vezi ce e acolo
Cozmin_4u
QUOTE (INTERCEPTOR @ Nov 13 2008, 01:27 PM) *
rupt soos sau lipsa. sau pur si simplu ai cutie d egeneratie mai noua.cum am pus eu la e 12.degeaba schimbi bordul .trebuie sa schimbi si diferentialul ca sa ai senzor sa citeasca si apoi o parte din instalatia elelctrica ...si bordulll cu tot trebuie schimbat nu numai ceasurile.ai schimbat bordul tre sa pui alte fete de usa.si asa te ai trezit ca ai exterior de e 12 cu interior de e 28.nu e de nefacut dar e destul de greu
ps posibil daca ai cablu este conectat sa fie defect ceasul.am patit si asta.cauta te pe masina sa vezi ce e acolo


deci cablu nu e rupt.....sau ceasul defect....de knd a fost schimbata de nu stiu ce mester....a zis ca nu merge ...ca aia originala avea in interior....iar asta are pe exterior....sau ceva de genu'....deci daca schimb bord........si toate cele spuse de tine....iar daca schimb cutia....si cardanul.....pana la urma raportul dintre cele 2 operatiuni care e cel mai convenabil munca/pret????

si nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea aceea k jantel......KM LE CURAT SI K CE.......jante de aliaj.....daca stie cineva pls
matei
Pai la jante ai 2 variante..aia scumpa sa le sablezi si vopsesti cum trebuie sau aia mai ieftina sa le cureti cu bormasina+perie de sarma si sa le vopsesti tu cu un spray de jante....

Iar cu problema bord/cutie...conteaza ce vrei si tu pana la urma. Daca tii la originalitate cauta se rezolvi cutia, eventual una in 4 trepte daca nu o faci de iesit la drum lung . Asta ar fii si cea mai convenabila varianta din cele 2. Nu umblii la diferential si nici la instalatia electrica.
Alegerea insa iti apartine.
Cozmin_4u
QUOTE (matei @ Nov 13 2008, 03:31 PM) *
Pai la jante ai 2 variante..aia scumpa sa le sablezi si vopsesti cum trebuie sau aia mai ieftina sa le cureti cu bormasina+perie de sarma si sa le vopsesti tu cu un spray de jante....

Iar cu problema bord/cutie...conteaza ce vrei si tu pana la urma. Daca tii la originalitate cauta se rezolvi cutia, eventual una in 4 trepte daca nu o faci de iesit la drum lung . Asta ar fii si cea mai convenabila varianta din cele 2. Nu umblii la diferential si nici la instalatia electrica.
Alegerea insa iti apartine.


pai si daca dau k peria de sarma nu zgarii aluminiul????????? si de vopsit....ce vopsea tine pe aluminiu???????

QUOTE (Cozmin_4u @ Nov 13 2008, 05:33 PM) *
pai si daca dau k peria de sarma nu zgarii aluminiul????????? si de vopsit....ce vopsea tine pe aluminiu???????

ceva o solutie pt curatat nu exista??? daca stie careva

ca mi-am adus aminte ca mi-a zis cineva mai demult.....ca exista niste chestii pe pricipiul....vitezometru ca la biciclete....digital.......sau daca stiti km au vw transporter mai vechi cele din '90 au la roata din stanga in butuc cablu de la vitezometru.....oare daca faci ceva asemantor...cu solutiile date ....o merge ???????
adi.dima
vezi ca au la First Bike blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif spank.gif ...... trist
adi.dima
Tu ce vrei de la masina aia? sa o faci si sa se taraie indiferent de stare??? sau sa fie o restaurare in toate mintile ei? n ar fi mai simplu sa te chinui sa rezolvi vitezometrul ei original si sa te lovesti de greutatile acestei etape avand astfel o satisfactie finala garantata cand te vei aseza la volan in ea si va functiona?
Cel mai bun sfat e sa lasi deoparte toate "adaptarile" si inventiile pe care le ai in gand si fa-o cum a fost ea de la mama ei. aaa si nu te grabii, e cel mai prost lucru pe care-l vei putea face. Daca te grabesti, vei ajunge sa faci niste compromisuri pe care le vei regreta mai tarziu.
Tu decizi ce vrei de la masinuta aia.
Cozmin_4u
QUOTE (adi.dima @ Nov 13 2008, 10:46 PM) *
Tu ce vrei de la masina aia? sa o faci si sa se taraie indiferent de stare??? sau sa fie o restaurare in toate mintile ei? n ar fi mai simplu sa te chinui sa rezolvi vitezometrul ei original si sa te lovesti de greutatile acestei etape avand astfel o satisfactie finala garantata cand te vei aseza la volan in ea si va functiona?
Cel mai bun sfat e sa lasi deoparte toate "adaptarile" si inventiile pe care le ai in gand si fa-o cum a fost ea de la mama ei. aaa si nu te grabii, e cel mai prost lucru pe care-l vei putea face. Daca te grabesti, vei ajunge sa faci niste compromisuri pe care le vei regreta mai tarziu.
Tu decizi ce vrei de la masinuta aia.


nici nu am sa fac chestia asta iti dai seama.....ar insemna sa imi bat joc.....pana la urma o sa schimb ori bordul cu toate cele ori cutia.....dar asta prob o sa fie printre ultmele probleme....
desi nu e o problema foarte grava....e cam aiurea...daca tot ma apuc de a dc sa nu o duc pana la capat

QUOTE (Cozmin_4u @ Nov 13 2008, 11:03 PM) *
nici nu am sa fac chestia asta iti dai seama.....ar insemna sa imi bat joc.....pana la urma o sa schimb ori bordul cu toate cele ori cutia.....dar asta prob o sa fie printre ultmele probleme....
desi nu e o problema foarte grava....e cam aiurea...daca tot ma apuc de a dc sa nu o duc pana la capat

si de tarait se "tarie" foarte bine si aku biggrin.gif
Cozmin_4u
pana aku am reusit sa ii scot tot interiorul...... am constatat ca am podeaua din dreapta cam terminata sad.gif in rest e ok... si as trece la exterior...dar k vremea asta istabila e cam nasol.... adica nu as vrea sa stea la iarna zapada in toate orificiile... asa ca de exterior ma-si apuca pe la sf lui ianuarie daca nu o fi vremea naspa....sa vedem mai mai gandesc momentan biggrin.gif

si o intrebare ..... mocheta se gaseste sa se cumpere .... am vazut ca ea are forma masinii... ma gandeam daca se gasete in forma asta sau cumperi mocheta si o mulezi pe masina??????????
eugene12
QUOTE (Cozmin_4u @ Dec 5 2008, 10:53 PM) *
pana aku am reusit sa ii scot tot interiorul...... am constatat ca am podeaua din dreapta cam terminata sad.gif in rest e ok... si as trece la exterior...dar k vremea asta istabila e cam nasol.... adica nu as vrea sa stea la iarna zapada in toate orificiile... asa ca de exterior ma-si apuca pe la sf lui ianuarie daca nu o fi vremea naspa....sa vedem mai mai gandesc momentan biggrin.gif

si o intrebare ..... mocheta se gaseste sa se cumpere .... am vazut ca ea are forma masinii... ma gandeam daca se gasete in forma asta sau cumperi mocheta si o mulezi pe masina??????????

Nu cred sa gasesti asa ceva ,doar sa iei de la alta masina...si daca ai vrea sa o modelezi dupa masina nu ti-ar iesi ca cea dinfabrica ( e si de calitate)care e facuta cu presa la cald.Asa ca pune mana si cauta la baieti interior de E 12...PS Ai reusit cu ceasurile?
Cozmin_4u
da era exact cum ai zis....simpulu....dar nu am reusit sa dau ventilatoru de la aeroterma jos.....m-am uitat p neste schme p net si cred ca tre sa desfac conductele de la motor sa o dau jos....
MAD520
ventilatorul de la aeroterma se da jos foarte usor si nu trebuie sa desfaci nici o conducta de la motor.
Cozmin_4u
QUOTE (MAD520 @ Dec 7 2008, 03:30 PM) *
ventilatorul de la aeroterma se da jos foarte usor si nu trebuie sa desfaci nici o conducta de la motor.



daca esti amabil sa-mi spui cum
edutxu
QUOTE (Cozmin_4u @ Dec 11 2008, 06:24 PM) *
daca esti amabil sa-mi spui cum

bre, nu te supara da parca acu te ai ridicat de la televizorul pe care urmaresti tom & jerry. pune mana pe o keie si pe o surbelnita si treci la treaba.
ca sa scoti ventilatorul de la aeroterma ai un capa prins in 6 sau 8 suruburi
si e kiar acolo unde se termina parbrizul si incepe capota. baga bine okii acolo si ai sa vezi.
iar daca e E12, lasa l E12, nu i mai fa nici o modificare de struto camila.
ori cauti o cutie de e12 ca sa fie traba buna, fie ea si in 4(abia ai sa mergi si tu mai calm in exterior), ori cum ti ma zis eu: iti cumperi gps si iti arata viteza exacat
TiL
Salti capota, dai jos panoul din dreptul parbrizului (la E28 e prins cu suruburi cu cap de 7). O sa ai acces la motorul aerotermei si motorul de stergatoare.
Cozmin_4u
QUOTE (edutxu @ Dec 11 2008, 07:39 PM) *
bre, nu te supara da parca acu te ai ridicat de la televizorul pe care urmaresti tom & jerry. pune mana pe o keie si pe o surbelnita si treci la treaba.
ca sa scoti ventilatorul de la aeroterma ai un capa prins in 6 sau 8 suruburi
si e kiar acolo unde se termina parbrizul si incepe capota. baga bine okii acolo si ai sa vezi.
iar daca e E12, lasa l E12, nu i mai fa nici o modificare de struto camila.
ori cauti o cutie de e12 ca sa fie traba buna, fie ea si in 4(abia ai sa mergi si tu mai calm in exterior), ori cum ti ma zis eu: iti cumperi gps si iti arata viteza exacat


ma el e E12 si nu ii fac nici o modificare de struto camila...si asta am facut pana aku am pus mana pe surubelnita si am trecut la treaba iar la treaba k vitezometru a fost doar o supozitie..... pe care nici nu vroiam sa o pun in aplicare....

QUOTE (TiL @ Dec 11 2008, 08:03 PM) *
Salti capota, dai jos panoul din dreptul parbrizului (la E28 e prins cu suruburi cu cap de 7). O sa ai acces la motorul aerotermei si motorul de stergatoare.


ok chiar maine o sa ma uit ...... merci mult
lucian
QUOTE (edutxu @ Nov 11 2008, 10:21 PM) *
se gaseste ff greu. iar la aia cu 5...se pierde ...efectul special tongue.gif

care ar fi efectul special? eu vreau sa pun pe a mea o cutie in 5, dar nu gasesc.
asta in 4 are viteza aI-a f. scurta si te face loganul sad.gif
edutxu
QUOTE (lucian @ Dec 13 2008, 04:54 PM) *
care ar fi efectul special? eu vreau sa pun pe a mea o cutie in 5, dar nu gasesc.
asta in 4 are viteza aI-a f. scurta si te face loganul sad.gif

e scurta... dar eu cu a2a aveam 80, mai aveam pedala dar nu mai aveam loc.....ma mir sa te faca loganul.....
Cozmin_4u
QUOTE (edutxu @ Dec 13 2008, 06:58 PM) *
e scurta... dar eu cu a2a aveam 80, mai aveam pedala dar nu mai aveam loc.....ma mir sa te faca loganul.....

eu k asta in 5 ma-am dus in I-a la 60, a 2-a la 90 si mai poate....biggrin.gif
edutxu
QUOTE (Cozmin_4u @ Dec 13 2008, 08:19 PM) *
eu k asta in 5 ma-am dus in I-a la 60, a 2-a la 90 si mai poate....biggrin.gif

nu mai aveam loc smile.gif, dar nu asta i important la masinile astea smile.gif










In nici un caz tr 5 sau a 6 a nu este pt silentiozitate ci pt o etajare cat mai buna a treptelor adik sa nu penalizeze nici demarajul nici viteza maxima.ex pinioanela a 2 biciclete una cu 3 pinioane si una cu 6.ok cea cu 3 pinioane nu are nici demaraj mare si nici viteza de varf mare in tinp ce a 2 bici are si demaraj si viteza e varf.e ca si cum ai schimba o tr in sus la o masina ex 4-5 si ti ar scadea de ex turatia din 5000 rot/min in 2000 rot/min asa nu vei mai avea demaraj absolut deloc.de ce un camion are 18 viteze??? si jumatati de treapta ??? - asta pt a fi diferenta de turatie cat mai mica pt nu a pierde demarajul si a avea o viteza cat mai mare fara a solicita motorul la turati extreme si a nu avea nevoie de o putere mai mare de cat necesara pt ca treptele lungi penalizeaza demarajul dar creste viteza maxina iar invers treptele scurte creste demarajul dar penalizeaza viteza maxima.deaceea sa optat la 5 trepte,apoi la 6 si chiar la 7 [acum cativa ani in WRC si F1] la masini mici ma refer.etajarea treptelor de viteza [dupa umila mea parere] este un lucru extraordinar de important la o masina pt ca de ex cu o masina de 100 hp cu cutie scurta poti sa bati una de 200hp cu trepte lungi aici vb de demaraj si viceversa la viteza maxima.deci cutia trebuie corelata f bine cu masina si cu ceea ce vrei sa faci cu masina pt ca exista cuti f scurte ex. ''pe mic'' la jeep
care cu tr 5 ''prinzi'' max.40-50 km/ora dar este pt forta si motocicleta aceea cu motor de viper srt10 care are doar 2 tr si mai exista un prototip de motocicleta care are motor de elicopter si are doar o singura treapta de viteza pt ca nu are nevoie de mai multe motorul ajungand la impresinata turatie de 50.000 rot/min



ex cu o masina de 100 hp cu cutie scurta poti sa bati una de 200hp cu trepte lungi aici vb de demaraj . @lucian, uite asta am gasit eu prin cautarile mele p net.....dar asta nu isneamna ca trebuie sa te increzi in descoperirile mele smile.gif
bartro
Nu ai dreptate, la cutii cu 5 trepte erau 2 variante, una cu rapoarte mai scurte cum zici tu, si alta economic pentru o reducere de turatie al motorului pe autostrada.
edutxu
QUOTE (bartro @ Dec 13 2008, 10:34 PM) *
Nu ai dreptate, la cutii cu 5 trepte erau 2 variante, una cu rapoarte mai scurte cum zici tu, si alta economic pentru o reducere de turatie al motorului pe autostrada.

ce am scris eu acolo era dintr un post de pe alt site....nu era despre cutiile de pe e12, dar desi nu m am dat cu nimeni pana acum.....nu cred ca ma face un logan .....
e doar parerea mea....
nu sunt sofer ...dar la kestiile astea cred ca tine de pi4esa dintre volan si scaun
asta nu inseamna ca lucian nu ar fi sofer....dar totusi mi se pare ciudat.....
nush...poate vb eu aiurea....
TiL
Masinile astea noi au treptele mai bine etajate, motiv pentru care, da, un logan poate sa il faca la semafor. Asa cum poate sa ma faca si pe mine cu 525-ul... bine, o fi si ambreiajul meu de vina... si elementul "eu" care refuza sa-i dea peste 3000-3500 rpm decat f f rar)
Noi avem transmisia etajata sa prinda 200km/h pe la 5000rpm intr-a 5-a, pe cand un logan la 200 km/h ar avea, cred, 6-7000rpm biggrin.gif
Trepte scurte, masina usoara, astea doua lucruri compenseaza la demaraje motorul mai mic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.