Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tremura la franare
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
TiL
Franele mele imi dau fiori de ceva vreme, dar nici nu le-am acordat timp suficient.
Daca franez la peste 100km/h tremura de zici ca se rupe masina. Inainte nu se simtea la viteze mai mici, sau se simtea f putin. Acum e sesizabil si la 10-20km/h.

Am schimbat discurile, am pus altele care erau mai uzate, dar rectificate. O vreme a fost un pic mai bine dar a inceput sa faca din ce in ce mai rau.

Deci pot sa cumpar cu incredere discuri noi?

Placutele sunt TRW in stare buna (maxim 50% uzura).
Ma gandesc ca ar mai putea curge lichid de frana pe disc, am racordurile cam imbatranite ... ati mai intalnit asa ceva? Poate sa franeze inegal din cauza asta?
Trebuie sa gasesc timp ca sa studiez masina pe dedesubt.
316i
...bine ca ai schimbat niste discuri praf cu alte discuri praf. Ia si tu discuri noi direct si scuteste-te de alte dureri de cap. Si ia si placute noi.
reactor_share
Til, vezi bara de conexiune. La mine exact aceeasi problema, si nu era de la discuri. Acum, totusi discuri noi, dar si cele vechi sunt ok.
Dar problema e de la bara de conexiune.
Ionut
Poti sa i-ei cu incredere discuri si placute noi, ca tremuratul va disparea instant. smile.gif
TiL
QUOTE (reactor_share @ Nov 1 2008, 01:30 AM) *
Til, vezi bara de conexiune. La mine exact aceeasi problema, si nu era de la discuri. Acum, totusi discuri noi, dar si cele vechi sunt ok.
Dar problema e de la bara de conexiune.


Putin probabil, pentru ca simt franare "in suturi" chiar si la 10-20km/h.
Asa ca urmeaza discuri noi.

Din ce am vazut bara de conexiune nu are joc, dar am joc in caseta.

Multumesc pentru raspunsuri tuturor wink.gif
bartro
QUOTE (TiL @ Nov 1 2008, 10:03 AM) *
Putin probabil, pentru ca simt franare "in suturi" chiar si la 10-20km/h.
Asa ca urmeaza discuri noi.

Din ce am vazut bara de conexiune nu are joc, dar am joc in caseta.

Multumesc pentru raspunsuri tuturor wink.gif

Jocuri la directie poate amplifica tremurat. Ce fel de etriere are masina ta? daca sunt cu 1 pistonas, poate mechanism de centrare de la etrier e blocat. Daca mai e si disc mai putin decat perfect drept franeaza in suturi.
TiL
La ce te referi cand zici mecanismul de centrare etrier?

Etrierii sunt si ei suspecti, pentru ca nu stau fix in suportul lor... am mai scris pe undeva, culisantele trebuie sa intre in chestiile alea de cauciuc (chestii care se gasesc noi). Dar in astea de cauciuc trebuie sa fie un fel de bucsi, ca niste foi de teflon. Ei, alea nu le gasesc de cumparat, n-au partnumber si nu vin in setul de reparatie de la ATE sad.gif

bartro
QUOTE (TiL @ Nov 2 2008, 12:08 PM) *
La ce te referi cand zici mecanismul de centrare etrier?

Etrierii sunt si ei suspecti, pentru ca nu stau fix in suportul lor... am mai scris pe undeva, culisantele trebuie sa intre in chestiile alea de cauciuc (chestii care se gasesc noi). Dar in astea de cauciuc trebuie sa fie un fel de bucsi, ca niste foi de teflon. Ei, alea nu le gasesc de cumparat, n-au partnumber si nu vin in setul de reparatie de la ATE sad.gif

De culisante banuiesc, nu stiu cum sa zice. Adica pistonas apasa pe o placuta, iar ca sa se franeaza si cu celalt placuta, care nu are pistonas, etrier este permis sa se misce pe tijele. M-am uitat pe realoem, cred ca ar fi piesea 8 etc. din desenul:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05
Cad ca sunt niste repair kits, chiar nu e cea ce iti trebuie acolo?
TiL
Da, exista repair kit cu piesa 12+14. Dar in piesa 14 trebuie sa mai fie teflonul ala. Teflon care apare intamplator chiar si intr-un desen din ghidul de instalare al kitului. Dar nu exista nicaieri. Si nu scrie nicaieri nimic despre el.
TiL
Se pare ca schimbarea discurilor a rezolvat problema.
Nu-mi mai e frica sa apas frana thumbup.gif
turner
Ai pus si placute noi?
TiL
Am uitat sa precizez: Nu to_pick_ones_nose2.gif

Aveam TRW-uri "noi". Adica de doi ani si vreo 50.000km. Dar sunt uzate mai putin de jumatate, ca nu prea folosesc frana de fel cu atat mai putin cand facea figuri.
TiL
Dupa o proba de drum lung, mi-e clar: discurile erau de vina.
M-am si uitat la cele vechi, unul parea ok, iar altul fusese cam... calit.
TiL
Si iata ca se manifesta exact la fel din nou sad.gif
Discurile au uzura minima, placutele sunt aceleasi TRW-uri, cu vreo 100.000 km la bord.

Dar mi-am facut-o cu mana mea, la schimbarea rulmentului am scapat degetele unsuroase pe disc si nu l-am curatat. A urmat ce-a urmat.... tremura in draci si nu mai am ce-i face. Am tras frane serioase lungi, de la viteze mari, fara sa ma opresc pe loc, degeaba.
Invatatura de minte, sa curat discurile cand mai intervin pe acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.