bytzu
Oct 7 2008, 10:20 AM
salut
mi-am luat e39 530 d touring, automat, full, din 2000, inscris, 6000 euro, 200000km
probleme: bratele mari fata trebuie schimbate, pivotii dusi; bielete antiruliu, bucsi bara stabilizatoare, bucsi punte spate, amortizoare spate, probabil tampoane de motor,,care ma poate ajuta cu ceva preturi orientative, ca sa stiu unde ma invart? de schimbat le schimb eu
alte probleme: nu stiu dc merge pilotul automat, webasto, si angeleyeul din dreapta, am observat un fir care atarna acolo, dc il cuplez in mufa se aprinde semnalizarea..are faruri schimbate, serie noua
care stie de automate, cum se merge cu ele, mai ales in oras, la semafor? am inteles ca de asta trebuie sa am cel mai mare grija
sper sa ajung cu el la intalnire, fac cinste
Shark
Oct 7 2008, 10:52 AM
Chestia asta cu automatele cred ca e cel mai discutat subiect posibil despre cutii de viteze. Milioane de pareri daca te uiti pe Google. Oricum, daca studezi problema in general sa vezi cam care e tendinta majoritara, se recomanda ca in oras sa stai cu piciorul pe frana, chiar si la semafor. Uzura se pare ca e mai mare daca muti la P si apui iarasi la D dupa doar cateva sec-un minut. Explicatii tehnice insa nu prea are nimeni. Probabil ca nu trebuie sa-ti faci prea mari griji de asta, merita sa o treci in P doar daca stai mult de tot, blocat in coloana pe undeva sau la vreo bariera... In rest... Sa nu te apuci sa tractezi cu ea alte masini (sau remorca) sau sa o tractezi pe ea. Cel mai bine, daca ai o problema este platforma. De fapt scrie si in carte sa nu o tractezi pe distanta mare sau cu viteza...
Cam asta.
P.S. Ce cutie este, automatic din ala clasic sau steptronic?
bytzu
Oct 7 2008, 11:20 AM
pai..steptronic cred, ca am si optiune de manuala la ea, dar n-am folosit-o si nici nu intentionez
cum trebuie mers cu motorul si cutia asta, pana in ce ture s-o duc pana la schimbare?
io's®
Oct 20 2008, 11:42 PM
nu-ti mai face atatea griji, schimba ea in functie de cat apesi tu pe acceleratie, sau treci pe "manual" si schimbi cand vrei tu..... sau ea in turatie maxima
bartro
Oct 21 2008, 07:47 AM
Am eu o cutie automata la E32, ca si la mine sunt sigur ca in manualul masinei scrie o gramada de informatie. Despre stil de mers, probabil cutie sa adapteaza la stilul tau de mers

deci nu invers. De stricat sa strica numai la abuz, cum ar fi burn-out cu frana apasate, sau sa turezi motor in 'N' si apoi o pui in 'D' ca sa pleci cu scartz, etc. Daca e cutie cu lichid lifetime, parca totusi ar fi bine sa schimbi dupa 150.000 de km, dar asta e in functie de ce cutie ai, si cred ca gasesti informatie destule pe net daca cauti. De stat la stop, pot fi lasat in 'D'. La opriri mai lungi, poat fi mutat in 'N'. Pentru tractare, scrie in cartea. La mine am voie sa tractezi masina cu cutie in 'N' pana o viteze de 40km/ora (parca), dar nu mai mult decat o anumite distanta maxima. Cum a fost spus mai sus, cel mai bine pe platforma. De tractat, nu scrie nici o restrictie in manual, si am vazut destui de masini cu cutie automate si carlig. Totul e sa nu fortezi.
Felicitari cu achizitie, sa te bucur de masina in primul rand
Shark
Oct 21 2008, 11:20 AM
Ce mi se pare mie superb la steptronicul asta este ca poti face frana de motor EXACT la ca la manuala: pui in M si dai in jos. E un deliciu sa cobori pe serpentine si sa te uiti la toti agiamii aia din fata cum aprind stopurile la greu, aproape tot timpul iar tu sa iti alegi linistit treapta de viteza si sa cobori in voie. A..., si inca ceva, daca prinzi pe vreunul mai lent si calci acceleratia, treci racheta pe langa el, ca in M schimba numai la redline! Hihihi!
Chiar, Bart, exista si la E32 feature-ul asta, nu? Am vazut multe masini de pretentii cu tiptronic (dintre care cel mai curioasa e Skoda Superb) la care nu se poate asta....
bartro
Oct 21 2008, 01:05 PM
QUOTE (Shark @ Oct 21 2008, 12:20 PM)

Ce mi se pare mie superb la steptronicul asta este ca poti face frana de motor EXACT la ca la manuala: pui in M si dai in jos. E un deliciu sa cobori pe serpentine si sa te uiti la toti agiamii aia din fata cum aprind stopurile la greu, aproape tot timpul iar tu sa iti alegi linistit treapta de viteza si sa cobori in voie. A..., si inca ceva, daca prinzi pe vreunul mai lent si calci acceleratia, treci racheta pe langa el, ca in M schimba numai la redline! Hihihi!
Chiar, Bart, exista si la E32 feature-ul asta, nu? Am vazut multe masini de pretentii cu tiptronic (dintre care cel mai curioasa e Skoda Superb) la care nu se poate asta....
Da, este. Chiar scrie in cartea masini ca nu am voie sa-l pun in '3' la viteze peste 180/ora ca sa supratureaza motor

Nu am incercat daca schimbe la redline cand e pe 'M'. N cred. Ce nu are cutia mea este auto adaptare la conditiile de mers, cutiile de pe motor M30 nu avea.
Ciupanezu
Oct 21 2008, 01:21 PM
QUOTE (bytzu @ Oct 7 2008, 11:20 AM)

care stie de automate, cum se merge cu ele, mai ales in oras, la semafor? am inteles ca de asta trebuie sa am cel mai mare grija
Cel mai important este să nu pleci tare de pe loc, îi dai talpă abia după ce ai plecat de pe loc.
Mă rog, poţi să pleci tare câteodată dar să nu faci un obicei din asta.
Modul manual mi se pare inutil pentru că ai aceleaşi performanţe ca în Sport iar controlul este limitat.
Shark
Oct 21 2008, 05:15 PM
QUOTE (Ciupanezu @ Oct 21 2008, 02:21 PM)

Cel mai important este să nu pleci tare de pe loc, îi dai talpă abia după ce ai plecat de pe loc.
Pai nu poti!

Daca ai cutia la N si tu accelerezi tare si vrei sa pleci pur si simplu nu intra in D. Are un sistem de blocare care nu isi da drumul decat daca apesi pe frana. Deci orice ai face nu poti pleca accelerat. (bine, doar daca apesi frana cu stangul, dar asta n-am incercat si nici n-am sa incerc

)
QUOTE (Ciupanezu @ Oct 21 2008, 02:21 PM)

Modul manual mi se pare inutil pentru că ai aceleaşi performanţe ca în Sport iar controlul este limitat.
Asa e, performantele sunt aceleasi dar frana de motor nu exista in Sport, doar in M. Si e foarte bun M si iarna, ca nu schimba cutia pe zapada sau pe gheata cand vrea ea, sa te ia prin surprindere, ci schimbi tu cand stii ca e safe.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.