Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Viata motorului versus turatia la care este folosit
BMWZone > BMW TUNING > Motor si transmisie
Robert
Majoritatea modificarilor la motor ("tuning") implica folosirea acestuia la turati mai ridicate.

Uitandu-ma prin materialele adunate de-a lungul anilor, am gasit o hartie de prin 1994 in care este prezentata durata estimata de viata a motoarelor BMW M10/M30/M20, in functie de turatia la care sunt folosite in mod frecvent. "Durata de viata" se refera la intervalul pana la urmatoarea reparatie capitala, pleacand de la ideea ca motorul este in perfecta stare de functionare (nou sau imediat dupa o reparatie capitala + rodajul aferent).

Valorile de mai jos trebuie tratate ca informatii cu caracter estimativ.

2000 rpm: 5000 de ore (aprox. 350.000 Km);
3000 rpm: 3500 de ore (aprox. 250.000 Km);
4000 rpm: 2000 de ore (aprox. 150.000 Km);
5000 rpm: 500 de ore (aprox. 50.000 Km);
6000 rpm: 75 de ore (aprox. 7000 Km).

Obs:
- calculul este efectuat pentru motoare care au cursa pistonului in jurul valorii de 80 mm;
- durata de viata estimata in ore este mai precisa decat cea estimata in Km.
alex230ro
:paranoid: eu mai nou schimb in 6000 ture biggrin.gif ce este intereseant e diferenta intre 5000 si 6000 ture la 5000 ture tine 50.000 km si la 6000 ture 7000 km :finger: .Oricum nimeni nu tine mai mult de cateva min motorul in 6000 ture cred biggrin.gif
florin83
QUOTE (alex230ro)
.Oricum nimeni nu tine mai mult de cateva min motorul in 6000 ture cred  :D


minute :eek: :eek: ???

QUOTE
6000 rpm: 75 de ore (aprox. 7000 Km).


opere de arta motoarele de F1.. tin o cursa-2 (~700km) la 18-19.000 ture biggrin.gif
INTERCEPTOR
bai pilotule cum sa o tii cateva minutela 6000.eu merg cu ea prin oras 1500 2000 maxim.mai dau asa reprize scurte pana in 4000 .si daca am noroc nu ma rasucesc.dar asta e ce sa fac .are viata cazanu
SUPERBEC
banda de grafit de la debitmetru arata foarte bine pe la ce turatii s-a mers cu motorul.
mischu
QUOTE (florin83 @ Jan 10 2006, 10:32 AM) *
minute :eek: :eek: ???
opere de arta motoarele de F1.. tin o cursa-2 (~700km) la 18-19.000 ture biggrin.gif


opera de arta cele de Kart...tin o cursa..2 ( <100km) care ajung pana la 21.000 ture:D
bartro
QUOTE (mischu @ Dec 18 2007, 11:03 PM) *
opera de arta cele de Kart...tin o cursa..2 ( <100km) care ajung pana la 21.000 ture:D

Totusi, o masina care a mers numai pe autotrazi ( > 3000 ture ) are o viata mai lunga decat cea indicata pe lista. Conteaza si schimburi de ulei, filtre si calitatea lor.
TiL
QUOTE (bartro @ Dec 19 2007, 12:30 AM) *
Totusi, o masina care a mers numai pe autotrazi ( > 3000 ture ) are o viata mai lunga decat cea indicata pe lista. Conteaza si schimburi de ulei, filtre si calitatea lor.


Bart, cred ca te referi la viata in km, nu la cea in ore. Dupa cum zicea si Robert, viata in km nu-i tocmai precisa, cea in ore e precisa.
Vad ca testul de mai sus imi confirma oarecum ce spuneam aici (referitor la modul de incalzire a motorului):
http://BMWZone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=61853
Mai putin turat e mai bine wink.gif atat timp cat mergi cat de cat constant, nu in sarcina.
mario.b
Nu stiu cat de adevarat este ce au spus baietii aia atunci, dar pt mine unul, motorul nici macar nu are treaba cu viata pana in 2000 de ture, daca aveam vreun motoras de parbriz 1,1; 1,2: 1,4 mai ziceam, dar asa din cate imi aduc aminte cei de aici avem motoare de BMW, nu de barca, nu de tractor, nu de dube. La o adica fiecare isi foloseste masina la turele care ii convin, pe vremea asta si cu tractiune spate nu poti depasi 2500 rpm, dar cand pe jos este uscat, ai liber in fata si sa mergi tot timpul la consum..........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.