Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Evaluare Motor
BMWZone > PIATZA BMWZONE.RO > Piese sau accesorii BMW > Vanzari
andrei318ti
Vreau sa imi vand motorul unei cunostinte si sunt curios cat sa cer. Am un 1.8 M42 cu 140CP din 1994. Cat pot sa cer pe el cu toata partea electrica.
io'sŪ
parerea mea... mai intai gaseste-ti motorul mai mare, vezi cat dai pe el, vezi in ce stare e, cat mai bagi apoi fa o evaluare la al tau in functie de starea lui, oricum nu o sa-ti acoperi cine stie ce din cat o sa te coste "transplantul"
andrei318ti
Am gasit un 325 complet de pe care pot sa iau tot ce am nevoie si o sa ma ajunga totul intre 800-1000 euro. Acuma intrebarea mea este daca iau macar 400-500 euro pe motorul meu?
316i
Al tau ar face undeva pe la un 300 de europeni pret corect.
Gabi_323i
QUOTE (jaffar)
no way, dude ! 4-500 eur pe un m42 atit de vechi e la fel de nesimtire ca si 800-1000 pentru un motor de 325, fie ele ambele si cu electrica (stii cam cit o sa muncesti sa scoti electrica de pe o masina si sa o pui pe cealalta, da ? trebuie sa scoti TOT).


in ultimul timp un 2.5 m20 motronic 1.3 (motronic 2 ma scuzati :puke: ) a ajuns la 4-500 asa ca nu e mult :retard:
SUPERBEC
QUOTE (Gabi_323i)
QUOTE (jaffar)
no way, dude ! 4-500 eur pe un m42 atit de vechi e la fel de nesimtire ca si 800-1000 pentru un motor de 325, fie ele ambele si cu electrica (stii cam cit o sa muncesti sa scoti electrica de pe o masina si sa o pui pe cealalta, da ? trebuie sa scoti TOT).


in ultimul timp un 2.5 m20 motronic 1.3 (motronic 2 ma scuzati :puke: ) a ajuns la 4-500 asa ca nu e mult :retard:


care mah unde? il vand biggrin.gif maine

serios daca iei 300 pe m42 zi mersi si sincer nu cred ca o sa pui m50 pe cutia de m42 dar tu poti sa incerci smile.gif

enjoy cocacola have a nice day.
Darren
Ambreiajul de 318is are 215mm diametru, 325-ul are 228mm diametrul.
Poti folosi orice ambreiaj de la E36: 323i, 325i, 325td, 325tds, sau E34: 525i, 525iM50, 525ix, 525tds.
Volanta pentru 325 e twin mass, daca tu ai A/C (clima) pe al tau, atunci ai si tu volanta twin mass. Dar nu sunt acelasi diametru, deci ar trebui sa dai motorul cu tot cu cutia de viteze.
Now, cutia de viteze de pe 325i up to 11/1995 are codul S5D 250G-AKT
(BMW part no: 23001222393) si a fost folosita pe E36: 320i(M50,M52). 323i, 325i, si E39: 520iM52,523i. Daca 325-ul ala e dupa 11/1995 atunci cutia e S5D 250G-AJT si o gasesti (in plus fatza de modelele scrise mai sus) si pe E36: 323ti, E39: 520i(M54), E46: 320Ci(M52,M54), 320i(M52,M54), 323Ci, 323i, 325i, 325ti, Z3 (2.0 si 2.2)
Din pacate, cutia de 318is (cutiile de fapt, nu au fost puse niciodata pe masini de la 320i in sus).

Diferentialul de 325i are l=41:13=3.15, a fost folosit doar pe 325i sad.gif
Diferentialul de 318isM42 are l=38:11=3.45-V, a fost folosit pe 316i, 318i,318is, 320i(M50,M52)

Planetarele de 325i au fost folosite doar pe E36 cu ASC/T: 320i, 323i, 325i, 325td, 325tds, 328i
Problema acum este ca: planetarele de 325 au LK: 86mm/d=27mm
Planetarele de 318is au LK=80mm/d=26mm.
Planetarele de 318is au fost folosite pe E36 cu ABS: 316iM43,318i(M40,M43), 318tds, 320i(M50,M52)

Eu in locul tau as schimba tot grupul motor, cu tot cu ambreiaj, cutie, diferential si planetare. Trebuie sa faci niste calcule ca sa vezi daca raportul cutie + diferential nu iti da un rezultat apropiat intre 318is si 325i.
Teoretic (doar teoretic), daca cumperi ambreiaj de 325i s-ar putea sa ai noroc sa se potriveasca prinderea catre cutie. Daca nu ai noroc.. atunci iti trebuie si cutia. Intre diferentiale e o diferenta de raport maricica, dar daca nu vrei sa mergi cu 220km/h atunci poti sa-l lasi pe al tau.

P.S.: eu am dat pe un motor GM 1.8 (pentru daewoo espero) 400 euro, si nu era complet. Deci preturile mie mi se par rezonabile (daca motoarele sunt in mintile lor).
Un motor nou stiu ca e aprox. 2500 euro, deci raportati-va si la asta.
andrei318ti
QUOTE (Darren)
Ambreiajul de 318is are 215mm diametru, 325-ul are 228mm diametrul.
Poti folosi orice ambreiaj de la E36: 323i, 325i, 325td, 325tds, sau E34: 525i, 525iM50, 525ix, 525tds.
Volanta pentru 325 e twin mass, daca tu ai A/C (clima) pe al tau, atunci ai si tu volanta twin mass. Dar nu sunt acelasi diametru, deci ar trebui sa dai motorul cu tot cu cutia de viteze.
Now, cutia de viteze de pe 325i up to 11/1995 are codul S5D 250G-AKT  
(BMW part no: 23001222393) si a fost folosita pe E36: 320i(M50,M52). 323i, 325i, si E39: 520iM52,523i. Daca 325-ul ala e dupa 11/1995 atunci cutia e S5D 250G-AJT si o gasesti (in plus fatza de modelele scrise mai sus) si pe E36: 323ti, E39: 520i(M54), E46: 320Ci(M52,M54), 320i(M52,M54), 323Ci, 323i, 325i, 325ti, Z3 (2.0 si 2.2)
Din pacate, cutia de 318is (cutiile de fapt, nu au fost puse niciodata pe masini de la 320i in sus).

Diferentialul de 325i are l=41:13=3.15, a fost folosit doar pe 325i sad.gif
Diferentialul de 318isM42 are l=38:11=3.45-V, a fost folosit pe 316i, 318i,318is, 320i(M50,M52)

Planetarele de 325i au fost folosite doar pe E36 cu ASC/T: 320i, 323i, 325i, 325td, 325tds, 328i  
Problema acum este ca: planetarele de 325 au LK: 86mm/d=27mm
Planetarele de 318is au LK=80mm/d=26mm.
Planetarele de 318is au fost folosite pe E36 cu ABS: 316iM43,318i(M40,M43), 318tds, 320i(M50,M52)

Eu in locul tau as schimba tot grupul motor, cu tot cu ambreiaj, cutie, diferential si planetare. Trebuie sa faci niste calcule ca sa vezi daca raportul cutie + diferential nu iti da un rezultat apropiat intre 318is si 325i.
Teoretic (doar teoretic), daca cumperi ambreiaj de 325i s-ar putea sa ai noroc sa se potriveasca prinderea catre cutie. Daca nu ai noroc.. atunci iti trebuie si cutia. Intre diferentiale e o diferenta de raport maricica, dar daca nu vrei sa mergi cu 220km/h atunci poti sa-l lasi pe al tau.

P.S.: eu am dat pe un motor GM 1.8 (pentru daewoo espero) 400 euro, si nu era complet. Deci preturile mie mi se par rezonabile (daca motoarele sunt in mintile lor).
Un motor nou stiu ca e aprox. 2500 euro, deci raportati-va si la asta.


Imi pare bine ca ai incercat sa imi arati ca pot sa gresesc. Iti multumesc sincer pentru interes. Oricum sunt foarte bine documentat in ceea ce inseamna acest transfer de motor.
In ceea ce priveste cutia de viteze aceasta se va potrivi perfect singura chestie care trebuie sa schimb este ambreiajul si volanta care sa fie ori de 325 ori de m3( preferabil de m3 deoarece volata este mult mai usoara). Astfel daca folosesc cutia si diferentialul meu care are 3.45 fata de 3.15 cat are un 325 normal voi avea o cursa mai scurta si astfel acceeratii mai bune ceea ce este exact ce imi doresc. Voi avea astfel o viteza maxima ca de 230(cam atat lasa diferentialul de 3.45).
Am mai vorbit cu oameni din america si anglia(www.318ti.org - este un forum cu multi pasionati al e36/5 -compact) care au mai facut chestia asta si functioneaza. Deci in final tot ceea ce am nevoie este de un M50 preferabil Vanos, un kit de ambreiaj nou, o volanta, radiator de 325, tubulatura pentru racire, ventilator de 325, ceasurile de 325 si desigur partea electrica de 325. Partea cum ca aceasta se scoate greu de pe masina nu e o problema deoarece am service-ul meu si nu va fi o problema sa ma ajute cineva specializat.
Am primit o oferta de 400 euro pe motor cu totul. Acuma ramane sa vad daca gasesc un M50 Vanos de pana in 1994 care sa fie in conditie buna. Apropo la ce pret se invart motoarele astea?
Darren
Nush cum am retinut eu ca tu ai 318is :retard: Dar banuiesc ca la grupul motor se aplica aceleasi "probleme" de transplant ca la 318ti.
Din cate ai scris tu eu banuiesc ca vrei sa obtii o masina de fuga /400m cu demaraje scurte..
Iti recomand un kit de ambreiaj de la www.specclutch.com . E o discutie aici: http://www.bimmer.ro/forum/viewtopic.php?p=6909#6909
Vezi ca au si optiune de volanta usurata (nu trebuie sa cauti de M), iar aceste kituri sunt destul de apropiate ca pret de unul OEM, si au caracteristici sport/pro racing.

Eu n-am incercat sa-ti arat ca gresesti, ideea aia de a-ti cumpara doar kitul de ambreiaj de diametru de 325 mi-a venit mie in cap, nu stiam ca asa se procedeaza. Incercam doar sa-ti pun la dispozitie niste date (cred ca le ai deja daca ai service tongue.gif) ca sa stii ce masini sa cauti pentru a lua piese de pe ele.

Eu am vazut motoare cu vanos care au crapat in forja (bine.. forjate inutil). Teoria vanos-ului imi place, dar cred ca au avut mai multe probleme decat avantaje cu tehnologia asta, altfel n-ar fi renuntat la ea. Eu mi-as lua un motor cu vanos, ca merg cat de cat normal cu masina. Si cred ca au fost niste motoare cu bloc de nikasil in perioada aia (corectati-ma pls, ca poate zic tampenii), si ar fi bine sa te feresti de ele. Dar deja asta e folclor.. sau nu biggrin.gif

Cred ca motoare de 2.5 in mintile lor nu o sa gasesti (si ieftine). Si avand in vedere cate componente de 325 iti trebuiesc, mai bine faci un efort si aduci o masina de-afara si iei de pe ea tot ce-ti trebuie. Ar trebui sa fie in jur de 2500-3000 euro un 325 bun si de pe care sa mai iei si alte piese care nu-ti trebuiesc chiar acum, sau din care sa-ti amortizezi investitia, vanzandu-le. (Ma gandesc la kituri de M, faruri, stopuri, scaune, mai ales ca elementele astea sunt impecabile la masinile de afara).
andrei318ti
De unde se pot cumpara ambreiajele astea?
io'sŪ
cred ca direct de pe site ( www.specclutch.com), insa mai intai fa o intrebare daca trimit in RO, nu mi se par preturi uriase
andrei318ti
Nu prea vad eu cum aduc eu un astfel de ambreiaj in romania la pret de unul OEM. Dar ma rog am sa incerc. Trimit si eu un email si vad ce zic baietii.
316i
Andrei, cand vrei sa-ti vinzi motorul anunta-ma neaparat. :nod:
SUPERBEC
QUOTE (316i)
Andrei, cand vrei sa-ti vinzi motorul anunta-ma neaparat.  :nod:



sa nu imi spui ca ti-ai luat inima in dinti si vrei sa treci la nebunia de 1.8 biggrin.gif
alex230ro
biggrin.gif sst Vladut face tuning laugh.gif parca vezi ca ne alearga prin oras pe astia cu 6 in line :paranoid:
kali
mai ales dupa ce il lamuresc sa-si puna si compresor ...
will be : 316i rules :ninja:
alex230ro
Ma voi ma faceti de pun turbo pe urs laugh.gif biggrin.gif
Gabi_323i
QUOTE (alex230ro)
Ma voi ma faceti de pun turbo pe urs  :lol:   biggrin.gif


=D> :rock:
kali
ti-am mai zis ca tb sa schimbi pistoanele pt turbo ...
da' un low boost cred ca se poate - intreaba-l pe Rabanne, ca el a pus T03 (parca) pe 325i - fara decompresie si fara intercooler ... ce-i drept e drept, a crapat ..
alex230ro
Pai intercooler e obligatoriu cred tre sa studiez daca pun chiulasa de 2,5 pe 2,3 ce se intampla suspectez ca o sa scada compresia dar mai trebuie vazut biggrin.gif .
SUPERBEC
poti sa tai un pic din pistoane ca sa scazi compresia
georgem
QUOTE (SUPERBEC)
poti sa tai un pic din pistoane ca sa scazi compresia

Sau poti sa pui o garnitura de chiulasa mai groasa ca sa scazi compresia, am citit asta pe undeva.
io'sŪ
sau 2 garnituri una peste alta biggrin.gif
kali
QUOTE (SUPERBEC)
poti sa tai un pic din pistoane ca sa scazi compresia

cu flexul ? sunt unii priceputi in tehnica asta biggrin.gif
andrei318ti
Bai da cate nebunii aveti voi in cap. De ce va complicati cu felxuri si alte minuni de garnituri. De ce nu luati solutii speciale pentru motoarele pe care le aveti. Kali sincer sa fiu daca ai 3000 de euro pentru turbo de ce nu iti un M42 sau M44 ca il iei cu maxim 500 euro si pui pe el un kit de Downing atlanta care iti da direct peste 200 CP si nu iti trebuie pistoane sau alte minuni. In plus daca iti iei un M42 asta are din fabrica pistoane si axe forjate.
http://www.downingatlanta.com/da_superchar...rs_info_new.htm
Intra pe bimmerforums.com sau pe 318ti.org ca pe acolo si fac group buys si au reduceri semnificative.
kali
QUOTE (Rabanne)
Nu era nici macar un T03 , era ceva mult mai mic , de diesel. treaba cu garniturile una peste alta nu functioneaza , le scuipa rapid. Se monteaza garnitura de chiulasa din metal insa nu va permite mai mult de 0.8 presiune in turbina pentru ca vor ceda pistoanele. Pe 2.3 foarte greu vei reusi sa faci ceva mai ales pentru ca te limiteaza sistemul de injectie Jetronic. daca ai avea Motronic ar fi perfect insa asta probabil ca ar necesita si trecerea la motor de 2.5 . De pitsoane ce sa zic, caut acum pentru mine, am gasit ceva la furnizorul meu de soft din Lituania, pistoane forjate insa trebuie sa astept vreo doua luni pana vor scoate primul 325i turbo ca sa testeze rezistenta pistoanelor. Din cate am inteles doar pistoanele costa undeva pe la 50 de euro bucata. Mai pune un K27 de Audi S2, intercooler, racoarde de silicon , BOV, chip, segmenti, cuzineti, injectoare  si toate celelalte si ajungi la o suma frumusica. Pregateste in jur de 1500-2000 de euro daca intr-adevar vrei sa faci ceva klumea, altfel sunt doar planuri nerealizabile. Banii aduc caii putere wink.gif
kali
318ti: daca as lua in calcul schimbarea motorului - m-as gindi din start la un M52-M54 B25-B30, ce rost are sa ma complic cu M42 - M44?
problema este ca masina mea e in leasing, si e cam complicat sa ma apuc sa schimb motorul ...
nu intentionez sa folosesc garnituri de chiuloasa sandwich, sau alte chestii din astea - de altfel, si ideea de turbo mi-a cam iesit din cap .. vreau sa montez pe masina un compresor mecanic pe care sa-l exploatez la 50% din capacitate intr-o prima faza, si la maxim - dupa ce schimb pistoanele cu unele forjate, care sa asigure si o rata de compresie de 8 - 8.5 :1
@Rabanne: cine face pistoanele alea forjate la 50eur/buc ? stie sa faca si biele forjate? se fac si custom made?
ma intereseaza pt mine (4 buc) - daca stie sa le si calculeze sa iasa rata de compresie de 8.5:1 - ar fi super ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.