QUOTE (bartro @ Jun 17 2008, 11:45 AM)

Super, cand ai ceva functional as vrea sa vad si eu cum a iesit.
Sigur ca da. Deocamdata am doar hardware-ul (Epia M10000), pe care am instalat un WindowsXP minimal. Acum ma lupt cu softurile. E38-ul are display wide si as vrea sa pot controla PC-ul cu butoanele din bord. Pentru asta am un adaptor I-bus si imi mai trebuie softul. Exista niste chestii pe net (gen ibuscomm) dar sunt slabute tare. I have chosen the hard way: vreau sa imi fac eu o aplicatie care nu numai sa interpreteze butoanele din bord si sa le trimita pc-ului dar sa si afiseze diversi parametri ai motorului in timp real. Deocamdata am facut cam 20% din aplicatia asta, mai e mult de lucru si timp putin.
QUOTE (bartro @ Jun 17 2008, 11:45 AM)

M-am uitat la preturi si de fapt m-am gandit ca pentru PC pot sa folosesc orice placa de baza, ce imi trebuie e o sursa de alimentare ca se merge pe 12V de la baterie, care vad ca nu sunt foarte scumpe. Sub scaunul de sofer am destul loc pentru un pc.
Ce intrebare as avea, cum e cand masina e oprit? PC poate intre in un fel de stand-by asa ca cand pun contact la masina nu treb sa astept pana booteaza windows/linux? Un fel de suspend to RAM.
Asa e, poti folosi orice placa de baza numai sa iei o sursa de aia la 12v. Sursa fiind atx stie sa opreasca singura computerul cand masina e oprita si sa-l porneasca dupa aia. Din pacare modul stand-by este exclus, consuma foarte mult. Singurele optiuni sunt hybernate (care mie nu imi place) si hard boot.
QUOTE (xox @ Jun 17 2008, 04:23 PM)

Pai ca sa ramana in st-by ai nevoie sa fie alimentat. Cam dificil sa faci treaba asta fara sa omori si bateria intre timp. Bine, unii pot spune ca e simplu sa mai pui o baterie in portbagaj. Dar tot nu faci nici o afacere.
Xox are dreptate, se pricepe!
QUOTE (xox @ Jun 17 2008, 04:23 PM)

Rezolvarea mai usoara e sa nu instalezi windows ci o distributie de linux. Boot rapid si pentru capacitati multimedia e fix aceeasi treaba.
Alta varianta e sa pui un laptop cu o baterie extinsa si atunci scapi de timpul de boot.
Instalezi un windows chel si reduci timpul de boot la 10-20 secunde.
Ultima solutie e utilizarea I-Ram-ului, combinat cu solutia de mai sus de windows chel timpul de boot scade binisor. Singura problema e ca acumulatorul de 1600mAh tine 4Gb de ram cam 10 ore functie de ce setup rulezi pe memorii. Posibil sa mai existe si alte solutii tip I-Ram, doar ca nu le stiu.
In final nu cred ca un 30 secunde de boot e o problema asa mare. Pe un sistem incet, sa spunem ca poate n-ar fi problema nici un minut. Acu' depinde de fiecare cat e de nerabdator cred. Solutii totusi sunt destule, poti rula de la win98 la xp la ubuntu poftim fara griji privind capabilitatile multimedia ale sistemului. O singura intrebare am: crezi ca-i cel mai potrivit loc sub scaunul de la sofer? Un micropc cred ca incape si-n torpedou la seria 7 fara sa pierzi foarte mult spatiu. Zic asta pentru ca mi se pare mai usor de instalat acolo si cu mai putina bataie de cap in a face toate legaturile necesare (alimentare, video si maus+tst).
Din pacate pentru mine linuxul e exclus. Stiu ca ar fi o alternativa buna dar sunt lemn total la linux. In XP insa ... e alta problema. Aici pot face orice. Deocamdata XP-ul meu are 560mb si booteaza in 18sec sistemul + 4 sec BIOS.
Asta se intampla cu HDD de laptop. Sistemul final va boota de pe un card CF. Am facut probe cu un card CF (in mod PIO) care desi are doar 7MB/s, compenseaza prin timp de acces 0 si booteaza in 17 sec. Fiind doar PIO ocupa insa cam mult din procesor. Acum insa tocmai a ajuns de cateva zile noul card, LEXAR professional UDMA de 37MB/s. Nu am facut probe dar probabil ca va fi o racheta.
In felul asta, fara HDD si cu CF scad si consumul si maresc puternic fiabilitatea la temperaturi si socuri (cardul n-are nimic in miscare in interior).
I-ram-ul nu e nici o sfaraiala. Are capacitate maxima 4GB si ca sa ajungi la toata capacitatea asta (placa respectiva+ram) costa mult-mult-mult. In plus, consuma si multisor.
Laptopul este cea mai rea varianta. Consuma multisor, unul ieftinut e lent, circulatia aerului in el e de obicei un infern si are o gramade de componente miniaturizate inutile: display, cd-rom, floppy, etc. Plus ca nu il poti alimenta cu o sursa auto, trebuei sa concepi singur sistemul de start-up/shut-down si filtrarea curentului. Deci iarasi recomand VIA EPIA.
Ca plasare, in E38, sistemul meu vine pus in portbagaj, in locul CD-changer-ului. Este loc imens acolo si e si bine ventilat. In plus folosesc conexiunile lui pt audio si pt a comunica cu masina.
Bart, daca vrei sa-ti instalezi o placa de baza standard, nu uita ca in principiu consuma mai mult, face FOARTE multa caldura si este si mai sensibila decat variantele VIA sau JETWAY. In plus, daca vrei sa rulezi si IGO PC pe computerul ala (si proababil ca asta este una din chestiile principale, ca si la mine) iti trebuie ceva peste 1GHz, daca te gandesti cumva la un P3 de-ala vechi, poti sa-l uiti, nu duce.
Cam asta e pana acum. Mai e mult de facut dar am un milion de proiecte si aplicatii pentru acest sistem.
@xox: nu stii pe cineva care poate sa imi faca un mic dll sau mai bine un control activex pe windows? (cu bani desigur, dar sa fie programarea competenta)