Help - Search - Members - Calendar
Full Version: e12 in curs de restaurare
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E12
Pages: 1, 2, 3
evildeath
QUOTE (matei @ May 14 2009, 03:58 PM) *
Pai e32 a primit interior recaro electric de piele si ...o prelata din autovit pana am bani de inmatriculare...au expirat numerele provizorii si nu ma incadram la taxa veche sad.gif


logan? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
bartro
QUOTE (evildeath @ May 17 2009, 04:33 AM) *
logan? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Credeam ca e lovit, ceva de gen, ca in poze mai sus e un e32 fara aripa parca smile.gif
matei
Nope tongue.gif , ala e un 750i de pe care am luat interiorul recaro...il pastrez ca sa nu stau cu motoru si instalatia prin curte.

Dupa e12 urmeaza proiect e23 750i angel.gif
matei
Va las sa ghiciti ce asta asta si unde ajunge ea wub.gif
evildeath
QUOTE (matei @ May 27 2009, 11:48 PM) *
Va las sa ghiciti ce asta asta si unde ajunge ea wub.gif


cutie rupta...cu simeringuri muci si plina de ulei...
ce sa fie... unsure.gif unsure.gif unsure.gif
bartro
QUOTE (evildeath @ May 28 2009, 01:31 AM) *
cutie rupta...cu simeringuri muci si plina de ulei...
ce sa fie... unsure.gif unsure.gif unsure.gif

.. cu 5 viteze close ratio?
coman cosmin
Exact aia e.Cand o montam?????????????
matei
Getrag 265/5 cu 1-a in jos biggrin.gif

O montam cand imi fac blocantul de 3,64.
Apropo, raportul la diferential este dat de pinionul de atac si coroana, nu? Grupul nu are legatura?
matei
Ultima achizitie biggrin.gif

Se pare ca nu merge sa pun poze momentan..este vorba de serpi pt m30.
eugene12
La cutia aia ai si cablu de kilometraj pe ea?Blocantul de pe ce masina il iei?Sa nu mi spui ca e de e 12!!!BAfta cu masina
matei
Cutia are iesire de cablu.
Blocant pun de e28 cu tot cu punte.

Saptamana viitoare o scot la prima tura .Cutia de 4 trepte, bucsi, articulatie neschimbate, esapament original.
In toamna o sa ma apuc sa montez cutia, serpii, finala noua, articulatii si bucsi fata spate si blocantul. Pana atunci vreau sa ma bucur un pic de ea pt ca o vad numai in curte de multa vreme smile.gif
evildeath
QUOTE (matei @ Jun 7 2009, 08:31 PM) *
Cutia are iesire de cablu.
Blocant pun de e28 cu tot cu punte.

Saptamana viitoare o scot la prima tura .Cutia de 4 trepte, bucsi, articulatie neschimbate, esapament original.
In toamna o sa ma apuc sa montez cutia, serpii, finala noua, articulatii si bucsi fata spate si blocantul. Pana atunci vreau sa ma bucur un pic de ea pt ca o vad numai in curte de multa vreme smile.gif



pentru zile triste si neinsorite exista Logan laugh.gif
sa scoti si tu pozele sa fac si eu un update la gioarsa mea:D
cu strut-urile..
matei
O poza cu serpii wub.gif
evildeath
serpisori din post-ul de mai sus au ajuns la mine....
cat despre domnul e12 pica orice plan... nu o mai pornim saptamana viitoare....se schimba treaba...
ramane surpriza pana decide matei sa va lumineze
evildeath
Dupa o lunga pauza am reusit sa ma reapuc de e12 laugh.gif

Serpii din poza de mai sus au ajuns la evildeath dupa cum ati vazut la topicul lui dar in acelasi timp l-au facut gelos pe rechinul meu.....asa ca i-am cumparat un v12 tongue.gif

Am renuntat la motorul de 2.5, acum este cu injectie pe un e28; am pastrat in schimb carburatorul la care tin foarte mult. L-am pastrat pe un raft si asta pentru ca am in schimb 2 ecu si un eml sa-mi tina de urat.

Am cumparat un 750i, am pastrat motorul, am aruncat cutia hidramata in curte si i-am facut cunostiinta cu getrag 262 de pe e28 m535 dogleg.
Nu am avut mult timp sa lucrez la el deoarece am fost mai interesat de proiectul lui evildeath care are multe shaworma de dat biggrin.gif dar am apucat sa fac bucati motorul ca sa-l curat.

Nu l-am facut complet praf deoarece fostul proprietar a schimbat simeringurile de supapa iar chiuloasele se prezinta excelent. La fel si cuzinetii care arata ca noi. Au insa anul masiniii stantat pe ei deci stiu sigur ca nu-i asa.

Pasii sunt:
-curatat motorul complet, pus pe masina cu baie pe el si anexe provizoriu fara garnituri, inclusiv cutia si facut suporti si evacuare.
- demontat tot, revopsit compartiment motor negru mat, vopsit motor, cutie
-montat totul la loc
-montat puntea de e28 care este partial gata, mai sunt de refacut bascule di diferential.

O sa folosesc caseta de directie de e12 si pompa de m70, puntea de e28, blocantul de 3.07 de pe m535, finala si mediana de pe 750i.
De rezervor nu mai am loc asa ca o sa pun unul de mercedez 124 in portbagaj cu pompele de m70.

Am facut volanta pentru cutia manuala, se vede in poze. Este o volanta de m30 prinsa prin 2 flanse distantiere de volanta de hidramata de m70. Tot ansamblul a fost echilibrat pe strung.

Cam atat deocamdata, o sa revin cu poze cum apuc sa mai fac cate ceva biggrin.gif
matei
Da, am postat de pe contul lui evildeath tongue.gif
evildeath
bai la genin au inchis... dines a dat faliment.... iskender a luat foc... imi pare rau....
dublucheese la oferta?

p.s. dristor vinde covrigi de brasov acum....
matei
Am gasit si cateva poze din vara cand incepusem lucrul la punte. Din fericire acum nu mai sunt nevoit sa lucrez in curte si voi putea face progrese si pe timp de iarna celb (15).gif

Poze cu puntea gata sunt in postul de mai sus.

Acum urmeaza sa fac bucsa la volanta de m30 ca sa pot presa in ea rulmentul pentru axul de la cutie si sa fac flansa de prindere a cutiei pe bloc.
manole74
Foarte interesant! Vad ca esti autodidact si te felicit. Lamureste-ma insa cu o chestie:citind cu atentie abia acum topicul am vazut ca pe parcursul restaurarii, ai folosit niste materiale, a caror utilitate n-o inteleg intrutotul- aluband si folia STP. Te rog, desluseste-i profanului din mine aceasta ecuatie...... Spor intru toate!
adi.dima
QUOTE (manole74 @ Nov 25 2009, 03:49 PM) *
aluband si folia STP.


Izolatie fonica suprema biggrin.gif
evildeath
...
de azi a inceput haosul cool.gif
bartro
un fel de plug&play smile.gif
TiL
Ai lovit mazda? blink.gif

Las-o acolo, da-i bataie cu munca, sa vedem un E12 V12 biggrin.gif
evildeath
QUOTE (TiL @ Dec 2 2009, 07:57 PM) *
Ai lovit mazda? blink.gif

Las-o acolo, da-i bataie cu munca, sa vedem un E12 V12 biggrin.gif


nu eu am lovit mazda ... rolleyes.gif
adi.dima
smile.gif)) Cat de repede ajunge o masina sa arate ca o gioarsa smile.gif))), un compartiment motor urat cu draci pe el dar curat si vopsit, a ajuns dupa juma de ora de mine si pesa sa arate ca poo** smile.gif))) E-n ton cu motoru tongue.gif. Ba, bine ca ne-am apucat si de asta, pe weekend poate-i facem si noi suportii.
ps. trebuia sa-ti cer despagubire ca mi-ai furat gandu de a face un e12 v12 550i tongue.gif
matei
Un plug and play foarte non-user friendly laugh.gif

Materialele folosite pe podea sunt pentru izolatie fonica asa cum a spus si dima. Motorul a fost pus si dat jos de vreo 6 ori pana acum pentru masuratori. tongue.gif

Se pastreaza caseta de directie din fericire dar trebuie facute alte evacuari pe partea soferului. Am presat in volanta de m30 rulmentul pentru centrarea axului de la cutie.

Renunt la bara de torsiune de pe fata deoarece nu are loc baia. O sa montez una de e28 cu adaptarile de rigoare.

Urmeaza sa fac prinderea cutiei pe bloc care se dovedeste a fii un pic cam... vio (33).gif
daman
misto ,misto!!! wink.gif mai baga poze cu evolutia.
bartro
Tine cutiuta asta de viteze ditamai motorul?
05aBi
CITAT(bartro @ Dec 17 2009, 04:24 PM) *
Tine cutiuta asta de viteze ditamai motorul?


Asta ma intreb si eu, pentru ca la ce cuplu are v12-le ... sa nu se rataceasca toate rotitele si maimutele din cutie la prima accelerare mai brusca.

In rest succes maxim iti doresc, iar evolutia proiectului o urmaresc cu mare interes.
matei
Saptamana asta nu apuc sa fac nimic pt ca sunt plecat din tara dar cum ma intorc pun poze din nou cu evolutia.

Referitor la cutie...exista pe euroasians.net un e34 cu m70. Este la al doilea motor. Primul avea cutie de m20 si clapete mecanice de acceleratie. Cutia de m20 a rezistat. Presupun ca o sa faca fata si asta de m30. Omul a schimbat motorul pt ca initial a pastrat instalatia de m20 a masinii si nu i-a dat de cap.

Si eu pastrez instalatia masinii, legand de ea pe cea a motorului, sper sa nu-mi tai venele to_become_senile.gif

Daca totusi sa duce cutia, mai am una de 4 trepte laugh.gif
Tine si aia de cateva ture...clar e faptul ca o sa dureze ceva pana ma apuc sa adaptez alta cutie la motorul asta asa ca nu prea ma gandesc la scenariu in care o sa pice.
adi.dima
Ba, noroc ca dau aia net p-acolo pe meleaguri straine ca asa mai dai si tu ochii cu tehnologia si apuci sa mai intri pe forum laugh.gif tongue.gif
matei
Am revenit in tara si m-am apucat cu evildeath de curatat 30 de kg de piese pline de ulei si pamant celb (15).gif

Doua din 3 flanse de la cutie sunt aproape gata. Am facut gaurile pentru prinderea de bloc. Mai trebuie date gaurile de prindere ale cutiei de flanse. Vor fii doua prinderi in dreapta sus (flansa 1), una in stanga jos (flansa2) si inca doua prinderi in zona de jos a blocului.

Toate piesele, cutia si blocul cu chiuloasele vor fii vopsite negru mat si wrinkle paint.

Se vede in poze si rulmentul presat in volanta de m30.
alex230ro
cutia si blocantul mi se par verigile slabe,pe de alta parte cutia asta de M535i ce cod are ?o fi fost pusa si pe Alpina bi turbo oare?daca da e de bine smile.gif
Rotti
Are un element protector pt cutia de m30, se numeste ambreiaj de m30 smile.gif pica inaintea cutiei stati chill. si din cunostintele mele, un getrag 265 e mai rezistent decat cutia manuala de v12.


alex acelasi grup s-a pus de fabrica pe v12 e32, doar ca alta carcasa si alt raport wink.gif
matei
Asa cum a zis si rotti smile.gif Grupul este comun cu cele puse pe motoarele de 4.0 v8 si 5.0 v12. Difera carcasa.
Iar cutia, daca totusi nu face fata voi pune un 265 getrag care stiu sigur ca e una din cele mai rezistente.

Puteam sa pun de la inceput asa dar imi place "doglegu" mult. Cum cutiile sunt identice la exterior nu o sa fie o problema sa le schimb...sper insa sa nu fie cazul laugh.gif
bartro
Trebuie schimbat titlu la topic, banuiesc ca nu pastrezi solex 4A1 pe V12 ala smile.gif
matei
laugh.gif Sa fiu sincer, initial am vrut sa trec v12-ele pe doua solex 4a1 dar nu aveau loc sub capota...
bartro
QUOTE (matei @ Jan 2 2010, 09:54 PM) *
laugh.gif Sa fiu sincer, initial am vrut sa trec v12-ele pe doua solex 4a1 dar nu aveau loc sub capota...

Mai degreaba 6 perechi de Weber DCOE laugh.gif
matei
pai e unul facut cu 6 perechi de weber pe un hot rod dar costa laugh.gif si atunci chiar nu ar avea loc sub capota
bartro
Jaguar V12: http://www.youtube.com/watch?v=ofcaN8J2gbo...feature=related
matei
Salivez de mult la filmuletul asta laugh.gif
matei
Cam aici se incheie progresul pe 2010 laugh.gif
Pana in vara nu cred ca mai apuc sa fac ceva la masina.

Am pus motorul de proba, pompa de frana a fost mutata in fata, suportii pentru bobine, filtru de ulei si cutia pt ecu-uri au fost sudati si ei.
Compartimentul motor a fost luat la smirghel 10 zile pana aproape de tabla ill (9).gif si grunduit.
Am pastrat radiatorul original de 2.5 si vascul de 5.0. Trebuie modificat cotul de sus al radiatorului, in loc de 90 grade sa iasa drept.

Am ramas cu 2 probleme mari de rezolvat.
Franele fata: trebuie adaptate niste frane mai mari. Pana acum am 2 variante. De v12 dar nu am reusit sa gandesc nici o solutie sau de Mazda rx8 care sunt apropiate ca marime, 325 in diametru fata de 330 cat au cele de septar.

A doua problema este directia. Pot pastra caseta originala, dar are joc destul de mare si nici raportul nu este ideal.
Varianta cea mai ok pana in momentul de fata este cremaliere de jaguar xj6. Problema este ca daca pun cremaliera, aceasta va fii cel mai jos punct al masinii, si nu cred ca e tocmai bine sa raschetez cu ea pe asfalt.

Daca vreau sa o urc mai sus se poate, dar trebuie modificata atat baia de ulei cat si puntea.
La franele de Mazda am o sulutie mai buna din acest punct de vedere deoarece bratele pentru capetele de bara sunt orientate inspre fata si pot monta cremaliera in fata puntii unde am loc mai mult DAR nu prea mai ramane loc din cauza evacuarii sa trec cu axul volanului pana la ea.

Pe langa astea mai sunt de luat rulmentii spate, saboti frana de mana, placute etrierii spate, simeringuri de grup, vopsit bascule, grup si restul de maruntisuri numai la puntea spate.
Trebuie pregatita podeaua si contraaripile pt teroson si vopsit compartimentul motor si punte fata.

Dupa asta nu mai am decat sa ma apuc de motor sa-i schimb garnituri, simerinuri si sa-l vopsesc hang.gif

P.s Am uitat de portbagaj unde trebuie facut rezervor de inox si pregatit + terosonat. Mai este si evacuarea care trebuie facuta de la 0. Am pregatit pana acum 2 finale de corvette v8 care sper sa se auda bine...Pana la vara cam asta a fost...
Mihai_AMD
frumos!
bafta in continuare!
bartro
Ce masina tare o sa fie.

Nu e cam mic radiator asta pentru V12? Stiu ca E32 avea probleme cu supraincalzire la motoare V12.. Adica, acolo deja era la limita dimensionat. Poate ar fi mai bine un electroventilator sau 2 in fata radiatorului?
evildeath
un aer conditionat de 12000 de btu?tongue.gif
matei
Am citit despre acest mit cu problemele la racire dar nu am gasit nimic clar pe net. Sa nu fie din cauza ca alte piese cedeaza repede.

De exemplu termostatul l-am gasit rupt in primul motor (cu toate astea masina a venit din Constanta fara probleme la racire).

Am pastrat elicea si vascul de v12 si am cumparat si un elecroventilator mai mic care se potriveste perfect in fata. Nu suport sunetul de ventilator, imi inspira Dacia papuc laugh.gif

Sper sa nu fie probleme, nu as vrea sa modific lonjeroanele fata pentru un radiator mai mare...
INTERCEPTOR
mama cata munca.
acum e pauza de sarbatori
abea astept sa vad masina gata
matei
Dupa o pauza de 1 an am reinceput munca la e12:) S-a pus motorul si cutia pe masina, articulatie fata, suspensie.
Zilele astea terosonez contraripile spate si montez puntea cu basculele refacute. S-au schimbat rulmentii si bucsile, simeringuri la grup+vopsit.

Mai raman de montat franele spate de e34 v8 ventilate si de facut flansele pentru etrierii de e32 pe fata.
Pompa de frana vacumatica a fost mutata in spatele farului din stanga.

In afara de asta mai trebuie sa fac traseul de evacuare si sa trag conductele de frana dupa care ma pot ocupa de instalatia electrica.

Ramane de vazut daca raman cu acceleratia drive by wire sau montez clapetele cu timonerii. In ambele cazuri am probleme legate de montaj dar numai in cazul celor cu timone imi pun probleme la partea de electrica.

Revin cu poze mai tarziu;)
05aBi
Sunt sigur ca din iunie pana acum au fost progrese, acum sa le auzim .. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.