Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Importanta Cold Air Intake
BMWZone > BMW TUNING > Suspensie, roti, frane, caroserie
Mihai_AMD
As vrea sa stiu si eu cat de important este COLD AIR INTAKE-ul,adica(cel putin asa stiu) precedeul prin care aerul tras de filtru este tras direct din afara,adica cum au toate bmw-urile din fabrica.ma refer aici la gura aia speciala de lg far(ex e28) pe interior,care comunica aproape direct cu exteriorul in mers,intrand/tragand direct aer venit pe acolo.zic asta pt ca eu la motoru de e28 m20 nu am mai avut locasu ala pt furtunul de la filtru in capacul farului si acum furtunu prin care filtrul trage aer e undeva lg radiator,avand fatza blocata ca sa zic asa,nu are o portita prin care la mers sa ia aer venit direct.sper ca sa inteles problema,chiar daca sa explicat mia greu.eventual as putea prelungi furtunasu ala gros scurt care iese din filtru si care original intra in gaura din capacul farului,as putea sal duc undeva mia jos,cum am vazut la e39,ca sa ia aerul direct in el in mers
TiL
Chestia aia ajuta atat la drum lung, cand face ca aerul sa fie un pic de tot comprimat spre admisie, dar si in oras cand mai mult stai, ca face ca aerul intrat in admisie sa nu fie cel de sub capota, care e foarte cald.
La primul meu 525i nu aveam nimic in fata carcasei filtrului. Intr-un final m-am pus eu sa fac o conducta dintr-o sticla de 1.5 litri. Am mers asa, am vandut-o dar la noul proprietar n-a tinut prea mult. S-a inmuiat plasticul ala si a fost supt spre filtru, sufocand motorul biggrin.gif Asa ca ai grija ce folosesti.
De ce nu dai gaura in capacul farului cat sa intre furtunul prin ea?
bartro
Aer rece are si mai mult oxigen decat aer cald. Deci arde mai bine smile.gif . Cestie cu aer comprimat nu prea te ajuta nici la vitezele practicabile in Romania, sau decat cand faci o palnie mare in fata smile.gif
Rares
QUOTE (bartro @ Apr 16 2008, 11:44 PM) *
Aer rece are si mai mult oxigen decat aer cald. Deci arde mai bine smile.gif . Cestie cu aer comprimat nu prea te ajuta nici la vitezele practicabile in Romania, sau decat cand faci o palnie mare in fata smile.gif


Ai nota 10 de la mine.
Intr-adevar, aerul rece este mai dens ca aerul cald. Ceea ce, intr-adevar, ajuta la combustie. Ceea ce duce la cresterea puterii unui motor.
Si da, scopul unui "sistem" de admisie de aer rece este acela de a-i da motorului aer din afara compartimentului motor, din motivele de mai sus.
Edi_
QUOTE (Rares @ Apr 17 2008, 12:04 AM) *
Ai nota 10 de la mine.
Intr-adevar, aerul rece este mai dens ca aerul cald. Ceea ce, intr-adevar, ajuta la combustie. Ceea ce duce la cresterea puterii unui motor.
Si da, scopul unui "sistem" de admisie de aer rece este acela de a-i da motorului aer din afara compartimentului motor, din motivele de mai sus.


Exact, ca si completare ceea ce am observat(la td) in cazul in care scot capacul si furtunasul de la far pana si motorul devine mai zgomotos la stationare deci cel mai bine ar fi sa confectionezi sau sa pui unul original si motorasul va primi ceva mai mult oxigen.
Sorin
in primul tau post ai vorbit de 2 lucruri cold air intake- vezi explicatiilor celor de mai sus si de RAM AIR INTAKE- motorul tau suge aerul si in functie de viteza faptul ca ai priza filtrului directa catre exterior il ajuta sa traga o cantitate mai mare de aer. nu stiu exact cat de repede trebuie sa mergi ca sa simti acest efect avand in vedere ca in WOT motorul tau face -0.7/-0.8 bar presiune . Important este sa traga aer rece . ideea cu gaura in capacul de la far este cea mai buna
uwe
la vechiul meu 325 am avut pus un filtru conic (sport) care tragea aer de la motor

am pus un 'burlan' exact ca la hotele de bucatarie
chiar daca pare o taraneala mie mi-a scazut consumul cu aproximativ 3-4 litri la suta de km ceea ce mi se pare enorm
si se misca altfel
Mihai_AMD
CITAT(uwe @ Apr 17 2008, 08:36 AM) *
la vechiul meu 325 am avut pus un filtru conic (sport) care tragea aer de la motor

am pus un 'burlan' exact ca la hotele de bucatarie
chiar daca pare o taraneala mie mi-a scazut consumul cu aproximativ 3-4 litri la suta de km ceea ce mi se pare enorm
si se misca altfel

la ideea cu capacul de far nu pot face nimic,eu avand farurile de scurta de e34 cu lupa,deja nu leam mia putut acoperi cu capacul ca sunt lungi si capacul meu e taiat pe jumate,acopera decat farul de lunga original.ramane in picioare varianta cu burlanul ala ca de hote de bucatarie,tras undeva pe jos.asa aveam inainte la 1.8 si vara,cand opream undeva si afara erau 40grade,burlanul ala ziceai ca e de gheata,era si un fel de aluminiu si era tras in jos direct in gura lui intra aerul in mers
uwe
CITAT(db85amd @ Apr 17 2008, 01:59 PM) *
la ideea cu capacul de far nu pot face nimic,eu avand farurile de scurta de e34 cu lupa,deja nu leam mia putut acoperi cu capacul ca sunt lungi si capacul meu e taiat pe jumate,acopera decat farul de lunga original.ramane in picioare varianta cu burlanul ala ca de hote de bucatarie,tras undeva pe jos.asa aveam inainte la 1.8 si vara,cand opream undeva si afara erau 40grade,burlanul ala ziceai ca e de gheata,era si un fel de aluminiu si era tras in jos direct in gura lui intra aerul in mers



vezi sa nu pui prea jos ca o sa capteze tot praful de pe strada

eu am tras burlanul respectiv pe langa radiator si venea in fata exact langa farul de faza lunga
uite si poze
Mihai_AMD
CITAT(uwe @ Apr 17 2008, 02:06 PM) *
vezi sa nu pui prea jos ca o sa capteze tot praful de pe strada

eu am tras burlanul respectiv pe langa radiator si venea in fata exact langa farul de faza lunga
uite si poze

mda..dar eu nu prea am cum sa il bag pe lg far...cred ca o sa fac o gaura rotunda in panoul din fata,tot intre radiator si far
ilie
QUOTE (uwe @ Apr 17 2008, 08:36 AM) *
la vechiul meu 325 am avut pus un filtru conic (sport) care tragea aer de la motor

am pus un 'burlan' exact ca la hotele de bucatarie
chiar daca pare o taraneala mie mi-a scazut consumul cu aproximativ 3-4 litri la suta de km ceea ce mi se pare enorm
si se misca altfel

3-4 litri % diferenta de consum??? blink.gif
Ciupanezu
N-are cum să tragă mai tare cu un filtru sport.
io'sŪ
ba da, in turatii mai mari chiar se simte, depinde ft mult cum e montat (ft important!!!) pt ca daca nu e montat corespunzator masina poate trage si mai slab
Ciupanezu
Nu vreau să te contrazic dar s-au făcut teste pe dyno şi nu au fost măsurate creşteri de putere după montare.
io'sŪ
dyno e dyno, crezi ca ventilatorul ala din fata, chiar atat cat e de mare , isi face treaba chiar asa cum trebuie? eu nu cred. am spus si repet: e ft ft important cum e montat, nu are voie sa traga aer cald de la motor DELOC
uwe
CITAT(io`s @ Jan 30 2009, 12:35 AM) *
dyno e dyno, crezi ca ventilatorul ala din fata, chiar atat cat e de mare , isi face treaba chiar asa cum trebuie? eu nu cred. am spus si repet: e ft ft important cum e montat, nu are voie sa traga aer cald de la motor DELOC


sunt cu totul deacord cu tine

am testat pe pielea mea (vezi pozele de mai sus)
dar nu incurajez pe nimeni sa puna astfel de filtre ....se murdaresc fff. repede in schimb as recomanda un filtru performant gen K&N in carcasa originala
Mihai_AMD
CITAT(uwe @ Apr 17 2008, 02:06 PM) *
vezi sa nu pui prea jos ca o sa capteze tot praful de pe strada
eu am tras burlanul respectiv pe langa radiator si venea in fata exact langa farul de faza lunga
uite si poze


Mihai_AMD
CITAT(db85amd @ Apr 17 2008, 03:36 PM) *
mda..dar eu nu prea am cum sa il bag pe lg far...cred ca o sa fac o gaura rotunda in panoul din fata,tot intre radiator si far

am facut si gaura aia la vremea respectiva,am uitat sa mai pun poze aici,pun acum
insa acum ca am schimbat injectia evident filtrul de la motroni are alt traseu ,mia jos un pic si mia spre stanga si nici sa bag un cot de la el pana la aceasi gaura nu prea merge ca e cam in scurt...si sa fac alta gaura in fata acolo e urat,mai ales ca la asta cei fa o astup asa ciobaneste? unsure.gif
ramane in picioare varianta sa pun ceva cotit de la noua gura a filtrului la aceasi gaura din panoul masinii..
asadar poze de atunci cum am faut gaura aia
dani_ciclop
Sper sa nu fiu off-topic, dar mai am o sugestie de cold air intake, care deja o am in lucru la al meu, doar ca trebuie un filtru de aer in forma de intercooler si mutat deasupra galeriei de admisie, deocamdata lucrez la capota, daca va intereseaza va tin la curent cu lucrarea mea..
io'sŪ
nu stiu daca e ft bine ce ai facut tu pt ca atunci cand o sa ploua si vei merge cu masina e posibil sa intre apa prin filtru si nu e recomandat asta, cred ca stii ce poate sa se intample
dani_ciclop
M-am gandit si eu la asta, am o idee, cam cum ar trebui sa fac.... o s-o desenez... poate imi dai alta idee..
dani_ciclop
e bine? sau s-o mai gandesc putin?
alex230ro
nu prea inyeleg desenul smile.gif
un cold air intake nu da cine stie ce putere,in cazul ideal maxim 5 cai smile.gif
edit:la 1,8 cum ai tu chiar mai putin tongue.gif
dani_ciclop
QUOTE (alex230ro @ Jan 31 2009, 10:25 AM) *
nu prea inyeleg desenul smile.gif
un cold air intake nu da cine stie ce putere,in cazul ideal maxim 5 cai smile.gif
edit:la 1,8 cum ai tu chiar mai putin tongue.gif



stiu ca nu da cine stie ce putere, dar imi placea ideea cu gaura din capota.. si daca tot am o gaura, de ce sa n-o folosesc cat mai bine, macar sa nu fie doar de design..... tongue.gif
Sorin
nu o sa ai niic un rezoltat pentru ca tu fortezi aerul sa o ia in sens invers , mai repede scoti o faza lunga si poate o sa simti ceva
io'sŪ
eu unul nu inteleg ce ai vrut sa arati prin desenul ala
Cozmin_4u
am vazut eu ceva frumos facut pe un site in afara la reconditionarea unui urs cred nu stiu sigur care avea motor biturbo si bagasera filtrele deasupra farurilor in niste cutiute facute special, si tot aerul care venea de afara intra direct in filtre....o sa mai caut sit-ul ala ca era un proiect facut foarte misto....si revin k o poza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.