Help - Search - Members - Calendar
Full Version: De la 524td la 525i
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
Pages: 1, 2
TiL
Vreau sa pun M30B25 in locul dieselului. Am masina intreaga 525i pe care o dezmembrez si care o sa-mi dea cam tot ce trebuie. Cu siguranta vor fi niste probleme pe care incerc sa le prevad.

1. Servofrana la toate E28 cu M30 pare sa fie hidraulica. Eu vreau sa raman cu servo-ul cu vacuum de la td. Din cate stiu furtunul din tulumba ar trebui sa intre in admisie dar nu stiu unde sad.gif Sa fie acolo unde e pus dopul 18:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40 wanker.gif
Daca nu, atunci unde are galeria de M30 loc pentru furtunul de servofrana?

2. Ansamblul pompa benzina + filtru e prins de doi suporti pe caroserie, prin intermediul unor mici tampoane. Problema e ca unul din suporti nu exista pe caroseria mea sad.gif E vorba de cel car tine suportul in dreptul indicat de 1- :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=16&fg=15

Ma gandeam sa dau doua gauri si sa bag suruburi spre portbagaj/sub bancheta (unde s-o nimeri), dar mi-e teama ca e fix sub o traversa mai groasa. A mai facut cineva asa ceva? Alte idei in afara de sudura? Exista ceva suruburi autofiletante care ar putea fi bagate acolo?
brown.shark
pune servo care a venit cu motorul...
poti sa pui autoforante fara pb . sa pastrezi tampoanele de cauciuc . sa dai cu vaselina la toate filetele , ca sa nu injuri mai tirziu...
TiL
Un tampon cel putin trebuie cumparat, ca l-am distrus din cauza filetului ruginit. La celelalte doua am insistat cu peria de sarma si degripant, reusind sa le scot intregi.
Deci trebuie sa caut pe cineva care sa dea autoforantele. Ce echipamente ar trebui ca sa mi le pun eu? O vizita la Bricostore e o idee buna sau recomandati altundeva? Cred ca Interceptor ma poate ajuta cu bormasina.

Despre frane... nu vreau sa ma umplu de ulei (nici pe mine nici pe trotuarul lui Florin), sa ma mai si chinui sa demontez tulumba + montat furtunaraie si pompa hidraulica. Am avut 525i cu tulumba si frana destul de bine...
brown.shark
brico , practiker , ce ai la indemina. nu ai nevoie de bormasina . au un cap special , nu trb gaura . maxim sa faci o intepatura initial in tabla cu un autoforant de calitate , otelos , dar mai mic in diametru , apoi cel final , sa ungi filetul din prima , merge mai usor , nu strici capul de surub .
la frina cum esti sigur ca depresiunea din admisie e aceeasi cu cea din pompa de vid si ca nu-ti rupe membrana "aia noua" si ramii " fred flinstone "....
xox
QUOTE (brown.shark @ Dec 9 2007, 11:12 PM) *
la frina cum esti sigur ca depresiunea din admisie e aceeasi cu cea din pompa de vid si ca nu-ti rupe membrana "aia noua" si ramii " fred flinstone "....


Foarte just, si chiar as adaoga ca presiunea negativa din admisie poate avea o valoare prea mica, si te mai trezesti ca ramai "fred flintstone". In alte cuvinte, there may be some safety issues here flm (7).gif
brown.shark
daca-i da o super goarna iti dai seama ce depresiune suge....se duce membrana in pistoane direct...plus ca servo aia hidraulica e lifetime guaranteed....super sistem...din nou se vede ca BMW e masina de ingineri...
TiL
Dar servo aia hidraulica pierde nitel ulei, daca nu ma insel. Si am auzit ca-i boala lor si multi ar schimba-o catre tulumba:
http://BMWZone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=22650
Despre riscurile ruperii membranei... contez pe faptul ca am avut 525i M30 LJetronic cu tulumba timp de doi ani si membrana inca rezista. Despre calitatea franei, cred ca pedala era putin mai tare, dar frana excelent. Intrebati Interceptorul cum era sa ia un pieton pe capota daca era cu alta masina biggrin.gif

Bottom-line: sunt adeptul keep it simple, servo hidraulic e prea complicat. De-asta masinile noi nu sunt fiabile, ca sunt prea complicate (asta pe langa faptul ca sunt conserve).
bytzu
cum adica sa ramana fara frane?
pompa oricum franeaza, n-are treaba una cu alta
lasa mah masina asa cu franele ei, nu te apuca acuma de mantocarii, ca asta le poti face si dup-aia, dc constati ceva in neregula..in cel mai rau caz iei o tulumba de benzinar, de la orice masina, care sa se potriveasca, si o pui p-aia
cu autofiletantele e cel mai usor, eventual il punctezi inainte cu ciocanul, dup-aia intra singur, dar sa-l ungi cu vaselina, sa ramana acolo si sa nu prinda rugina; le bagi cu surubelnita; neaparat sa schimbi furtunele, sa iei d-alea de benzina bune, nu d-alea de dacie, ca alea in cateva zile se umfla si crapa
TiL
Am fost aseara in Bricostore, am luat autofiletante pentru toate gusturile, mari cu cap HEX 5.5, mici pentru surubelnita, lungi si scurte smile.gif Or sa-mi mai trebuiasca si pentru fixarea modulului de aprindere electronica pe caroserie, etc. Multumesc pentru sfaturi. Cel mai probabil le voi folosi pe cele recomandate de brown.shark, cu filet cu pas mic si cap hexagonal. Am luat si o dalta, in speranta ca as putea taia sudura care tine tablia pe caroseria de la 2.5, ca daca o rup trebuie sa improvizez apoi cu alta bucata de tabla.
brown.shark
tabla cu nr 1 (CARRIER) vrei sa o tai de pe caroserie ? poti sa o faci dintr-un rest de profil de " rigips " ...oricum daca vrei sa tai ceva cu dalta ia in considerare faptul ca trb sa te protejezi de ce-ti cade in par si pe fata , OCHI .
TiL
Stai linistit, la masina asta am lucrat numai cu ochelari de protectie luati pentru flex. Arat ca dracu dar sunt super super utili. Oricum port ochelari de vedere, de fel, dar cu astia e bine, poate sa bata si vantul smile.gif

Tabla care trebuie taiata nu apare in schema, ea se imperecheza cu tablia spre care indica 1. adica 1 sta pe tabla asta prin intermediul a doua tamponase.
brown.shark
QUOTE (TiL @ Dec 13 2007, 11:15 PM) *
Stai linistit, la masina asta am lucrat numai cu ochelari de protectie luati pentru flex. Arat ca dracu dar sunt super super utili. Oricum port ochelari de vedere, de fel, dar cu astia e bine, poate sa bata si vantul smile.gif

Tabla care trebuie taiata nu apare in schema, ea se imperecheza cu tablia spre care indica 1. adica 1 sta pe tabla asta prin intermediul a doua tamponase.

pt sub masina vezi ca e mai practica o masca gen ecran , protejeaza toata fata si nici nu se abureste , poti sa porti si ochelarii de vedere daca e cazul .
Azeea
ce faci cu volanta? biggrin.gif
TiL
Lucian, http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=4085&hl=
Dar sunt 99,9999% sigur ca nu-i de-aia elastica de care probabil cauti tu....
TiL
Sambata am facut un mic progres: am rezolvat punctul 2.
Autofiletantele nu ar fi tinut prea bine, noroc ca au trecut in capatul portbagajului sub o traversa in care puteam baga doua degete sau cheie de 10. Am pus piulite si se tine beton.

Ma gandesc ca in acelasi mod as putea monta un suport de baterie in portbagaj.
Rares
QUOTE (TiL @ Feb 12 2008, 04:27 PM) *
Sambata am facut un mic progres: am rezolvat punctul 2.
Autofiletantele nu ar fi tinut prea bine, noroc ca au trecut in capatul portbagajului sub o traversa in care puteam baga doua degete sau cheie de 10. Am pus piulite si se tine beton.

Ma gandesc ca in acelasi mod as putea monta un suport de baterie in portbagaj.


Cu autofiletante de marimea potrivita si un pic de imaginatie, rezolvi orice. biggrin.gif
TiL
Cred, dar eu sunt cam insistent, strang de suruburi pana cand rup filetul... dupa care trebuie (alta) piulita.
Mi se pare ca autofiletant e una si autoforant e alta, iar eu probabil am folosit autofiletante (cele cu pas mic, ca de piulita obisnuita)
bartro
QUOTE (TiL @ Feb 12 2008, 04:27 PM) *
Ma gandesc ca in acelasi mod as putea monta un suport de baterie in portbagaj.


La 2002 am luat de la targ un suport baterie de dacia berlina (un fel de tava), cu tije care tin baterie cu tot. Am prins tava in portbagaj pe niste saibe de cauciu prin care trec suruburi care trec prin tava, si podea portbagaj. Sub masina am folosit piulite din asta uatoblocant sau cum sa zice, ca sa nu se desface din cauza vibratii. Rezultat a fost satisfactor pentru mine.
TiL
Foarte buna ideea. Numai ca eu am baterie de 95Ah, nu stiu daca incape in tava de dacie, o sa verific.
bartro
QUOTE (TiL @ Feb 12 2008, 06:59 PM) *
Foarte buna ideea. Numai ca eu am baterie de 95Ah, nu stiu daca incape in tava de dacie, o sa verific.

Daca pui benzinar pot sa renunti si la baterie aia de camion wink.gif parca la mine a incaput una de 65 fara probleme.
TiL
Bateria de camion e BoschSilver cumparata acum cateva luni, deci trebuie un motiv bine intemeiat in buzunar ca sa renunt la ea smile.gif
haifisch
singurul motiv ar fi sa nu mai mearga bateria laugh.gif
TiL
Nu exista, e Bosh Silver biggrin.gif.

Bine, as putea s-o gauresc din greseala, cum am facut cu precedenta.
bartro
QUOTE (TiL @ Feb 13 2008, 04:03 PM) *
Nu exista, e Bosh Silver biggrin.gif.

Bine, as putea s-o gauresc din greseala, cum am facut cu precedenta.

Cu un autofiletant din asta lungi pe care ai de exemplu..
TiL
Bine ca nu-mi spui sa mi-l bag in mana laugh.gif
Daca tot am deraiat de la subiect ( 1. De unde iau vacuum pentru servofrana din M30B25 ) credeti ca as avea probleme la rar daca ma vad cu bateria in spate? Vreau sa merg sa omologhez motorul dupa ce-l schimb si ma gandesc ca mai bine mut bateria in spate dupa omologare, sa nu ma intoarca aia acasa din cauza asta.
bartro
QUOTE (TiL @ Feb 14 2008, 12:47 PM) *
Bine ca nu-mi spui sa mi-l bag in mana laugh.gif
Daca tot am deraiat de la subiect ( 1. De unde iau vacuum pentru servofrana din M30B25 ) credeti ca as avea probleme la rar daca ma vad cu bateria in spate? Vreau sa merg sa omologhez motorul dupa ce-l schimb si ma gandesc ca mai bine mut bateria in spate dupa omologare, sa nu ma intoarca aia acasa din cauza asta.

La mine nici nu au observat ca nu aveam baterie in fata smile.gif
TiL
Am dat jos motorul smile.gif
Am constatat ca mufa care pleaca din cutia de sigurante pentru instalatia electrica e diferita intre TD si benzina sad.gif Sunt niste pini diferiti intre ele. Oare pot sa rezolv problema local, sau trebuie sa trag/schimb cabluri si intre cutia de sigurante si habitaclu?
Ma gandesc ca una din diferente e data de faptul ca exista pompa de benzina la care se concteaza releul exterior. In spate am cabluri pentru pompa, daca sunt trase pana la cutie, ar trebui sa scap mai usor... Idei?

Sau macar un ETM pentru masina cu LE_Jetronic?
TiL
Am mai studiat problema zilele astea, am pornit dela firele care pleaca de la computer catre bord, care erau lipite si au trebuit taiate ca sa pot sa dau jos instalatia motorului. Am vazut ca firele astea aduna pe drum multe alte cabluri iar manunchiul ajunge in final pe sub volan la cutia de sigurante si mai departe la faruri, senzori de nivel lichide (pt Check control). Pe traseu, cablurile care se aduna se pot conecta la restul instalatiei prin conectori, plus ca exista si cablurile pentru Checkcontrolul de la oglinda. Asadar, schimb tot sarpele asta si rezolv mai multe dintr-un foc smile.gif
Singura indoiala o am in legatura cu finctionarea ceasului din bord. La TD e conectat printr-un cablu la mufa galbena din spatele bordului. La benzen era conectat la un alt brat de fire pe care nu l-as schimba, ca ajunge de sub bord pana in spate, probabil la pompa benzina, dezaburire, lumini spate etc. Nu vreau sa-l schimb pe asta. Sper sa mearga prin cablul de la td, conectat in bordul de benzina.

In rest, timp sa fie si sa-mi treaca raceala, ca-s leguma sad.gif
haifisch
bafta multa si insanatosire grabnica smile.gif
TiL
Sa fie. Azi noapte am dormit, pentru prima data in ultima sapatamana, cat de cat normal.

Ontopic: ma uit pe realoem si vad ca tampoanele motor au partnumber diferit sad.gif Si cele de la td erau aproape noi sad.gif
O sa le desfac si ma uit atent la ele, sper sa fie totusi identice.
Daca se misca bine treburile la serviciu, saptamana viitoare imi iau concediu si o sa am timp de el BMW e30 Cabrio.gif
TiL
Si-am inceput iar lucrul, cu gandul ca am o vacanta de o saptamana pentru asta.

Am mai identificat niste elemente surpriza:
- suportul compresorului AC difera la M30 si nu stiu daca al meu compresor merge pe suportul de M30. Nici daca un compresor de M30 se pupa cu instalatia electrica de la mine. Sper sa ma lamuresc maine.
- nu pot sa scot o conducta care mergea la radiatorul de ulei, e prea intortocheata. Am dat jos masti fata, faruri, bara, fusta: tot nu vrea sa iasa. Mi-ar fi mai usor daca as desface conductele de AC si condensatorul, dar mi-e lene si nu vreau sa pierd freonul. As taia conducta de ulei, dar mi-e ca-i trebuie lui MeHigh mai departe.
- un furtun de la servodirectie nu vine bine in pompa de la al meu 525, care-i mai veche si are gaurile in alte parti
- nu am suportii carcasei filtrului de aer pe caroserie. Ma descurc eu cumva, dupa ce pun motorul.
- cred ca trebuie sa merg la serviciu luni...

Daca aveti ceva idei in legatura cu cele de mai sus, sariti!
Mihai_AMD
CITAT(TiL @ Feb 28 2008, 04:52 PM) *
Sa fie. Azi noapte am dormit, pentru prima data in ultima sapatamana, cat de cat normal.

Ontopic: ma uit pe realoem si vad ca tampoanele motor au partnumber diferit sad.gif Si cele de la td erau aproape noi sad.gif
O sa le desfac si ma uit atent la ele, sper sa fie totusi identice.
Daca se misca bine treburile la serviciu, saptamana viitoare imi iau concediu si o sa am timp de el BMW e30 Cabrio.gif

stiu ca tampoanele motor sunt mai moi(mai elastice) la diesel ca la benzina,zic eu din cauza ca dieselul terpideaza mai rau si sa amortizeze mai bine trepidatiile in caroserie

CITAT(TiL @ Mar 2 2008, 12:27 AM) *
Si-am inceput iar lucrul, cu gandul ca am o vacanta de o saptamana pentru asta.

Am mai identificat niste elemente surpriza:
- suportul compresorului AC difera la M30 si nu stiu daca al meu compresor merge pe suportul de M30. Nici daca un compresor de M30 se pupa cu instalatia electrica de la mine. Sper sa ma lamuresc maine.
- nu pot sa scot o conducta care mergea la radiatorul de ulei, e prea intortocheata. Am dat jos masti fata, faruri, bara, fusta: tot nu vrea sa iasa. Mi-ar fi mai usor daca as desface conductele de AC si condensatorul, dar mi-e lene si nu vreau sa pierd freonul. As taia conducta de ulei, dar mi-e ca-i trebuie lui MeHigh mai departe.
- un furtun de la servodirectie nu vine bine in pompa de la al meu 525, care-i mai veche si are gaurile in alte parti
- nu am suportii carcasei filtrului de aer pe caroserie. Ma descurc eu cumva, dupa ce pun motorul.
- cred ca trebuie sa merg la serviciu luni...

Daca aveti ceva idei in legatura cu cele de mai sus, sariti!

legat de furtunul de la servo,asa am patit si eu,ca am pompa de e28 si caseta si borcan de e12 si tot asa nu pica bine furtunlu de e12 pe pompa de e28 si am schimbat surubu ala din cap cu gaura in el pt lichid am pus unu cotit de e23 parca era si a mers perfect
TiL
Se pare ca Cineva acolo sus nu vrea sa pun motorul asta, numai piedici am din ziua in care am luat masina (povestea cu varul) pana acum. Vad ca se anunta vreme ploioasa saptamana viitoare, mi-am luat concediu degeaba oare?

Despre servo, cred ca o sa caut pompa potrivita, sa nu umblu dupa furtune.
Am gasit compresor de AC cu suport si tot ce trebuie, omul accepta schimb cu compresorul meu smile.gif Sper sa fie OK.

Azi am mutat cablaraia de pe 525 pe viitorul 525.
manole74
Niste furtune de servo am eu, daca asta vrei........ pompa de servo nu stiu in ce masura se potriveste(de pa masina lui Alex), care la origine a fost 535M. wacko.gif
haifisch
mult noroc iti doresc mai departe TiL

cu putina rabdare piedicile astea o sa se transforme in satisfactie o sa vezi

cheers

P.S. daca ai nevoie de ceva....stii unde ma gasesti smile.gif
Mihai_AMD
CITAT(haifisch @ Mar 3 2008, 04:23 PM) *
mult noroc iti doresc mai departe TiL

cu putina rabdare piedicile astea o sa se transforme in satisfactie o sa vezi

cheers

P.S. daca ai nevoie de ceva....stii unde ma gasesti smile.gif

ai dreptate haifisch..si eu am paatit la fel..ce am blestemat azi si am injurat de toti sfintii etc,dzeu sa ma ierte ca in sinea mea sunt un credincios dar ma irit ff repede cand nu imi iese ceva,a doua zi mam bucurat si am fost satisfacut..
TiL
Alex, nici nu stii ce usurare am simtit cand am dat jos dieselul. Caroseria la fel, acum arcurile sunt intinse la maxim si masina e pe roti biggrin.gif
Elementele surpriza se tin lant, dar le vin de hac pentru ca vreau motorul ala, altfel nu ar merita efortul.

Manole, 99% ai pompa care-mi trebuie, dar cum pot sa pun mana pe ea repede?

Azi am schimbat rezervorul, am blestemat niste furtune si conducte (turul la diesel e mai gros decat la benzina si nu vreau sa-l schimb). Am pregatit 2.5-ul de ridicare si mi-am montat claxoanele de pe 525 ca-s mai tari decat alea din targ. Sunt Hella parca.

Urmeaza mutat motorul cu tot cu tampoane, bibilit cutia de viteze, pus ambreiaj, cardan, constatat daca se pupa bine toate... Cam optimist pentru o zi.
manole74
Azi o dau cu Mihai jos de pe masina si ramane sa ne auzim la telefon despre modalitatea cum ti-o trimit... Te ''coafeaza'' sa ti-o trmit prin C&I, la autogara de pe Ritmului???

Numarul meu cel nou este 0721 877553
TiL
Vorbim, pentru inceput vreau sa fac motorul functional, ca am mai mers fara pompa de servo... Fara masina e greu sa merg la autogari. Probabil as prefera autogara militari, daca e posibil.
Mai nasol e ca la inceput, pana gasesc sursa de vacuum si solutie buna de legat la ea, servofrana nu o sa functioneze sad.gif

Motorul e pe masina, cam atat deocamdata. Am fost foarte fericit sa-l vad intre oalele masinii mele smile.gif


manole74
OK. Succes TIL!
georgem
Felicitari si sa ne tii mereu la curent cu ce ai mai facut. Eu astept de mult sa te apuci de schimbat motorul. Sper sa reusesti cat mai repede sa termini si sa te vedem pe strada cu masina smile.gif
MeHigh
@ TiL : Sambata sau duminica ajung la Pitesti, daca te pot ajuta sa-ti aduc ceva de-acolo, imi spui.
TiL
Multumesc pentru incurajari. Si eu sper sa termin repede cu topicul asta biggrin.gif
Mihai, vorbim.
TiL
Gata, vineri noapte am plecat cu ea smile.gif Fara servofrana si servodirectie.
Pana sa fie gata am mai avut surprize cu cardanul care era cam scurt, un inel de esapament cu diametru cam mare etc. Plus ca oboseala isi spunea cuvantul. Dar le-am rezolvat pe toate, tiganindu-le mai mult sau mai putin.
Chiar cand ma pregateam sa-i dau prima cheie a aparut si ionusunt pe-acolo. L-am stropit putin cu benzina - intai am scos aproape un litru cu pompa, dupa care am conectat furtunul la rampa de injectoare. A pornit din prima smile.gif

Si-apoi au urmat micile surprize:
- la scurt timp dupa pornire a inceput sa oscileze iar turatia, enervant rau. Dimineata am dat avansul (prea) mic si s-a rezolvat.
- dupa care am lasat masina cu motorul pornit si-a fiert conf (9).gif Posibil termostat nasol, dar vascul sigur e dus. Am pus electroventilatorul pe direct, treapta I si-i ok.
- motorul totusi nu tragea si se ineca daca apasam acceleratia. Am gasit ca bujiile erau atat de mancate ca aveau distanta 1.3-1.4 fata de 0.7 care stiu ca-i normal. Le-am curatat, micsorat distanta la 0.5-0.6 si-am plecat la drum.
- tot nu tragea, nu avea vlaga. Am oprit, i-am dat avans. Din clipa asta motorul s-a simtit cam la capacitatea lui. Au mai urmat mici reglaje la avans, vor urma si altele, dar e ok.
- temperatura apei sta cam la sfert, nu urca la jumatate. De studiat.

Mai suspectez ca partea grafitata de la debitmetru e dusa pe portiunea in care sta acul la viteza de croaziera, asa ca probabil o sa desigilez capacul.
Am avut ghinion cu cutia, intra greu in viteza sad.gif dar o rezolv si pe-asta, impreuna cu alte bibileli (au picat pe rand turometrul si econometrul plus ca mai am de montat CheckControlul la oglinda)

Dupa primii 750 km sunt foarte multumit, consumul de ~11 la suta mi se pare corect.
MeHigh
Felicitari, imi pare rau ca nu am auzit-o si eu cand a urlat prima data sad.gif
Timpul si rabdarea te-ajuta sa le rezolvi pe toate, de-acum greul pt tine a trecut deja....si pt mine acum incepe smile.gif

L.E. - schimba-ti semnatura si campul " Car " , nu se mai potrivesc acum biggrin.gif
bartro
Bravo. Dupa ata munca e bine ca ai rezolvat-o pana la urma. Ai dat be baut? fnd (7).gif
TiL
Multumesc. Voua pentru urari, lui Interceptor si nea' Nelu pentru ajutor.
De urlat nu urla, e prea silentios esapamentul asta. Dar tot se aude putin infundat, asa cum trebuie sa sune un inline 6.
De baut am dat prea putin, acasa. Ca toti ma asteptau cu masa pusa smile.gif Frumos e acasa, nu mai fusesem de doua luni.
Mihai, spor la treaba, da-i bataie ca ai de lucru la tractor.

P.S. A fost frumos cand am ajuns acasa, zice tata (el iubea dieselul): Ho hoo , a venit tractoristul. La care am raspuns cu un zambet larg: Tractoristul nu mai e... biggrin.gif A primit totusi bine vestea.
georgem
Felicitari, ma bucur ca ai reusit sa termini transplantul de motor. Sper sa rezolvi si micile probleme care au mai ramas.
Cum o sa faci cu actele, cand mergi la RAR sa treci noul motor in acte?
Mihai_AMD
Felicitari Lucian,si cati mai multi km cu noul motor.
ps:schimba semnatura,gata cu car car power,cum ai zis,tractoristul nu mai e smile.gif
ps:ooff doamne cand oi auzi si eu e12-ele vorbind cu m20 asta? sad.gif huh.gif unsure.gif
io'sŪ
pana la urma cum ai rezolvat cu cardanul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.