Help - Search - Members - Calendar
Full Version: De la 524td la 525i
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
Pages: 1, 2
TiL
Abia acum am vazut intrebarea ta, io`s.
M-am incapatanat sa pastrez cardanul meu de la td, pentru ca era in stare mai buna. Nu am fost sigur ca pot interschimba jumatatile de cardan fara riscuri.
Dar a trebuit sa-l mai lungesc 1-2 cm pe al meu ceea ce a dus la doua probleme:
1. cele doua jumatati se imbina acum doar pe jumatatea lungimii canelurilor (ele fac priza acum pe 3-5cm), ceea ce teoretic poate duce la "ruperea cardanului". Sper sa nu fie cazul la mine.
2. tragand de jumatatea din fata spre inainte, rulmentul intermediar a ajuns fix pe pozitia in care se scot din caroserie suruburile care-l sustin. Am rezolvat cu niste saibe mari existente chiar pe acele suruburi originale.

Aseara am pus si pompa de servodirectie, acum volanul se invarte singur smile.gif
Am sperat sa nu gasesc ulei in cutia de viteze, dar e plina sad.gif Deci nu cred ca mai pot face ceva ca sa scap de chinul bagatului in viteza. Sunt sanse sa scap daca schimb uleiul? Ca nu as strica uleiul Castrol degeaba pe ea, i-ajunge ca i-am pus simeringuri noi.

Problema noua e ca de cateva zile (cred ca din cauza mersului subturat in oras - rar trec de 2500) am benzina in ulei, tachetii au inceput sa clantane suparator, nu discret ca inainte biggrin.gif. Inca n-am schimbat bujiile merg tot cu cele vechi care au acum distanta prea mica (0.5-0.6 mm). Sper sa nu fie si vre-o fisa de vine ca nu stiu cum s-o identific, problema nefiind acuta, motorul are unele ezitari, la relanti si in sarcina.

Intre timp am mai umblat la reglaje (avans si inbusul de pe debitmetru care regleaza noxele) si motorul merge frumusel, daca dau cu degetul prin teava de esapament e curat nu se innegreste ca in primele zile.
Merg mai rar cu el pana schimb bujiile, ca le-am comandat oarecum gresit si astept altele maine.

George, la RAR o sa merg cand n-oi mai avea de lucru la ea. Trebuie sa fie buna de ITP, adica bucsi pe spate de schimbat, frana de mana reglata/reparata, ceva pe fata, cred ca un rulment. Deocamdata merg la risc si daca ma prind sper sa fie intelegatori si sa inteleaga ca in loc de amenda mai bine bag bani sa o fac mai safe smile.gif

N-am zis nimic de handling: inainte pe viraje aveam impresia ca merg fix unde ma duce ala mare si greu din fata mea (dieselul) era subviratoare rau. Cu asta am redescoperit placerea de a accelera in viraje smile.gif Atat pe asfalt cat si pe macadam. Mi-a placut ca am provocat-o odata pe un drum de tara si imediat dupa ce a rupt aderenta pe o punte a rupt-o si cu cealalata, intr-un scurt derapaj controlat.
Rares
QUOTE (TiL @ Mar 14 2008, 06:40 PM) *
N-am zis nimic de handling: inainte pe viraje aveam impresia ca merg fix unde ma duce ala mare si greu din fata mea (dieselul) era subviratoare rau. Cu asta am redescoperit placerea de a accelera in viraje smile.gif Atat pe asfalt cat si pe macadam. Mi-a placut ca am provocat-o odata pe un drum de tara si imediat dupa ce a rupt aderenta pe o punte a rupt-o si cu cealalata, intr-un scurt derapaj controlat.


Bine-ai revenit in lumea benzinei! wink.gif
io'sŪ
mamaaa.. ce de modificari ! bine ca ai avut rabdare sa le faci tongue.gif
xox
Benzin sau diesel, bravo tie ca ai facut ce-ti doreai de multa vreme sa faci. Ai mai avut E28 525i te-ai intors intr-un fel de unde ai plecat. Sa fiu sincer, apreciez toata munca asta pusa in masina. Nu multi fac asta. Pasiunea pentru ceva se masoara in asta sau asta. Macar stii ca simti ceva, ceva ce-i doar al tau.
TiL
Ehe, au mai fost modificari despre care n-am vorbit (decupat din oala ca sa mut tot suportul pentru carcasa filtru + bobina inductie, poate si altele pe care nu mi le amintesc acum). Trebuia multa vointa pentru treaba asta, dar am fost motivat: vroiam sa scap de diesel.
Primul consum in Bucuresti s-a apropiat de maximul acceptabil - 17.5, ma asteptam la 16-18.
Am schimbat bujiile, motorul merge la fel, mici ezitari la relanti, mai ales cand il pornesc la rece. Din experienta mea, poate fi din cauza unor fise care sunt pe duca, dar e greu de stabilit acum care sunt.
Mai da in nas pe la 40-50 km/h intr-a treia. Inca n-am desfacut bordul sa vad ce-i cu turometrul, dar estimez ca motorul da nitel in nas pe la 2000rpm iar daca apas acceleratia sanatos trage.
In plus, motorul merge putin rece, o sa schimb termostatul. Are un Wahler acum, dar cred ca deschide prea devreme, de functionat functioneaza.

De ceva vreme se mai intampla ceva SF: pornesc stergatoarele anapoda. Uneori doar o tura, alteori trei (ca si cand as fi dat din stropitori) alteori incontinuu. Nu e de la batz, l-am deconectat si tot facea. Am scos releul stergatoarelor din cutia de sigurante si s-au calmat. Sa fie releul de vina? O sa incerc altul pe care l-am lasat la tara.
ionusunt
vb lui rares bine ai (re)venit in lumea benzinei ! in seara respectiva cand am auzit motorul se auzea foarte frumos .esapament nou,sunet clasic de bmw straight six rolleyes.gif
felicitari pt rabdare si munca.sper ca a meritat din plin tongue.gif e si ea masina acum cool.gif
TiL
Bine v-am regasit! sml (1).gif
Acum chiar ca lucrez cu placere la masina. Si ei ii place, nu ma lasa sa stau locului biggrin.gif
TiL
Ce-am mai facut la masina mea:
Pus fise Beru noi si termostat Behr. Fisele nu prea se simt, termostatul face ca temperatura sa stea aproape de jumatate, nu aproape de zona albastra ca inainte.
Am dat avansul putin mai mic si merge mai frumos.
Am schimbat acumulatorii din bord si curatat contactele pe-acolo. Acum merg si turometru si econometru si Service Indicators smile.gif

Problema cu ezitarile la relanti nu a disparut. Daca tot am turometru am vazut ca da in nas pe la 1200-1300rpm, in sarcina partiala, nu cu pedala la fund. In plus, la pornire sughita, parca se sufoca pana isi face curaj si se invarte bine. Daca apas acceleratia in acele prime momente da sa moara.
Filtre, fise, bujii, capac delco, furtunase de aer noi. Nu trage aer fals.
ionusunt
QUOTE (TiL @ Mar 20 2008, 03:32 PM) *
Ce-am mai facut la masina mea:
Pus fise Beru noi si termostat Behr. Fisele nu prea se simt, termostatul face ca temperatura sa stea aproape de jumatate, nu aproape de zona albastra ca inainte.
Am dat avansul putin mai mic si merge mai frumos.
Am schimbat acumulatorii din bord si curatat contactele pe-acolo. Acum merg si turometru si econometru si Service Indicators smile.gif

Problema cu ezitarile la relanti nu a disparut. Daca tot am turometru am vazut ca da in nas pe la 1200-1300rpm, in sarcina partiala, nu cu pedala la fund. In plus, la pornire sughita, parca se sufoca pana isi face curaj si se invarte bine. Daca apas acceleratia in acele prime momente da sa moara.
Filtre, fise, bujii, capac delco, furtunase de aer noi. Nu trage aer fals.

si fratimiu are la ix probleme de genul asta . poate va combinati la o cercetare tongue.gif
bafta in continuare sper sa o faci sa mearga cum trebuie ca motorul se auzea f frumos in seara respectiva.
TiL
Se auzea frumos pentru ca in primele minute dupa pornire a stat turat la ~1800rpm. Nici acum nu merge rau smile.gif

Din pacate nu prea am ce componente sa combin de la M20.
Pe lista am acum:
- injectoare infundate?
- debitmetru? De testat cu cel de la Sportivu, daca ma lasa sa-l incerc si daca mai e la Interceptor.
- sonda temperatura? Ea functioneaza, ca se simte cand o deconectez, dar poate e decalibrata si trebuie alta.
- supapa presiune rampa benzina? Putin probabil.
- pompa benzina pe duca?
- avans de pus la punct.

Dar vor mai trece sute, mii de km pana sa le verific pe toate. Urmatoarea mie de km o s-o fac cam in configuratia actuala.
TiL
celb (15).gif Pot spune ca am M30. Adica simt cuplul ala disponibil daca pisc putin acceleratia, chiar si in ture joase, sub 2000rpm. De fapt nu prea mai simt nevoia sa trec de 2000 decat la drum lung. Ma miram eu de ce ma chinuie scooterele si loganele. Deja ma gandeam ca dieselul, asa obosit cum era parca avea demaraje mai bune... poate ca trebuia sa pun un 3.5 biggrin.gif I-am dat avans mare, l-am pus la semnul facut inainte sa mut motorul si trage cum trebuie, iar consumul afara a scazut de la 11.6 la 10. Tinta mea era 9-11 afara, in functie de drum si de viteza.

Cu siguranta avansul nu-i setat perfect nici acum dar e mult mai bine. Inca mai are ezitari la relanti dar pornirea la rece e ok. Inca mai tremura maciulia la acceleratii, dar parca numai intr-a treia si a patra, deci e posibil sa fie din cauza cutiei care-i varza.

Poate reusesc sa-i fac consumul in oras, sa vad cum e fata de 17.5 cat a luat la inceput. Visez la un 15.

haifisch
oho....si eu visez la consumul ala in oras.... smile.gif)
TiL
Zilele astea fac plinul si calculele smile.gif O sa fie peste 15, pentru ca a avut parte de cateva reglaje intre timp plus tinut motorul sa mearga de pomana de cateva ori.

Pe de alta parte, cred ca am rezolvat primul mister al topicului:
QUOTE (TiL @ Dec 9 2007, 11:17 PM) *
1. Servofrana la toate E28 cu M30 pare sa fie hidraulica. Eu vreau sa raman cu servo-ul cu vacuum de la td. Din cate stiu furtunul din tulumba ar trebui sa intre in admisie dar nu stiu unde sad.gif Sa fie acolo unde e pus dopul 18:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40 wanker.gif


Raspunsul este: Da. smile.gif
M-am uitat la Bart si acolo intra furtunul de la tulumba. Problema e ca la mine nu e data gaura respectiva. Trebuie gaurit si pus un stut de care sa prind furtunul. M-am linistit, ca deja ma gandeam sa pun servo-ul hidraulic.
TiL
Dupa fix 200km am fost la pompa. Prima data s-a oprit la 29,x litri , adica fix 15l/100km. Dar am insistat si au mai intrat 3.4 litri. Deci 16.7 Still not bad smile.gif
haifisch
bravo luciane...

eu nu am curaj sa ii fac consumul.... smile.gif
Rares
QUOTE (haifisch @ Apr 1 2008, 07:21 PM) *
bravo luciane...

eu nu am curaj sa ii fac consumul.... smile.gif


Al meu, 525, carb, automata 3 trepte.. imi ia in cluj cam 13L. Cu bujii noi, fise relativ noi, filtru aer nou, aprindere reglata la stroboscop, etc... Asta daca merg frumos. Ceea ce inseamna ca nu prea trece de 2000 rpm. Consumul maxim inca nu l-am vazut. La un mom dat, pe portiunea Oradea-Bors, cam 30km dus-intors, am mers cam cu 160-170km/h. Dupa indicator, am consumat cam 20L... dar sunt sigur si sper ca se poate si mai mult.

Scuze de OFF.
TiL
Ma multumesc cu gandul ca 16 in Bucuresti e rezonabil pentru un motor de 2.5, mai ales pentru unul atat de vechi ca al meu. De obicei si eu schimb pana in 2000-2200. La 2000 intr-a treia am deja aproape 60, dau a patra si... franez biggrin.gif Drumurile catre serviciu sunt scurte, abia apuca sa se incalzeasca motorul. Bujii NGK, fise BERU, capac delco BERU noi. Lulea ar mai trebui, poate.

In ultimele doua nopti am lucrat sa pun CheckControl, am decupat panoul de sus, am lipit un plastic cu cleme metalice care tin blocul fix, plastic luat de pe un panou care avusese checkcontrol. Am pus totul la loc si acum am pom de Craciun biggrin.gif Lichidul de racire sta aprins, am umblat pe la sonda, pana la urma am stricat-o de tot (daca o fi fost stricata). Bramslicht sta aprins, iar daca pun pozitii se aprind si restul indicatoarelor de lumini. Pentru ca n-am blocul din portbagaj care verifica luminile si da informatia la bord sad.gif Si mi-e cam lene sa mai trag cabluri pentru ele. Cel mai mult ma interesau martorii pentru nivelele lichidelor (ulei, antigel, lichid parbriz).
Ieri am pus si vascul nou, Sachs smile.gif am facut si schimbul de compresoare AC cu unul de pe M535i, dar cred ca omul a "omis" niste suruburi, oi vedea cand o sa-l montez.
ionusunt
marfa ca te-ai apucat de trocutza.super consum frate pt motor de 6cyl 2.5 de-o varsta cu noi tongue.gif bafta maxima in continuare !
TiL
Sa fie! smile.gif Lucrez la ea cu placere, dar parca am obosit, imi trebuie o vacanta.
Caut sonda de apa, vad ca sunt doua modele, pentru doua modele de vas de expansiune, iar ale mele sunt ENDED sad.gif .

In plus, ca tot am facut probabil ultima vizita la cel de l-am dezmembrat, am tras de restul instalatiei electrice si am desirat firele care tin de luminile spate. Acum trebuie sa le leg la instalatia mea in asa fel incat luminile sa functioneze bine in continuare iar check-control-ul sa raporteze corect smile.gif O sa se lase cu niste mutari de pini din conectorul cel mare de sub bord, pini pe care sper sa-i pot debloca, cu un ac sau ceva de genu'
Nu ma las pana nu sting toate ledurile biggrin.gif

Compresorul de AC e al dracu de greu, cred ca are 15 kile, n-as vrea sa-l pun, dar vine vara... Fiind de aproape doua ori mai mare decat cel de la diesel, sper sa raceasca mai cu spor.

Deseara ne plimbam smile.gif Maine, daca-i vreme buna in Tulcea, ma apuc de gaurit admisia, sa fac servofrana.
TiL
QUOTE (TiL @ Apr 4 2008, 01:46 PM) *
Maine, daca-i vreme buna in Tulcea, ma apuc de gaurit admisia, sa fac servofrana.

Si-a fost vreme buna. Initial vroiam sa dau o gaura de 6-7 intr-un surub de 12 pe care apoi sa-l polizez pe exterior incat sa intre fortat in gaura de 10 facuta in admisie. Dar pana sa termin de gaurit surubul tata a gasit un picior de lampa de birou cu filet la un capat si cu interior de ~6. Am taiat-o, preventiv am pus silicon rosu pe filet, am infiletat-o si acolo ramane smile.gif Furtun de butelie peste el si de-atunci am frane.
Mihai_AMD
CITAT(TiL @ Apr 14 2008, 10:05 PM) *
Si-a fost vreme buna. Initial vroiam sa dau o gaura de 6-7 intr-un surub de 12 pe care apoi sa-l polizez pe exterior incat sa intre fortat in gaura de 10 facuta in admisie. Dar pana sa termin de gaurit surubul tata a gasit un picior de lampa de birou cu filet la un capat si cu interior de ~6. Am taiat-o, preventiv am pus silicon rosu pe filet, am infiletat-o si acolo ramane smile.gif Furtun de butelie peste el si de-atunci am frane.

celb (4).gif bravo
bartro
Cand vad praf de metal ala sper ca nu a intrat si in motor..?
TiL
M-ai prins sad.gif. Cu siguranta a intrat putin si in admisie. Cand am dat gaura, spre final am turat bormasina la maxim ca sa arunce cat mai mult span inapoi si nu am apasat prea tare pe ea, pentru ca spanul rezultat sa fie cat mai marunt. Cel mare pe care-l vezi pe motor e rezultat cand am inceput sa fac gaura, nu trecuse dincolo.
Sper ca a zburat repede din motor si fara daune (fiind aluminiu). Stiu, am riscat, dar nu eram dispus sa desfac injectoare, admisie (cu toate furtunele si garniturile implicate) pentru o gaura in aluminiu. Ar fi fost bun un aspirator cu tzevusca subtire in capat cu care sa aspir din admisie smile.gif Oricum m-am uitat pe gaura si n-am vazut mai nimic.
TiL
Am tras si cablurile din spate pentru CheckControl acum doua nopti.
Am schimbat toata instalatia de lumini din portbagaj cu cea de pe 525i, ca avea si cabluri+conectori pentru releul care verifica becurile. Am incercat sa duc pana in fata cat mai multe fire intregi pe care sa le infig in conectorul mare de sub bord, schimband cele vechi dace e cazul. Am ajuns in fata doar cu 5, restul se ramificau pe parcurs sau erau innadite din fabrica, chiar inainte de conectorul cel mare. Am preferat sa fac innaditurile sub bancheta spate, opt sau noua fire.
Din cele 5 din fata, 3 erau nou-venite pentru cele trei leduri de la oglinda, iar doua au inlocuit unele existente, cred ca erau cele de la luminile de pozitie.

Am avut si o mica surpriza, cat sunt ei de nemti, au tras doua cabluri identice (gri-violet de aceleasi dimensiuni) cu functii diferite din spate pana in fata. Cablul pentru luminile de ceata vine din spate in culorile de mai sus si merge pana in fata unde se transforma subit in alb-violet. Pe masina donoare se schimba dupa ce trecea printr-un releu, dar la mine nu exista releu, cred ca e pur si simplu innadit undeva in manunchiul de fire.
"Acelasi" cablu este pentru martorul luminilor de la numar parca.
Chestia e ca in manual nu am gasit ceata spate documentata, doar fata. Asa ca, teoretic, nu exista fire duplicate biggrin.gif

Si finalul: Bremslicht inca ramane aprins, nu stiu de ce, pentru ca becurile merg sad.gif

Mai am de pus compresorul de AC si gata conversia... cred
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.