Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cu E28 la bordura
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
Pages: 1, 2
TiL
Da, al meu a fost folosit prea mult cu luminile aprinse si beculetele au reusit sa topeasca plasticul portocaliu care transmite lumina prin bord, asa ca iluminarea pe cadrane e destul de slaba.
Aveti vre-un bord/carcasa de bord de E28 care nu va trebuie? Dau un suc natural.
Robert
Este o problema comuna la toate tablourile de bord de E28.
Foarte greu cred ca vei gasi unul in stare buna. Iti recomand sa nu pui becuri de putere mai mare de 2W.
TiL
Nu stiu ce putere au becurile, le-am curatat de praf si negreala ca sa lumineze mai bine, dar daca ajung la un magazin azi, o sa cumpar noi.
Bordul era atat de jegos ca abia se mai citesc cifrele de pe rotitele cu km parcursi. Am curatat cateva, dar nu pe toate ca n-am chef sa dezmembrez "ceasul".
TiL
Poate o sa incerc, dar nu cred ca pensula uscata ar face treaba si n-as vantura-o pe acolo inmuiata in spirt, ca rotitele sunt unse cu vaselina si n-ar fi bine sa le spal.

Alta intrebare: de ce indicatorul de temperatura arata cam jumatate din temperatura reala? Unii ar zice ca e din cauza acumulatorilor. O sa merg acum sa-i schimb la GP Batteries.
316i
mai bine te-ai interesa cat costa plasticele alea portocalii noi decat sa incerci diverse inginerii.
TiL
Nu se schimba atat de usor ca la ursulet. Sunt prinse intre carcasa bordului si alte 2 capace de plastic. Astea 2 capace nu stiu cum au fost prinse de nemti dar acum s-au sudat la un capat din cauza becurilor. Daca incerc sa le scot probabil o sa sparg ceva bord/capac => alt bord smile.gif Prefer sa-l mai folosesc asa cum e.
Robert
QUOTE (TiL)
de ce indicatorul de temperatura arata cam jumatate din temperatura reala? Unii ar zice ca e din cauza acumulatorilor.

Este posibil sa fie acumulatorii de vina, dar improbabil. Cand acumulatorii sunt dusi o iau razna indicatorul de service, turometrul si indicatorul de consum instantaneu. Dar nu garantez ca nu influenteaza si alte indicatoare din bord.

Mai probabil, ai contacte oxidate. Demonteaza toate indicatoarele de pe placa cu circuite imprimate, curata temeinic contactele, curata si conectorii din spatele bordului. Mai curata contactul dintre cablul si senzorul de temperatura.
Daca si dupa aceea mai ai acceasi problema, suspecteaza senzorul. Sau poate termostatul smile.gif

Cam toata instalatia electrica de la E28 isi tradeaza vechimea conceptiei. Oxideaza foarte des la contacte - indiferent unde ar fi acestea. Inclusiv sigurantele (care sunt ca la Dacia 1300) oxideaza des in soclurile lor.
ve
De unde stii ca indica jumatate din temperatura reala? Cum ai masurat temperatura reala?

Si legat de intensitatea luminii din bord, banuiesc ca e reglata pe maxim nu?
TiL
Problema sigurantelor o stiu biggrin.gif (ce vremuri ... ma trezeam fara inchidere, lumina interioara etc). Problema contactelor oxidate ... am demontat si curatat de 3 ori bordul ursuletului pana am reusit sa fac turometrul si econometrul sa functioneze. Asta fara sa schimb acumulatorii, motiv pentru care nu cred ca acestia influenteaza functionarea ceasurilor de bord.

Anyway, azi noapte am petrecut 3 ore curatand sticle, cadrane, becuri, contacte (f f oxidate cele in care se infig turometrul si vitezometrul). Deseara il asmablez sa vad ce iese.

Termostatul e bun, ca motorul se incalzeste bine, da caldura, iar cand nu e fierbinte radiatorul e rece. Raman de verificat bordul si sonda.
TiL
@ve: acul se stabilizeaza la capatul zonei albastre, deci cam la sfert, in loc sa fie la jumatate. Din experienta degetelor mele, furtunele sunt suficient de incinse.
Alta chestie: cand acul temperaturii e deplasat foarte putin de la 0, din cate stiu ar trebui sa bage aer caldutz, in schimb la mine baga aer cald. Asa am respins posibilitatea ca termostatul sa deschida prea devreme. Ar fi totusi un 1% sansa sa fie asa, ca nu am mai avut diesel.
Nu se pune problema ca el sa fie tot timpul deschis pentru ca atunci cand motoru-i caldutz, tot radiatorul, in afara unei mici portiuni superioare, e rece.

Da, lumina din bord e reglata la maxim wink.gif Hi hi, mi-au trebuit vreo doua luni sa descopar reglajul asta cand am avut 525 biggrin.gif

Merci jaffar, o sa-i verific piulitza.
TiL
Am pus si acumulatorii, am mai luat niste beculete si ceva vaselina (asta-i pentru ventilator), Deseara le montez smile.gif
florin83
sunt acumulatori din aia care merg si la E30? daca da, de unde i-ai luat si cat ai dat pe ei?
TiL
Merg si la E30. I-am luat de la GP Batteries, la recomandarea lui jaffar. Am mers cu placa si mi i-au lipit pe placa (sudura pe borne, borne lipite pe placa, silicon placa-acumulatori).
Povestea e urmatoarea:
Acumulatorii originali sunt R6 de 1.2V 500mAh NiCd industriali, nu cei de telecomenzi s.a. Ei au industriali de minim 1000mAh la 85.000 bucata, dar trebuia sa astept o zi sa ii incarce el, pentru ca bordul nu i-ar fi putut formata. Am ales varianta doi, mai ieftin si rapid:
Acumulatori R6 NiCd de 600mAh dar format normal, de baterie. Pret 30.000 bucata+20.000 montatul. Am mai lasat 50.000 pentru montat si am plecat. Total 150.000 si ~30 min.
ve
Acumulatorii nu se pot masura inainte sa ii schimbi?
ai mei aveau 1.2V fiecare asha ca am zis ca sunt ok si nu i-am schimbat.
Nu e bine ce am facut?
TiL
Pai depinde, tu poti sa faci inspection reset si iti memoreaza bine starea, sau dupa una-doua-trei zile se aprinde din nou inspection?
Eu n-am mai facut testul asta pentru ca uneori la pornire nici macar inspection nu se putea aprinde, apoi flash-uia dupa care ramanea aprins.

Am montat bordul azi noapte, arata mult mai bine, iluminarea e foarte buna, acumulatorii isi fac treaba, dar turometrul si vitezometrul tot nu merg. Vitezometrul nu merge din cauza firelor iesite din senzorul din diferential. Cu turometrul nu stiu ce poate sa fie.

Temperatura a stat numai pe albastru si cred ca aveai dreptate, o sa verific termostatul. Probabil ca fostul proprietar l-a scos asta vara din cauza vascului prost. Unde ar trebui sa fie termostatul la motorul asta?

Rog moderatorii sa mute topicul la Tehnic.
ve
termostatul e in fata, o sa-i vezi carcasa din prima
eu nu am facut inspection reset. doar am masurat cu voltmetrul tensiunea pe acumulatori si era 1.2V.
TiL
S-a rezolvat problema temperaturii, multumita lui Shark. Papucii de pe sonda de apa erau inversati. Acum bordul indica bine, termostatul e ok smile.gif

Au mai ramas de rezolvat:
- kilometraj - cablul iesit din diferential
- turometru - ????
- martor de rezerva la motorina - becul din bord e nou, sa fie de la sonda?
- intrerupator lumina portbagaj - trebuie prelungit ca tine lumina aprinsa non-stop.
TiL
La multi ani tuturor!
O sa va povestesc mai tarziu din "nimicurile" care s-au mai intamplat la masina mea in vacanta asta prelungita.
TiL
Cap I
In seara de Ajunul Craciunului am copt motorul aerotermei. Avea o bucsa varza si uneori ramanea blocat. L-am pornit seara si am plecat in casa, lasandu-l sa incalzeasca masina... cand m-am intors mirosea a ars si m-am prins. Partea buna e ca nu a luat foc masina biggrin.gif si restul cablurilor+comanda aerotermei par ok, nu s-a topit decat izolatia bobinajului motorului.

Punctul culminant: are cineva un motor in plus?

P.S. La viteza mare intra aer rece. A incercat cineva sa dea jos aeroterma si sa curate caloriferul?
ve
In sfarsit cineva cu aceeasi problema: la viteza mare baga aer rece. Se pare ca problema e specifica diesel-ului. La cei cu benzina nu am auzit de asha ceva.
Eu nu cred ca e caloriferul infundat. Eram convins ca e defecta electrovalva de la calorifer (raspunsurile pe site-urile straine de e28 astea sunt).

Ultima data cand am fost la mecanic i-am zis de problema asta si a zis ca nu e electrovalva ci faptul ca radiatorul e supradimensionat si se receste prea tare la viteza.
Solutia: sa acopar o bucata din el. Nu am plecat la drum lung inca asha ca nu am apucat sa testez solutia asta.

Temperatura pe bord nu scade pentru ca in motor nu scade temperaura apei. Numai in radiator.

Eu ma mai gandesc sa caut si o masca de iarna (cu grila astupata) care dupa mine e o solutie mult mai eleganta decat un carton pe radiator.
TiL
Cap II
Intr-o noapte, mergand pe coclauri m-am infipt cu puntea fata intr-o stanca. Nu era iesita prea mult in afara langa ea era o adancitura in drum, iar roata drapta fata a nimerit fix acolo sad.gif Mergeam usurel, cu I-a sau a II-a ... dar impactul a fost dur. A lovit in suportul bratului inferior, unde e bucsa mare. Urmare: acel suport deplasat inapoi 1-1,5 cm (enorm), s-a si rupt, dar sper sa tina pana in primavara. Unghiul de cadere si convergenta modificate...

Din cate am vazut ar trebui sa schimb puntea, credeti ca pot rezolva altfel (tras suport inapoi + sudat fisura)?

Trebuie neaparat sa-mi iau roti mai mari mad.gif ca astea-s de 14"
TiL
solutia cu acoperitul radiatorului nu tine. Am acoperit cu iun presh toata suprafata din dreptul ventilatorului, a mai ramas doar o mica parte neacoperita, si tot am problema asta. Dar cum intru un localiate si reduc la 60 km/h, dau drumul la aeroterma (sa dadeam, cand mergea motorul) si baga caldura...
ve
Schimba puntea obligatoriu. La mine a avut probleme similare (de cand am luat-o) si pana la urma bratul a plecat cu bucata de punte. Noroc ca s-a intamplat la 40 la ora.

Nu mai zic ca dupa schimbarea puntii masina sta mult mai frumos pe fata smile.gif

Schimbarea puntii se face cu destula pricepere avand in vedere ca pe ea sta tot ce e pe fata inclusiv caseta de directie si motorul.
ve
QUOTE (TiL)
solutia cu acoperitul radiatorului nu tine. Am acoperit cu iun presh toata suprafata din dreptul ventilatorului, a mai ramas doar o mica parte neacoperita, si tot am problema asta. Dar cum intru un localiate si reduc la 60 km/h, dau drumul la aeroterma (sa dadeam, cand mergea motorul) si baga caldura...


comportament identic la mine.

tu ai idee unde e electrovalva aia?
si cum se scoate radiatorul si aeroterma? prin fata sau prin masina? aeroterma mea face un mic zgomot cateodata si nu ar strica sa vad ce are
TiL
Sper ca puntea sa reziste pana la primavara. Am vazut o masina dezmembrata la Tulcea, poate reusesc sa-i cumpar puntea, cutia si pompa de frana. Din pacate motorul aerotermei era varza si la aia.

Motorul aerotermei se scoate foarte simplu prin fata. Cel mai complicat e sa scoti panoul din compartimentul motor. Apoi ai acces direct la motoras. Scoti capacele care acopera turbinele, desfaci cu un deget clama care strange motorul, ii scoti firele si-l ridici afara.

Aeroterma se scoate prin interior, n-am incercat, nu-sh cum se face, dar am vazut una desfacuta.
ve
trebuie sa rezolv cumva cu caldura ca e tare nasol de mers la ski in halul asta...desi pe dn1 cred ca avem caldura mai nou smile.gif
Robert
QUOTE (ve)
La cei cu benzina nu am auzit de asha ceva.
Eu nu cred ca e caloriferul infundat. Eram convins ca e defecta electrovalva de la calorifer
Ei bine, eu am motor pe benzina si am patit asa ceva. Cauza: stutul de la chiulasa, pe care se fixeaza furtunul care pleaca din fatza chiulasei catre calorifer, era foarte corodat. La turatie mai mare, incepea sa traga ceva aer pe acolo in instalatie si la revedere caldura. La turatie redusa, instalatia se aerisea si venea caldura.
Am curatat stutul, am strans ca lumea colierul si am scapat de problema. Asta se intampla in tarziu in toamna 2003.
Ca fapt difers, in primavara 2004 am fost nevoit sa schimb garnitura de chiulasa... sa fie vreo legatura intre cele doua evenimente, sa nu fie...

Verificati atent traseele de racire, dar si electrovalva de la calorifer.
ve
Unde e aceasta electrovalva? Eu nu am reusit sa o gasesc. Am incercat sa vad care e furtul care intra in aeroterma si nici ala nu e vizibil sad.gif

Eu mai am si un vacuum care e in aer si e un zona dinspre interior. Nu am idee de la ce e dar pare legat de ceva din interior ca la motor nu are nici o treaba.
Din pacate verificarile astea nu sunt de "fata blocului noaptea" asha ca trebuie sa mai astepte.
TiL
Cap III
Am refacut cablul care intra in diferential, dar l-am prelungit putin. Vitezometrul (+kilometrajul) a inceput sa mearga ... din cand in cand. Deci bordul meu e varza. Dupa ce am schimbat acumulatorii, in primele zile a functionat ok, puteam reseta Inspection, dar dupa cateva zile a luat-o razna. Ledurile se aprind aleator, uneori zici ca-i pom de craciun la mine. Cateodata se linistesc, raman aprinse doar unele, nu mai clipesc si atunci functioneaza vitezometrul si/sau indicatorul de temperatura. Litrometrul indica bine iar turometrul e mort.

Ce cred eu: masina asta a stat f mult in soare si cred ca bordul s-a 'copt'. Mai e posibil ca problema sa fi aparut in urma faptului ca am umblat la acumulatori...

Daca are cineva un bord de imprumut sa verific, pliz help.
TiL
Cap IV
Acum cateva zile masina a inceput sa porneasca mai greu... pornea intrerupt si apoi dupa vreo 20 de sec isi revenea. Asta pana duminica dimineatza, dupa petrecerea de Sf Ion. Pe la 5 dimineata am incercat sa-l pornesc dar n-am mai vrut. L-am invartit de l-am zapacit, a pornit putin, a mers intrerupt, din ce in ce mai urat si in cateva secunde s-a oprit. A zis ca a inghetat apa in fitru si ma intorc la pranz, cand m-oi trezi, cu apa calda sa-l pornesc si sa vin la Bucuresti. n-a tinut faza cu incalzitul, pana la urma am observat ca pompa de amorsare de pe carcasa filtrului rasufla. deci tragea aer pe conducta si nu se mai alimenta. Am conectat conducta direct la pompa (am scurt-circuitat filtrul) am tras masina vreo suta de metri pana s-a amorsat si a pornit.

Mor de ciuda ca nu m-am dus cu masina la Boboteaza, s-o blagosloveasca preotul.

Bineinteles ... daca aveti o carcasa de filtru cu pompa de amorsare in regula, nu va refuz.
Robert
QUOTE (ve)
Unde e aceasta electrovalva?

Pozele de mai jos sunt de la 535i E28. Nu stiu daca la E28 Diesel electrovalva este tot pe acolo, sau au pus-o in alta parte. Daca E28 524td are servofrana vacuumatica, atunci fie au fost nevoiti sa mute electrovalva in alta parte din cauza interferentei cu servofrana, fie este "ascunsa" in spatele servofranei.

Schita (poza a treia) reprezinta electrovalva de la calorifer (nu are un numar asociat, in schita) + furtunele aferente - schita este chiar specifica pentru 524td E28.
ve
Merci frumos 535. Am descoperit-o. Sa vad daca pot sa fac ceva. Am descoperit si o neetanseitate la furtunul care iese din radiator si intra in vasul de expansiune dar nu stiu daca are legatura cu caldura.

Stutzul de pe chiulasa este destul de inaccesibil. Inca nu am ajuns la el.

Deocamdata m-a lasat regulatorul de tensiune ca nu se stinge becul de la baterie. probleme, probleme...
TiL
Alte nimicuri pe care le-am omis:

Am incercat sa reglez jocul cutiei de directie. Prima data am facut-o cu rotile bracate si am strans prea mult, in pozitie centrala abia mai puteam roti volanul. Dupa un anumit unghi stanga/dreapta se misca foarte bine. Am slabit putin surubul si se misca ok, dar inca mai are un mic joc...

Am schimbat uleiul (mai degraba noroiul) din cutie. O sa-l mai schimb odata ca arata prea urat continutul ala.

Am rupt gura de plastic de care se prinde furtunasul de aerisire. La mine "furtunasul" asta era foarte gros si tot tragand de el ca sa scot/pun bateria am reusit performanta de mai sus. Am infundat gaurica cu un surub si am mers fara aerisire, pana aseara cand am lipit cu un fel de Poxipol facut de Bison. Cobor acum sa vad rezultatul, dar sigur e unul bun. Lipitura am facut-o cand motorul era cald inca, deci n-ar trebui sa fie probleme.
TiL
V-a fost dor?
Buuun.
Stropitorile de parbriz nu prea fac treaba buna adica sufla apa amestecata cu aer. Plus ca apa ajunge la stropitori la cateva secunde dupa ce pornesc pompa.
Am dat jos stropitorile, toate furtunele, distribuitorul de sub capota, vasul, pompa. In afara de o mica gatuire pe furtunul dintre pompa si distribuitor, totul pare ok.
Suspectez:
1. pompa, ca am vazut ca sufla un fel de spuma.
2. distribuitorul care probabil ar trebui sa aiba o supapa care sa nu permita apei sa se intoarca in vas in virtutea acceleratiei gravitationale. Poate ca supapa asta nu mai tine bine...

V-ati lovit de problema asta? Ce poate fi?
Ionut
distribuitorul(cotul) e de vina...am patit acelasi lucru....schimba-l si rezolvi problema...nu gasesti pune unul de dacie...incepe sa stropeasca cu o jumate de sec mai tarziu decat normal, dar e o rezolvare simpla si ieftina... smile.gif
TiL
Adica acel T-u da? Deci supapa aia e vinovata.
florin83
e cam mic ala de dacie.. asa am eu si mai scapa de acolo. nu intra furtunul fortat pe el.
daca vrei furtune de dacie zi ca iti dau eu.. mie mi le-a dat la un magazin de piese de dacie vanzatorul. moca.. :unibrow:
TiL
si totusi, cum se explica spuma pe care o da, pompa dusa?
Ionut
scoate si tu stropitorile, lasale in cillit o noapte si a doua zi sunt ca si noi...si apoi monteazale la loc...daca tot cu spuma da, inseamna ca e dus t-ul si pui unul de dacie impreuna cu furtunele aferente tot de dacie... smile.gif
TiL
Am fost la magazin si cand am vazut putza aia de teu pe tejghea m-a umflat rasul. Distribuitorul de la bmw e ditamai butucul...

Spuma iese direct din pompa, adica am scos furtunele din ea si am alimentat motorul.... O sa incerc intai cu T-ul asta de dacie, sa vad daca da rezultate.
florin83
QUOTE (TiL)
Am fost la magazin si cand am vazut putza aia de teu pe tejghea m-a umflat rasul..


m-ai faci si mofturi acum.. tongue.gif
eu din ala am de vreo juma de an si n-am acut probleme cu el..
TiL
E bun ca-i larg in interior si mult mai permisiv decat cel original.
TiL
Era de la motoras. L-am schimbat azi si acum stropeste bine cu vechiul distribuitor.
TiL
Si pentru ca jaffar era curios cu ce mi-am ocupat timpul zilele trecute, iata:

TiL Weekend Plan biggrin.gif

1. Stropitori de parbriz ineficiente: furtunul se gatuia cand inchideam capota, am tras putin de el, l-am invaluit intr-un carton, ca sa stea drept pe portiunea cu probleme si acum stropeste ok... cu T-ul original, nu cu putza de dacie tongue.gif

2. Mai demult ma laudam ca am lipit shtutzul de pe radiator, pe care se prinde furtunul de aerisire. Minunea a tinut trei zile, pentru ca am facut lipitura la mai putin de zero grade, la lumina becului. Bec cu care am gaurit si bateria mea cea noua biggrin.gif. Sambata am pus iar Bison Epoxy Metal (merge si pe plastic) pe radiator si sper sa tina, altfel trec la Picatura.
Am peticit si bateria, am mai lipit si rama husei schimbatorului (e de //M) pe calul central, ca o dezlipisem eu de curiozitate.

3. Acum vre-o luna niste pasageri inteligenti mi-au dat peste cap incuietoarea usii dreapta-fata: in timp ce unul insista sa deschida usa, chiar daca era blocata, altul din interior a tras cat a putut ca s-o descuie :finger:
Mi-am bagat degetele pe-acolo, mi-am am observat ce s-a intamplat, am reusit sa o dau iar peste cap. Problema e ca de acum o sa se dea destul de usor peste cap, daca trag de maneta din exterior cand usa e incuiata :finger: Cred ca ar trebui sa dau jos incuietoarea si nu prea am chef. Inca o data :finger: pentru toti cei care se suie in "cazane" si se cred in dacii.

4. Am schimbat rotile de pe spate, ca aveam unele de iarna.

5. Am dat jos/curatat lampile care lumineaza numarul din spate. Una e destul de mutilata, dar merge.

6. Am dat jos "triplele" sa vad cum sta treaba pe-acolo, ca intra putina apa pe la ele. Masina a fost lovita in spate si reparatia a fost facuta in fuga, nu au fost atenti ca triplele sa intre si sa stea bine acolo. Am ciocanit putin tabla pe acolo, am dublat garnitura cu un burete si sper sa tina mai bine.

7. Am prins un shortz care statea sa cada, se mai tinea intr-un nit. Sarma-i sfanta si nu se vede tongue.gif

P.S. Cine are o emblema, ca mi s-a dezlipit si a zburat cea de pe capota.
alex230ro
biggrin.gif eu unu m-am invatat sa nu mai ma bag la improvizatii cumpar direct piesa noua tongue.gif
TiL
Troaca, troaca, dar unele stricaciuni au fost cauzate de mine (ruptura de la radiator, gaura din baterie sau de altii... cu ocazia asta repet: :finger:

N-as refuza emblema, cu toate ca nu prea-mi place aia de M. Ce vrei pe ea?
florin83
pai tie nu-ti trebuie din aia rotunda de pus pe capota? :retard:
aia de em e de pus pe portbagaj..
TiL
jaffar: CE vrei? Cappy, Nestea .... ? Si ce-aud? Vrei sa-mi dai chestia aia pe care o vad pe portbagajul daciilor prin oras? biggrin.gif

Uitasem:

8. Am lipit bimmer.ro format mic de exterior pe bandoul barii din fata, in stanga. Am gasit stickerul aruncat in torpedou... il tinusem ca sa-l pun pe un bandou lateral, dar sta mai frumos in fata.

9. Am prins cablurile franei de mana cu clemele de pe bascule. Cineva a uitat sa-l treaca dupa cleme si s-a frecat de bieletele barei stabilizatoare pana le-a rupt pe amandoua...
TiL
In WE am rezolvat problema burdufului planetarei. Bieleta stabilizatoare s-a rupt si s-a frecat de planetara cand am mers prin hartoapele din padure. Credeam ca a rupt burduful. De fapt doar i-a dat jos siguranta de tabla care-l tinea pe capul de planetara. Am desfacut tablia, am curatat de vaselina pe acolo, am pus vaselina noua, am pus tablita la loc si-i ca nou biggrin.gif

Problema: cum desfac o pedala de acceleratie? Sus la tija metalica am reusit, dar cu podeaua nu ma descurc. A mea e rupta sus, langa tija si vreau s-o schimb cu una de pe masina dezmembrata, dar nu stiu cum sa le dau jos.
TiL
Pai tocmai asta-i intrebarea smile.gif Am curatat de rugina cu surubelnita pe-acolo, dar n-am reusit sa fac mare lucru.
Am doua variante:
- ori e prinsa cu suruburi care trec prin podea, nu m-am uitat sub masina sa vad daca gasesc piulite.
- ori baza metalica e sudata de podea iar pedala de plastic este prinsa altcumva de baza asta...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.