Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cu E28 la bordura
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
Pages: 1, 2
TiL
Intrebare: se potriveste pompa de frana de pe un 528i cu ABS pe tractorul meu?
528-ul avea servofrana hidraulica si din cate vad pe realoem.com e posibil ca diametrul (pistoanelor?) sa fie mai mare: 23.81mm fata de 22.20mm.
TiL
Pai eu ma chinui sa fac audienta cu topic nou si tu tot aici raspunzi? biggrin.gif

De pompa de frana stii ceva?
TiL
Intrebare suplimentara: daca tot da servofrana mea semne de oboseala, ar fi mai bine sa pun servofrana hidraulica de pe cealalta masina? E prea complicat? Ce pompa foloseste, aceeasi cu servodirectia?

L.E. De fapt franarea ar fi mai slaba cu noua pompa. Suprafata mai mare=> presiune mai mica in sistem, la aceeasi forta aplicata pe pedala. p=F/S
Robert
QUOTE (TiL)
Intrebare suplimentara: daca tot da servofrana mea semne de oboseala, ar fi mai bine sa pun servofrana hidraulica de pe cealalta masina? E prea complicat?

E prea complicat, hidraulica este complexa, fiabilitatea mai redusa iar piesele de schimb costa mult.
BMW a pus servofrana hidraulica pe E28-urile cu motoare M30, deoarece spatiul din compartimentul motor este cam mic pentru o servofrana vacuumatica.

De regula, lumea face exact invers de cum vrei tu sa faci: adapteaza pe E28 (cu motoare M30) servofrana vacuumatica de la E34. Se cam inghesuie treaba in partea stanga spate a compartimentului motor, trebuie sa muti aiurea electrovalva de la calorifer, etc etc, dar castigi fiabilitate.
TiL
Are pompa pentru frana, e la mine in portbagaj biggrin.gif.
doar ca partea de servo nu e o tulumba mare cum stim noi, ci piesa 1 + accesoriile:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...295&hg=34&fg=25

Stiu ca garniturile sunt ieftine, dar prefer pompa testata, luata de pe o masina tinuta in garaj. Nu cred ca sistemul asta baga presiune (mult) mai mare. Oricum, presiunea e micsorata de suprafata marita a pistonului.


Edit: OK Robert, m-ai speriat, nu vreau sa ma chinui sa repozitionez electrovalva si furtunele de apa, deci nu o sa trec la servo hidraulic smile.gif
Totusi, as incerca pompa de frana.
Robert
QUOTE (TiL)
OK Robert, m-ai speriat, nu vreau sa ma chinui sa repozitionez electrovalva si furtunele de apa, deci nu o sa trec la servo hidraulic
La tine nu ar fi cazul sa repozitionezi, pentru ca ai motor M21, deci layout-ul din compartimentul motor trebuie sa fie M20-like - adica loc berechet pentru servo vacuumatica. In cazul tau, problema nu este ca e greu sa gasesti loc pentru servofrana hidraulica, ci faptul ca este o modificare fara sens.

QUOTE
De fapt franarea ar fi mai slaba cu noua pompa. Suprafata mai mare=> presiune mai mica in sistem, la aceeasi forta aplicata pe pedala. p=F/S
Pe de alta parte, pompa de frana cu diametrul mai mare inseamna volum mai mare de lichid impins, deci o cursa mai redusa a pedalei pentru acelasi efect, in schimbul unei forte de apasare mai mare. Are sens numai daca schimbi etrierele cu altele cu pistoane mai mari.
Daca pastrezi etrierele originale, o sa ai o pedala care "tine" mai sus. Asta inseamna, in acelasi timp, ca "plaja" de franare va fi mai ingusta, deci vei avea posibilitati mai reduse de a "modula" frana din picior.
Diferenta de efort nu cred ca este semnificativa, din simplul fapt ca munceste servofrana pentru tine. Daca nu ai avea servofrana - da, ar cam trebui sa te mai duci la sala.
TiL
Ceva modificari tot ar fi necesare, ca elecrovalva sta pe servofrana acum. iar daca trag de furtunul care vine de la pompa de apa, imi fac de lucru , ca incepe sa se frece de cablul/parghia de acceleratie, sunt incurcate treburile la dizel.
TiL
Ia sa mai vorbesc singur nitzel p-aci, ca nu mi-am raspuns la intrebari.

Servofrana dadea semne de oboseala pentru ca era plina cu lichid de frana (scurs prin garniturile duse ale pompei de frana) si ramasese prea putin spatiu pentru aer. Am dat-o jos, am scurs cat lichid am putut, am montat-o la loc impreuna cu pompa de frana de pe 528-ul cu ABS si merge brici. Pedala nu-i grea, franez foarte usor wink.gif
TiL
O chestie care va poate interesa la un moment dat:

I. Merge pus pe jamba cu senzor de ABS rulment pentru jamba fara ABS? Da. Dar ABS-ul nu va functiona, pentru ca noul rulment nu va avea acea coroana dintata. Ramane putin discutabila protectia antipraf pentru interiorul rulmentului.

Am facut treaba asta in vacanta asta. Am jambe de la o masina cu ABS iar un rulment avea un mic joc. Aveam un rulment bun de la jambele originale, non ABS. L-am pus pe cel non ABS, a intrat la fix.

II. Invers nu merge (rulment cu coroana pt ABS pe jamba nonABS) pentru ca piesa 1 care e fixata pe jamba atinge in coroana dintata. Probabil merge batuta totusi, ca sa stea departe de rulment, dar nu stiu cat de bine va proteja rulmentul de praf si apa. Cea mai buna varianta ar fi extragerea ei cu o presa si introducerea uneia de pe jamba cu ABS.
INTERCEPTOR
aoleu mecanicule.astea s reparatii pt chitrosi.sa stricam abs ca sa nu cumparam rulment mai scump cu coroana.si sa cumparam unu mai scump cu ,coroana daca nu aveam abs.mai da de und ele scoti .nu mai face teste tu pe membri sa ai inveti la prostiii.ai abs pui rulment cu abs si invers .chitran ca tine nu am mai vazut glumeam .am vazut si mai rau ,sa mergi cu rulmentul pana se blocheaza:PP

si cand vrei sa mai vb singur nu mai invata oameni la prostii tongue.gifP
tre sa vb ceva cu tine apropo
TiL
Era cineva mai demult care intreba unde naiba gaseste rulment nou pentru ABS, ca nu gaseste niciunde. Tocmai in ideea asta am postat aici. Da, reparatia facuta de mine e una mai... chitroasa biggrin.gif Am pus ce-am avut.

Sunt sigur ca nu-s singurul care are jambe puse de pe alta masina, care masina din intamplare avusese ABS.
ve
eu nu am gasit rulmet FARA ABS.
numai ca acea coroana care te incurca pe tine se scoate pur si simplu si ai un rulment fara abs.
84 HOT
daca stiti care ar putea fii motivul unor diferente ft mari pe acul de temperatura apei in motor, intre schimbatul treptelor de viteza... la a 3-a e sub mijloc... a 4-a putin un mm sau 2 peste... a 5-a e cand urca pana la 3sfert acul... dar cum schimb viteza aproape instantaneu coboara... nu prea cred ca ar putea sa se incalzeasca si raceasca chiar asa motoru meu... dar as vrea totusi sa stiu care e temperatura reala a apei.... aveti careva idee cum rezolv problema? ai mai auzit sa patzeasca cineva asa-ceva... mentionez ca atunci cand merg avariile, acul respectiv oscileaza cam 1-2 mm pe tempo... presupun contact sau masa.... oare ce sa verifica sa scap de problema?

... se cam intampla pe munti, dealuri, ceata... si pe drum drept:) aproape niciodata in oras... unde tot pornesc si opresc... dar forja en-gros..
TiL
Daca indicatorul functioneaza corect inseamna ca la viteza ti se incalzeste motorul. Caz in care curatarea radiatorului rezolva aproape sigur problema. De cele mai multe ori trebuie curatat pe exterior, fiind imbacsit cu insecte, praf, nisip, pietricele, pene etc. Se spala cu jet dinspre compartimentul motor spre exterior. Cel mai bine il dai jos si-l cureti sub dus, cu apa fierbinte.

Chestia cu avaria o patesc si eu si e posibil sa intre la capitolul "asa fac toate". Daca nu, probabil sunt prea multe chestii legate la aceeasi siguranta. La mine avariile fac sa fluctueze si lumina din habitaclu...
84 HOT
CUm verific daca indicatorul arata bine?
Sau de ce la aceeasi viteza pare ca la o treapta inferioara e mai rece......???????// E ceva ft interesant care m-a stresat mult de o vreme in coa.. si m-am hotarat sa va intreb si pe voi............. Am sa vad daca e radiatorul imbacsit
Mersi de idee... Daca mai aveti idee mai scrieti... Si mie imi fluctueaza lumina din habitaclu pe avarii.... dar pana acum nu am observat sa faca chestia asta si la temp motor.....



Bad news!!!!!!!! Se pare ca rezervorul meu are o problema.... am facut plinul si statea masina inclinata in dreapta... si am gasit-o cu balta sub ea..... dupa vreo 4-5 ore....
84 HOT
deci cum verific daca merge bine indicatorul?????

Adica voi credeti ca poate un motor sa se incalzeasca si raceasca aproape instantaneu? Ce parere aveti?
TiL
Daca se intampla instataneu nu stiu ce sa zic. Poate ca depinde de turatia motorului. Asta ma duce cu gandul la alternator. Ai fluctuatii de luminozitate noaptea, in functie de turatia motorului? Sau mai bine masoara alternatorul, sa vezi daca da tensiune suficienta inca de la relanti, sau daca da tensiune prea mare in ture.
Ar trebui sa dea 13.8V - 14V inca de la relanti si sa nu sara de 14-14,5 oricat ai tura motorul.

Al meu da 12,5-13 la relanti, dar de la ~ 1000 rpm in sus da ~14V.
alex230ro
Sa vada si masa de la caroserie e un topic pe aici cu o problema asemanatoare la E12
84 HOT
am vesti noi.... se pare ca am rezolvat problema.... yupppyyyy
nu era mare lucru.... se pare ca nu era destula apa in circuit... am cumparat 1l antigel, si 1l apa distilata.... ideea era ca fiind mai putina apa in circuit... tragea aer pe dealuri.... si daca schimbam viteza in tr inferioara.... se tura mai tare si se aerisea mai repede.... si la turatie mica nu facea destula presiune sistem.... si se incalzea .... acum am completat 1l antigel si 0,7l apa distilata... si stop-leak praf.... acu am facut test de 60 km.... dealu feleac 4 benzi pana la 150km/h.... si nu s-a mai incalzit.... chiar daca putin s-a ridicat acul..... asa 1 sfert de mm..... si daca am dat a 5-a a revenit la normal... Asa ca acum se pare ca nu mai am probleme.... Va tin la curent..... Alternatorul incarca bine.... ca am schimbat releul de incarcare in sept.... cand am luat acumulator nou.....



Altceva.... nu aveti careva coloana de directie??? am joc ori la cruce ori la volan reglabil.... ca vreau sa schimb bucsa de la semicaseta, bieletele ca s-au dus... de 20 mii km.... si bucsile de la bara stabilizatoare........ si un capat de bara..... asa ca as schimba si crucea cu ocazia aia..... sa rezolv toate jocurile... Daca aveti careva coloana de directie fara jocuri.... o vreau...
haifisch
se pare ca topicul asta a fost dat uitarii......smile.gif

pt eventuale probleme, discutii, poze sau curiozitati despre E28.... se poate posta aici.....celelalte pagini sunt f utile asa ca merita sa fie parcurse in caz de nevoie sau simpla curiozitate
TiL
Bine ca mi-ai adus aminte, sa nu mai fiu offtopic prin alte parti. O sa-l redenumesc, daca nu suna bine spuneti, putem sa-i spunem "E28 Service" "E28 Bar" sau altfel. Deocamdata suntem Cu E28 la bordura.
xander
am nevoie de piesa nr 1 din poza
este suportul la alternator si pompa de servo
daca are cineva sami spuna un pret
xander
are cineva de vanzare o consola centrala ....cea care vine la frana de mana
haifisch
stie cineva unde pot gasi un site cu codurile cutiilor de viteze?
haifisch
up?
haifisch
nimeni? sad.gif
bartro
QUOTE (haifisch @ Apr 21 2008, 05:09 PM) *
nimeni? sad.gif

http://en.wikipedia.org/wiki/Getrag ?
haifisch
multam bartro pt link dar nu prea gasesc nimic pe acolo

cutia mea e un getrag 262...cel putin alea sunt primele 3 cifre ale codului si vad ca pe site ca asa se scrie tipul lor....dupa primele 3 cifre
haifisch
un buson pt vasul de expansiune are cineva?

al meu e praf sad.gif
manole74
Da, iti trimit eu prin Mehigh
TiL
Cumva ai si o sonda de nivel lichid racire?
Imi trebuie reperul 11, dar cel cu PN 61311361248, care apare ended si nu se mai gaseste de cumparat.... E scris PN-ul marunt undeva pe sonda. A mea nu functioneaza sad.gif. Daca nu gasesc o sa schimb vasul de expansiune cu modelul mai nou, pentru care se gaseste sonda de nivel.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05
manole74
Ma uit si te anunt.........
TiL
Ieri am schimbat saibele de etansare pentru rampa de ulei din chiulasa, plus unul din cele doua suruburi. Asta nou avea o pasta siliconica pe filet pentru fixare, ca sa nu se mai desfaca, asa cum mai fac cele vechi. Pacat ca nu am cumparat doua ca sa scap de griji.


A venit si bytzu, am mai bibilit pe la masini, claxon, bord etc... poze n-am.
manole74
Til, imi pare rau, dar modelul de vas este fara sonda sad.gif
TiL
Asta e, mai cautam smile.gif
bartro
QUOTE (TiL @ May 20 2008, 10:04 PM) *
Cumva ai si o sonda de nivel lichid racire?
Imi trebuie reperul 11, dar cel cu PN 61311361248, care apare ended si nu se mai gaseste de cumparat.... E scris PN-ul marunt undeva pe sonda. A mea nu functioneaza sad.gif. Daca nu gasesc o sa schimb vasul de expansiune cu modelul mai nou, pentru care se gaseste sonda de nivel.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

Si la septaru meu nu mergea sonda, dar am reusit s-o repar. La mine functioneaza asa, plutitor este magnetic, si inauntru la sonda are un contact reed (interupator actionat magnetic). Din cauza umezeala s-a intrerupt un fir, pe care am lipit. Si asa am mai scapat de un eror la bord.
TiL
Am aruncat plutitorul sambata wallbash.gif
Nu m-am uitat atent sa vad daca se poate desface sonda.
MeHigh
a sosit in Bucuresti capcul der vas expansiune pt Haifisch. Vedem cum facem sa ne intalnim, sa ti-l dau, man.
//M
haifisch
??.... laugh.gif huh.gif eu am si uitat ca am cerut....am fost ocupat cu altele

cine mi l-a dat? smile.gif)

penal sunt
MeHigh
de la Manole a venit, acu sa vedem cum facem sa-l si iei de la mine...ca de vreo saptamana si il tot plimb tongue.gif
TiL
In ultimele zile am mai tiganit putin masina:
- mutat baterie in portbagaj. Merge, dar trebuie sa caut un cablu de masa mai lung, ca a trebuit sa pun bateria pe o patura ca sa ajung cu masa pe oala amortizorului. Apoi trebuie sa vad cum fixez cat de cat bateria.

- ceva nu-i in regula la caldura la mine. Am masurat tensiunea la conectorul de electrovalva, daca dau la temperatura maxima in bord, da 12V. La mediu tot vreo 12 V iar la rece cam 9V. Cand conectez cei 12V pe electrovalva nu simt nimic, ar trebui sa se simta cum cupleaza. Mi s-a pus pata, am desfacut unul din furtunele din electrovalva, am pus o punga impaturita in 4 sa nu mai treaca apa, am pus furtunul la loc. Job finished. Acum nu mai am deloc caldura in bord. Mai trebuie sa rezolv cu AC-ul, sa am rece smile.gif Presimt ca ma apuca toamna biggrin.gif
bartro
QUOTE (TiL @ Jul 9 2008, 12:29 PM) *
am pus o punga impaturita in 4 sa nu mai treaca apa, am pus furtunul la loc. Job finished.

Eu am blocat furtun de retur din calorifer smile.gif ca sa am rece de la inceput. Cu furtun liber imi baga aer cald cam asa un sfert de ora (pana crap de cald) si apoi trece pe rece. Nu stiu daca e o problema de valva sau de comanda de la clima, nu am masurat inca voltajele.
Mihai_AMD
CITAT(TiL @ Jul 9 2008, 11:29 AM) *
In ultimele zile am mai tiganit putin masina:
- mutat baterie in portbagaj. Merge, dar trebuie sa caut un cablu de masa mai lung, ca a trebuit sa pun bateria pe o patura ca sa ajung cu masa pe oala amortizorului. Apoi trebuie sa vad cum fixez cat de cat bateria.

ce cablu de + ai pus din fata in spate?
TiL
Bart, cum ai blocat furtunul? Ma gandeam sa-l sugrum dar nu aveam nimic la indemana si eram pornit rau biggrin.gif Ar fi fost de preferat un robinet manual care sa inlocuiasca electrovalva. Ramane ca idee pentru viitor.

Mihai, cablu de + am luat din Obor, de la tarabe. Mi-a spus mad520 ca gasesc acolo si am fost intr-o dimineata. Cu greu am dat de om, multi ma indrumau unde-i ducea capul, altul imi oferea cablu de masa pentru sudura, care era mult mai subtire. Pana la urma l-am gasit, 35mm patrati sectiune daca retin bine, 14 lei pe metru.
Avea o bucata de 5 m si a fost ok, ar trebui sa o scurtez cu vreo jumatate de metru.
Borne am luat de la un magazin de piese Dacia, ca n-am vrut din obor unde ba erau prea grosolane, ba nu aveau posibilitate de prins cablu ci aveau cablu cu inel la capat, de prins cu surub. Oricum, nici unele din piata nu aveau posibilitatea sa prinso capatul cablului in suruburi, sa-l fixeze bine.
Bornele luate sunt cam proaste, pe prima am strans-o pana s-a rupt urechea, am pus-o pe a doua si am avut grija sa nu o mai strang f tare.

bartro
QUOTE (TiL @ Jul 10 2008, 12:08 AM) *
Bart, cum ai blocat furtunul? Ma gandeam sa-l sugrum dar nu aveam nimic la indemana si eram pornit rau biggrin.gif Ar fi fost de preferat un robinet manual care sa inlocuiasca electrovalva. Ramane ca idee pentru viitor.

Si eu eram pornit rau, am gasit un colier in portbagaj, furtun era destul de lung si am indoit-o si bagat colier peste el. Vreau totusi sa pun electrovalve in functiune. Nu se gasesc electrovalve 12V generic undeva?
TiL
Probabil se gasesc...
Dar eu trebuie sa vad ce-i cu comanda, ca nu-mi par ok tensiunile pe care le primeste. Sa fie de la cosola centrala? Am o comanda de rezerva de la 525i-ul dezmembrat, poate-mi fac timp sa o schimb. E suspecta si electrovalva, ca-i puneam cei 12V si nu "pocnea" deloc.
TiL
help.gif Caut urgent o cheie tubulara de 46 pentru piulita de la rulmentul fata.
Imprumut, daca e nevoie o si cumpar.

Sugestii pentru un service decent sunt la fel, binevenite.

Vreau sa o rezolv maine.
MeHigh
uite ca ajung si eu sa scriu aici. din cauza pragului mare pe care trebuie sa il urc cand ies din curte la pitesti, am pierdut 2 tampoane care tin tobele de esapament, si am mers la Paltinis la intalnire cu toba aproape pe asfalt. La paltinis abia am intrat cu pacienta in operatie, sa-i prind dededupturile inapoi la o inaltime rezonabila. Acum merge din nou mandra pe strade, dupa ce-a fost cu "coada" intre picioare vreo saptamana.
xander
caut schema electrica la un motor m21 cu pompa electronica...pe e28 nu sa pus cu pompa elctronica dar poate are cineva
xander
HELP!!!!!!!!! help.gif
nu are nimeni o schema electrica de la un e34 td sau e30 td cu pompa elctronica?
maine vreau sa pornesc masina si nu stiu cum sa pun firele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.