QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM)

daca cumpar o masina noua (sau nu), fabricata in germania sau europa (sa spunem un BMW e90/92), din SUA, nu o inmatriculez deloc acolo, o urc pe platforma pana in port apoi in container si o ridic din port de la constanta...
1: se poate recupera TVAul de la americani avand in vedere ca masina nu se inmatriculeaza la ei ci se exporta?
Da. se recupereaza. Daca cumperi pe firma chiar vei putea plati masina la pretul netto, deoarece orice factura de export se emite fara tva, conform codului fiscal american. Vei mai plati insa un comision de 1% din valoarea de factura, pentru export. Asta cade de regula in sarcina vanzatorului, fiind un fel de impozit pentru export, dar va fi inclus mai mult ca sigur in pret. E bine sa discuti amanuntul asta cu vanzatorul.
Zic ca e mai bine pe firma ca sa nu stai cu banii blocati si, in plus, cu banii aia poti plati transportul.
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM)

2: in afara TVAului care trebuie platit la intrarea in Rro, se mai percep taxe vamale ??? (daca masina e fabricata in UE)
Daca vei cumpara pe firma si inmatriculezi pe firma nu mai platesti TVA. E cea mai buna solutie, vezi si punctul anterior. Daca cumperi pe persoana fizica, vei plati TVA. Recomandabil pe firma, faci astfel o economie, avand in vedere ca vei plati taxe vamale, pe langa taxa de prima inmatriculare. Indiferent de cine si unde e fabricata masina, platesti taxe vamale daca nu o cumperi de pe teritoriul UE. Libera circulatie a marfurilor fara taxe vamale este valabila doar pe teritoriul UE. Stai linistit, si americanii patesc la fel daca importa un bun nefabricat pe teritoriul SUA, Canada sau British Columbia.
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM)

3: cat costa transportul cu tot cu asigurare
Eu stiu sigur ca un container de gen masina ajunge cu tot cu asigurare la aproximativ 2200 USD. Maxim 2500. Depinde cu cine transporti.
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM)

4: cat timp dureaza transportul
2 saptamani minim. De regula cam 20 de zile, ca sa fiu sincer. N-am vazut 14 zile, never ever. In contractul de shipping scrie chiar "from 14 to 21 days".
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM)

5: daca masina e noua, beneficiez de garantie internationala
De regula da, insa depinde de producator. Daca te referi la BMW, da, e posibil, cu conditia sa mai platesti aproximativ 500 USD, cam atat costa o hartie care sa ti se elibereze de la BMW America si sa ai "International Protection Plan". Daca e vrb de alta masina, in principiu, da... Cam toti producatorii au asa ceva dar nu cunosc detalii exacte. Mai stiu de chestia asta la Chevrolet-urile fabricate in Germania si vandute in SUA si readuse apoi in UE, precum si la Toyota si Nissan. Ciudat, la Renault nu... dar oricum nu prea vand ei in SUA.
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM)

as dori raspunsuri cat mai reale, nu de genul "eu cred ca.." sau "normal asa ar trebui" etc
Sper ca ai inteles cat mai exact care e situatia reala.