Help - Search - Members - Calendar
Full Version: import masina germana din SUA
BMWZone > DIVERSE > Auto diverse
io'sŪ
daca cumpar o masina noua (sau nu), fabricata in germania sau europa (sa spunem un BMW e90/92), din SUA, nu o inmatriculez deloc acolo, o urc pe platforma pana in port apoi in container si o ridic din port de la constanta...

1: se poate recupera TVAul de la americani avand in vedere ca masina nu se inmatriculeaza la ei ci se exporta?

2: in afara TVAului care trebuie platit la intrarea in Rro, se mai percep taxe vamale ??? (daca masina e fabricata in UE)

3: cat costa transportul cu tot cu asigurare

4: cat timp dureaza transportul

5: daca masina e noua, beneficiez de garantie internationala

as dori raspunsuri cat mai reale, nu de genul "eu cred ca.." sau "normal asa ar trebui" etc
sixx
Eu cred ca ( tongue.gif ) cel mai bine dai un mail sau telefon dealer-ului tau preferat de acolo, care ar trebui sa stie majoritatea informatiilor.
Ciupanezu
1. Daca e din SUA deci nu din comunitate, tva-ul se poate recupera.

2. Nu conteaza unde e fabricata masina, conteaza de unde o importi. Daca o importi din SUA, platesti vama 10% din valoarea facturii.

3. Transportul costa in jur de 1000 de dolari cu tot cu asigurare.

4. Despre durata o sa-l intreb pe un amic care e din Constanta si s-a documentat foarte mult pt aducerea unei masini.

5. Da.
io'sŪ
cipanezu, la punctul 2 am mai auzit asta, insa mi se pare o MAREEE aberatie, asta inseamna ca daca imi cumpar un X5 (care e fabricat in US) second hand din germania nu mai platesc taxa vamala la intrarea in Rro? (sau asa ar trebui) vio (33).gif
3: numai 1000$ ????... oare?

sixx: cred ca asa am sa fac, si am sa vb si la vama la noi wink.gif

oricum mai astept raspunsuri de la cei care stiu EXACT
Ciupanezu
Pai daca masina e second-hand s-a platit deja vama cand a fost adusa in Germania deci numai platesti fiindca Germania e in UE.
Da numai 1000 de dolari insa iti voi da date exacte de la Dan98 care e constantean si care s-a interesat.
georgem
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 12:10 PM) *
cipanezu, la punctul 2 am mai auzit asta, insa mi se pare o MAREEE aberatie, asta inseamna ca daca imi cumpar un X5 (care e fabricat in US) second hand din germania nu mai platesc taxa vamala la intrarea in Rro? (sau asa ar trebui) vio (33).gif

Probabil a platit taxa vamala cel care l-a inmatriculat in Germania. Asta ar trebui sa fie explicatia... E doar o parere.

LE: Vad ca am postat in acelasi timp cu Ciupanezu si a spus acelasi lucru. E logic sa fie asa.
Ciupanezu
Exact, este logic pentru ca nu e normal sa se plateasca vama de 2 ori pentru un bun.
io'sŪ
si mie tot logic mi se pare sa nu platesc vama la un lucru FABRICAT IN UE indiferent de unde il aduc, si de pe MARTE

daca aduc din afara europei... un lucru fabricat in Rromania, platesc vama???? wacko.gif blink.gif
sixx
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:22 PM) *
daca aduc din afara europei... un lucru fabricat in Rromania, platesc vama???? wacko.gif blink.gif


Inainte de UE parca auzisem niste horror storys despre oameni care si-au cumparat Logan din Germania si au platit vama & stuff aici.
TiL
Eu cred ca biggrin.gif conteaza in proprietatea cui e obiectul cand il cumperi, nu cine l-a fabricat. Daca obiectul vine din afara spatiului bine delimitat in care nu platesti vama, platesti vama biggrin.gif
Ce te faci daca iei din US o masina de epoca facuta intr-o tara care ulterior a intrat in UE? Nu cred ca te-ar ierta de vama nici in ruptul capului.
Apple
QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM) *
daca cumpar o masina noua (sau nu), fabricata in germania sau europa (sa spunem un BMW e90/92), din SUA, nu o inmatriculez deloc acolo, o urc pe platforma pana in port apoi in container si o ridic din port de la constanta...

1: se poate recupera TVAul de la americani avand in vedere ca masina nu se inmatriculeaza la ei ci se exporta?

Da. se recupereaza. Daca cumperi pe firma chiar vei putea plati masina la pretul netto, deoarece orice factura de export se emite fara tva, conform codului fiscal american. Vei mai plati insa un comision de 1% din valoarea de factura, pentru export. Asta cade de regula in sarcina vanzatorului, fiind un fel de impozit pentru export, dar va fi inclus mai mult ca sigur in pret. E bine sa discuti amanuntul asta cu vanzatorul.
Zic ca e mai bine pe firma ca sa nu stai cu banii blocati si, in plus, cu banii aia poti plati transportul.

QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM) *
2: in afara TVAului care trebuie platit la intrarea in Rro, se mai percep taxe vamale ??? (daca masina e fabricata in UE)

Daca vei cumpara pe firma si inmatriculezi pe firma nu mai platesti TVA. E cea mai buna solutie, vezi si punctul anterior. Daca cumperi pe persoana fizica, vei plati TVA. Recomandabil pe firma, faci astfel o economie, avand in vedere ca vei plati taxe vamale, pe langa taxa de prima inmatriculare. Indiferent de cine si unde e fabricata masina, platesti taxe vamale daca nu o cumperi de pe teritoriul UE. Libera circulatie a marfurilor fara taxe vamale este valabila doar pe teritoriul UE. Stai linistit, si americanii patesc la fel daca importa un bun nefabricat pe teritoriul SUA, Canada sau British Columbia.

QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM) *
3: cat costa transportul cu tot cu asigurare

Eu stiu sigur ca un container de gen masina ajunge cu tot cu asigurare la aproximativ 2200 USD. Maxim 2500. Depinde cu cine transporti.

QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM) *
4: cat timp dureaza transportul

2 saptamani minim. De regula cam 20 de zile, ca sa fiu sincer. N-am vazut 14 zile, never ever. In contractul de shipping scrie chiar "from 14 to 21 days".

QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM) *
5: daca masina e noua, beneficiez de garantie internationala

De regula da, insa depinde de producator. Daca te referi la BMW, da, e posibil, cu conditia sa mai platesti aproximativ 500 USD, cam atat costa o hartie care sa ti se elibereze de la BMW America si sa ai "International Protection Plan". Daca e vrb de alta masina, in principiu, da... Cam toti producatorii au asa ceva dar nu cunosc detalii exacte. Mai stiu de chestia asta la Chevrolet-urile fabricate in Germania si vandute in SUA si readuse apoi in UE, precum si la Toyota si Nissan. Ciudat, la Renault nu... dar oricum nu prea vand ei in SUA.

QUOTE (io`s @ Oct 27 2007, 02:34 AM) *
as dori raspunsuri cat mai reale, nu de genul "eu cred ca.." sau "normal asa ar trebui" etc


Sper ca ai inteles cat mai exact care e situatia reala. smile.gif
io'sŪ
iti multumesc mult pt raspunsuri wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.