Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vascocupla
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
evildeath
am facut rost de vascocupla acum dar nu reusesc sa o desfac pe cea veche...poate sa imi explice cineva cu detalii cum se schimba?...multumesc
Mihai_AMD
cam asa am patit si eu,cand mia pus motoru de la e28 la e12 mia atins de paleta si mia rupt o elice.sunt 9 mai am 8 ..problema nu e paleta ca iau noua e 800 mi,problema e ca nu o poate desface pe cea veche ca nu se desf piulita aia de 32 cu nici un chip,treaba e ca nici nu prea ii poti tine contra sa ti de cureaua de transmisie..o sa mai incerc altfel.am dat si cu degripant si cu de toate degeaba..a,stiu ca are filet invers.o sa pot merge asa un timp cu o elice rupta?sau sa o lipesc si sa o nitui?
io'sŪ
daca nu se desface usor e destul de complicat, trebuie sa fixezi cheia de 32 si sa aplici o lovitura cu un ciocan in asa fel incat sa nu spargi si altceva pe la motor, trebuie sa primeasca un soc, mai bine te duci la un mecanic wink.gif

aaa.. si ai grija la filet, se desface asa cum normal ai strange un surub adica in sensul de rotatie al motorului si a acelor de ceasornic
georgem
QUOTE (db85amd @ Oct 14 2007, 10:54 PM) *
cam asa am patit si eu,cand mia pus motoru de la e28 la e12 mia atins de paleta si mia rupt o elice.sunt 9 mai am 8 ..problema nu e paleta ca iau noua e 800 mi,problema e ca nu o poate desface pe cea veche ca nu se desf piulita aia de 32 cu nici un chip,

Daca e ca la E34 atunci nu trebuie sa desfaci surubul ala mare ca sa scoti elicea. Sunt 4 inbus-uri de 6 care trebuie desfacute si scoti numai elicea de pe vascocupla.
shtef
Lasa masina in viteza, baga cheia de 32 pe piulita si da-i cu ciocanul "in socuri" nu foarte tare.
lucian
QUOTE (evildeath @ Oct 14 2007, 09:28 PM) *
am facut rost de vascocupla acum dar nu reusesc sa o desfac pe cea veche...poate sa imi explice cineva cu detalii cum se schimba?...multumesc

eu am desfacut-o cu flacara. am incalzit-o putin. alfel am incercat mai toate posibilitatile
uwe
QUOTE (shtef @ Oct 15 2007, 10:49 AM) *
Lasa masina in viteza, baga cheia de 32 pe piulita si da-i cu ciocanul "in socuri" nu foarte tare.

asta e cea mai buna varianta (si singura cred)
in afara de asta mai e bine ca in momentul in care dai cu ciocanul cineva sa tensioneze bine cureaua (sa apese pe ea cu ceva) ca sa nu patineze
Shark
NU, NU, NU!
Dat cu ciocanul=vai de rulmentul pompei de apa. Iar cu masina in viteza oricum nu e nici o smekerie, ca patineaza fulia pe curea.
Daca va uitati putin in TIS, explica acolo cum se face. Se foloseste o parghie speciala care se infileteaza pe 2 din suruburile pompei de apa. Dar noi n-avem parghii de astea speciale. Folosim o bucata serioasa de cornier 25x25 in care dam 2 gauri de 6 la distanta bine masurata si ajustam putin la polizor ca sa intre bine pe pompa. Cu asta facem parghie.
Apoi desfacem cu cheia de 32 la care adaugam un brat lung. Recunosc, e mult de munca, eu am dat de 3 ori gaurile alea pana sa le nimeresc la distanta corecta. Si cheia aia de 32 e o ciudatenie, ca trebuie sa fie destul de subtire ca sa intre acolo. Dar odata facuta parghia corect, totul merge ca un vis.
Si in plus ai si un feeling de ala de mecanic priceput, nu de ciocanar!!! tongue.gif
Rares
QUOTE (Shark @ Oct 31 2007, 01:26 AM) *
NU, NU, NU!
Dat cu ciocanul=vai de rulmentul pompei de apa. Iar cu masina in viteza oricum nu e nici o smekerie, ca patineaza fulia pe curea.
Daca va uitati putin in TIS, explica acolo cum se face. Se foloseste o parghie speciala care se infileteaza pe 2 din suruburile pompei de apa. Dar noi n-avem parghii de astea speciale. Folosim o bucata serioasa de cornier 25x25 in care dam 2 gauri de 6 la distanta bine masurata si ajustam putin la polizor ca sa intre bine pe pompa. Cu asta facem parghie.
Apoi desfacem cu cheia de 32 la care adaugam un brat lung. Recunosc, e mult de munca, eu am dat de 3 ori gaurile alea pana sa le nimeresc la distanta corecta. Si cheia aia de 32 e o ciudatenie, ca trebuie sa fie destul de subtire ca sa intre acolo. Dar odata facuta parghia corect, totul merge ca un vis.
Si in plus ai si un feeling de ala de mecanic priceput, nu de ciocanar!!! tongue.gif


Vedeti daca v-a trebuit e28.. La e12 vascocupla se prinde cu 4 suruburi imbus de o flansa pe pompa de apa. smile.gif foarte simplu. Doar ca, pt a ajunge la suruburile alea 4, trebe dat jos radiatoru`.
brown.shark
cum sa lucrezi cu ciocanul la bmw ? intra fara pb cheia fixa sau combinata de bv . varianta chrome-vanadiu cromata . dispozitivul cu gauri nu-i cine stie ce...doar sa vrei sa-l faci...atentie la saibele elastice de la suruburile de 6...nu le aruncati...e indicat sa puneti ceva vasilina grafitata pe filetul piulitei inainte de a remonta...si 2-3 picaturi de ulei grafitat pe cele 4 filete de 6... enjoy...
georgem
QUOTE (Rares @ Oct 31 2007, 12:48 PM) *
Vedeti daca v-a trebuit e28.. La e12 vascocupla se prinde cu 4 suruburi imbus de o flansa pe pompa de apa. smile.gif foarte simplu. Doar ca, pt a ajunge la suruburile alea 4, trebe dat jos radiatoru`.
La E34 nu trebuie dat jos decat plasticul care protejeaza elicea ca sa poti desface acele 4 inbus-uri.
Mihai_AMD
eu am o elice de la paleta rupta de cand mia bagat motorul de e28 pe masina,la pus cu cutie cu tot si fiind f lung a tr bagat f inclinat si mia atins si sa rupt o elice din cele 9.si tot asa nu pot so dau jos so schimb.pot sa merg asa o perioada cu ea rupta?
manole74
Nu cred ca e indicat sa mergi cu ea rupta. Mai bine fa un efort si ia alta!!
Mihai_AMD
nu e vb de alta,ca o iau noua faza e ca nu se desf sub nici o forma
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.