Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cutie de E34 pe E28
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
TiL
Dupa cum stiti am luat o cutie de E34 524td. Am dat niste bani... multi putini. As fi scapat mai ieftin daca luam una de M20 dar nu stiu daca se potrivesc la prinderea pe bloc. Pareri? E vorba de Getrag 260, asa cum are si ursul 325 de exemplu.

Acum alta e nedumirirea mea.
Sa pun timoneria de E28 sau pe cea de E34?

Nu mi-au dat-o pe aia de E34 dar daca le-o cer mi-o dau.
Ca s-o pun pe asta de la E28 trebuie sa dau doua filete pentru ca gaurile de prindere nu au si filet in cutia de E34. Am luat tarod deja smile.gif.
TiL
Cateva nelamuriri:
1.De ce pe cutie scrie ca trebuie Automatic Transmission Fluid?
Am reperul 3 lipit pe cutie: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=05
Am scos lichidul din cea cumparata si chiar pare sa fie ATF.

2. Vad niste ulei in oala in care sta ambreiajul si n-as crede ca e ulei scurs acolo de la motor...
Suspectez ca vine ori de la simeringul <9>:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15
ori din zona 21-23:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15
(capatul axului secundar)

Cauza poate fi in schema a doua? Daca da, ce se poate face?

Simeringul <9> se poate schimba dupa simpla desfacere a piesei <6> din aceeasi schema?
io'sŪ
QUOTE (TiL @ May 9 2007, 01:37 AM) *
Cateva nelamuriri:
1.De ce pe cutie scrie ca trebuie Automatic Transmission Fluid?
Am reperul 3 lipit pe cutie: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=05
Am scos lichidul din cea cumparata si chiar pare sa fie ATF.

2. Vad niste ulei in oala in care sta ambreiajul si n-as crede ca e ulei scurs acolo de la motor...
Suspectez ca vine ori de la simeringul <9>:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15
ori din zona 21-23:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15
(capatul axului secundar)

Cauza poate fi in schema a doua? Daca da, ce se poate face?

Simeringul <9> se poate schimba dupa simpla desfacere a piesei <6> din aceeasi schema?

1: pt ca majoritatea cutiilor de BMW dupa anii 90 merg cu ATF oil
2: simeringul "9" se schimba ft usor, da, dupa ce scoti piesa "6" (verifica ca uleiul de acolo sa fie ATF, poate sunt scurgeri de la motor)
TiL
1. dar inauntru e identica cu una pre '90. In plus realoem zice chiar si pentru cutia de E28 - ATF pardon.gif Eu ma gandesc totusi sa-i pun 80W90 pentru ca-i mai gros... o fi bine?

2. multumesc smile.gif

Zona pieselor 21-24 nu poate genera scurgeri? Pentru ca la prima vedere e principalul suspect sad.gif (e partea ce mai "umeda"...). E chiar sub piesa 6 care ascunde simeringul 9.

Am uitat sa zic ca a iesit sub un litru de lichid din cutie.


LLE: Dupa o discutie cu furnizorul de piese, cred ca raman la ATF. Am comandat si simeringul 9.
bytzu
si eu ma gandesc sa bag atf...am o problema cu sincronul de la a 2a, la rece nu prea intra, mai cu japca...
io'sŪ
QUOTE (TiL @ May 9 2007, 11:42 AM) *
LLE: Dupa o discutie cu furnizorul de piese, cred ca raman la ATF. Am comandat si simeringul 9.

ft bine, iti dai seama ca daca constructorul (BMW) a zis ATF inseamna ca nu a zis rau ! wink.gif
TiL
Update: Se pare ca n-am comandat simeringul 9 biggrin.gif (Yahoo messenger rulz). Nici nu-l mai comand, pentru ca e in stare buna.

Iata ce am mai aflat in seara asta: simeringul 9 e dus daca si numai daca se vad scurgeri de ulei pe axul prizei. Este montat in piesa 6, in interior, nu pe corpul cutiei.
Acum speranta mea e ca uleiul curgea pe la imbinarea intre capacul <6> si cutie. Nu exista garnitura acolo, a fost etansat doar cu un fel de clei. O sa pun silicon rosu.

Am mai gasit un inel distantier subtire care sta intre <6> si rulmentul prizei. Fata sa dinspre rulment nu-i dreapta, are un canal, probabil exact cat intra camasa exterioara a rulmentului. Sa fie uzura sau asa a fost construit? Daca ar fi sa-l cumpar nu stiu ce sa iau, pentru ca pe realoem apar trei grosimi pentru el (<10>):
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15
Pana maine trebuie sa ma hotarasc daca e bun asa cum e sau e uzat si-l intorc invers ca sa-i prelungesc viata.


Inca ceva: recomandati-mi un ATF bun.
io'sŪ
castrol biggrin.gif
TiL
Adica unul din primele doua?
http://www.uleiuri.ro/products/24/%3Cb%3Eu...nsmisie%3C/b%3E

LE:
QUOTE
iti dai seama ca daca constructorul (BMW) a zis ATF inseamna ca nu a zis rau !

Si daca constructorii zic ceva de genul: folositi ATF pentru ca astfel maevrarea cutiei va fi mult mai usoara si placuta (fara sa spuna nimic de durabilitatea cutiei) ? crazy.gif

Uitati un site bun de studiat inainte sa schimbati lichidele din masina:
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?...56&langid=1
M-am uitat la E34 524td si recomanda TQD in cutie manuala. TQD = TQ Dexron. TQ = ....... to_pick_ones_nose2.gif
Gabi_323i
daca mai inca mai aveai stickerul asta pe masina si tineai cont de ce scrie pe el acum nu mai exista topicul asta ..... in afara de asta nu este nici macar un upgrade ce incerci sa faci deci = tiganie wink.gif succes cu improvizatiile
TiL
Nu cred ca mai am stickerul ala.

Explica-te.
Adica sa fi cumparat cutie de la BMW? ohmy.gif
Sau ulei de la BMW? Cu asta sunt de acord, numai ca nu stiu de unde sa-l iau si am auzit ca nu-i tocmai usor sa ajungi la ei, asa ca nici nu m-am interesat. Ziua sunt la munca.

In fine, am luat Castol ATF Dexron III care-i compatibil cu Dexron si Dexron II de la uleiuri.ro. Daca aflu ca nu-i bun si gasesc ceva "mai" potrivit, cumpar, ca oricum astia doi litri au costat doar 260.000 lei si un litru mi-e util la servodirectie.
Nelamurire: uleiul nou e rosu, cel din cutie era galbui. Are importanta? Spune asta ceva despre destinatia lui?

Topicul asta l-am facut pentru a fi ajutat, urmand ca tot ce se spune aici sa fie util si altora care vor/trebuie sa-si tiganeasca masina. Deci daca tot esti istet si experimentat (si stiu ca ai experienta) de ce nu spui: se potrivea cutie de urs benzina (Getrag 260) pe masina mea, fara modificari? Cum e mai bine, pastrez timoneria de tabla sau merge si aia tip nou?
Sau poate nu vrei sa dai secrete de serviciu. Sunt de acord cu asta. In cazul asta poti oferi o cutie potrivita? Vrei sa te apuci s-o montezi pe asta pe care o am? Sunt deschis la orice solutie, dar nu sunt dispus sa platesc inca juma' de cutie ca sa fie montata, asa cum mi-a cerut cel care mi-a vandut-o.
Gabi_323i
deci, simpla solutie era sa cumperi o cutie de 524td e28 wink.gif FOARTE SIMPLU

te-ai bucurat ca ai dat cu un milion mai putin pe asta de e34? sau sa nu-mi zici ca saraciile astea sunt pe cale de disparitie .....
TiL
Care saracii, cutiile de E28 524td? Da, sunt destul de rare. Recunosc, nici n-am cautat prea mult, dar m-am bucurat ca am gasit o cutie buna, probata pe masina (mai noua, adusa din Austria). Variante mai erau, una de urs de la powerbmw, dar era la 200 km de aici si nu ne-am sincronizat, cand vroiam sa merg s-o vad/iau nu putea el sa apara etc. As fi iesit putin mai ieftin cu a lui.

In fine, a "tziganit-o" pe asta sambata si putin duminica. Vineri seara am plecat, cu cutia in portbagaj, acasa. M-am apucat de lucru sambata la 2 PM si am iesit din rampa duminica la 2 dimineata, cu 4 suruburi ramase de pus pentru duminica pe lumina.


Ce am facut:
- dat jos cutia de pe masina
- desfacut piulita din spate, ca sa scot flansa de pe ax. La E34 flansa e mai mare si nu s-ar fi potrivit cea de pe cutia "noua". Pe cutia veche piulita asta fusese batuta cu dalta. Probabil ca a mai incercat cineva s-o desfaca si pentru ca n-a reusit, a incercat sa cioparteazca piulita cu dalta. Initial credeam ca-i sudura, dar erau doar resturi de piulita smile.gif. Cu flexul si cu dalta am reusit s-o desfac. Mi-au trecut si emotiile pentru ca flansa de pe cutia veche venea bine pe dintii axului celeilalte. Am pus si simering nou.
- largit (la 8mm) si adancit gaurile pentru suportul timoneriei. Aici trebuia atentie ca sa nu ajung in cutie (chiar daca cele de E28 au gaura pana in cutie) pentru ca scapam span inauntru. Una mi-a scapat sad.gif pentru ca materialul e mai subtire in partea aia.
- dat filet M10. Am avut set de tarozi pentru trei treceri.
- pus ulei in cutie
- montat cutia cu tampoane, timonerie si toate cele.

La final - surpriza: face zgomot chiar la rece. Ma uit la cutia din curte, era aia busita, deci nu le-am incurcat... Ma culc cu speranta ca n-am auzit bine, sau poate dupa o tura isi ia ulei pe unde-i trebuie si merge bine. Instr-adevar, dupa o tura parca zgomotul s-a atenuat. Acum am o zranganeala urata care vine cel mai probabil din zona ambreiajului, deci nu face subiectul topicului. Iar trebuie s-o demontez...


Sunt foarte multumit de ea, acum la drum lung aud doua zgomote: in fata motorul, in spate esapamentul, nu mai e huruitul ala din cutie care acoperea totul. Si schimba mult mai bine.
enculescusorin
QUOTE (TiL @ May 14 2007, 04:32 PM) *
Care saracii, cutiile de E28 524td? ........
......
....
. Si schimba mult mai bine.

Salut, la mine cred ca e identica problema...cand ramane cutia decuplata...face un carait urait de tot...zici ca e tractor...acum de cateva zile a inceput sa scoata un zgomot ciudat si rulmentul...la fel ma gandeam eu o data ca e cutia de vina...dar acum se pare ca trebuie sa schimb neaparat discul de ambreiaj+placa de presiune + rulment....si zicea mecanicul meu ca s-ar putea si volanta sa fie dusa... vio (33).gif
Gabi_323i
QUOTE (TiL @ May 14 2007, 04:32 PM) *
Sunt foarte multumit de ea, acum la drum lung aud doua zgomote: in fata motorul, in spate esapamentul, nu mai e huruitul ala din cutie care acoperea totul. Si schimba mult mai bine.


blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
TiL
Sierra, huruitul asta se intampla si la rece (sub 10 grade) sau doar la cald?
Daca face si la rece e posibil sa nu fie din cutie, ci din cauza rulmentului care tine priza centrata in vibrochen. Pentru asta micu in valoare de 30 RON trebuie sa desfac iar cutia sad.gif. Se pare ca n-a rezistat la schimbarea cutiei de viteze, facuta de mine cam brutal poate (in graba si plin de nervi). In schimb am scapat de huruitul din cutie care se simtea la cald.

Las-o la 0, ambreiaj neapasat, si tureaz-o putin. Dispare huruitul/zdranganitul? Daca da, as da vina pe rulmentul mic. Alt test: la relanti baga I-a si ridica incet ambreiajul. Pleaca in suturi? Astea sunt doua simptome la mine pe care nu le aveam inainte sa schimb cutia si sunt aproape sigur ca-i din cauza lu' ala micu.

Chestia cu volanta dusa e cam poveste. Multi zic ca avem volanta elastica, cu masa dubla bla bla (costa vreo 20 milioane). A mea e simpla, exact ca la benzine, si nu cred ca se duce prea usor. Dar suspectez ca placa de presiune e cam dusa (soarele deformat, presat). Mi se pare ca ambreiajul tine cam jos. Debraiaza complet dar tocmai aproape de podea. Ce poate fi?
alex230ro
De ce naiba nu ai cumparat si ambreiaj si rulment?Daca tot ai desfacut acolo?
TiL
Pentru ca nu aveam de gand sa mai desfac ambreiajul. Asta micu nu se schimba altfel. La mine acasa nu aveam priza de pus ambreiajul la loc, decat daca as fi casapit cutia veche. Kitul de ambreiaj nu-i chiar ieftin, 6,5 mil. Discul e in stare buna, am vazut asta acum 6 luni, cand am schimbat si rulmentul de presiune si rulmentul mic din vibrochen.

Deci daca trebuie sa cumpar placa de presiune, schimb tot ambreiajul, altfel raman cu ce am, pentru ca-i ok.
enculescusorin
QUOTE (TiL @ May 16 2007, 04:20 PM) *
Pentru ca nu aveam de gand sa mai desfac ambreiajul. Asta micu nu se schimba altfel. La mine acasa nu aveam priza de pus ambreiajul la loc, decat daca as fi casapit cutia veche. Kitul de ambreiaj nu-i chiar ieftin, 6,5 mil. Discul e in stare buna, am vazut asta acum 6 luni, cand am schimbat si rulmentul de presiune si rulmentul mic din vibrochen.

Deci daca trebuie sa cumpar placa de presiune, schimb tot ambreiajul, altfel raman cu ce am, pentru ca-i ok.

deci schema 2000-3000 vreau sa o fac...eu nu pot sa-mi dau seama ce volanta am pe masina...motorul e din 87...dar nu stiu cum sa verific treaba asta...pe real oem zice ca alea din 87 au volanta cu masa dubla...singura solutie cred ca ar fi sa dau cutia jos si sa belesc ochii klumea...alta idee ce mi-a venit de curand...mai am un motor...tot m21...din 84...iar asta are cutia automata pe el...stiti cumva daca s-ar potrivii volanta de pe asta la o cutie manuala ???
TiL
Update: saptamana trecuta am demontat si ambreiajul, totul parea ok, rulmentul mic din vibrochen intreg, doar capacelele care vin peste el sunt cam mutilate. Noroc cu Interceptor, a vazut ca nu pusesem bine rulmentul de presiune in furca. L-am pus bine, acum masina nu mai pleaca in suturi daca o tin din ambreiaj, dar zgomotul n-a disparut wallbash.gif Pe liber, daca turez motorul in gol, zgomotul dispare. Dispare si daca apas ambreiajul...
enculescusorin
QUOTE (TiL @ May 29 2007, 04:19 PM) *
Update: saptamana trecuta am demontat si ambreiajul, totul parea ok, rulmentul mic din vibrochen intreg, doar capacelele care vin peste el sunt cam mutilate. Noroc cu Interceptor, a vazut ca nu pusesem bine rulmentul de presiune in furca. L-am pus bine, acum masina nu mai pleaca in suturi daca o tin din ambreiaj, dar zgomotul n-a disparut wallbash.gif Pe liber, daca turez motorul in gol, zgomotul dispare. Dispare si daca apas ambreiajul...

si zgomotul cum e???
e cumva un huruit...la mine problema asta e de cand ma stiu...
TiL
E un huruit insotit uneori de un fel de clopotzel biggrin.gif Asta ma duce cu gandul la rulment in aer liber, nu in ulei ca in cutie.
Sunt doi in situatia asta:
- cel din vibrochen, care-i in stare buna si pe care nu l-am mai schimbat
- rulmentul de presiune. Dar rulmentul de presiune e in stare buna, e SACHS schimbat acum ~ 6 luni.

Ramanand la ideea cu rulmentul de presiune, e posibil ca furca sa nu-l impinga suficient pe soarele ambreiajului si astfel sa iasa galagia? Pentru ca eu am schimbat si furca odata cu cutia. Furca e de pe E34, deci motor cu volanta dubla (posibil mai mare => furca trebuie sa intre mai putin spre ambreiaj). Zgomotul asta nu-l aveam pana sa schimb cutia si furca; atunci era un huruit care se auzea doar cand uleiul din cutie se incalzea.

Cred ca urmatorul pas e sa dau iar totul jos si sa pun furca pe care am avut-o initial... aveti alte sugestii?

Nota: zgomotul se aude, slab si la drum lung, ca un zornait infundat. Daca las masina in viteza (deci totul pana la priza se invarte in continuare) dar apas ambreiajul, zgomotul dispare. Asta imi intareste convingerea ca problema nu-i in cutie.
ve
de ce nu ai luat tu si motorul de pe e34 ala?
le puneai cu totul si scapai de probleme.
TiL
Usor de spus, greu de facut.
Era 700E. Avea axa cu came la fel de muci ca a mea. DDE => ori puneam pompa mea , mai dadeam 100 E pentru calibrarea pompei, ori schimbam toata electrica, alta bataie de cap. Cu compresia era ok, nu impecabil.
reactor_share
Uite ca vin si eu si mai zic cate ceva, ca v-am lasat cam singuri.

Aceeasi problema o am si eu. Si aici ma refer la huruit. Culmea ca toata lumea zice: " Aaaa e rulmentul de presiune!!!" Si eu dau din cap si ii aprob, dar ajung la concluzia voastra pana la urma, desi eu nu am schimbat nimic la cutie sau ambreiaj, concluzie care zice ca indiferent ce schimbi la niste batranele ca ale noastre nu se rezolva mai nimic.

La fel patesc si eu. Dimineata cand mai merg la servici cu ea, parca e alta masina. Nici motorul nu tremura, si radioul se aude mult mai bine, si nici rulmentul nu huruie (sau ce-o fi pe acolo). Si ma simt foarte bine, macar incep ziua cu un zambet.
Seara cand plec acasa si a stat in soare si se incalzeste imediat dupa 200-300 metri, incep sa apara problemele: Huruie de zici ca acolo se rupe. Si in plus la drum lung, incepe sa huruie si cand se afla in viteza. Apropo la mine huruie atunci cand nu e in viteza sau nu am ambreiajul calcat.

Acestea combinate cu rulment roata dreapta fata care huruie si acela cand iau curbe la dreapta, plus pompa de apa dusa, sunt igredientele perfecta pentru o zi traita din plin. Asa ca m-am gandit la solutia salvatoare: imi aduc bicicleta de la Roman ca sa o am aici in Iasi.

Sau vand masina, dar raman cu bicicleta si cu banii de pe masina.

Glumesc!
Apple
TiL: uita-te bine la cautator daca nu atinge in prinderea de cardan... s-ar putea ca de acolo sa ai huruitul... din frecarea de prindere...

reactor_share: sa nu te lase cutia in drum...
TiL
Reactor, si eu zic ca iti huruie cutia. La fel facea si a mea pana sa o schimb, la rece era liniste, dar cand se ioncalzea huruia, chiar si la mers intins.
Stai linistit, ca daca faci treaba cum trebuie, cu piesele potrivite, n-are cum sa nu iasa bine. Dar eu am tziganit-o laugh.gif Adica am riscat si am pus niste componente de la E34, in speranta ca sunt in stare mai buna: furca, nuca mica prin care timoneria schimba vitezele in cutie si alte nimicuri. Cilindrul de ambreiaj a ramas cel de la E28...

Apple, in sfarsit aud o idee, multumesc! Numai ca nu-mi sunt foarte clari termenii conf (9).gif
Cautatorul tine de timonerie? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05 Pe langa piesa 16 cumva?
Prinderea de cardan e flansa de cauciuc? Dar daca zgomotul ar veni din zona timoneriei cred ca trepidatia s-ar fi simtit destul de tare in maneta schimbatorului.
O sa ma uit totusi pe-acolo, sambata ajung la tara si-o pun pe rampa.
Apple
QUOTE (TiL @ May 31 2007, 01:40 PM) *
Reactor, si eu zic ca iti huruie cutia. La fel facea si a mea pana sa o schimb, la rece era liniste, dar cand se ioncalzea huruia, chiar si la mers intins.
Stai linistit, ca daca faci treaba cum trebuie, cu piesele potrivite, n-are cum sa nu iasa bine. Dar eu am tziganit-o laugh.gif Adica am riscat si am pus niste componente de la E34, in speranta ca sunt in stare mai buna: furca, nuca mica prin care timoneria schimba vitezele in cutie si alte nimicuri. Cilindrul de ambreiaj a ramas cel de la E28...

Apple, in sfarsit aud o idee, multumesc! Numai ca nu-mi sunt foarte clari termenii conf (9).gif
Cautatorul tine de timonerie? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05 Pe langa piesa 16 cumva?
Prinderea de cardan e flansa de cauciuc? Dar daca zgomotul ar veni din zona timoneriei cred ca trepidatia s-ar fi simtit destul de tare in maneta schimbatorului.
O sa ma uit totusi pe-acolo, sambata ajung la tara si-o pun pe rampa.

soo...
cautatorul este cel care face legatura intre schimbatorul din cabina de care invarti tu in viteze... si cel care trage si impinge din cutie... adica daca te uiti sub masina, deasupra cutiei o sa vezi o bara care se plimba inainte si inapoi. de aia vorbesc. aia poate sa atinga in prinderea de la cardan... este flansa de cauciuc cum ii zici tu , ma rog... atinge in locul unde se impreuneaza flansa de la cutie cu cardanul intermediar. trepidatia e si nu prea e... ca nu stai cu mana pe schimbator sa o simti mereu si dupa vreo 2-3 km cand se roade cauciucul ala nu o vei mai simti asa pregnant...
Eu tocmai am schimbat o cutie de e34 din getrag in zf si am facut niste adaptari asa ca te inteleg... biggrin.gif

Pentru ca ai pastrat cilindrul de ambreiaj de la e28 s-ar putea sa ai probleme cand decuplezi... si sa nu decupleze chiar corect... mi se pare ca presiunea tijei de la e34 este un pic mai mare decat cea a cilindrului de e28 dar... cine stie... smile.gif

PS: Daca ai nevoie... da-mi un pm si te ajut sa rezolvi cumva...
reactor_share
QUOTE (Apple @ May 31 2007, 10:22 AM) *
TiL: uita-te bine la cautator daca nu atinge in prinderea de cardan... s-ar putea ca de acolo sa ai huruitul... din frecarea de prindere...

reactor_share: sa nu te lase cutia in drum...



Nu m-as mira sa se intample si acest lucru. La cate ma lasa asa de la o luna la alta!
Oricum de cand am cumparat-o face asa. Am in noiembrie 2 ani si se manifesta exact la fel, numai ca atunci cand e foarte cald afara si implicit temperatura motorului si cutiei e mai mare, huruie o idee mai tare.

Plus ca din spusele lui Interceptor am inteles ca, cutia e stramb asezata pe masina, si culmea nu se poate indrepta. Asta ma duce la isdeea ca si motorul e stramb asezat. Al meu E28 a fost automat, si nu stiu in ce masura fostul proprietar a efectuat corect trecerea la manual. Nu mai zic ca a primit un motor "nou" in martie 2005. Provenienta acestuia din urma chiar nu o stiu deloc. Dar probabil ca tot atunci a fost facuta trecerea de la automat la manual.

Deci in concluzie, ce ar trebui sa fac eu la cutie ca sa nu mai huruie? ce piese ar trebui sa cumpar?
Apple
QUOTE (reactor_share @ May 31 2007, 02:07 PM) *
Nu m-as mira sa se intample si acest lucru. La cate ma lasa asa de la o luna la alta!
Oricum de cand am cumparat-o face asa. Am in noiembrie 2 ani si se manifesta exact la fel, numai ca atunci cand e foarte cald afara si implicit temperatura motorului si cutiei e mai mare, huruie o idee mai tare.

Plus ca din spusele lui Interceptor am inteles ca, cutia e stramb asezata pe masina, si culmea nu se poate indrepta. Asta ma duce la isdeea ca si motorul e stramb asezat. Al meu E28 a fost automat, si nu stiu in ce masura fostul proprietar a efectuat corect trecerea la manual. Nu mai zic ca a primit un motor "nou" in martie 2005. Provenienta acestuia din urma chiar nu o stiu deloc. Dar probabil ca tot atunci a fost facuta trecerea de la automat la manual.

Deci in concluzie, ce ar trebui sa fac eu la cutie ca sa nu mai huruie? ce piese ar trebui sa cumpar?


Mai intai fa un schimb complet de ulei la cutie, apoi daca tot huruie da cutia jos si o desfaci si vezi care e problema....
TiL
Am inteles... nu prea sunt sanse, pentru ca am pastrat timoneria veche, iar E28 are flansa mica, nu mare ca la E34, deci sansele ca ele sa se apropie periculos sunt mici.
De decuplat decupleaza complet, altfel sunt probleme cu bagatul in viteze. Am facut niste probe si zgomotul dispare exact in punctul in care decupleaza complet.
Apple
TiL... ai aerisit ambreiajul cand ai terminat de schimbat cutia? dance2.gif
TiL
O sa incerc si asta, cu toate ca n-am deconectat cilindrul de la racord, asa ca n-ar trebui sa fie probleme....
TiL
Ambreiajul era bine aerisit.
Ia uitati ce am gasit in legatura cu legenda volantei cu masa dubla la http://www.m535i.org/officers/ra/article.html
QUOTE
What is a "Dual Mass" Flywheel and does it rattle?

What individual's call a "dual" mass flywheel, BMW calls a "twin" mass flywheel. There has been confusion caused by this because diesels and some modern BMWs use something called a "dual" mass flywheel. The modern dual mass flywheel is actually comprised of more than one part, but the dual mass flywheels found on a 528e or 325e are actually a single piece.



These flywheels just weigh twice as much as the standard flywheel. BMW used these special flywheel to try to smooth out the idle of these models. This is because the idle of the long stroke M20 2.7L motor was considered ruff, and so to smooth it out, the dual mass flywheel was used. Many people have said that these flywheels can cause rattles. This is simply not true. The rattles that most people complain about are actually coming from the throw out or release bearing. This is because the dual mass flywheel uses a completely different throw out bearing which is more prone to rattling. Also many people wonder if you can replace a dual mass flywheel with a single mass. The answer is yes, but you have to use the proper clutch parts. All of the clutch parts for the single mass flywheel are different than the dual mass, so you will need to do a complete clutch job if you want to change the flywheels.


Se pare ca la E28 volanta cu masa dubla exact asta e: volanta cu de doua ori mai multe kilograme laugh.gif Asta o face mai lunga, deci furca si rulmentul intra mai putin spre ambreiaj, ca sa compenseze. Deci furca pentru volanta cu masa dubla nu e tocmai potrivita daca nu ai twinmass flywheel. Asa ca trebuie sa dau iar jos cutia si sa schimb furca wallbash.gif pentru ca in momentul asta am furca de twinmass si volanta+ambreiaj+rulment normale.

O sa scot timp record pentru demontat+montat cutia de viteze. Problema-i ca mi-am uitat trusa de scule pe la Tulcea. Interceptooooooor! help.gif
TiL
Ce credeti, am sanse sa rezolv problema prin simpla schimbare a furcii, sau dau jos cutia degeaba?
TiL
Azi am demontat/montat cutia de 3 ori. Am montat-o doar provizoriu, in doua suruburi, cat sa probez huruiala.
De mentinat ca am volanta dubla.

1. Am pus disc si placa de presiune de la un 520i. Restul neschimbate. Tot huruia, dar parca mai slab. Posibil ca esapamentul care nu era conectat sa fi mascat zgomotul. Tot din cauza esapamentului nu pot spune daca mai dispare huruitul la ~1500 rpm.
Huruitul dispare daca apas ambreiajul.
Am facut testul asta pentru ca arcurile de pe discul meu se cam invart in locasul lor, ma gandeam ca de aici vine zhomotul...

2. Furca schimbata cu una mai veche care mersese ok. Din greseala n-am mai pus nici un rulment de presiune. Huruia.

3. Am pus si alt rulment de presiune, mai vechi dar cu joc mult mai mic. Oricum, din ce-mi amintesc rulmentul meu a venit cu joc maricel de nou.
Huruie.

Asa ca tind sa dau vina si pe cutie sad.gif Posibil s-o fi stricat eu, ca am mers 400 km dupa prima montare cu rulmentul de presiune pus gresit.

Luni urmeaza sa mai fac teste:

Volanta de 520i, in ciuda celor mentionate mai sus conform carora volanta dubla nu huruie... la cererea asistentei.
Alta cutie ?!? Daca gaseste Interceptor una prin curte, as incerca.
TiL
Ce ziceti de asta: http://www.uucmotorwerks.com/html_techtip/...anny_rattle.htm ?
UUCmotorwerks sunt de parere ca zgomotul apare cand pui volanta simple in locul celei elastice si recomanda sa pun cam jumatate ulei de cutie manuala si jumatate ATF in cutie.
Alt link, referitor la schimbarea volantei intr-una "sport":
http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/gear_rattle.htm

Asadar, daca-i dupa ei, volanta de 520i, mai usoara, o sa provoace huruiala mai abitir decat asta a mea.

Vreau sa incerc solutia cu uleiul, ca tot eram pornit sa pun ulei de manuala in ea... Despre volanta elastica nu prea-s convins, ca daca aveam volanta elastica nu mai aveam arcuri la discul de ambreiaj.
TiL
Sariti cu o parere:
ati auzit de Quinton Hazell? Am gasit placa de presiune+disc la 450 lei, fata de 760 cat e SACHS-ul.
help.gif

Culmea, rulmentul de presiune QH costa de vreo trei ori cat cel SACHS. Dar eu am deja SACHS bun.
manole74
Da am auzit de ei. Sunt o firma din Marea Britanie! Stiu ca eram tentat intro vreme sa-mi iau amortizoare facute de ei.....
TiL
M-am uitat pe site-ul lor, fac destule chestii pentru masini - alternatoare, suspensii, articulatii, ambreiaje, rulmenti etc. Au un catalog pdf cu ambreiaje dar care nu pare updatat din 2003 incoace, ca ajunge doar pana la E46, E39, Golf IV etc. Are si Dacia 1300 biggrin.gif

Bun, dar a folosit cineva produsele lor?
TiL
Am luat disc QH. Prima impresie e nasoala, taiat cam din topor, locasurile pentru arcuri nu sunt perfecte, arcul ar putea sa se miste pe-acolo, miezul nu-i fix ca la discurile pe care le-am vazut pana acum, se misca putin. Se vede ca au facut economie de material, ferodourile sunt prinse pe un singur rand de table, nu doua ca la restul.
Acum razele de speranta:
- "ferodoul" e Valeo. (un kit de ambreiaj valeo costa peste 11 milioane in magazin.)
- miezul (cupla in care intra priza) se misca pentru ca au mai pus un rand de arculete moi, inaintea arcurilor mari obisnuite. Am sperat ca arculetele astea or sa preia din trepidatiile dizelului (al meu nu mai e in toate mintile) si-or sa amortizeze huruiala din cutie.

Am mai gasit niste nereguli:
- un ghidaj din cele doua care fixeaza cutia pe motor era lipsa. Am luat unul de M10 si l-am mesterit ca sa se potriveasca - scurtat+ largit diametrul interior.
- piulita mare din spatele cutiei nu era stransa bine. Am strans-o, am pus siguranta. Peste siguranta am pus silicon, ca nu statea fixa ci scoatea sunetul de clopotel pe care nu-l puteam identifica. De cazut n-avea cum sa cada ca era tinuta de flansa de cauciuc.

Discul de ambreiaj a venit cu un mic ghid de montaj in care spunea sa ung diferite zone de contact/frecare cu o vaselina atasata. Am facut-o si pe-asta.

Am pus totul sus, ambreiajul se apasa mai usor, iar huruiala la relanti aproape a disparut. Se mai aude un pacanit care ar disparea daca motorul ar merge perfect rotund. Cred ca o sa-l fac sa dispara daca pun ulei gros in cutie in locul ATF-ului.

In mers inca mai huruie, dar mult mai rar decat inainte. Acum caut ulei 75W140 si daca nu gasesc sau e prea scump ii pun 80W90 sau 75Wxx
ve
la cat te-ai chinuit cu cutia si ambreiajele alea cred ca iti puneai o automata. crede-ma ca nu mai e tractor chiar daca e diesel. nu se mai incalzeste ambreiajul in trafic, nu mai huruie, vibreaza, suna, etc. ideal pentru oras.
TiL
Daca o iau pe calea asta zic: la cat m-am chinuit, mai bine luam motor cu tot cu cutie conf (9).gif
Benzina/motorina, bun sa fie.

Dar acum asta e... cred ca o sa urmez in continuare politica pasilor marunti. Mai e de facut/schimbat motorul si pus la punct pompa de injectie.
Asta in caz ca nu apare vre-un benzinar la superoferta.

Huruiala care a mai ramas sigur ar disparea daca motorul ar merge rotund.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.