Care saracii, cutiile de E28 524td? Da, sunt destul de rare. Recunosc, nici n-am cautat prea mult, dar m-am bucurat ca am gasit o cutie buna, probata pe masina (mai noua, adusa din Austria). Variante mai erau, una de urs de la powerbmw, dar era la 200 km de aici si nu ne-am sincronizat, cand vroiam sa merg s-o vad/iau nu putea el sa apara etc. As fi iesit putin mai ieftin cu a lui.
In fine, a "tziganit-o" pe asta sambata si putin duminica. Vineri seara am plecat, cu cutia in portbagaj, acasa. M-am apucat de lucru sambata la 2 PM si am iesit din rampa duminica la 2 dimineata, cu 4 suruburi ramase de pus pentru duminica pe lumina.
Ce am facut:
- dat jos cutia de pe masina
- desfacut piulita din spate, ca sa scot flansa de pe ax. La E34 flansa e mai mare si nu s-ar fi potrivit cea de pe cutia "noua". Pe cutia veche piulita asta fusese batuta cu dalta. Probabil ca a mai incercat cineva s-o desfaca si pentru ca n-a reusit, a incercat sa cioparteazca piulita cu dalta. Initial credeam ca-i sudura, dar erau doar resturi de piulita
. Cu flexul si cu dalta am reusit s-o desfac. Mi-au trecut si emotiile pentru ca flansa de pe cutia veche venea bine pe dintii axului celeilalte. Am pus si simering nou.
- largit (la 8mm) si adancit gaurile pentru suportul timoneriei. Aici trebuia atentie ca sa nu ajung in cutie (chiar daca cele de E28 au gaura pana in cutie) pentru ca scapam span inauntru. Una mi-a scapat
pentru ca materialul e mai subtire in partea aia.
- dat filet M10. Am avut set de tarozi pentru trei treceri.
- pus ulei in cutie
- montat cutia cu tampoane, timonerie si toate cele.
La final - surpriza: face zgomot chiar la rece. Ma uit la cutia din curte, era aia busita, deci nu le-am incurcat... Ma culc cu speranta ca n-am auzit bine, sau poate dupa o tura isi ia ulei pe unde-i trebuie si merge bine. Instr-adevar, dupa o tura parca zgomotul s-a atenuat. Acum am o zranganeala urata care vine cel mai probabil din zona ambreiajului, deci nu face subiectul topicului. Iar trebuie s-o demontez...
Sunt foarte multumit de ea, acum la drum lung aud doua zgomote: in fata motorul, in spate esapamentul, nu mai e huruitul ala din cutie care acoperea totul. Si schimba mult mai bine.