![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Dupa cum stiti am luat o cutie de E34 524td. Am dat niste bani... multi putini. As fi scapat mai ieftin daca luam una de M20 dar nu stiu daca se potrivesc la prinderea pe bloc. Pareri? E vorba de Getrag 260, asa cum are si ursul 325 de exemplu.
Acum alta e nedumirirea mea. Sa pun timoneria de E28 sau pe cea de E34? Nu mi-au dat-o pe aia de E34 dar daca le-o cer mi-o dau. Ca s-o pun pe asta de la E28 trebuie sa dau doua filete pentru ca gaurile de prindere nu au si filet in cutia de E34. Am luat tarod deja ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Cateva nelamuriri:
1.De ce pe cutie scrie ca trebuie Automatic Transmission Fluid? Am reperul 3 lipit pe cutie: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=05 Am scos lichidul din cea cumparata si chiar pare sa fie ATF. 2. Vad niste ulei in oala in care sta ambreiajul si n-as crede ca e ulei scurs acolo de la motor... Suspectez ca vine ori de la simeringul <9>: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15 ori din zona 21-23: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15 (capatul axului secundar) Cauza poate fi in schema a doua? Daca da, ce se poate face? Simeringul <9> se poate schimba dupa simpla desfacere a piesei <6> din aceeasi schema? -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
Cateva nelamuriri: 1.De ce pe cutie scrie ca trebuie Automatic Transmission Fluid? Am reperul 3 lipit pe cutie: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=05 Am scos lichidul din cea cumparata si chiar pare sa fie ATF. 2. Vad niste ulei in oala in care sta ambreiajul si n-as crede ca e ulei scurs acolo de la motor... Suspectez ca vine ori de la simeringul <9>: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15 ori din zona 21-23: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15 (capatul axului secundar) Cauza poate fi in schema a doua? Daca da, ce se poate face? Simeringul <9> se poate schimba dupa simpla desfacere a piesei <6> din aceeasi schema? 1: pt ca majoritatea cutiilor de BMW dupa anii 90 merg cu ATF oil 2: simeringul "9" se schimba ft usor, da, dupa ce scoti piesa "6" (verifica ca uleiul de acolo sa fie ATF, poate sunt scurgeri de la motor) -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
1. dar inauntru e identica cu una pre '90. In plus realoem zice chiar si pentru cutia de E28 - ATF
![]() 2. multumesc ![]() Zona pieselor 21-24 nu poate genera scurgeri? Pentru ca la prima vedere e principalul suspect ![]() Am uitat sa zic ca a iesit sub un litru de lichid din cutie. LLE: Dupa o discutie cu furnizorul de piese, cred ca raman la ATF. Am comandat si simeringul 9. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 332 Joined: 9-March 06 Member No.: 223 Car: E 28 , Ford Capri Engine: turbu....524 TD ![]() |
si eu ma gandesc sa bag atf...am o problema cu sincronul de la a 2a, la rece nu prea intra, mai cu japca...
-------------------- proud owner of BMW E28 524td and Ford Capri Mk III V6 2.8.......and more
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
LLE: Dupa o discutie cu furnizorul de piese, cred ca raman la ATF. Am comandat si simeringul 9. ft bine, iti dai seama ca daca constructorul (BMW) a zis ATF inseamna ca nu a zis rau ! ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Update: Se pare ca n-am comandat simeringul 9
![]() Iata ce am mai aflat in seara asta: simeringul 9 e dus daca si numai daca se vad scurgeri de ulei pe axul prizei. Este montat in piesa 6, in interior, nu pe corpul cutiei. Acum speranta mea e ca uleiul curgea pe la imbinarea intre capacul <6> si cutie. Nu exista garnitura acolo, a fost etansat doar cu un fel de clei. O sa pun silicon rosu. Am mai gasit un inel distantier subtire care sta intre <6> si rulmentul prizei. Fata sa dinspre rulment nu-i dreapta, are un canal, probabil exact cat intra camasa exterioara a rulmentului. Sa fie uzura sau asa a fost construit? Daca ar fi sa-l cumpar nu stiu ce sa iau, pentru ca pe realoem apar trei grosimi pentru el (<10>): http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=23&fg=15 Pana maine trebuie sa ma hotarasc daca e bun asa cum e sau e uzat si-l intorc invers ca sa-i prelungesc viata. Inca ceva: recomandati-mi un ATF bun. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
castrol
![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Adica unul din primele doua?
http://www.uleiuri.ro/products/24/%3Cb%3Eu...nsmisie%3C/b%3E LE: QUOTE iti dai seama ca daca constructorul (BMW) a zis ATF inseamna ca nu a zis rau ! Si daca constructorii zic ceva de genul: folositi ATF pentru ca astfel maevrarea cutiei va fi mult mai usoara si placuta (fara sa spuna nimic de durabilitatea cutiei) ? ![]() Uitati un site bun de studiat inainte sa schimbati lichidele din masina: http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?...56&langid=1 M-am uitat la E34 524td si recomanda TQD in cutie manuala. TQD = TQ Dexron. TQ = ....... ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
daca mai inca mai aveai stickerul asta pe masina si tineai cont de ce scrie pe el acum nu mai exista topicul asta ..... in afara de asta nu este nici macar un upgrade ce incerci sa faci deci = tiganie ![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Nu cred ca mai am stickerul ala.
Explica-te. Adica sa fi cumparat cutie de la BMW? ![]() Sau ulei de la BMW? Cu asta sunt de acord, numai ca nu stiu de unde sa-l iau si am auzit ca nu-i tocmai usor sa ajungi la ei, asa ca nici nu m-am interesat. Ziua sunt la munca. In fine, am luat Castol ATF Dexron III care-i compatibil cu Dexron si Dexron II de la uleiuri.ro. Daca aflu ca nu-i bun si gasesc ceva "mai" potrivit, cumpar, ca oricum astia doi litri au costat doar 260.000 lei si un litru mi-e util la servodirectie. Nelamurire: uleiul nou e rosu, cel din cutie era galbui. Are importanta? Spune asta ceva despre destinatia lui? Topicul asta l-am facut pentru a fi ajutat, urmand ca tot ce se spune aici sa fie util si altora care vor/trebuie sa-si tiganeasca masina. Deci daca tot esti istet si experimentat (si stiu ca ai experienta) de ce nu spui: se potrivea cutie de urs benzina (Getrag 260) pe masina mea, fara modificari? Cum e mai bine, pastrez timoneria de tabla sau merge si aia tip nou? Sau poate nu vrei sa dai secrete de serviciu. Sunt de acord cu asta. In cazul asta poti oferi o cutie potrivita? Vrei sa te apuci s-o montezi pe asta pe care o am? Sunt deschis la orice solutie, dar nu sunt dispus sa platesc inca juma' de cutie ca sa fie montata, asa cum mi-a cerut cel care mi-a vandut-o. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
deci, simpla solutie era sa cumperi o cutie de 524td e28
![]() te-ai bucurat ca ai dat cu un milion mai putin pe asta de e34? sau sa nu-mi zici ca saraciile astea sunt pe cale de disparitie ..... -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Care saracii, cutiile de E28 524td? Da, sunt destul de rare. Recunosc, nici n-am cautat prea mult, dar m-am bucurat ca am gasit o cutie buna, probata pe masina (mai noua, adusa din Austria). Variante mai erau, una de urs de la powerbmw, dar era la 200 km de aici si nu ne-am sincronizat, cand vroiam sa merg s-o vad/iau nu putea el sa apara etc. As fi iesit putin mai ieftin cu a lui.
In fine, a "tziganit-o" pe asta sambata si putin duminica. Vineri seara am plecat, cu cutia in portbagaj, acasa. M-am apucat de lucru sambata la 2 PM si am iesit din rampa duminica la 2 dimineata, cu 4 suruburi ramase de pus pentru duminica pe lumina. Ce am facut: - dat jos cutia de pe masina - desfacut piulita din spate, ca sa scot flansa de pe ax. La E34 flansa e mai mare si nu s-ar fi potrivit cea de pe cutia "noua". Pe cutia veche piulita asta fusese batuta cu dalta. Probabil ca a mai incercat cineva s-o desfaca si pentru ca n-a reusit, a incercat sa cioparteazca piulita cu dalta. Initial credeam ca-i sudura, dar erau doar resturi de piulita ![]() - largit (la 8mm) si adancit gaurile pentru suportul timoneriei. Aici trebuia atentie ca sa nu ajung in cutie (chiar daca cele de E28 au gaura pana in cutie) pentru ca scapam span inauntru. Una mi-a scapat ![]() - dat filet M10. Am avut set de tarozi pentru trei treceri. - pus ulei in cutie - montat cutia cu tampoane, timonerie si toate cele. La final - surpriza: face zgomot chiar la rece. Ma uit la cutia din curte, era aia busita, deci nu le-am incurcat... Ma culc cu speranta ca n-am auzit bine, sau poate dupa o tura isi ia ulei pe unde-i trebuie si merge bine. Instr-adevar, dupa o tura parca zgomotul s-a atenuat. Acum am o zranganeala urata care vine cel mai probabil din zona ambreiajului, deci nu face subiectul topicului. Iar trebuie s-o demontez... Sunt foarte multumit de ea, acum la drum lung aud doua zgomote: in fata motorul, in spate esapamentul, nu mai e huruitul ala din cutie care acoperea totul. Si schimba mult mai bine. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() beemwe - ist ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 4-February 07 From: Drobeta Turnu Severin Member No.: 606 Car: 320i E36 coupe Engine: m50b20 S2 ![]() |
Care saracii, cutiile de E28 524td? ........ ...... .... . Si schimba mult mai bine. Salut, la mine cred ca e identica problema...cand ramane cutia decuplata...face un carait urait de tot...zici ca e tractor...acum de cateva zile a inceput sa scoata un zgomot ciudat si rulmentul...la fel ma gandeam eu o data ca e cutia de vina...dar acum se pare ca trebuie sa schimb neaparat discul de ambreiaj+placa de presiune + rulment....si zicea mecanicul meu ca s-ar putea si volanta sa fie dusa... ![]()
Reason for edit: nu e nevoie sa dai reply la tot postul anterior
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
Sunt foarte multumit de ea, acum la drum lung aud doua zgomote: in fata motorul, in spate esapamentul, nu mai e huruitul ala din cutie care acoperea totul. Si schimba mult mai bine. ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Sierra, huruitul asta se intampla si la rece (sub 10 grade) sau doar la cald?
Daca face si la rece e posibil sa nu fie din cutie, ci din cauza rulmentului care tine priza centrata in vibrochen. Pentru asta micu in valoare de 30 RON trebuie sa desfac iar cutia ![]() Las-o la 0, ambreiaj neapasat, si tureaz-o putin. Dispare huruitul/zdranganitul? Daca da, as da vina pe rulmentul mic. Alt test: la relanti baga I-a si ridica incet ambreiajul. Pleaca in suturi? Astea sunt doua simptome la mine pe care nu le aveam inainte sa schimb cutia si sunt aproape sigur ca-i din cauza lu' ala micu. Chestia cu volanta dusa e cam poveste. Multi zic ca avem volanta elastica, cu masa dubla bla bla (costa vreo 20 milioane). A mea e simpla, exact ca la benzine, si nu cred ca se duce prea usor. Dar suspectez ca placa de presiune e cam dusa (soarele deformat, presat). Mi se pare ca ambreiajul tine cam jos. Debraiaza complet dar tocmai aproape de podea. Ce poate fi? -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
De ce naiba nu ai cumparat si ambreiaj si rulment?Daca tot ai desfacut acolo?
-------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Pentru ca nu aveam de gand sa mai desfac ambreiajul. Asta micu nu se schimba altfel. La mine acasa nu aveam priza de pus ambreiajul la loc, decat daca as fi casapit cutia veche. Kitul de ambreiaj nu-i chiar ieftin, 6,5 mil. Discul e in stare buna, am vazut asta acum 6 luni, cand am schimbat si rulmentul de presiune si rulmentul mic din vibrochen. Deci daca trebuie sa cumpar placa de presiune, schimb tot ambreiajul, altfel raman cu ce am, pentru ca-i ok. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() beemwe - ist ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 4-February 07 From: Drobeta Turnu Severin Member No.: 606 Car: 320i E36 coupe Engine: m50b20 S2 ![]() |
Pentru ca nu aveam de gand sa mai desfac ambreiajul. Asta micu nu se schimba altfel. La mine acasa nu aveam priza de pus ambreiajul la loc, decat daca as fi casapit cutia veche. Kitul de ambreiaj nu-i chiar ieftin, 6,5 mil. Discul e in stare buna, am vazut asta acum 6 luni, cand am schimbat si rulmentul de presiune si rulmentul mic din vibrochen. Deci daca trebuie sa cumpar placa de presiune, schimb tot ambreiajul, altfel raman cu ce am, pentru ca-i ok. deci schema 2000-3000 vreau sa o fac...eu nu pot sa-mi dau seama ce volanta am pe masina...motorul e din 87...dar nu stiu cum sa verific treaba asta...pe real oem zice ca alea din 87 au volanta cu masa dubla...singura solutie cred ca ar fi sa dau cutia jos si sa belesc ochii klumea...alta idee ce mi-a venit de curand...mai am un motor...tot m21...din 84...iar asta are cutia automata pe el...stiti cumva daca s-ar potrivii volanta de pe asta la o cutie manuala ??? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Update: saptamana trecuta am demontat si ambreiajul, totul parea ok, rulmentul mic din vibrochen intreg, doar capacelele care vin peste el sunt cam mutilate. Noroc cu Interceptor, a vazut ca nu pusesem bine rulmentul de presiune in furca. L-am pus bine, acum masina nu mai pleaca in suturi daca o tin din ambreiaj, dar zgomotul n-a disparut
![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th June 2025 - 09:55 AM |