Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Instalatia de incalzire si aer conditionat
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E36
Pages: 1, 2
io'sŪ
cati KM are masina?
ala nu e climatronic!


asta e :


Click to view attachment
Alexxx
QUOTE (io`s @ Jan 15 2007, 02:28 AM) *
cati KM are masina?
ala nu e climatronic!
asta e :
Click to view attachment

ALA chiar e DUBLU climatronic, model care a fost montat pe primele modele de E36 sedan si coupe si s-a continuat productia chiar paralel cu digital dublu clim. pana in 1995.
Din cele 2 rotite mici se regleaza gradele din masina pe ambele zone...se aude un semnal polifonic in bord cand se ajunge la temp dorita! Din cele 2 mari se releaza viteza ventsi zona.
Dotarea este comuna la BMW cu OBC mic. La cele cu OBC mare, dublu clim e ca cel din poza ta!
io'sŪ
QUOTE (Alexxx @ Jan 15 2007, 10:42 AM) *
ALA chiar e DUBLU climatronic, model care a fost montat pe primele modele de E36 sedan si coupe si s-a continuat productia chiar paralel cu digital dublu clim. pana in 1995.
Din cele 2 rotite mici se regleaza gradele din masina pe ambele zone...se aude un semnal polifonic in bord cand se ajunge la temp dorita! Din cele 2 mari se releaza viteza ventsi zona.
Dotarea este comuna la BMW cu OBC mic. La cele cu OBC mare, dublu clim e ca cel din poza ta!

alexxx... crede-ma, de 4 ani am acel sistem de AC si NU e climatronic
Alexxx
QUOTE (io`s @ Jan 15 2007, 01:45 PM) *
alexxx... crede-ma, de 4 ani am acel sistem de AC si NU e climatronic

Constructorul Bavarez + alte milioane de oameni spun ca ala este CLIMATRONIC...mai primitiv, e-adevarat! dar daca spui tu...n-are rost sa ne contrazicem.
florin83
asa stiam si eu, ca ala cu rotite e aer conditionat si ala cu display si butoane climatronic..

Alexxx, pune tu o poza cu panoul de aer conditionat de pe E36 daca alea din poze sunt ambele climtronic..
Alexxx
QUOTE (florin83 @ Jan 15 2007, 02:08 PM) *
asa stiam si eu, ca ala cu rotite e aer conditionat si ala cu display si butoane climatronic..

Alexxx, pune tu o poza cu panoul de aer conditionat de pe E36 daca alea din poze sunt ambele climtronic..

OK...o sa gasesk si pun. ESTE CLIMATRONIK!!!!!!!!!!!!!
Ala cu aer cond are 3 rotite mari! Si nu exista rotite mici cu grade!
florin83
tu te referi la panou ca asta din atasament? (bine, asta n-are AC)
florin83
uite aici

ala cu 2 rotite se cheama aer conditionat..
ala cu butoane e aer conditionat automat - climatronic tongue.gif

si din cate vezi nici n-a fost aer conditionat cu toate rotitele mari ca in poza pusa de mine..
aerul conditionat a fost doar "bizonic" smile.gif
Alexxx
QUOTE (florin83 @ Jan 15 2007, 02:22 PM) *
tu te referi la panou ca asta din atasament? (bine, asta n-are AC)

Exista unul ca inm poza ta care mai are un 2 butoane mici (aer cond si recirculare).


Nu e tot automat si ala cu rotite? Singura dif e ca dai de rotita la 25 grade ...
nu stiu dc intelegi...
In toate anunturile posibile de pe autovit si nu numai cu bord ca a masinii care se vinde este dublu clim specificat.

Si + de asta hai sa o luam logic. NU ESTE singura dif aceea ca aici setezi manual temp? Dar tot climatronic se numeste, nu?
florin83
QUOTE (Alexxx @ Jan 15 2007, 02:38 PM) *
Exista unul ca inm poza ta care mai are un 2 butoane mici (aer cond si recirculare).


bun, cauta poza sa vad si eu..asta ar insemna ca ETK-ul nu-i complet..

QUOTE (Alexxx @ Jan 15 2007, 02:38 PM) *
Nu e tot automat si ala cu rotite? Singura dif e ca dai de rotita la 25 grade ...
nu stiu dc intelegi...


pai ce mi-e ca are cifre sau rosu/albastru? daca scriu cu markerul la mine 10-15-20.. grade insemna ca am climatronic?
cand ajunge la 25 grade vrei sa zici ca se opreste? asta stiu eu ca face un climatronic..
florin83
QUOTE (Alexxx @ Jan 15 2007, 02:38 PM) *
In toate anunturile posibile de pe autovit si nu numai cu bord ca a masinii care se vinde este dublu clim specificat.


bun.. eu iti dau link pe realoem tu imi zici de autovit.. oare care e mai credibil? blink.gif
Darren
Pornind de la discutia de aici, am decis sa fac un topic nou pe acea problema.

Este sau nu corect sa numim "climatronic" (eu prefer "clima" pur si simplu) desi cel mai corect ar fi "sistem automat de control al climei cu panou cu butoane rotative" ceea ce vedeti in poza asta:
Click to view attachment


Mai jos aveti un citat dintr-o carte (Bentley, E36 - Sedan, Coupe & Convertible 1992-1998) Atentie, cartea se refera doar la acele modele, si pozele arata acelasi model de control (cu 4 butoane rotative). Dupa cum puteti citi, singura diferenta intre sistemele de clima automata cu butoane rotative sau cu display electronic este numarul de actuatoare care dirijeaza jetul de aer in masina. Ambele sisteme au senzor de temperatura pentru clima automata, la modele cu display electronic reglajul fiind digital, iar la cele cu butoane rotative reglajul se face in functie de gradele scrise pe butoane.
Eu am vazut doar pe modele E36 compact instalatii de A/C simplu (fara control automat al climei), si chiar cu o singura zona (cele descrise in carte sunt cu 2 zone - stanga/dreapta). La acele modele de E36 compact, butonul de reglat temperatura avea "pictate" doar culorile rosu/albastru (fara nici o gradatie cu cifre reprezentand grade ), iar A/C functiona tot timpul, indiferent de temperatura din masina, atat timp cat apasai pe butonul respectiv (exact ca la Cielo)

QUOTE
General
E36 cars are equipped with integrated automatic heating and air conditioning systems.

Heater box
The heater box, located underneath the center of the dashboard, houses the heater core, the A/C evaporator, and associated sensors and actuators. Removal of the heater box requires that the A/C refrigerant be discharged.

Heater core temperature sensor
The automatic heating and air conditioning system uses several sensors to control interior air temperature.

Heater and A/C Control Head
Two types of heater and air conditioning control heads were installed in E36 cars. Early models have control heads with four rotary knobs and a separate control module. A flexible shaft, clipped to the right side of the control head, controls the heater. flaps.
Later model E36 cars, starting in approximately mid-1995, have digital display control heads with buttons. The A/C control module is integrated with the digital control head.

Sensor fan for interior temperature, replacing
A small electric fan, installed in the A/C control head, draws cabin air past the climate control temperature sensor.
1. Remove A/C control head as described earlier.
2. Rotary-knob control head: Disconnect electrical connector from top of control head housing. Pry open plastic housing and remove sensor fan.
3. Digital display models: Disconnect electrical harness connector from control head housing. Remove screws holding sensor fan to bottom of control module and remove.
4. Installation is reverse of removal.

Heater and A/C Air Distribution Motors
The recirculation, fresh air and other vent-duct flaps are controlled electrically via a series of air distribution actuating motors. Cars with the rotary-knob control head use three electromechanical motors, each held in place via a small plastic clip.
Later systems (with the digital display control head) use five distribution motors, four of wich are digitally controlled.
Darren
Florin, cauta-l si pe Kali, ca el are modelul cu A/C simplu.
Everyone, masina asta care se vinde are sistem de control automat al climei cu control cu butoane rotative.
Cititi si comentati mai multe aici.

P.S.: Remarc o atitudine interesanta, e o atmosfera foarte placuta, sau doar mi se pare mie?

Later edit: umbla o vorba... RTFM
florin83
QUOTE (florin83 @ Jan 15 2007, 02:43 PM) *
cand ajunge la 25 grade vrei sa zici ca se opreste? asta stiu eu ca face un climatronic..


ok.. m-am lamurit.. e un climatronic mai primitiv..
Darren
QUOTE (florin83 @ Jan 15 2007, 02:43 PM) *
bun, cauta poza sa vad si eu..asta ar insemna ca ETK-ul nu-i complet..

Ba-i complet. Daca intri pe prima poza (aici adica), aia de se numeste "AIR CONDITIONING CONTROL" o sa vezi ca are in componenta "INTERIOR TEMPERATURE SENSOR FAN". Ce crezi ca ar face cu el? tongue.gif (am scris eu mai sus, il foloseste la controlul automat al climei)

QUOTE (florin83 @ Jan 15 2007, 02:43 PM) *
pai ce mi-e ca are cifre sau rosu/albastru? daca scriu cu markerul la mine 10-15-20.. grade insemna ca am climatronic?
cand ajunge la 25 grade vrei sa zici ca se opreste? asta stiu eu ca face un climatronic..


Da, asa face. Daca e setat pe 25 de grade si in masina am sub 25, baga cald. Daca am peste 25, baga rece. Oricum ar fi, el se straduie sa-mi faca temperatura din masina. Eu nu le tin diferit iarna fatza de vara. Poate vara le dau pe 22, dar iarna 25 e de ajuns (asta nu inseamna Maxim cald) ca sa fie ok in masina (incat sa nu adorm).
Chiar, la modelul asta e ceva care imi place mult:
- setez 22 de grade pt zona stanga
- setez 28 pentru dreapta (pasagera e mai friguroasa)
- dirijez curentul de aer pe jos si frontal,
- inchid cele 2 guri de aer frontale din partea dreapta
- reglez temperatura pentru gurile frontale pe rece (din rotita rosu/albastra de sub gura de aer mare din centru)
si astfel pot sa coduc linistit sute de km, la picioare si in partea dreapta e cald, in fatza in vine aer rece. Nici nu-mi ingheata picioarele, nici nu adorm.



QUOTE (florin83 @ Jan 15 2007, 03:25 PM) *
ok.. m-am lamurit.. e un climatronic mai primitiv..

Te-ai lamurit la greu tongue.gif
E aceeasi instalatie, difera doar modul in care setezi temperatura (apesi pe butoane in loc sa rotesti butoane).
La modelul cu display, poti sa alegi ca jetul de aer sa iasa prin toate cele 3 directii (jos, frontal, sus). La cel cu butoane rotative nu poti decat prin 2 directii in acelasi timp. De asta modelul cu display are 2 motoare in plus.
Posibil ca modelul cu display sa mai aiba o setare automata pentru ventilator, dar nu stiu daca nu cumva si asta cu butoane rotative are asa ceva, si nici n-am stat sa aprofundez problema. (Poate cel cu display nu are auto la viteza aerului).
Daca are cineva asa ceva, il rog sa ne explice si nou ce facilitati are la acel mod de control.

Daca stie cineva pe cineva care si-a facut upgrade de la instalatie cu butoane rotative la model cu display electronic, il rog sa ceara mai multe informatii si sa ne zica si noua.
georgem
Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior...
Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale?
Click to view attachment
Alexxx
QUOTE (georgem @ Jan 15 2007, 04:10 PM) *
Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior...
Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale?
Click to view attachment

Acela e aer cond simplu!
Darren
Alexxx, de unde stii?

@georgem: e doar o presupunere, dar E34 a fost construit in aceeasi perioada cu E36, deci ar trebui sa mosteneasca si din tehnologie. Daca ai grade pe rotitele de caldura (si ai), cred ca tine cont de ele (ar trebui sa aiba si senzor de temperatura interioara - ceva asemanator cu un microfon). Ia un termometru cu tine in masina si dupa ce se incalzeste in masina seteaza rotitele la o temperatura putin mai mica decat temperatura din masina. Daca iese aer caldut spre rece, atunci gradele desenate pe butoane fac ceea ce scrie pe ele smile.gif. Adica controlul climei. Vezi ca butoanele cu grade regleaza doar temperatura aerului care iese pe jos sau pe sus (pe la parbriz).
Gurile frontale nu tin cont de reglajul temperaturii din cele 2 butoane, ci doar de reglajul facut din rotita de langa gura centrala mare de aer (cea frontala). Posibil ca cele din spate sa fie legate de cele frontale din fatza.
georgem
QUOTE (Darren @ Jan 15 2007, 04:21 PM) *
Gurile frontale nu tin cont de reglajul temperaturii din cele 2 butoane, ci doar de reglajul facut din rotita de langa gura centrala mare de aer (cea frontala).

Nu ma prinsesem inca de lucrul asta. Credeam ca regleaza aerul rece/cald pentru toate iesirile (inclusiv la picioare si la parbriz) si chiar ma intrebam daca eu dau din rotita centrala de la gura centrala aerul pe rece si de la cele 2 butoane pe cald (26 grade parca e maxim) cum poate sa dea caldura...
O sa-mi dau eu seama cum functioneaza, dar 10 zile stau pe bara pana imi ies talonul si numerele.
Alexxx
Sunt sigur ca e aer simplu...
TiL
Sa-mi dau si eu cu parerea:

cred ca majoritatea BMW-urilor au avut controlul incalzirii in functie de temperatura din habitaclu. Cel putin la E28, am avut doua E28 pana acum, ambele aveau senzor de temperatura in habitaclu si rotita gradata in grade Celsius. Probabil ca in functie de acesta inchide/deschide electrovalva caloriferului.
La troaca am si aer conditionat, dar nu-i pot zice climatronic, chiar daca am roata gradata. Gradele sunt doar pentru sistemul de incalzire. Aerul conditionat la mine probabil e doar un simplu frigider fara termostat. Atat.

Cred ca asta e si diferenta intre climatronic si AC simplu: Ai sau nu termostat reglabil (fie el reglabil din rotita analogica sau din panou digital) de care sa tina cont frigiderul tau? Asta ar fi intrebarea. Daca ai, se cheama ca ai climatronic. Altfel, ai frigider pe care-l reglezi din turatia ventilatorului si din ON/OFF la compresor.
Darren
La E36 compresorul nu functioneaza tot timpul, chiar daca ai butonul apasat. Porneste din cand in cand daca e nevoie ca sa coboare temperatura din masina pana la nivelul setat din rotitele analogice.
Later edit: e vorba de modelul pe care il am eu, nu de orice E36.



@Alexxx: de ce esti asa sigur? ai citit undeva, sau?


Later edit 2: TIL, tu crezi ca inginerii aia de la BMW n-au adus nici o imbunatatire de la E28 la E36? Sau or fi angajat niste romani care stiu sa munceasca cu copy/paste pe munca altuia, respectiv au luat tehnologie de E28 si au pus-o pe E36, si i-au schimbat un pic numele... Misto comparatia, oricum.
TiL
Eu doar incercam sa clarific diferenta intre climatronic si AC simplu.
In aceeasi perioada cu E28 a existat climatronic cel putin pe 7-ari, cu roti pentru reglarea temperaturii, intocmai ca la acel E36 care-i de vanzare.
316i
QUOTE (Alexxx @ Jan 15 2007, 04:33 PM) *
Sunt sigur ca e aer simplu...


Pai asta de pe e34 de care esti tu sigur ca e aer simplu e la fel cu aerul de pe pisica cu rotite care sustii ca e climatronic. Te contrazici singur. smile.gif
TiL
De unde stii ca e acelasi?

Edit: Vad ca are doua roti pentru temperatura... e posibil sa fie clima "bizonica".
316i
Pentru ala de E34 are 2 rotite pentru temperatura stanga-dreapta, si cel de e36 are tot doua rotite, tot pentru temperatura stanga-dreapta. smile.gif Sunt aceleasi functii dar cu alta infatisare.
io'sŪ
bah fratilor, ati inebunit? ala NU e climatronic, potoliti-va, ce dreaq... ce va tot contraziceti atat? poate daca spuneati ca este tatal sau bunicul lui climatronic este altceva DAR NU E climatronic, este mare diferenta intre climatronic si acest sistem de AC , credeti-ma ca daca nu aveam pe masina asa ceva poate credeam si eu, in + pe E36 nu mai este alt sistem de AC in afara de asta, simplu fara gradatii asa cum spunea alexxx....
ce dreaq, potoliti-va ca rade lumea de voi daca citeste p'aici
sa se contrazica cineva care are pe masina si ii si functioneaza si care a mers si cu alt e36 CU CLIMATRONIC ADEVARAT si atunci sa zica cert diferentele , nu asa , ca asta face asa si face si asa si asa si asa !!!!!!! pt ca are un amarat de senzor de temperatura este climatronic???? si e23-ul are acel senzor, oare o avea si ala climatronic si eu nu stiu (ca ii cresc pretul daca e asa, sa mor)???? blink.gif si e30-ul care are AC de fabrica are senzor, senzorul ala e pus din alte motive acolo, nu sa citeasca temperatura reglata de sofer/pasager ph34r.gif
QUOTE
Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior...
Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale?

QUOTE
Sunt sigur ca e aer simplu...

vezi alexxx, aici te contrazici singur, este exact acelasi sistem numai ca are alt design pt a se incadra in bordul de e34, face exact acelasi lucru ca si sistemul pt care ne tot contrazicem , ba chiar e mai complex pt ca poti regla simultam ca aerul sa fie scos prin toate gurile de aerisire ceea ce la e36 e imposibil de realizat ( a zis si darren mai sus asta)
sper ca am fost inteles si lucrurile s-au lamurit
Alexxx
QUOTE (io`s @ Jan 16 2007, 03:37 AM) *
bah fratilor, ati inebunit? ala NU e climatronic, potoliti-va, ce dreaq... ce va tot contraziceti atat? poate daca spuneati ca este tatal sau bunicul lui climatronic este altceva DAR NU E climatronic, este mare diferenta intre climatronic si acest sistem de AC , credeti-ma ca daca nu aveam pe masina asa ceva poate credeam si eu, in + pe E36 nu mai este alt sistem de AC in afara de asta, simplu fara gradatii asa cum spunea alexxx....
ce dreaq, potoliti-va ca rade lumea de voi daca citeste p'aici
sa se contrazica cineva care are pe masina si ii si functioneaza si care a mers si cu alt e36 CU CLIMATRONIC ADEVARAT si atunci sa zica cert diferentele , nu asa , ca asta face asa si face si asa si asa si asa !!!!!!! pt ca are un amarat de senzor de temperatura este climatronic???? si e23-ul are acel senzor, oare o avea si ala climatronic si eu nu stiu (ca ii cresc pretul daca e asa, sa mor)???? blink.gif si e30-ul care are AC de fabrica are senzor, senzorul ala e pus din alte motive acolo, nu sa citeasca temperatura reglata de sofer/pasager ph34r.gif
vezi alexxx, aici te contrazici singur, este exact acelasi sistem numai ca are alt design pt a se incadra in bordul de e34, face exact acelasi lucru ca si sistemul pt care ne tot contrazicem , ba chiar e mai complex pt ca poti regla simultam ca aerul sa fie scos prin toate gurile de aerisire ceea ce la e36 e imposibil de realizat ( a zis si darren mai sus asta)
sper ca am fost inteles si lucrurile s-au lamurit

Eu zic sa citesti cu atentie ce a spus Darren. Este climatronic....Cilma bizonica...ce vrei tu! biggrin.gif
florin83
aa.. inca o chestie..
un climatronic isi regleaza si viteza cu care baga aerul.. asta face asa ceva?
Darren
Un "climatronic" de E36?
florin83
pai un climatronic cam pe orice masina regleaza si jetul de aer.. baga la inceput mai tare ca sa ajunga la temperatura dorita, dupa care cu cat se apropie de ea o lasa cat mai usor..
asta cu rotite de pe e36 face asta? reduce viteza jetului?
georgem
QUOTE (florin83 @ Jan 16 2007, 10:40 AM) *
aa.. inca o chestie..
un climatronic isi regleaza si viteza cu care baga aerul.. asta face asa ceva?

La E34 in nici un caz (la modelul meu). Cred ca la modelul celalalt (cum e in poza atasata) se regleaza si viteza aerului daca apesi butonul "auto".
De asemenea, textul ca "manual air conditioning is available for 520i and 525i" spune totul despre aerul conditionatr pe care il am eu (adica e manual, nu automat).
Click to view attachment
Alexxx
QUOTE (georgem @ Jan 16 2007, 11:05 AM) *
La E34 in nici un caz (la modelul meu). Cred ca la modelul celalalt (cum e in poza atasata) se regleaza si viteza aerului daca apesi butonul "auto".
De asemenea, textul ca "manual air conditioning is available for 520i and 525i" spune totul despre aerul conditionatr pe care il am eu (adica e manual, nu automat).
Click to view attachment

Iata dovada ca NU MA CONTRAZIC SI STIU CE ZIK! biggrin.gif
io'sŪ
QUOTE (Alexxx @ Jan 16 2007, 11:43 AM) *
Iata dovada ca NU MA CONTRAZIC SI STIU CE ZIK! biggrin.gif

ba chiar te contrazici, si chiar te contrazici cu tine insuti laugh.gif

@florin: normal ca se regleaza debitul de aer ,..... automat cu mana, ca doar e climatronic tongue.gif laugh.gif
Alexxx
QUOTE (io`s @ Jan 16 2007, 12:02 PM) *
ba chiar te contrazici, si chiar te contrazici cu tine insuti laugh.gif

@florin: normal ca se regleaza debitul de aer ,..... automat cu mana, ca doar e climatronic tongue.gif laugh.gif

Gata hai sa nu ne mai contrazicem. In judecata ta simpla aer cond e "cu mana" si climatronic e "cu butaone". bafta!
io'sŪ
QUOTE (Alexxx @ Jan 16 2007, 12:18 PM) *
Gata hai sa nu ne mai contrazicem. In judecata ta simpla aer cond e "cu mana" si climatronic e "cu butaone". bafta!

frate!!! vezi subtil cum faci ... ca eu nu te-am jignit nici macar putin si cred ca am toate motivele s-o fac, cand 3-4 insi imi spun ca sunt beat, ma duc in p*ola mea sa ma culc. eu cred ca te-ai nascut cu boala contrazicerii. am terminat orice subiect cu tine, n-ai decat sa visezi contraziceri in continuare... ca altfel...
mad.gif
316i
Alex, vezi ce ton folosesti si cu cine il folosesti. Inca nu ne cunosti prea bine ca sa ne tragem de sireturi la nivelul ala si nici nu avem chiar 18 ani. Strike I.
io'sŪ
QUOTE (316i @ Jan 16 2007, 12:41 PM) *
Alex, vezi ce ton folosesti si cu cine il folosesti. Inca nu ne cunosti prea bine ca sa ne tragem de sireturi la nivelul ala si nici nu avem chiar 18 ani. Strike I.
asta chiar se potriveste la mine tongue.gif
Darren
conf (9).gif

BMW nu are climatronic (sau climatronik). Mai cautati pe net, poate gasiti pe cei care chiar au asa ceva (cred ca doar VAG are sistemul climatronic).

La BMW o sa gasiti asa ceva:
QUOTE
IHKA - automatic Heating and A/C
IHKAF - IHKA w/ micro filter
IHKR - regulated Heating and A/C
IHKRF - IHKR w/ micro filter
IHKS - standard Heating and A/C
IHR - Integrated Heater control (from ETK)


Modelul de pe E36 cu display este IHKA.
Modelul de pe E36 cu 4 butoane rotative este IHKR.
Modelul de pe E36 cu 3 butoane rotative (plus A/C) este IHKS.

IHKA e descris un pic aici.

IHKR e descris un pic aici (atentie Georgem, e pentru tine asta rolleyes.gif ) A studiat ceva omul asta, dar nu cred ca pe E34 s-a pus tehnologie de Mercedes din anii 70-80. Eu zic ca se inseala. Totusi imi plac descrierile "Inner Loop" si "Outer Loop" Temperature Regulation

"Regulated" nu inseamna simplu, sau standard.
florin83
QUOTE (Darren @ Jan 16 2007, 12:49 PM) *
BMW nu are climatronic (sau climatronik). Mai cautati pe net, poate gasiti pe cei care chiar au asa ceva (cred ca doar VAG are sistemul climatronic).


cred ca era evident ca ne referim la aer conditionat automat..
Darren
Inca o chestie interesanta despre diferentele dintre IHKA si IHKR (scrie un nene care e nemultumit de IHKA si vrea sa faca "down-grade" la IHKR):

QUOTE
Actually have the manual control so close to being installed and working, definitely made me see the pros and cons of both units.'
-I would miss the auto front defost program
-You can't select all 3 vent positions with the manual unit (although I rarely do this)
-Its more solidly constructed than the manual unit. Th manual unit makes lots of plastic creaking noises. Also, the fan speed control squeaks when going from position to position.
Ma gandeam mai de mult ca ar arata mai bine bordul de la pisica cu un display in loc de controlul IHKR.
Dar are si omul asta dreptate:
QUOTE
I"ve since made peace w/ the auto control; but I still find it ergonomically offensive (who ever thought buttons were a good idea for changing fan and temp?) Atleast that's one thing BMW improved w/ recent models.


Povestea intreaga e aici
Darren
QUOTE (florin83 @ Jan 16 2007, 12:53 PM) *
cred ca era evident ca ne referim la aer conditionat automat..


Eu zic sa te hotarasti o data la ce te refereai. Aerul conditionat este automat si la IHKR de E36 (automat on/off). Viteza ventilatorului nu este automata, si acum o sa-mi spui ca te refereai la viteza automata a ventilatorului (care la IHKR lipseste). Si auto-recirculation (sau "bad air" nu este la IHKR). Si nici nu poti sa selectezi sa sufle aer prin mai mult de 2 guri o data (fatza de 3 la IHKA).
Cumva concluzia acestui topic trebuie sa fie IHKR = aer conditionat manual (bad, prost) si IHKA = climatronic (bun, frumos)? In vecii vecilor nu o sa fie asa, atat timp cat nici IHKR si nici IHKA nu sunt "climatronic". Si nu ma leg de cuvintele folosite de constructor in denumire, ci de faptul ca functionarea climatronic este diferita chiar si de IHKA (da, climatronic include functionalitatile IHKA, dar este un sistem mai avansat chiar si decat IHKA).
Alexxx
Mai care sunt oamenii aia "care imi spun sa ma duc la culcare"? Si acum tot aer cond simplu crezi ca e? uita-te la Logan, Cielo, Logan, BMW compact...ala e aer cond simplu. Ala cu rotite mici gradate e un aer cond automat...un FEL DE CLIMA asa cum am spus. Deci unde nu am dreptate?

PS: Cat despre celalalta parte...cam sensibila lumea p-aici...
De ce trebuie neaaparat sa interpretati. Judecata simpla nu este = PROST. Judecata simpla e chiar judecata simpla...adica nu-ti bati capul sa te complici cu explicatii...ca darren de exemplu...care spune exact ceeea ce spun si eu insa mult mai argumentat si complex.
alex230ro
Sunt in ceata totala pana la urma cine are dreptate?Stiu ca adevarul e undeva la mijloc da clar dracovenia aia cu display e mai avansata , si aia cu botoane e mai slaba.Care e cea mai apropiata de climatronic sa zicem?
Darren
ti-ai raspuns singur tongue.gif
georgem
QUOTE (Darren @ Jan 16 2007, 12:49 PM) *
IHKR e descris un pic aici (atentie Georgem, e pentru tine asta rolleyes.gif ) A studiat ceva omul asta, dar nu cred ca pe E34 s-a pus tehnologie de Mercedes din anii 70-80. Eu zic ca se inseala. Totusi imi plac descrierile "Inner Loop" si "Outer Loop" Temperature Regulation

"Regulated" nu inseamna simplu, sau standard.

Interesant. Pana la urma nu e chiar aer conditionat simplu, e un pic mai avansat.
florin83
eu definesc un "climatronic" aerul conditionat la care se poate seta o temperatura dorita si el sa modifice viteza jetului de aer si sa se opreasca cand ajunge la temperatura dorita..
Darren
un pic mai avansat??? doar un pic? vio (33).gif
Parerea mea e ca IHKR e mult mai avansat decat IHKS. Am condus mult timp masini cu IHKS (inca mai am una), si ma enerveaza tare mult cand baga prea multa caldura (apoi il dai mai rece, si devine prea frig), sau ventilatorul merge prea repede (chiar si pe TR.1), si daca il opresc se abureste masina. La IHKR E36 exista o zona intre TR1 si OFF in care poti regla "fin" ce viteza sa aibe ventilatorul. Exista un mit cum pe zona aia ventilatorul e pe auto, eu cred ca nu e asa, dar o sa testez data viitoare cand schimb filtrul de polen si am acces direct la ventilator, pana atunci eu zic ca zona aia e reglaj fin, si mie imi place asa. (Apropo, la IHKA exista posibilitatea acestui reglaj fin? Sau a fost inlocuit cu reglajul automat al vitezei aerului?)
alex230ro
http://en.wikipedia.org/wiki/Climatronic
TiL
Intreb: sistemul pe care Alexxx il numeste climatronic iar ceilalti nu, la vremea lui se numea climatronic sau nu?
Inteleg ca "climatronicul lui Alexxx" e climatronic fara posibilitatea reglarii automate a turatiei ventilatorului? Dar totusi, reglajul temperaturii se face automat, nu? Doar ca mai lent sau mai rapid in functie de cum dau eu turatia ventilatorului.

Cred ca va certati aiurea pe niste definitii, care poate s-au schimbat un pic de-a lungul anilor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.