Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problema la pornire
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
xox
A mers vreo 30 km, apoi s-a oprit. Nu mai vrea sa porneasca. Da curent in bujii, am simtit destul de clar unsure.gif

A pornit impinsa dar scoate un zgomot ciudat, nu merge regulat, esapamentul parca-i o culoare cam dubioasa, spre negru, si nu tine relanti-ul. Dupa ce am oprit motorul n-am reusit sa-l mai pornesc la cheie.

Any ideas?

A, baga si benzina in carburator, am desfacut filtrul de aer si mi-a aruncat de vreo doua ori benzina in sus.
Posibil sa fie infundat de la gunoaie?
iulian325
vedem duminica man!
smile.gif
a
data trecuta ai lipsit
se simte smile.gif
xox
Comisaru? Any ideas?
comisaru
Daca esapamentul da gaze spre negru, inseamna ca nu-ti arde bine benzina sau ca ai amestecul prea bogat(nu prea cred, pt. ca din cate mi-ai zis tu, ai carburatorul OK) sau ai pus benzina proasta si merge ca innecata.
Ai umblat cumva la capacul de la delco astfel incat sa prinda umezeala? Iti da rateuri? Cat a mers a mers bine, sau cu intreruperi?
Eu zic sa mai incerci cand porneste sa scoti cate o fisa si sa vezi daca schimba cu ceva mersul motorului(din rau in mai rau), sau daca nu mai porneste, imprumuta niste bujii de la cineva(ar fi bine sa fie tot niste bujii de la un BMW, dar merg si niste bujii in stare buna, cu filet lung adica de Lada, Oltcit...) si dca te-ntalnesti cu jorjel, cere-i pt. un minut capacul lui de delco(din nou ai grija sa nu prinda umezeala).
TiL
Eu sunt mai prapastios de fel si ma gandesc la distributie... Rezolvasei problema intinzatorului?
jorj3l
Am eu capac delco,cel vechi, e bunicel,si am si buji,tot cele vechi...
deci facem o proba !


p.s. capacul nu e de urs, adica nu are sfarcuri, e ezact ca cel de dacie...adic de rechin...mari oameni care l`au pus....

eu l`am schimbat pe cel vechi(mica problema, imi oxideaza gaurica mijlok din delco)si mi`am luat tot fara sfarcuri ca trebuia schimb si fisele si erau 3,6 mil...nu aveam cascaval....


deci,sox,maine am ore pan la 15 daca vrei ne intalnim putin la 16 si facem o birjareala...poate vine si ulian...

dry.gif
iulian325
eu maine nu pot...pe dealuri sad.gif
sambata dupa amiaza mai bine
da un tel

am o galeata de bujii
ideal ar fi sa-l intrebam pe serghei...
jorj3l
dada !serghei e magic!
xox
Capacul de la delcou .. n-am umblat deloc la el, ultimul care l-a atins a fost Lucian si nici el nu l-a scos. Scanteie da la bujii ca m-am curentat putin incercand s-o verific, si cand am impins-o si-am pornit-o i-am scos una din fise de curiozitate si mergea mai prost, clar cu un cilindru mai putin.

Benzina posibil sa fie proasta, cumpar de la petrom si tin minte ca am patit-o parca la dacie ca mi-am infundat carburatorul. Sau luasei din alta parte? Of, nu-mi amintesc.

Distributia nu stiu sa fie, am tot incercat eu sa-mi dau seama ce si cum dar tot n-am apucat sa invart motorul in gol sa se aseze lantul, desi sunt sigur ca maine dimineata asta am sa fac. Sper sa fie totusi doar infundat, pentru ca fumul e aiurea, nu tine relantiul. Acu nu stiu cum am sa-l desfund, mai incerc sa-i dau la cheie si maine poate o mai imping eu prin parcare.

Alta varianta care mi-a dat in cap: posibil sa fie bujiile umede? Oricum, am descoperit ca n-am cheie de bujii.

Jorjica, n-am cum sa vin cu ea nicaieri ca nu porneste, deci daca e sa-i schimbam ceva sa incercam, tre sa vii tu la mine.
jorj3l
nou problem!
biggrin.gif


Vin !!!
Iti trag un telefon maine cand termin cu treaba , ~16.00 si stabilim unde sa vin !
TiL
Sa nu fie dus vre-un senzor de temperatura (daca exista asa ceva la carburatorul tau). La L-jetronic cam asa se comporta cand se duce sonda de temperatura a motorului.
comisaru
daca pica senzorul de temperatura, in cel mai rau caz nu-i mai deschide socul, deci n-ar face chiar asa.
George77
Dupa cum spune si Til daca are L-Jetronit nu ii mai porneste sau daca porneste,porneste doar pt o secunda ca dupa aceea se opreste" inecata".
xox
Astea sunt simptomele,nu porneste si daca totusi porneste se opreste ca innecata in secunda 2. Dar nu am injectie, motorul e pe carburatie blink.gif
TiL
Dar ai o carburatie mai ciudata... controlata electronic din cate am auzit, asa ca e destul de probabil sa ai si tu acea "sonda de apa" care la injectie da temperatura motorului catre calculator. Cand e dusa ineaca motorul. Probabil spune calculatorului ca are zero Kelvin biggrin.gif

Forjel, stii cumva daca are sonda aia 316 1.8 carburatie model nou?

Edit: Ar putea fi piesa 4:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=12&fg=10
Asa arata la injectie si e pozitionata pe corpul in care intra furtunul superior de la radiator in motor, daca-mi aduc bine aminte.

Sau piesa 12 (fuel injection system?!?):
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=13&fg=15
alex230ro
Daca e carb infundat poti sa iei un spray de desfundat sa dai in el nu stiu cat ajuta da la olsit mai mergea din cand in cand
comisaru
Eu va rog sa ma credeti ca n-are treaba sonda. V-am spus, in cel mai rau caz ramane socul tras daca se defecteaza sonda si asta nu ar afecta mersul motorului decat daca ar fi cald; dar la pornire si pana se incalzeste e cu atat mai bine sa fie socul tras.
TiL
Se pare ca n-a avut nici o treaba cu sonda smile.gif
Ne povesteste Tudor alta data.
jorj3l
deci cum e xox,ai rezolvat ceva ? conf (3).gif





L.E. vorbisi cu el la telefon....se pare ca problema s`a rezolvat,mai mult, masina trage chiar mai bine....ceva pe la carburator...va posta el mai multe amanunte insotite de poze...
xox
Ok, n-am avut pc in ultima perioada, deci n-am apucat sa explic ce si cum.

Practic, pentru ca nu stiam despre ce-i vorba, am mers pe principiul "incearca si vezi ce se intampla". Trebuie sa mai precizez ca fostul proprietar a avut bunavointa de a-mi da inca un carburator, identic cu cel montat pe masina. Asa ca am avut material didactic.
Prima chestie, am curatat jiglorul de relanti. Nici o schimbare. Apoi am inceput sa cercetez partea electronica si am descoperit ca socul electronic nu functiona, datorita unui fir rupt. Am inlocuit de pe cel din portbagaj conectorii, dupa ce am incercat varianta simpla si am pus socul de pe carb-ul vechi, care evident nu functiona. Apoi am schimbat si controlul de aer. iarasi nici o schimbare.

Intr-un final, impreuna cu un prieten, am descoperit ca problema e aerul. Nu primea aer carburatorul, asa ca se oprea. Gandindu-ma ca-i dus controlul de aer, am inceput sa-mi fac griji, pentru ca nu stiu daca mai gaseam unul in timp util si nici la ce pret. Asa ca am blocat aerul pe deschis jumatate si am mers 2 zile cat am avut nevoie asa. Banui ca era undeva pe la 20% consumul, dupa drumurile la pompa de benzina.

Finalul a fost destul de sec, pentru ca m-am suparat pe ea a 3-a zi, si dupa un studiu amanuntit a carburatorului din portbagaj am observat un suport de metal cu arc care tine deschisa clapeta de aer, care la carburatorul de pe masina era blocat. Deci nu mai impingea clapeta => 0 aer. Controlul electronic isi facea treaba linistit, dar fara suportul cu arc nu reusea sa regleze debitul de aer. In fine, l-am scos frumos de acolo, a iesit usor, l-am curatat putin, l-am pus la loc si acu merge brici.

Practic a fost multa chinuiala pentru o problema care se putea rezolva simplu si rapid daca eram putin mai atent. In orice caz, multumesc pentru idei si suportul acordat tongue.gif

PS: am atasat si cateva poze din timpul "luptei" biggrin.gif (In a treia poza e socul electronic, capatul cu arcul are mufa alba fara firele de care ziceam mai sus, iar in ultima poza e carburatorul de bmw langa unul de dacie). A, si nu sunt eu in primele doua poze, e un prieten (eu inca n-am asa burta) biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.