Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu motorul, injectia
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Gabi_323i
la un 323i din 84 problema se manifesta asa : motorul mergea bine dar nu se accelera mai mult de 2.500 rpm, dadea rateuri in toba cu fum negru cand acceleratia era in podea ca si cum atunci debitmetrul a luat-o de nebun si baga multa benzina, daca reuseai sa treci de acest prag (prin frana de motor) tragea foarte bine motorul. am schimbat cam toate componentele injectiei, debitmetru, calculator, rampa de injectoare cu regulator, tps, tot tot ..... nu s-a schimbat nimic :puke: daca o tineam turata la 2500 si "opream" clapeta debitmetrului si clapeta de acceleratie o deschideam la maxim se tura bine mersi :paranoid: debitmetrul fiind bineinteles desfacut :finger: am strans arcul ala de nu mai statea nici la relanti, SI TOT ASA FACEA mad.gif pana la urma masina s-a vandut si problema nu s-a rezolvat, ma rog, asta e smile.gif

ideea e ca, de azi si masina mea a inceput sa faca la fel :crybaby: :crybaby: :crybaby: mai mult de 1500 nu se tureaza si merge extrem de prost, am schimbat debitmetrul cu unu mai bun decat al meu si acum merge 2500 smile.gif si merge in 5 cu toate ca toate bujiile lucreaza; se manifesta la fel, oricat de mult as strange arcul din debitmetru tot asa face sad.gif(((


CE SA-I FAC? sad.gif
TiL
sonda de apa? (temperatura motorului)
Sorin
exact ia pune manuta si verifica sonda aia de temperatura... ca oricum e greva
Ionut
bobina de inductie....mai stim noi pe unu care avea problema asta(Florin) biggrin.gif ...si pana la urma s-a dovedit a fi bobina... smile.gif
Gabi_323i
buzz
Darren
Ce buzzz mey? Pe messenger te dai lovit, a? :ninja:
speed
Pe messenger nu sta decat invisible.
Darren
Ah-ha! Acum se vad caracterle dom'le! [-(
speed
QUOTE (Darren)
Ah-ha! Acum se vad caracterle dom'le!  [-(



Parca am mai citit cuvintele astea undeva......sau mi se pare...
Gabi_323i
mda, sa vezi ce misto e sa nu ai timp nici sa iti faci un dus timp de o saptamana, ai dreptate acum se vad caracterele sad.gif

as mai scrie niste chestii aici, dar nu sunt tigan asa ca le pastrez pentru alte ocazii, si nu prea ma dau lovit dar daca raspunde si tu la buzzurile mele ar fi ok
Darren
@Speed: pe un alt forum, scrise de za oan'

@Gabi_323i: si tu suferi de mania persecutiei?

Buey, suntem offtopic
speed
[quote="Darren"]@Speed: pe un alt forum, scrise de za oan'

Am zis in spirit de gluma...sper ca nu ai gandit altceva!!!!!!
Am spus asta ca sa lamuresc problema(daca ea a existat cumva?) chiar daca suntem offtopic... :yawinkle:
Gabi_323i
:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Rabanne
Vezi sonda sau senzorii de la volanta;)
Gabi_323i
amice, nu prea are senzori pe volanta :dis:
Rabanne
Vorbesti cam de sus amice, imi pare rau daca nu am stiut ca masina ta nu are senzori la volanta ca toate celelalte ale noastre, mai noi de altfel!O sa incerc sa ma abtin sa-ti mai sugerez ceva sa nu se aprinda iar geniul din tine!
Sorin
calmati-va :dis: o fi vreun vacuum
Gabi_323i
QUOTE (Rabanne)
Vorbesti cam de sus amice, imi pare rau daca nu am stiut ca masina ta nu are senzori la volanta ca toate celelalte ale noastre, mai noi de altfel!O sa incerc sa ma abtin sa-ti mai sugerez ceva sa nu se aprinda iar geniul din tine!

sorry, chiar nu am vrut sa sune asa si am dat click pe langa emoticon-ul " wink.gif " sad.gif nu cred ca trebuie sa te simti jignit, te pup biggrin.gif

am schimbat calculatorul, debitmetrul, luleaua, bobina, modulul de aprindere si tot asa face sad.gif
316i
atunci schimba masina. tongue.gif
Rabanne
Chiar imi pare rau ca nu am ce sa-ti sugerez, daca tu nu stii ce are masina aia atunci chiar nimeni nu are de unde sa stie , tu o cunosti cel mai bine:(
Gabi_323i
haide ma, cum naiba
chiar nu stiu ce are
deci o accelerez super usor pana la 3 mii, si merge super rotund misto de tot, si la 3 mii daca o tin in blana pur si simplu se inneaca motorul si da fum negru sad.gif(( daca fac frana de motor si trec de asta trage super, de fapt si pe loc, daca o tin la 3 mii si tin debitmetrul pe pozitia aia si deschid clapeta de aer la max se tureaza bine mersi :crybaby: :crybaby:
Robert
QUOTE (Gabi_323i)
deci o accelerez super usor pana la 3 mii, si merge super rotund misto de tot, si la 3 mii daca o tin in blana pur si simplu se inneaca motorul si da fum negru sad.gif(( daca fac frana de motor si trec de asta trage super, de fapt si pe loc, daca o tin la 3 mii si tin debitmetrul pe pozitia aia si deschid clapeta de aer la max se tureaza bine mersi


1. Plec de la ideea ca ai eliminat debimetrul si ECU-ul din lista cauzelor posibile.
2. Din descrierea ta inteleg ca, de indata ce scade vaccum-ul in galeria de admisie, motorul merge cu amestec prea bogat. Cauze posibile: debimetru, ECU, potentiometrul de la clapeta de admisie, regulatorul de presiune.
Dat fiind ca debimetrul si ECU-ul au fost verificate de tine si sunt OK, verifica:
- Regulatorul de presiune a combustibilului in rampa (cel mai simplu, testand cu un regulator identic de la o masina care merge OK), precum si tubul de vacuum dintre galeria de admisie si regulator (sa nu fie fisurat / deteriorat / etc). Functionarea corecta a regulatorului depinde de vacuum-ul din galerie. E posibil ca, un regulator defect, sa functioneze relativ OK sub vacuum, dar sa nu mai fie in stare sa deschida supapa de supra-presiune, in lipsa vacuum-ului.
- Potentiometrul de la clapeta de acceleratie.

QUOTE
daca o tin la 3 mii si tin debitmetrul pe pozitia aia si deschid clapeta de aer la max se tureaza bine mersi
Asta e cel mai greu de explicat. Cand clapeta e la max, ECU-ul ignora debimetrul (care se deschide la maxim), deci faptul ca merge OK atunci cand tii clapeta debimetrului sugereaza ca, in acel moment, clapeta debimetrului actioneaza ca restrictor de aer, deci induce un vacuum in galeria de admisie. Iarasi, un posibil scenariu care incrimineaza regulatorul.

DISCLAIMER: te rog sa consideri acest post din categoria "datul cu parerea", pe baza descrierii tale a problemei. E foarte posibil sa fie o ipoteza care nu se potriveste situatiei tale de fapt.
Gabi_323i
chiar nu inteleg ce ar putea sa aibe reuglatorul, deci amestecul la 3 mii de ture se imbogateste, regulatorul trebuie ca pe masura de turatia motorului creste sa creasca presiunea in rampa, in caz ca nu merge, da benzina pe retur la capacitate maxima indiferent de turatie ori sa bage benzina pe furtunul de la vacuum
ori, oare face prea devreme presiune foarte mare in rampa si forteaza injectoarele? :eek: bat campii? potentiometrul de la clapeta l-am verificat

datu cu parere ... oricum mersi, doar asta facem toti, putini sunt cei care au o pregatire speciala, oricum ascult parerile altora
Robert
QUOTE (Gabi_323i)
regulatorul trebuie ca pe masura de turatia motorului creste sa creasca presiunea in rampa
Nu. Regulatorul trebuie sa tina constanta diferenta de presiune intre input-ul si output-ul injectoarelor, (deci practic intre rampa injectoarelor si galeria de admisie), indiferent de turatie. Presiunea la care este calibrat e scrisa pe regulator (de ex: 2.5 bar, sau 3.0 bar).
Robert
Gabi_323i, presupun ca ai eliminat cea mai probabila (si de altfel banala) cauza: filtrul de aer imbacsit.
Pari un tip cu simt tehnic si sper sa nu iei ca o ofensa personala faptul ca iti sugerez sa verifici ceva atat de evident - dar deseori, in diagnosticarea unei probleme tehnice, sunt "uitate" tocmai astfel de cauze banale. Initial m-am gandit ca, de vreme ce ai ajuns sa verifici debimetrul si ECU-ul, cu siguranta ai taiat filtrul de aer de pe lista cauzelor posibile. Totusi, nu strica sa intreb...

Daca nu ai verificat filtrul de aer, scoate elementul filtrant si testeaza cum merge motorul fara el. Daca functioneaza bine fara elementul filtrant, cumpara unul nou. Normal, nu trebuie sa mergi fara filtru decat pentru perioade foarte scurte, de test.
Gabi_323i
sincer sa fiu, primul lucru care l-am facut a fost sa scot filtrul de aer smile.gif
so, se poate sa fie regulatorul? adica sa faca presiune mare in rampa?
Robert
Cand ai clapeta de acceleratie la maxim, cea mai frecventa problema este de a avea amestec prea sarac. Asta pentru ca motorul trage aer nerestrictionat, iar sistemul de alimentare se defecteaza, de regula, in sensul furnizarii unei cantitati mai mici de combustibil decat ar trebui - de unde si amestecul sarac.

Ori, in cazul tau, se intampla atipic: ai amestec prea bogat cu clapeta la maxim, si (relativ) normal cu clapeta partial deschisa. Asta inseamna doar doua situatii posibile: fie ca nu intra aer destul, fie ca intra prea multa benzina - ambele sub conditia "cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim".
Aer nu este destul doar in situatia in care exista o restrictie pe traseul de admisie. Restrictia poate fi: filtrul de aer, debimetrul, vreo carpa / corp strain "supt" in galeria de admisie. Zici ca le-ai eliminat, deci nu lipsa aerului este cauza.
Benzina este prea multa atunci cand ECU-ul comanda injectoarele aiurea (din cauza lui, sau a senzorilor decalibrati: debimetru si/sau potentiometru clapeta defecte), sau cand presiunea in rampa este prea mare (din cauza regulatorului). Din aceste cauze ai eliminat tot in afara de regulator. De aceea ti-am sugerat sa verifici regulatorul.
Alte cauze posibile (senzor temperatura lichid racire, injectoare care nu inchid, injectorul de pornire la rece care curge, etc) sunt invalidate de faptul ca motorul merge OK cand clapeta e partial deschisa.
Gabi_323i
mersi mult, maine o sa schimb regulatorul de presiune ohmy.gif
Robert
QUOTE (Gabi_323i)
mersi mult, maine o sa schimb regulatorul de presiune
Iti recomand sa faci mai intai un test cu unul identic, care stii ca merge OK, luat temporar de la o alta masina. Abia apoi, daca se confirma, sa-l cumperi.
Altfel, daca nu regulatorul este de vina, o sa ma urasti mult timp de acum inainte: unul nou costa peste 50 EUR sad.gif
Gabi_323i
oare daca scot furtunasul de vacuum de la regulator nu ar trebui sa nu se mai accelereze mai mult de ..... 4 mii sa zicem?

se poate sa fie ceva din distribuitor?
Robert
QUOTE (Gabi_323i)
oare daca scot furtunasul de vacuum de la regulator nu ar trebui sa nu se mai accelereze mai mult de ..... 4 mii sa zicem?
Poti incerca, dar nu cred ca vei obtine un rezultat interesant. Furtunasul de vacuum de la regulator isi face simtita prezenta cand clapeta de acceleratie este inchisa sau semi-deschisa (in zona joasa + medie de turatii). La turatii mari (mai exact, cand clapeta este deschisa la max), vacuum-ul din galeria de admisie scade mult, ceea ce este aproximativ echivalent cu a scoate furtunasul.

QUOTE
se poate sa fie ceva din distribuitor?
Daca regulatorul nu se confirma ca fiind cauza problemei, poti merge mai departe si sa suspectezi distributia (pozitia axei cu came) si/sau aprinderea (avansul).
Distributia, deoarece daca axa cu came este avansata fata de pozitia normala, atunci motorul trage bine la turatii joase si prost la turatii inalte. Asta se intampla numai daca axa cu came a "sarit" un dinte si cred ca e un scenariu extrem de putin probabil, in cazul tau. Mai ales ca, de regula, distributia "sare" in urma, nu inainte. Plus ca nu explica de ce motorul iti merge OK cu clapeta partial deschisa, sau cand tii clapeta de la AFM cu mana.
Aprinderea, dintr-un motiv similar cu cel prezentat la distributie. OBS: Daca distribuitorul are avans vacuumatic, ar putea fi o pista buna de investigat.

Tot ce pot sa iti recomand este sa elimini cate o cauza pe rand. Daca regulatorul este o cauza posibila, atunci verifica-l. Daca nu se confirma, poti merge mai departe cu diagnosticarea. Altfel, fara a o lua metodic, este doar o chestie de noroc sa dai, din pura intamplare, peste cauza reala.
Gabi_323i
nu e nici regulatorul, deja am demontat cam tot ce este pe motor, dau galeria de admisie jos sa vad daca nu cumva trage aer fals pe la ea
Robert
QUOTE (Gabi_323i)
nu e nici regulatorul, deja am demontat cam tot ce este pe motor, dau galeria de admisie jos sa vad daca nu cumva trage aer fals pe la ea

Poate ar fi bine sa mai studiezi putin modul de manifestare a problemei. Daca galeria ar trage aer fals, ar insemna ca intra prea mult aer in motor, deci ai avea un amestec sarac. Din ce inteleg de la tine, e exact invers.
In fine, e o vorba care imi place: "sfaturile de pe Net valoreaza cam tot atat cat ai dat pe ele"...
Gabi_323i
hmm, eu ma gandeam ca daca ar trage aer fals undeva intre clapeta de acceleratie si camera de ardere, aer care NU intra in camera de ardere dar este masurat de debitmetru as face ce face acum
daca ar trage aer fals undeva intre debitmetru si clapeta de acceleratie ar fi amestec sarac


aberez? sad.gif
Gabi_323i
merge tongue.gif
Gabi_323i
nu stiu ce i-am facut dar merge super smile.gif
doar ca imi oscileaza grav de tot relantiul, o sa verific maine ce e

am demontat cam tot ce era pe motor, am pus distributia din nou la punct, distribuitorul, am pus garnituri noi la galeria de admisie, am schimbat bujiile si am montat totul la loc frumos
mai sunt reglaje de facut
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.