QUOTE (Gabi_323i)
deci o accelerez super usor pana la 3 mii, si merge super rotund misto de tot, si la 3 mii daca o tin in blana pur si simplu se inneaca motorul si da fum negru

(( daca fac frana de motor si trec de asta trage super, de fapt si pe loc, daca o tin la 3 mii si tin debitmetrul pe pozitia aia si deschid clapeta de aer la max se tureaza bine mersi
1. Plec de la ideea ca ai eliminat debimetrul si ECU-ul din lista cauzelor posibile.
2. Din descrierea ta inteleg ca, de indata ce scade vaccum-ul in galeria de admisie, motorul merge cu amestec prea bogat. Cauze posibile: debimetru, ECU, potentiometrul de la clapeta de admisie, regulatorul de presiune.
Dat fiind ca debimetrul si ECU-ul au fost verificate de tine si sunt OK, verifica:
- Regulatorul de presiune a combustibilului in rampa (cel mai simplu, testand cu un regulator identic de la o masina care merge OK), precum si tubul de vacuum dintre galeria de admisie si regulator (sa nu fie fisurat / deteriorat / etc). Functionarea corecta a regulatorului depinde de vacuum-ul din galerie. E posibil ca, un regulator defect, sa functioneze relativ OK sub vacuum, dar sa nu mai fie in stare sa deschida supapa de supra-presiune, in lipsa vacuum-ului.
- Potentiometrul de la clapeta de acceleratie.
QUOTE
daca o tin la 3 mii si tin debitmetrul pe pozitia aia si deschid clapeta de aer la max se tureaza bine mersi
Asta e cel mai greu de explicat. Cand clapeta e la max, ECU-ul ignora debimetrul (care se deschide la maxim), deci faptul ca merge OK atunci cand tii clapeta debimetrului sugereaza ca, in acel moment, clapeta debimetrului actioneaza ca restrictor de aer, deci induce un vacuum in galeria de admisie. Iarasi, un posibil scenariu care incrimineaza regulatorul.
DISCLAIMER: te rog sa consideri acest post din categoria "datul cu parerea", pe baza descrierii tale a problemei. E foarte posibil sa fie o ipoteza care nu se potriveste situatiei tale de fapt.