Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Am nevoie de un sfat.
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2
TiL
La prima impresie, xox a zis ca papa mai mult decat a zis proprietarul (7-8 biggrin.gif ), estima 10. Ceea ce ar fi foarte bine, zic eu.
xox
I'm back.
La un prieten cu net, inca sunt in bucuresti.

Cel mai important in momentul de fata este sa le multumesc inca o data lui Cristi si TiL pentru ajutorul dat. Fara ei nu aveam masina si chiar daca aveam probabil ca nu reuseam sa circul cu ea.

Nu prea am timp sa povestesc prin ce am trecut ultimele 2 zile, ideea e ca traficul in bucuresti e calvar si am avut si ceva probleme cu masina.
Astazi am luat numerele provizorii, deci oficial sunt posesor de BMW. Mai trebuie ITP+RAR si am rezolvat-o.

Am sa revin cum ajung in Iasi probabil sau maine seara daca mai prind net smile.gif

A, sa nu uit: I'm happy!! Tired and fucked up, dar Happy. Am bimmer.

PS: Lucian, vreau si eu un sticker ca al tau tongue.gif

LE: Lucian, tre sa-ti dau un butoi de bere ca te-ai aventurat in seara asta sa iesi in trafic pentru mine biggrin.gif
TiL
biggrin.gif no problem, nu reusisem sa ajung prea departe pana ai rezolvat biggrin.gif O sa-mi fii dator daca ma trezesc cu amenzi de la camerele de pe Magheru (vorbit la telefon, intors pe interzis). Pinguinii din intersectii erau prea ocupati cu traficul ca sa mai bage in seama ce nastrusnicii fac eu...
Sticker? ... inca nu s-au facut cu bmwzone. Eu am cu bimmer.ro, fostul nostru domeniu care acum e inchis.
Felicitari pentru trocutza si pregateste-te cel putin pana descoperi toate dedesubturile masinii sa mai intalnesti surprize. Mai ales ca masina a stat mult in ultima vreme si n-a stat in garaj.
cristic
QUOTE (TiL @ Oct 16 2006, 04:04 PM) *
Culmea e ca masina arăta exact asa cand am vazut-o biggrin.gif Mergea des pe la periferia Bucurestilor prin noroaie.



tongue.gif Poza este facuta pe 1mai2006 (aprox) pe drumul spre bolboci tongue.gif rolleyes.gif
xox
back@home dance2.gif

Saptamana asta care incepe sper sa-mi iau si numere si fac poze si la masina. Am spalat-o pentru identificare dar a plouat.

Luciane, mai tii minte un clonk mic atunci cand schimbam vitezele? Am impresia ca ori e ceva aiurea ori nu nimeresc eu bine turatia/viteza cu treapta de viteza.
TiL
Cu siguranta nu nimeresti bine turatiile biggrin.gif Chiar si asa, cloncul ala nu trebuie sa se auda.
Cauze pot fi multe, legate mai ales de jocuri la transmisie (ambreiaj-cutie-flansa cardan-diferential-planetare)
Eu am joc mare in planetare, dar la dizel nu ma mira.
Nu stiu sigur ce poate fi la tine. Avea si Sorin o teorie in legatura cu problema asta.

Ai rezolvat cu racirea? Unde era problema? Presupun ca radiator jegos pe exterior/intre elementi.
cristic
eu am avut o problema cu racirea care am rezolvat-o prin cumpararea unui buson nou pt radiator tongue.gif
xox
Cloncul inca nu m-am lamurit, ce stiu sigur e ca apare doar cand schimb aiurea viteza si e subturata pentru treapta superioara. Daca o potrivesc nu se aude nimic si merge ca lebada pe ape.

Supraincalzirea la fel n-am rezolvat-o, in continuare merg cu butonul de caldura la maxim in felul asta apa nu trece de jumatate dupa ce se incalzeste motorul. Zilele astea am pornit si aeroterma sau ventilatorul, nu stiu exact cum sa-i spun, pentru ca a fost mai frig si sunt foarte fericit ca pot sta fara geaca in masina mai ales cand am mult de condus. Mi se pare extraordinar.
Ca idee, am verificat totusi radiatorul, nu era murdar spre surprinderea mea.. Adica nu mai mult decat orice alt radiator. Nu are nimic infundat intre elementi.. Nu stiu ce sa spun.
Ionut
ia cumpara-i tu un termostat nou(e vreo 35ron) si vezi daca se mai incalzeste...
TiL
Mi se pare ciudat ca nu trebuie sa dai drumul la ventilatie pentru ca motorul sa se raceasca. Zici ca tot ce trebuie sa faci e sa muti potentiometrul de temperatura pe cald... dupa care temperatura sta la jumatate.

Cumva electrovalva e pusa aiurea, pe traseul de racire al motorului? E posibil sa fie asa, daca se inverseaza niste furtune pe-acolo? Adica in loc ca circuitul de racire al motorului si cel al caloriferului sa fie puse in paralel, sa fie oare puse in serie? ohmy.gif

Termostatul lui e mai... special, costa vreo 700.000.

Referitor la radiator, nu te lua dupa aparente. Si radiatorul meu arata foarte bine insa la viteze mari afara sau ceva graba in oras temperatura crestea. Am zis sa-i fac un dus mic sa scap de-o grija. Am ajuns sa-i fac dus vre-o trei ore, am scos doi pumni de nisip dintre elementi si tot mai are. Dar raceste mult mai bine.

L.E.: dupa alta discutie: motorul ti-a fiert abia dupa 100 km de drum in afara localitatii. Deci nu poti da vina pe electrovalva, nici pe vascocuplaj. Raman: 90% radiatorul , 10% termostatul. ca sa nu zic 99,9% radiatorul...
316i
Dar la un vasc praf v-ati gandit? E logic ca atunci cand da drumul la caldura sa nu se mai incalzeasca asa de mult si e normal sa-i sara de jumate in oras daca vascul e muci. Daca schimbi turul cu returul de la aeroterma nu se intampla nimic, doar ca o sa aibe caldura tot timpul pentru ca apa va veni din spatele electrovalvei.
TiL
nu zic sa schimbi turul cu returul, zic sa le inserializezi in loc sa le lasi in paralel. Nu stiu daca este posibil, dar efectul ar fi blocarea circuitului de racire a motorului de catre electrovalva. Oricum, am scos din calcul posibilitatea asta, dupa cum am scris in postul editat.
alex230ro
Radiator sau termostat spun asta din proprie experienta...
comisaru
Am eu vascul prastie, si-n afara n-am probleme; in oras in schimb, prin aglomeratie, e grav. Ultima solutie gasita, pe langa caldura on in masina, a fost demontarea nasului(am nas de iarna).
Ma gandesc tot mai serios sa-mi pun un electroventilator cu termocupla (am un prieten care si-a pus de Clio).
TiL
Eu am scos vascul de cand s-a lasat frigul. Am electroventilatorul de AC de rezerva dar intra foarte tarziu. La 95 grade porneste treapta I - foarte lenta - si undeva imediat dupa ce incepe sa clocoteasca motorul (am putin antigel si capacul de la expansiune nu prea etanseaza => punct de fierbere 100-105 grade) porneste pe full speed.

In configuratia asta am facut si Transfagarasanul. Pe urcari motorul statea la limita fierberii. Am incercat la Vidraru sa pun papucii pt fullspeed la sonda "rece" (cea de 95 grade) dar nu intrau, sonda are picioarele mai late sad.gif

Un radiator curat face minuni.
comisaru
Pai si prin Bucuresti, cand e aglomeratie, ce faci fara vasc?
Eu, vinerea, pana ies din Bucuresti, aproape o dau in fiert.
TiL
Nu-mi fac probleme, mai ales ca-i frig acum. Am mers prin oras chiar si la ~20 grade si n-au fost probleme, n-a trecut de jumatate, deci electroventilatorul nu a mers deloc.

Oricum, drumul meu la serviciu dureaza 15-25 minute, nici nu apuc sa ma incalzesc in masina. Am radiator mult mai mare decat la 318, e curatat destul de bine. Daca mai pui ca dieselul emana mai putina caldura decat benzina (are randament mecanic mai bun) rezulta ca nu va mint wink.gif
ve
Electromotorul ala e gandit sa merga in combinatie cu ventilatorul pus pe vasc. e normal ca fara vasc sa ai surprize la urcare pe transfagarasan. dar de ce l-ai dat jos pana la urma?
TiL
Pentru ca mi se pare ca daca-i frig afara temperatura motorului sta multicel sub jumatate, chiar si in trafic. In conditiile astea nu mai baga caldurica.

Oricum, am explicat, in afara de conditii extreme (transfagarasan) e useless. De ce sa tin cateva kile (parca-i mai greu decat la benzina) agatate de pompa de apa daca nu ma ajuta cu nimic? Singura problema: trebuie sa am grija sa nu las motorul sa mearga in gol prea mult daca nu am caldura deschisa. Adica sa nu plec 10-20 minute din masina si s-o las pornita.
ve
Eu zic ca daca sta cam rece e de vina termostatul si in niciun caz vascul. Ala nici nu raceste cand e rece apa din radiator.
TiL
Tocmai, mai degraba e vascul de vina, termostatul isi face treaba bine si tine temperatura pe la jumatate. Vascul e destul de dur la rece si asta nu-i normal. Daca se comporta normal (la 525 se invartea in gol la rece dar pe la 95 grade se cupla pe direct) nu-l dadeam jos.
xox
Mi-e dor de masina, de plimbarea prin Bucuresti si de intalnirea la care butcky a venit cu masca din scary movie pe moaca laugh.gif

PS: De vina era termostatul care nu deschidea (l-am fiert si nimic). Trecand peste asta, stiu ca inca mai trebuie sa-i dau bani lui Cristi pentru piese, bere lui TiL, bere lui Sorin si lui Ionut. Si tare mi-as dori sa ma sui intr-un urs, cu xox-ul n-am ramas blocat pe nicaieri in zapada. Si a fost destula zapada in 2006. Cu E46-le, am ramas bine mersi infundat. Pana n-am decuplat ASC n-am iesit. Un Astra Clasic 2 nici el nu iesea, a trebuit sa-l trag eu chiar daca sunt RWD. Si sa nu credeti ca nu erau fix aceleasi conditii, gheata sub zapada afanata. SI amandoi cu gume de iarna pe rotile tractoare.
little six bmw
QUOTE (xox @ Jan 22 2010, 06:55 PM) *
Mi-e dor de masina, de plimbarea prin Bucuresti si de intalnirea la care butcky a venit cu masca din scary movie pe moaca laugh.gif

PS: De vina era termostatul care nu deschidea (l-am fiert si nimic). Trecand peste asta, stiu ca inca mai trebuie sa-i dau bani lui Cristi pentru piese, bere lui TiL, bere lui Sorin si lui Ionut. Si tare mi-as dori sa ma sui intr-un urs, cu xox-ul n-am ramas blocat pe nicaieri in zapada. Si a fost destula zapada in 2006. Cu E46-le, am ramas bine mersi infundat. Pana n-am decuplat ASC n-am iesit. Un Astra Clasic 2 nici el nu iesea, a trebuit sa-l trag eu chiar daca sunt RWD. Si sa nu credeti ca nu erau fix aceleasi conditii, gheata sub zapada afanata. SI amandoi cu gume de iarna pe rotile tractoare.

poate reusesc sa ajung duminica la ERA si te invit in URSUL meu biggrin.gif
xox
Dupa 14 ani, de ziua mea - azi - cred c-am reusit s-o vand.
BBo
Oh, wow.... 10 ani de pauza in topic si ne trantesti asta smile.gif
xox
Eh well, mi-a placut sa-i tin jurnalul aici si nu are alta "documentatie" oficiala. Cata vreme ramane site-ul online ramane si o parte din istoria ei. Poate o sa mai continue urmatorul proprietar, daca nu, nu.

E complicat si nu pot explica ce-am simtit cand a trebuit sa semnez. Probabil nici nu mi-am dat seama decat mai tarziu, cert e ca mi-au ramas amintiri frumoase si asta-i ce conteaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.