probabil daca tai zerourile... esti mai aproape. era undeva pe forum o discutie despre serpisori.
citez :
JAFFAR - serpisorii serpuiesc
de fapt doar la noi se cheama serpisori, numele lor este "headers" si au rolul de a face toate evacuarile de aceeasi lungime si fara schimbari prea drastice de directie. scopul este de a face evacuarea cit mai uniforma pe toti cilindrii si de a facilita evacuarea mai rapida a gazelor.
dupa parerea multor ingineri (cu care sint total de acord), nu au absolut nici un rol pe un motor de masina de strada. fac mai mult zgomot si te poti lauda cu ei, poate obtii bonus un relanti mai instabil (pentru ca nu se mai face suficienta "backpressure") si, in plus, esti "street illegal". evacuarea stock (in special la bmw) face face cu brio oricarei solicitari a motorului stock. daca faci modificari adinci, atunci da, te vor ajuta. si vei fo tot street illegal
ALEX230RO - Mai gasesti raspunsuri si aici
http://www.bimmer.ro/forum/viewtopic.php?t=404
Dupa ce am pus serpii pe masina s-a simtit o crestere de putere in ture pe la 5000 ture asa in rest masina merge la fel ce nu stiu este daca mai trebuie sa refac unele reglaje avans,sau benzina sau alte tampenii
SUPERBEC - mai exista un avantaj inafara de cresterea de putere care nu este spectaculoasa, se pot inveli in banda de azbest mult mai usor si eficient decat galeria de evacuare rezultand o scadere a temperaturii sub capota, dar asta e mai important la masinile turbo