Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sondaj opinie - 316i
BMWZone > PIATZA BMWZONE.RO > Avizierul pietzei BMWZone
kali
dupa ultimele citeva luni de design si instalarea unui compresor mecanic pe un motor M43Tu, am ajuns la concluzia ca ma pot gindi la ceva mai serios .. sau, pe principiul - ca sa ajungi la rezultate majore, tb sa pleci de la premise solide smile.gif
asa ca m-am hotarit sa incerc sa fac o "chestie" ceva mai spectaculoasa decit un motor de 100CP sa faca 165CP ...
mai specific, sa ma apuc sa "komit" un motor de vre-o 3.0l .. ceva de genul: dintr-un M54B30 sa scot vre-o 350-380CP
la o putere de genul asta, tractiunea spate (simpla) nu va permite un transfer klumea al cuplului la roata .. si am inceput sa ma gindesc la un 330xi ..
ei, acum apare dilema : vind 316i-le .. dar cam cit ar face? sau sa-l vind cu sau fara compresor ?
florin83
pai cu leasingu cum ramane? poti sa o vinzi?
Ionut
leasing-ul il inchide, nu e asta problema, problema e cat isi ia pe masina...problema e ca nu cred ca o sa-si scoata investitia.... :dis:
florin83
normal...
da nici separat daca vinde compresorul nu-si scoate cine stie ce..sad.gif
Robert
QUOTE (kali)
asa ca m-am hotarit sa incerc sa fac o "chestie" ceva mai spectaculoasa decit un motor de 100CP sa faca 165CP
Adica, pe intelesul meu, tocmai te-ai hotarat sa incepi al doilea proiect in care sa investesti bani si timp indefinit de mult, cu finalitate incerta si fara a recupera vreodata investitia.

QUOTE
dintr-un M54B30 sa scot vre-o 350-380CP
la o putere de genul asta, tractiunea spate (simpla) nu va permite un transfer klumea al cuplului la roata
Probabil ca nu va transmite cuplul in mod ideal, dar totusi destul de bine. Un exemplu relevant: Alpina B10 bi-turbo, care era un BMW E34 535i modificat, scotea 360CP si 520Nm, fara a avea tractiune integrala sau control electronic al tractiunii.

QUOTE
.. si am inceput sa ma gindesc la un 330xi
Deja ai inceput sa gandesti pragmatic smile.gif

Parerea mea (care ma astept sa fie combatuta la greu) este urmatoarea:
- masinile fabricate incepand cu mijlocul anilor '80 sunt la un nivel tehnologic suficient de ridicat, astfel incat cresterea performantelor nu mai este la indemana pasionatilor de mecanica;
- tuning-ul (in sensul cresterii performatelor) unei astfel de masini presupune inginerie de nivel inalt, iar experimentele "personale" sunt de regula sortite esecului sau au rezultate dezamagitoare, cu doua exceptii: geniu, sau noroc chior;
- cea mai sigura cale este de a urma un proiect bine proiectat si suficient de mult testat dpdv performante si fiabilitate. Aici sunt doua alternative: masini stock (cea mai sigura) sau proiecte de tuning care au fost confirmate prin succesul pe piata.
florin83
mia bine iti iei un urs, il faci de vreo 4-500 cai si aia e.. faci orice laugh.gif laugh.gif

http://www.e30tech.com/featured/ :unibrow: :unibrow:

QUOTE
1/4 mile: 11.886 @ 113.76 mph.

0-60mph in 3.23 seconds .

Top speed: Unknown, the speedo stops at 155mph.

Engine: 2.5l 2496cc turbocharged and intercooler inline 6 cylinder, Single overhead cam, 12 valve, Bosch multi port fuel injection (M20b25)


:unibrow: :unibrow:
Viper05
Pai daca scoti acuma compresorul nu trebuie sa-i refaci compresia&shit?
florin83
n-a umblat in motor
alex230ro
Tine-l biggrin.gif cu banii care ai pui sa iei 330 sau ce vrei tu il faci pe asta avion biggrin.gif
316i
Imi da mie compresorul ca tot am forged crank and pistons pe M42. biggrin.gif
Iulika0069
Era normal sa (ti) se intample asa smile.gif
Cand ai 100CP si vrei 180 ti se pare ca iti vor ajunge o vesnicie.. dar nu prea se intampla asta
Iti iei masina de 180 si o duci la 240-260, dar nici astia nu-ti ajung..

Ce as face io in locul tau: ma uitam zilele astea pe mobile.de dupa M3 si M5.. Ei bine, un M5 e (mult) sub 20.000E, cu putin norok ajungi la un pret final (in RO) de ~20-22.000 (taxele ies vreo 4400E)

Cei 400CP iti vor ajunge probabil o buna bucata de timp.. smile.gif
Sorin
nu e vorba de asta ... cel mai puternic nu inseamna si cel mai rapid


cine stie cunoaste :cool:
kali
da, asta cam asa e ...
ideea ar fi ca oricum E36 e un sasiu invechit - si oricum in 1-2 ani va trebui sa ma orientez spre un sasiu mai solid (E46 sau ceva de genul asta)
acum, problema se pune vis a vis de cit as putea scoate pe masina :
8.500E - fara compresor, unichip, intercooler, regulator , etc ... ar fi un pret indecent ? masina e din '99 nov, are tot ce se punea pe 316i compact la vrea aia (AC, scaune reglabile si incalzite, piele, electrice, ABS, ASC+T, 4 SRS, etc) +
am pus eu pe ea: linia audio (pioneer + boxe DLS), discuri ventilate de 286mm fata (cu tot sistemul de frinare de pe 325i), arcuri H&R + amortizoare Sachs (spate noi, fata - ar cam fi de schimbat) + gume 4*Pirelli P6000 205/15 (vara) 4* Pirelli Snowsport 190 195/15 (iarna).
SUPERBEC
si cu compresoru ce vrei sa faci? are debit sa il pui pe un 330 ?

daca tot poti sa faci leasing la sume maricele baga direct la un m3 e46

pretul e oarecum apropiat de 330... si nici sa nu te gandesti la 330ix...

4x4= no fun si nu cred ca rezista transmisia peste 300 de cai

pana una alta 8500 este foarte posibil sa iei pe masina, am vazut un 316 din 99 la 9500 in timisoara si era cheala.
316i
Kali> Mancate-ar tata, de ce nu te-ai hotarat sa vanzi masina inainte sa iau golful? biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.