Help - Search - Members - Calendar
Full Version: A.C. pe un E28 aftermarket
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
Pages: 1, 2
manole74
Vreau sa stiu daca cineva a montat aftermarket, pe un E 28 A.C., si daca intr-adevar, a facut cineva acest lucru, poate ne spune si costuri,timp de executie, amanunte. In ultima vreme se impune cu mare urgenta instalarea unui astfel de sistem, datorita temperaturilor foarte mari, acesta fiind si motivul pentru o eventuala despartire de model, nu neaparat de marca.
Robert
QUOTE (manole74)
Vreau sa stiu daca cineva a montat aftermarket, pe un E 28 A.C.

Eu nu am facut asta (si, by the way, nici nu am de gand sa fac vreodata). Operatia ma astept sa fie destul de complexa, dar totusi in limitele de complexitate normale pentru o astfel de modificare, la orice model de masina in general.

Un lucru de retinut (care este mai putin evident): la modelele E28 cu aer conditionat, consola centrala difera de modelele E28 fara A/C. Deci, pe langa componentele specifice sistemului A/C, nu uita ca trebuie sa inlocuiesti si consola centrala. Vezi pozele atasate.

Eu cred ca ar fi o surpriza sa reusesti instalarea unui A/C pe E28 cu un cost total mai mic de EUR 700. Dublezi valoarea masinii? smile.gif
TiL
Cat de frumos e interiorul ala gri!

Da, consola difera. Vezi ca are Interceptor o instalatie de aer de E28 careia ii lipsesc doar conductele. El vrea sa o puna pe 520iA-ul lui, dar eu sper sa nu faca greseala asta.
ve
pai de ce ar fii o asha mare greshala?

si mie imi trebuie radiatorul de aer sad.gif...si dracu mai shtie cate altele ca nu am investigat niciodata pana la capat
TiL
Daca ai vedea cum arata interiorul masinii ti-ai da seama...
E interior culoare crem, aeroterma-i neagra, n-ar sta bine.
Arata prea bine acum, simplu aproape ca un E12.
INTERCEPTOR
bine til nu i mai pun nici un aer onditionat
.o sa il vand si gata.si asa nu suport eu aer u conditionat.dar atarna la vanzare daca era.
ve
o faci pentru vanzare?
INTERCEPTOR
nu stiu daca o sa pot sa tin 3 masini
.eu nu pot sa tin 2
dar va fi ceva destul de greu sa o dau .daca va fi de vanzare.,pt ca stiu masina de 3 ani si de 2 ani doresc sa o cumpar .deci nu o privesc ca pe o afacere .sad.gif( dar sper sa.......asta e
o vand o tin nici eu nu stiu .oricum aerul cond il vand nu il pun nici daca ar fi pt mine masina
manole74
Am gasit chiar in Pitesti, un AC complet, inclusiv butonul de actionare, relee, radiatoare, compresor,aeroterma, conducte,prinderi,etc, tot, tot, de la un E34, pe care proprietarul s-a oferit sa mi-l si monteze pe masina, el fiind mecanic. Pretul e de 1000ron+incarcat freon. Ce parere aveti despre asta? Maine ma duc sa vad ''marfa''!!!
manole74
Avem o mica problema!!!! In locul filtrului de ulei ar urma sa stea compresorul. se poate repozitiona filtrul de ulei, sau prinderea in blocul motor mai ascunde ceva. As avea marea rugaminte, daca cineva de pe forum are 524TDA cu AC, sa-mi spuna unde e pozitionat acesta. In rest daca rezolv probvema pozitionarii, se cheama ca m-am facut cu aer conditionat pe masina!!! Astept............
ve
o sa ma uit maine si iti spun exact.
din cate stiu e pe undeva prin aripa din dreapta, pe langa filtrul de aer
manole74
Poate reusesti sa pui si o poza! Merci.
Robert
QUOTE (manole74)
Am gasit chiar in Pitesti, un AC complet [...] Pretul e de 1000ron+incarcat freon.
Daca il si instaleaza profesionist, poti spune ca ai gasit un super deal. =D>
ve
Din cauza vitezei mi s-a parut ca vrei sa stii unde e pozitionata butelia de freon. Aia e pusa spatele farului din dreapta. Compresorul nu-l am nici eu pa masina sad.gif
manole74
Chiar nimeni nu poate pune o poza sau sa ma lamuresca si pe mine cum vin pozitionate filtrul de ulei si compresorul de A.C.? Chiar nimeni nu are 524TD cu aer conditionat?
manole74
Multumesc TIL pentru poze!!!!
TiL
Cu placere. Ai reusit sa impaci filtrul cu compresorul pana la urma?
manole74
Sa speram ca da. In momentul de fata masina e dezechipata pentru vopsire completa(schimbare culoare) , iar dupa aceea urmeaza etapa A.C.-ului. Va tin la curent. Cred ca nu sunt primul care monteaza asa ceva , pe o masina care n-a avut din fabrica?????????????? :paranoid:
84 HOT
Stie cineva de unde sa gasesc pe net o schema sau schita cu sistemul de A.C. pt e28, ca sunt 3 e28-uri cu A.C. la dezmembrat, si poate reusesc sa cumpar un sistem original de aer... dar nu vreau sa las ceva acolo pe masina:(. Daca stiti asa ceva, sau o lista completa a componentelor, pentru ca sistemul sa functioneze.... Thanx! Eu cred ca Duminica ma duc sa vad daca pot sa cumpar sistemul, si sper ca pana atunci gasesc pe net vre-o schita a sistemului.
manole74
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&...1----Selecteaza tu de acolo si salveaza si foto ca sa sti ce-ai de facut!!
84 HOT
mersi!!! Cred ca ma voi descurca acum.
manole74
Tine-ne si pe noi la curent cu ceea ce faci!! Succes! biggrin.gif
84 HOT
Ce am facut e ca azi m-am chinuit toata ziua si sunt rupt, a fost inca cineva cu mine sa ma ajute, si ... rezultatul... Am compresor, am conducte, am electroventilator, cu radiatorul interior, nu am butelia mica de freon(evaporator), si radiator fatza, care din 3 masini, toate erau bulite, si m-am gandit ca din cauza spatiului mai bine il comand in romania, la baietii care se ocupa cu asa ceva. Dar care e problema.....

Nu am acces la masina mea fara AC, si nu stiu ce am eu sub bord :eek:
Adica, reglajul de caldura la AC e unul electric, si ma tem ca va mai trebui sa cumpar ceva de la junk-yard.... DAr nu prea stiu ce sa iau, iar partea cu instalatia electrica e destul de complicata, sper ca o voi putea clarifica in romania.... Acum urmatoarea problema e ca pe masina mea din romania, un fost proprietar a reparat ceva stil romanesc, si nu mai are robinet de caldura, si caldura vine constant sub bord si la parbriz, si aerul de afara vine la pasageri la ..... nu-mi vine in minte cum ii spune:) Si nu stiu cum voi impaca asta cu AC. Deci daca careva stiti , sau ati mai desfacut asa ceva, spuneti-mi si mie ce si cum, o alta chestie e ca vad ca are si ventilatorul de sub capota, si cel pentru ac....???? Nu prea inteleg sistemul, mi se pare ca m-am apucat de ceva ce nu prea stiu sa duc la capat :unibrow: ... Dar cred ca cumva se va rezolva... A mai aparut ceva, pe o conducta de freon, era ceva cu conducte de benzina, o sa va pun poze cand o sa am aparat... si asa ca am inlocuit conducta cu una de pe alta masina de acelasi fel, care nu avea asa ceva(528e) Daca aveti vreo idee ce mai trebuie sa cumpar, scrieti-mi si mie:) Va mai scriu...
TiL
Conducte de benzina? O fi avut webasto masina aia smile.gif

Nu e reparatie romaneasca, E28 asa face, sufla numai rece pe la mijloc, caldura ai doar pe la parbriz si picioare. Cel putin asa stiu eu.
iulian518i
Asa e, cald numai la picioare si pparbriz, si pe aeratoarele directionale..aer nealterat/neincalzit de afara, si nu ai nici recircuare aer... sad.gif deci tot aerul care vine cald/rece...e aer pur/afumat de afara..
Am eu in plan sa fac recirculare aer...daca-mi reuseste...va voi spune si voua..ca sa modernizati E28-urile
P: din cate stiu eu, si E34-urile primele generatii aveau aceleasi incoveniente cu selectarea cailor de incalzire si cu recircularea aerului smile.gif
84 HOT
ok, dar problema mea e ca eu pe al meu nu am robinetul de caldura..... asta era modificarea, si ce nu e compatibil cu sistemul AC, e ca cel AC, are reglaj electric al caldurii, care comanda ambele sisteme, si cel de AC, si cel de incalzire... Asta nu pricep eu... Probabil cavoi ramane cu doua comenzi.... :puke: nush, sau voi incerca sa merg inapoi sa mai dezmembrez ceva din sistemul de incalzire....
manole74
Iti lipseste piesa asta? Daca da, se se numeste electrovalva si are rolul de-a inchide si deschide circuitul de incalzire din habitaclu!!!
bytzu
cred ca pana la urma s-ar putea sa trebuiasca sa inlocuiesti plansa de bord pentru comenzile astea, respectiv comenzile de pe trasee....mai bine iei tot si te apuci sa pui de pe una pe alta pana cand incep sa semene....
ve
daca tot sunt trei masini acolo cred ca trebuie sa iei si partea din bord.
mai sus sunt doua poze cu consola de e28 cu si fara aer. incearca sa iei totul si din interior. sunt destul de diferite si nu cred ca poti sa o adaptezi pe cea fara aer.

la e28-ul meu (care are instalatie de aer), caldura e comandata electric din bord prin fixarea temperaturii pe cadranul ala. pentru a functiona corect trebuie sa functioneze electrovalva din compartimentul motor si senzorul de temperatura care e pe undeva pe langa piciorul stang.

nu shtiu daca cele fara ac au toata instalatia asta.

aerul conditionat e comandat de un buton care odata apasat porneste si ventilatorul lui separat din aeroterma de ac. (are ventilator separat de cel de la caldura).
nu stiu cum functioneaza tot sistemul pentru ca nu am compresorul si radiatorul de ac montate pe masina.

daca tot esti pe acolo incearca sa gasesti si o electrovalva noua de caldura pentru ca asta se mai strica din cand in cand si pe aici e cam scumpa.
84 HOT
electrovalva de caldura e inlocuitorul de robinet mecanic de caldura? Consola am cumparat-o.... si reglajele... dar nush cine le va conecta partea electrica... senzorul nush daca-l gasesc... daca mai reusesc sa merg acolo pana sa plec acasa, am sa incerc sa cumpar piesele de care mi-ai spus... si iti aduc faruri de faza lunga:) daca nu o sa reusesc sa le conectez, vin la tine, poate reusim se ne inspiram din masina ta:) Am luat si un buton extra de clima... deci butonul porneste ventilatorul auxiliar? Nu stiam cum functioneaza... Cu ajutorul vostru incep sa inteleg sistemul...
84 HOT
Aprope tu ce sistem ai de AC Behr, Sofica, Sau BMW?
ve
vreau si de scurta faruri (daca poti sa le aduci, evident) si daca mai ajungi pe acolo o maneta de cruise.

da, butonul de clima porneste ventilatorul aerotermei de clima. nu e vorba de ventilatorul auxiliar de pe radiatorul de ac din fata daca te referi cumva la el. apropo, ventilatorul ala porneste cand temeperatura din radiatorul masinii depaseste o anumita valoare. deci radiatorul la masinile cu ac mai au un loc unde se monteaza un senzor de temperatura.

senzorul de temperatura din habitaclu este destul de important zic eu. vezi ca il gasesti deasupra pedalei false. ar fii pacat sa nu iti mearga tot sistemul din cauza lui.

daca ai timp pune aici o lista cu toate piesele pe care le ai in momentul asta din instalatia de ac ca poate cineva o sa vada ca iti lipseste ceva important.
TiL
Nu stiu daca la mine instalatia a fost stock. Cand apas butonul de AC porneste doar ventilatorul din habitaclu, insa nu se cupleaza compresorul. Pentru compresor am un buton ciudat, separat.

Nu stiam ca in afara de electrovalva care era pusa mai devreme intr-o schita, si se afla in compartimentul motor, mai exista un "robinet" in interior. E greu de ajuns la el? Ca as vrea sa-l dau jos sa-l verific.

Senzor de temperatura in habitaclu cred ca au toate E28... la 525 nu aveam AC dar senzorul era acolo. Culmea, la troaca am AC, dar senzorul lipsea. L-am luat de pe un 528 care nu avusese AC.
TiL
Radiatorul meu nu are termocupla pentru ventilatorul de AC. Workaround-ul pe care l-a folosit cel dinainte e o siguranta plata conectata la papucii care cupleaza ventilatorul pe viteza maxima.

Pot monta o termocupla pe radiatorul standard? Cat costa una noua/SH?
ve
QUOTE (TiL)
Nu stiu daca la mine instalatia a fost stock. Cand apas butonul de AC porneste doar ventilatorul din habitaclu, insa nu se cupleaza compresorul. Pentru compresor am un buton ciudat, separat.

Nu stiam ca in afara de electrovalva care era pusa mai devreme intr-o schita, si se afla in compartimentul motor, mai exista un "robinet" in interior. E greu de ajuns la el? Ca as vrea sa-l dau jos sa-l verific.

Senzor de temperatura in habitaclu cred ca au toate E28... la 525 nu aveam AC dar senzorul era acolo. Culmea, la troaca am AC, dar senzorul lipsea. L-am luat de pe un 528 care nu avusese AC.


cine a zis de "robinet" in interior?

daca toate e28-urile au senzor de temperatira in habitaclu inseamna ca la toate caldura e controlata de electrovalva si nu de vreun robinet mecanic. aici cel putin se pare ca sunt compatibile.
cu electroventilatorul de pe radiator... eu zic ca nu e bine sa meraga continuu ca nu o sa tina o vesnicie.
ai incercat sa folosesti aerul fara electroventilator? se incalzeste motorul mai tare sau nu e sesizabila diferenta?
ve
QUOTE (TiL)
Radiatorul meu nu are termocupla pentru ventilatorul de AC. Workaround-ul pe care l-a folosit cel dinainte e o siguranta plata conectata la papucii care cupleaza ventilatorul pe viteza maxima.

Pot monta o termocupla pe radiatorul standard? Cat costa una noua/SH?


termocupla pe radiator standard nu vad cum sa montezi. din cate am inteles e o "gaura" in radiator prin care intra sonda. daca nu ai soclul ala probabil ca trebuie sa gauresti radiatorul si nu shtiu daca se poate. o sa studiez mai atent la mine sa vad daca are sonda aia. radiatorul sigur nu e cel original pentru ca pare mult mai nou. e insa modelul pentru transmisie automata asha ca nu se shtie niciodata. oare unde ar putea fii sonda aia?
TiL
Sonda aia trebuie sa fie pe radiator, inspre compartimentul motor, in partea dreapta a masinii. Acolo ajung cablurile trase, si tot acolo vad doua posibile socluri (un fel de suruburi mari dar goale in interior).

Cat despre electrovalva, parca s-a mai discutat si am ajuns la concluzia ca are doar doua pozitii: inchis si deschis.
ve
nu shtiu ce sa zic de cele doua pozitii ale electrovalvei...
daca misc butonul de caldura variaza temperatura si ramana relativ constanta daca nu misc butonul...ar trebui sa deschida si sa inchida electrovalva aia de lmulte ori ca sa tina temperatura asa.
84 HOT
DA Lista de piese....
deci am :
-compresor, care nu shtiu sa verific daca functioneaza sau nu... l-am luat de pe o masina care avea curea la el si tot, pare ca a mers...+sistemul de prindere pe 528e(525e european cred eu)
-conducte de AC,
-interior consola centrala, cu reglaje, buton de AC, instalatia electrica care era vizibila dupa ce am desfacut bordul... si componenta de plastic in care e ventilatorul interior de AC si radiatorulde AC...
- O sa comand Receiver-drierul(butelia) de pe net in weekend(25$ :finger: )
-Radiatorul vreau sa comand la baieti in romania( am capatul conductelor rupt de pe radiator original, in caz ca nu potriveste cuplajul... chiar stiti careva daca se pot suda conductele de ac?)
-Si deci acu am inteles ca senzor gasesc si in romania...????? si electrovalva, noua e 99$ aici, si Kit de reparatie e in jur de 15$ pe net...
- O sa cumpar O-rings de aici ca e cativa centi...


+Am un casetofon original de BMW in stare ft buna:)))))))))YUPIIII!!!


DEci trrebuie sa mai cumpar electrovalva si senzor sau nu? ca la mine la masina nu stiu sa existe senzor, desi nu am verificat, dar am desfacut tapiteria cand am facut reparatia capitala...
-Sper sa am loc pt toate farurile(si de scurta) cred ca voi cumpara o cutie mare in loc de valiza a doua, si voi pune toate piesele in ea, si voi scrie FRAGILLLLL!!!
84 HOT
da... cred cu nu am releul de AC, nu mia-am putut da seama care e ca nu scria nimic pe el :ninja: (shame on me) oare merge fara el? oricum va fi instalatie separata nu inclusa in instalatia electrica a masinii...
manole74
As vrea ca pozele ce le voi atasa, sa va fie de ajutor, desi nu stiu daca instalatia e completa! Succes!!! :nod:
manole74
sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif A trebuit sa-l arhivez! Sorry wink.gif
ve
arata bine componentele.
erau asha curate sau le-ai spalat?
iulian518i
Vreau si eu AC after-market....ca de aia vreau sa dau E28-ul meu smile.gif
84 HOT
Mei..... nu ne mintiti aici pe fata biggrin.gif Ala e sistem de ursuletz... nu stiam de ca nu seamana chestia cu radiatorul interior de clima cu ce am eu:)))) tot sistemul de urs are conductele putin mai subtiri. Am vrut si eu sa inlocuiesc anumite componente mai uzate la privire:) cu unele de pe un urs, dar nu potrivea nici-unde diametrul la conectare:) dar majoritatea pieselor sunt aceleasi cu al meu... Doar ma rog sa functioneze compresorul pe care l-am cumparat..... ca daca nu ma mai costa inca ceva.....mult.....
manole74
Dragutule, exista un singur fel de model la A.C., care s-a montat pe BMW-urile toate, din 1979-1988, cu mici variatii de la o clasa la alta. De aici similaritatea componentelor biggrin.gif
84 HOT
Mai oameni buni fara suparare:))))) dar pe cuvantul meu ca nu se potrivesc sistemele de pe urs din era 89-90 cu cele de pe e28. Am vazut cu ochii mei, am dezmembrat de pe urs receiver-drier-ul( butelia de freon) pt ca pe masina de pe care am luat eu sistemul era gaurita de rugina, si nu se potrivea, pentru ca toate conexiile de la conductele de AC erau de dimensiuni mai mici. Intr-adevar radiatorul de AC e la fel, doar dimensiunile de conectare difera, si compresorul e la fel, acolo nu stiu sigur daca difera dimensiunile conductelor, si difera unitatea din bord, care are ventilator unic...., nu doua ca la e28, eu am verificat pe un urs cu stopuri noi(mari, diferite cum vreti voi), nu-s specialist de urs, dar presupun ca e dupa 88..

ve, cred ca-ti cumpar maine maneta de cruise, merg la junkyard din nou, poate gasesc si garnitura de trapa...
manole74
Nici eu n-am spus altceva!! biggrin.gif biggrin.gif
Te rog analizeaza cu atentie ce-am spus!!!! Ce-am scris. Pardon! wink.gif
84 HOT
Scuze daca nu am fost destul de atent. Totul e ok.


ve. Ti-am luat maneta de cruise, am umblat (dezmembrat:) azi intr-un 535i!!!!! piele neagra, etc, scaune electrice.... mi-a lasat gura apa. si am cumparat volan sport stil M... si mi-am gasit carte tehnica de 528/535/524td... am lluat senzor de temperatura(sper ca aia am luat) e cu un furtun.... e pe bucata de bord de sub volan, in colt stg jos. Electrovalva nu am putut lua ca are o pozitie ft nashpa la 535, su galerie de admisie, filtru aer, etc, si n-am avut timp si chef sa desfac motorul...
manole74
Asa de curiozitate, cat ai dat pe volan?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.