Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 524d versus 524td
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
Robert
Raspund in acest topic la acest post al lui 84 HOT.

QUOTE (84 HOT)
Vreau si eu niste informatii si opinii daca sa-i pun turbo sau nu, si daca nu ce sa-i fac sa-i maresc puterea...


M-am uitat in fisa tehnica, motoarele M21 cu si fara turbo par a fi identice din punct de vedere al pieselor componente (evident, cu exceptia turbinei + aceesoriilor aferente, care exista la 524td dar nu si la 524d). Cel mai interesant: raportul de compresie este acelasi atat la 524d cat si la 524td: 22:0.
Teoretic. asta inseamna ca, daca instalezi pe 524d-ul tau turbina originala + toate aceesoriile sale, obtii un 524td.
Retine, este doar o teorie, bazata pe fisa tehnica. Iti recomand sa verifici cu atentie - documenteaza-te, compara live un 524d cu un 524td. Este posibil ca sa fie mai complicat decat suna.

Diferentele de performanta 524d versus 524td sunt semnificative:
- putere: 86CP versus 115CP
- cuplu max: 152 Nm @ 2500rpm versus 210 Nm @ 2400 rpm
- demaraj 0-100 Km/h: 18.1 sec versus 12.9 sec
- repriza 80-120Km/h in tr. IV: 17.1 sec versus 13.7 sec
- 524td consuma o idee mai putin (!).

Important: La cutile de viteze manuale, rapoartele treptelor I - V + marsarier, precum si al diferentialului, sunt:
- la 524d: 3.72 / 2.02 / 1.32 / 1.00 / 0.81 + 3.45 (aceeasi cutie ca la 518 / 520) si diferential 3.91:1;
- la 524td: 4.35 / 2.33 / 1.39 / 1.00 / 0.81 + 3.73 si diferential 3.15:1 sau 3.25:1.
Cutiile automate sunt identice, atat la 524d cat si la 524td.
Altfel spus, desi sunt convins ca poti pastra cutia de viteze, aproape sigur va trebui sa schimbi diferentialul.

Cred ca mai sunt si niste dezavantaje, de care ar trebui sa ti cont:
- costul conversiei;
- prezenta turbinei pune stres mai mare in motor si probabil este una din cauzele problemelor frecvent intalnite la chiulasele motoarelor M21;
- kit-ul turbo evident nu va fi nou, deci vei instala un sistem deja uzat, care aduce probleme tehnice suplimentare iar cresterea de performanta nu va fi identica cu a unui motor nou.

Posibil ca solutia ideala, dpdv performante si fiabilitate, este fie sa schimbi motorul cu totul, luand un turbo diesel M21 de la un E28 (cel mai simplu) sau preferabil un turbo diesel M51 de la Seria 5 E34 sau Seria 3 E36. In acest ultim caz, insa, cu siguranta vei avea de efectuat ceva modificari / adaptari, inclusiv ale instalatiei electrice.
Din pacate, schimbarea motorului te trimite imediat in hatisul birocratic de la RAR. E bine sa vorbesti cu ei, inainte de a te apuca de ceva.

Parere personala: desi performantele cresc semnificativ, efortul (cost + timp) de conversie si posibila pierdere de fiabilitate cred ca sunt dezavantaje mari.
316i
Pistoanele sunt la fel de la 524d la 524td?
Sorin
nu cred
316i
Nici eu. smile.gif Verificati codurile pe realoem.
Azeea
eu am un 324 td/1989 la care am schimbat motorul acum 3 ani de la un 324d/1987 luat special pt piese.motorul, M21 acelasi ca la 524, se comporta bine dar parca nu trage ca cel original (poate fi si din cauza compresiei). eu oricum il folosesc frecvent numai de un an.
concluzia: motoarele par a fi indentice (cu exceptia modificarilor presupuse de turbina), se poate monta turbo chiar e indicat la o masina ca 524 care mai masiva ca 324. Asa cum zicea Robert, ramane aspectul costurilor.
84 HOT
mersi pt raspuns
si eu ma gandesc ca nu prea merita investitia. Mai de graba caut un benzinar varza pt acte si-mi mai aduc unul din germania pe benzina daca e vorba de putere. daca stiti un benzinar ft ieftin si ft varza sa-mi scrieti. prefer 520.
vsimon
Stiu eu un benzina varza...adica e accidentat fata...chiar numai pentru acte....are caroseria si motorul la el....daca vrei pot sa ma interesez cat vrea pe el...numai ca e aici la Bistrita.Eventual daca vrei pot sa-i fac niste poze
84 HOT
Da te rog vezi ca m-ar interesa daca are acte in regula
bytzu
s-ar putea sa fie mai multe diferente,,,,si nu merita: ex: pistoane cu gresaj, pompa de ulei mai mare..
vsimon
Am fost si am vazut masina....e vorba de un 520i din 1985.Masina are fata si partea dreapta fata lovite.O sa pun si poze cu ea....Actele sunt in regula.
84 HOT
si nu ti-a spus nik de pret?
merge pe roti? se poate macar trage pe roti, fara platforma, sau e ft tare lovita?
vsimon
Am revenit cu poze.Pret nu stiu sa-ti spun ca habar nu are nici omul de preturi...eventual intereseaza-te tu si vezi cat esti dispus sa dai.Masina nu prea poate merge pe rotile ei si trasa e destul de greu...dupa cum vezi si din poze.Varianta cea mai buna ar fi o platforma sau o remorca.
84 HOT
Fratele meu dar daca tu ai e28 stii ca acolo unde e lovit chiar acolo are seriile... Nu sunt si alea contorsionate? mai are serii si alt undeva?
Vezi si tu vorbeste cu el cateva sute de euro... Astea daca sunt bune se vand undeva la 2000. Eu ca sa recarosez ma costa 2000 euro pe putin... Dar daca o da la cateva sute cu C.I si nr si tot, poate facem intelegerea. Vezi incearca cat de jos ar merge cu pretul Sau scrie-mi pe mail gti_bernard@yahoo.com. Sa vad cum ne putem intelege. Eu ajung in tzara peste o luna. Acu sunt la lucru afara. Si daca e pretul bun o iau. Daca si asa o tine in curte... vad a crescut iarba in ea... Vezi la pret de o dacie functionala... poate ne intelegem
84 HOT
vezi cat a dezmembrat din ea... sa nu fie foarte descompletata...
84 HOT
Salutare.. lume.... noi vesti despre 524d//....

Am facut un service complet:D adica ulei mobil semisint+ aditiv ceramic Metabond+ filtru ulei + filtru aer Clean.... si filtru motorina inainte cu 1000 km, in Germania.... si dupa toate astea, cu motorina OMV Premium... merge incredibil fatza de pana acum

Adica pe la Brasov pe serpentine, 3 in masina, in fatza 5 in golf 4 TDI 101 sau 116CP, si tot in curu lui... de se uitau tinerii aia la mine ca la avion deh cum ma tin de golf cu (di)rosu pe dealuri... Acum merge super. Iar alta motorina super e Efix de la rompetrol... Eu supermultumit de ea
florin83
cel cu DI rosii are 130 cai, I rosu are 115 si fara nimic rosu are 90.
am mers si condus destul de mult unul din asta cu DI rosii, de 130 cai (era si 4motion) si trage de rupe... eu cred ca nu s-a pus cu tine biggrin.gif
georgem
QUOTE (florin83 @ Nov 6 2006, 06:54 PM) *
cel cu DI rosii are 130 cai, I rosu are 115 si fara nimic rosu are 90.

Nu e chiar asa...
Motorul 1.9 TDI are urmatoarele variante: 90 CP, 101 CP, 110 CP, 116 CP, 131 CP, 150 CP.
Cele de 90 si 110 CP sunt non-PD, celelalte sunt PD.
Oricate combinatii de litere rosii faci, nu au cum sa-ti iasa toate.
TiL
Cred ca nu stii cum trage 524d biggrin.gif
Glumesc, habar n-am despre nici unele. Dar stiu ca motorul meu cu compresie lipsa trage destul de bine chiar fara turbina. Poate ca nici soferul golfului nu i-a dat bice prea tare.
florin83
QUOTE (georgem @ Nov 6 2006, 06:01 PM) *
Nu e chiar asa...
Motorul 1.9 TDI are urmatoarele variante: 90 CP, 101 CP, 110 CP, 116 CP, 131 CP, 150 CP.
Cele de 90 si 110 CP sunt non-PD, celelalte sunt PD.
Oricate combinatii de litere rosii faci, nu au cum sa-ti iasa toate.



asta cu care am mers eu e din 2003 si are 130 cai cu DI rosu..
nu stiam ca exista pe golf TDI cu toate rosii de 150 cai.. stiam doar de bora.. mellow.gif

later edit: acum am vazut si eu ca a fost pe golf si motorul de 150 de cai...
84 HOT
nu stiu lume, dar a mers ft bine, si pe deal nu s-a comportat ft bne golfu ala.... cam fumega, si etc... poate era mai vechiut.... si neingrijit, doar biciuit, si dupa cate stiu eu , golf sdi=68, tdi=90, tdi-ir=110+cutie5, tdi-dir=116+cutie6vt. Asta pt generatia 99-2001. Restul nu comentez. Da, stiu cum trage golfu, am condus si eu golf, dar tineti cont ca acolo erau serpentine, .... golf cu 5 in masina e ca dacia pe curbe.... mai ales daca e putin mai vechi... am mai venit eu cu un prieten din olanda, aduceam un rover 25, motor 1.4, 16vtwincam, 103 cp daca nu gresesc, pe acolo, si fugea ala de rupea, si din oradea l-am asteptat eu cu BMWu, care atunci nu mergea ca acum aproape 10 minute avans oradea CLuj... pt ca masina mica, usoara si prost pe curbe. Ce sa va mai spun ca golful lui tata(SDI cu modificari la cutie... pprox 75-80CP cam asa se simte, fuge mult mai bine decat un SDI normal) daca stai 4 oameni mari in masina, nu prea stai pe curbe... dar sa ramanem la ideea ca acu masinuta merge ft-ft bine.
84 HOT
Chestie...
ce am aflat...
daca pe motorul meu pun turbo cu toate cele si pompa injectie electronica cu computer si toate cele de pe e34 cica pot face ciptuning si ajung aproape de 150CP.... stiti sa fie adevarat? am vb cu cineva de la ceva de genu chiptuning.ro. si a spus ca e adevarat... sa vad daca voi stiti ceva ce sa contrazica nu ma grabesc sa fac treaba asta, dar vreau sa stiu daca e adevarat... mersi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.