IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 524d versus 524td
Robert
post Jun 23 2006, 06:38 AM
Post #1


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



Raspund in acest topic la acest post al lui 84 HOT.

QUOTE (84 HOT)
Vreau si eu niste informatii si opinii daca sa-i pun turbo sau nu, si daca nu ce sa-i fac sa-i maresc puterea...


M-am uitat in fisa tehnica, motoarele M21 cu si fara turbo par a fi identice din punct de vedere al pieselor componente (evident, cu exceptia turbinei + aceesoriilor aferente, care exista la 524td dar nu si la 524d). Cel mai interesant: raportul de compresie este acelasi atat la 524d cat si la 524td: 22:0.
Teoretic. asta inseamna ca, daca instalezi pe 524d-ul tau turbina originala + toate aceesoriile sale, obtii un 524td.
Retine, este doar o teorie, bazata pe fisa tehnica. Iti recomand sa verifici cu atentie - documenteaza-te, compara live un 524d cu un 524td. Este posibil ca sa fie mai complicat decat suna.

Diferentele de performanta 524d versus 524td sunt semnificative:
- putere: 86CP versus 115CP
- cuplu max: 152 Nm @ 2500rpm versus 210 Nm @ 2400 rpm
- demaraj 0-100 Km/h: 18.1 sec versus 12.9 sec
- repriza 80-120Km/h in tr. IV: 17.1 sec versus 13.7 sec
- 524td consuma o idee mai putin (!).

Important: La cutile de viteze manuale, rapoartele treptelor I - V + marsarier, precum si al diferentialului, sunt:
- la 524d: 3.72 / 2.02 / 1.32 / 1.00 / 0.81 + 3.45 (aceeasi cutie ca la 518 / 520) si diferential 3.91:1;
- la 524td: 4.35 / 2.33 / 1.39 / 1.00 / 0.81 + 3.73 si diferential 3.15:1 sau 3.25:1.
Cutiile automate sunt identice, atat la 524d cat si la 524td.
Altfel spus, desi sunt convins ca poti pastra cutia de viteze, aproape sigur va trebui sa schimbi diferentialul.

Cred ca mai sunt si niste dezavantaje, de care ar trebui sa ti cont:
- costul conversiei;
- prezenta turbinei pune stres mai mare in motor si probabil este una din cauzele problemelor frecvent intalnite la chiulasele motoarelor M21;
- kit-ul turbo evident nu va fi nou, deci vei instala un sistem deja uzat, care aduce probleme tehnice suplimentare iar cresterea de performanta nu va fi identica cu a unui motor nou.

Posibil ca solutia ideala, dpdv performante si fiabilitate, este fie sa schimbi motorul cu totul, luand un turbo diesel M21 de la un E28 (cel mai simplu) sau preferabil un turbo diesel M51 de la Seria 5 E34 sau Seria 3 E36. In acest ultim caz, insa, cu siguranta vei avea de efectuat ceva modificari / adaptari, inclusiv ale instalatiei electrice.
Din pacate, schimbarea motorului te trimite imediat in hatisul birocratic de la RAR. E bine sa vorbesti cu ei, inainte de a te apuca de ceva.

Parere personala: desi performantele cresc semnificativ, efortul (cost + timp) de conversie si posibila pierdere de fiabilitate cred ca sunt dezavantaje mari.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Jun 23 2006, 08:56 AM
Post #2


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Pistoanele sunt la fel de la 524d la 524td?


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Jun 23 2006, 08:58 AM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros





nu cred


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Jun 23 2006, 12:38 PM
Post #4


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Nici eu. smile.gif Verificati codurile pe realoem.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azeea
post Jun 23 2006, 12:39 PM
Post #5


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 483
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 30
Car: 324 td e30 1989
Engine: M21 2.4TD 115CP



eu am un 324 td/1989 la care am schimbat motorul acum 3 ani de la un 324d/1987 luat special pt piese.motorul, M21 acelasi ca la 524, se comporta bine dar parca nu trage ca cel original (poate fi si din cauza compresiei). eu oricum il folosesc frecvent numai de un an.
concluzia: motoarele par a fi indentice (cu exceptia modificarilor presupuse de turbina), se poate monta turbo chiar e indicat la o masina ca 524 care mai masiva ca 324. Asa cum zicea Robert, ramane aspectul costurilor.


--------------------
324 td
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Jun 24 2006, 04:36 PM
Post #6


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358





mersi pt raspuns
si eu ma gandesc ca nu prea merita investitia. Mai de graba caut un benzinar varza pt acte si-mi mai aduc unul din germania pe benzina daca e vorba de putere. daca stiti un benzinar ft ieftin si ft varza sa-mi scrieti. prefer 520.


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vsimon
post Jun 24 2006, 06:11 PM
Post #7


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 15
Joined: 21-June 06
From: Bistrita
Member No.: 355



Stiu eu un benzina varza...adica e accidentat fata...chiar numai pentru acte....are caroseria si motorul la el....daca vrei pot sa ma interesez cat vrea pe el...numai ca e aici la Bistrita.Eventual daca vrei pot sa-i fac niste poze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Jun 25 2006, 05:24 AM
Post #8


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358



Da te rog vezi ca m-ar interesa daca are acte in regula


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bytzu
post Jun 27 2006, 04:04 PM
Post #9


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 332
Joined: 9-March 06
Member No.: 223
Car: E 28 , Ford Capri
Engine: turbu....524 TD



s-ar putea sa fie mai multe diferente,,,,si nu merita: ex: pistoane cu gresaj, pompa de ulei mai mare..


--------------------
proud owner of BMW E28 524td and Ford Capri Mk III V6 2.8.......and more
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vsimon
post Jun 28 2006, 11:59 AM
Post #10


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 15
Joined: 21-June 06
From: Bistrita
Member No.: 355





Am fost si am vazut masina....e vorba de un 520i din 1985.Masina are fata si partea dreapta fata lovite.O sa pun si poze cu ea....Actele sunt in regula.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Jun 29 2006, 02:48 AM
Post #11


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358



si nu ti-a spus nik de pret?
merge pe roti? se poate macar trage pe roti, fara platforma, sau e ft tare lovita?


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vsimon
post Jun 29 2006, 07:28 AM
Post #12


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 15
Joined: 21-June 06
From: Bistrita
Member No.: 355



Am revenit cu poze.Pret nu stiu sa-ti spun ca habar nu are nici omul de preturi...eventual intereseaza-te tu si vezi cat esti dispus sa dai.Masina nu prea poate merge pe rotile ei si trasa e destul de greu...dupa cum vezi si din poze.Varianta cea mai buna ar fi o platforma sau o remorca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Jun 30 2006, 03:50 AM
Post #13


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358



Fratele meu dar daca tu ai e28 stii ca acolo unde e lovit chiar acolo are seriile... Nu sunt si alea contorsionate? mai are serii si alt undeva?
Vezi si tu vorbeste cu el cateva sute de euro... Astea daca sunt bune se vand undeva la 2000. Eu ca sa recarosez ma costa 2000 euro pe putin... Dar daca o da la cateva sute cu C.I si nr si tot, poate facem intelegerea. Vezi incearca cat de jos ar merge cu pretul Sau scrie-mi pe mail gti_bernard@yahoo.com. Sa vad cum ne putem intelege. Eu ajung in tzara peste o luna. Acu sunt la lucru afara. Si daca e pretul bun o iau. Daca si asa o tine in curte... vad a crescut iarba in ea... Vezi la pret de o dacie functionala... poate ne intelegem


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Jun 30 2006, 03:54 AM
Post #14


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358





vezi cat a dezmembrat din ea... sa nu fie foarte descompletata...


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Nov 6 2006, 05:39 PM
Post #15


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358



Salutare.. lume.... noi vesti despre 524d//....

Am facut un service complet:D adica ulei mobil semisint+ aditiv ceramic Metabond+ filtru ulei + filtru aer Clean.... si filtru motorina inainte cu 1000 km, in Germania.... si dupa toate astea, cu motorina OMV Premium... merge incredibil fatza de pana acum

Adica pe la Brasov pe serpentine, 3 in masina, in fatza 5 in golf 4 TDI 101 sau 116CP, si tot in curu lui... de se uitau tinerii aia la mine ca la avion deh cum ma tin de golf cu (di)rosu pe dealuri... Acum merge super. Iar alta motorina super e Efix de la rompetrol... Eu supermultumit de ea


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Nov 6 2006, 05:54 PM
Post #16


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



cel cu DI rosii are 130 cai, I rosu are 115 si fara nimic rosu are 90.
am mers si condus destul de mult unul din asta cu DI rosii, de 130 cai (era si 4motion) si trage de rupe... eu cred ca nu s-a pus cu tine biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Nov 6 2006, 06:01 PM
Post #17


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



QUOTE (florin83 @ Nov 6 2006, 06:54 PM) *
cel cu DI rosii are 130 cai, I rosu are 115 si fara nimic rosu are 90.

Nu e chiar asa...
Motorul 1.9 TDI are urmatoarele variante: 90 CP, 101 CP, 110 CP, 116 CP, 131 CP, 150 CP.
Cele de 90 si 110 CP sunt non-PD, celelalte sunt PD.
Oricate combinatii de litere rosii faci, nu au cum sa-ti iasa toate.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 6 2006, 06:11 PM
Post #18


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,512
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Cred ca nu stii cum trage 524d biggrin.gif
Glumesc, habar n-am despre nici unele. Dar stiu ca motorul meu cu compresie lipsa trage destul de bine chiar fara turbina. Poate ca nici soferul golfului nu i-a dat bice prea tare.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Nov 6 2006, 06:18 PM
Post #19


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



QUOTE (georgem @ Nov 6 2006, 06:01 PM) *
Nu e chiar asa...
Motorul 1.9 TDI are urmatoarele variante: 90 CP, 101 CP, 110 CP, 116 CP, 131 CP, 150 CP.
Cele de 90 si 110 CP sunt non-PD, celelalte sunt PD.
Oricate combinatii de litere rosii faci, nu au cum sa-ti iasa toate.



asta cu care am mers eu e din 2003 si are 130 cai cu DI rosu..
nu stiam ca exista pe golf TDI cu toate rosii de 150 cai.. stiam doar de bora.. mellow.gif

later edit: acum am vazut si eu ca a fost pe golf si motorul de 150 de cai...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
84 HOT
post Nov 7 2006, 10:15 AM
Post #20


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 230
Joined: 23-June 06
From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca
Member No.: 358



nu stiu lume, dar a mers ft bine, si pe deal nu s-a comportat ft bne golfu ala.... cam fumega, si etc... poate era mai vechiut.... si neingrijit, doar biciuit, si dupa cate stiu eu , golf sdi=68, tdi=90, tdi-ir=110+cutie5, tdi-dir=116+cutie6vt. Asta pt generatia 99-2001. Restul nu comentez. Da, stiu cum trage golfu, am condus si eu golf, dar tineti cont ca acolo erau serpentine, .... golf cu 5 in masina e ca dacia pe curbe.... mai ales daca e putin mai vechi... am mai venit eu cu un prieten din olanda, aduceam un rover 25, motor 1.4, 16vtwincam, 103 cp daca nu gresesc, pe acolo, si fugea ala de rupea, si din oradea l-am asteptat eu cu BMWu, care atunci nu mergea ca acum aproape 10 minute avans oradea CLuj... pt ca masina mica, usoara si prost pe curbe. Ce sa va mai spun ca golful lui tata(SDI cu modificari la cutie... pprox 75-80CP cam asa se simte, fuge mult mai bine decat un SDI normal) daca stai 4 oameni mari in masina, nu prea stai pe curbe... dar sa ramanem la ideea ca acu masinuta merge ft-ft bine.


--------------------
I love my BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th June 2025 - 09:16 PM