Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 318is coupe sau 320i cu 4 usi?
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E36
Pages: 1, 2
georgem
Ma tot gandesc ca dupa 1 ianuarie 2007 sa imi aduc din Germania un E36. E masina la care am visat din anul 1 de facultate, adica acum 11 ani (cum trece vremea...).

Ma gandesc de ceva timp la 320i cu 4 usi. As vrea sa fie cat mai nou, dar din pacate am inteles ca doar pana in 1995 au motorul m50, cele mai noi avand motorul m52 despre care am inteles ca nu ar fi recomandat (din cauza nikasil-ului din care e facut blocul motor). Si as vrea ca masina sa fie din 98 sau 97 maxim, ceea ce ar insemna m52 sad.gif.

Cealalta optiune la care ma gandesc e 318is (care e numai coupe din cate mi-am dat seama). Faptul ca e coupe nu ma incanta, as prefera 4 usi. Dar E36 coupe arata mult mai bine decat E36 in 4 usi, asa ca se compenseaza. Avantajul la 318is ar fi ca poate fi din 98 sau 97, ca motorul e fie m42, fie m44, motoare care nu am auzit sa aiba vreo problema cum e cea de la m52.
Din anunturile vazute am constatat ca cele mai vechi au motorul m42 de 1796 cmc, iar cele mai noi au motorul m44 de 1895 cmc, ambele avand 140 CP. Deci probabil as lua un 318is cu motorul m42.

Diferenta de performanta intre cei 140 CP de la 318is si cei 150 CP de la 320i pare destul de mica (de ex. viteza maxima difera doar cu 1km/h din ce-am citit), si e compensata de consumul urban mai mic cu aproape 1 litru pentru 318is (din datele din anunturile de pe mobile.de). Totusi, 320i-ul are motor in 6 cilindri, care mi se pare mai atractiv decat cel in 4 cilindri de la 318is.

Dotarile celelalte par a fi la fel pentru 320i si 318is, de aceea nu le pun in discutie.

Taxa de inmatriculare e si ea destul de apropiata la cele 2 modele, potrivit proiectului de lege despre care s-a discutat si aici pe forum.

Greu de ales intre cele 2 modele...
Voi ce ati alege?
316i
Diferenta de greutate dintre 4cyl si 140HP si 6cyl si 150HP n-o pui la socoteala? wink.gif
Personal ca motor as alege oricand M42/M44 fatza de M50.
Imi place mult mai mult coupe-ul decat sedan. :nod:
n3o
am facut si eu un pool acum ceva vreme cu dintre coupe si cabrio si a iesit clar COUPE deci lumea iubeste coupe-uri si eu impartasesc aceeasi idee . Tot la un 318is sau la 320i coupe e36 sper sa imi aduc si eu dupa 1 ianurie 2007 :drool: pana la urma taxele ajung la 1600E ?
florin83
QUOTE (georgem)
Ma gandesc de ceva timp la 320i cu 4 usi. As vrea sa fie cat mai nou, dar din pacate am inteles ca doar pana in 1995 au motorul m50, cele mai noi avand motorul m52 despre care am inteles ca nu ar fi recomandat (din cauza nikasil-ului din care e facut blocul motor).


m52 erau decat 323 si 328.. 320 si 325 au fost numai m50 pe sedan
pe coupe toate(320 ,323, 325, 328) erau m52

QUOTE (georgem)
Cealalta optiune la care ma gandesc e 318is (care e numai coupe din cate mi-am dat seama).


e si sedan..

eu as alege 320 biggrin.gif
316i
A fost 320/325 M52 atat pe coupe cat si pe sedan.
georgem
QUOTE (n3o)
Tot la un 318is sau la 320i coupe e36 sper sa imi aduc si eu dupa 1 ianurie 2007  :drool: pana la urma taxele ajung la 1600E ?

Pentru 320i calculasem ca taxele sunt 1750E. Pentru 318is trebuie sa fie putin mai mici din cauza cilindreei mai mici.
georgem
QUOTE (florin83)
m52 erau decat 323 si 328.. 320 si 325 au fost numai m50 pe sedan
pe coupe toate(320 ,323, 325, 328) erau m52

Asa am crezut si eu petru o vreme, dar se pare ca nu e asa. Si pe sedan cam din 1995 e pus motorul m52.
Vezi asta:
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&...19951000&arch=0

QUOTE (florin83)
e si sedan..  
eu as alege 320 biggrin.gif

Daca n-ar fi chestia cu motorul cred ca si eu as alege 320i. Asa insa nu stiu...
Am si un vecin cu un 520i din 1997 sau 1998 care a avut motor m52 si l-a schimbat din cauza blocului motor (e un om la vreo 50 de ani, l-am interpelat intr-o seara si l-am intrebat despre masina si mi-a laudat-o vreo 15 minute).
georgem
QUOTE (316i)
Diferenta de greutate dintre 4cyl si 140HP si 6cyl si 150HP n-o pui la socoteala? wink.gif
Personal ca motor as alege oricand M42/M44 fatza de M50.
Imi place mult mai mult coupe-ul decat sedan.  :nod:


Diferenta e greutate e de 40 kg intre cele 2 masini, diferenta ce vine intr-adevar de la diferenta de greutate dintre motoare (34-36kg).
Totusi, nu mi se pare atat de semnificativa, dar are si ea importanta ei. 320i iese in avantaj insa.


http://www.bimmerforums.com/engine_faq/

M42
Straight 4 cylinder DOHC 16V. 1989-1996. 100kg 220lbs
Used in E30 and E36 318is, Z3
1.8 (138-142bhp)

M44
Straight 4 DOHC 16V. 1996 on. 102kg 225lbs
Used in E36 318iS, Z3
1.9 (142-150bhp)

M50/M50TU
Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998. 136kg 299lbs
Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was used in the Early US E36 M3
2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.
316i
Cum iese 320 in avantaj?
n3o
6 cyl rullz always , nu degeaba s zice k bmw-ul este bmw de la 6 cyl smile.gif fara suparare
316i
QUOTE (n3o)
6 cyl rullz always , nu degeaba s zice k bmw-ul este bmw de la 6 cyl smile.gif fara suparare

Praf in vant+mit urban. smile.gif
Daca e sa judecam numai dupa criteriul asta inseamna ca 2.0iS nu e BMW, nu?Sau 2.3-ul de pe M3 E30 nu e BMW, nu? :unibrow:
Nu conteaza cantitatea cat calitatea. Si nu conteaza atat miile de cilindri cat ce pot ei sa faca si ce posibilitati de upgrade/fine tuning iti permit si cat de usor/eftin. :nod:
TiL
Degeaba are putere si posibilitati de tuning si bla-bla-bla.
Dupa ce-ti imping 6 cilindri curu' iti dai seama ca nu mai vrei altceva.

Si daca tot vrei s-o luam matematic: 35kg din 1200-1300 sunt ~3% iar 10 cai la 140 sunt 7%. Deci 320 are avantaj. Nu mai vreau sa ma gandesc la curbele de cuplu...
n3o
1) ce upgrade-uri low-cost s pot face la 318is .
2) cand o dam o cursa intre un 318is si un 320 sa vedem cine ce stie ? tongue.gif
n3o
intreb fiindca aproape de 1 ianuarie o sa fac si eu un topic cu 318is sau 320 dar aman2 coupe .
Parerea mea buna despre 320 6 cyl se datoreaza faptului k cutia si franele sunt deja de 6 cyl iar la un upgrade de motor se face foarte ushor schimband doar motoru smile.gif
SUPERBEC
am avut eu 318is .. nu recomand.. cei 140 de cai ii vezi dupa 5000rpm,
este o masina foarte obositoare in bucuresti, consuma cat un m3 in oras.

upgrade ieftin este doar cipul, masina are serpisori din fabrica.. si nu cred ca te scoti la taxe vamale pt ca dupa 95 318is avea 1998cm3 (sau pe acolo) in aceeasi grupa cu 320 oricum.


dar exista si 320 coupe... dc nu asta?
n3o
QUOTE (SUPERBEC)
am avut eu 318is .. nu recomand.. cei 140 de cai ii vezi dupa 5000rpm,
este o masina foarte obositoare in bucuresti, consuma cat un m3 in oras.

upgrade ieftin este doar cipul, masina are serpisori din fabrica.. si nu cred ca te scoti la taxe vamale pt ca dupa 95 318is avea 1998cm3 (sau pe acolo) in aceeasi grupa cu 320 oricum.


dar exista si 320 coupe... dc nu asta?

:-k asta este foarte bine de stiut , niste informatii foarte foarte folositoare adik m-am convins 318is :thumbsdown: da cu consuimul nu sunt lamurit este mai mare decat 320 ??
georgem
QUOTE (316i)
Cum iese 320 in avantaj?

Iese in avantaj 320i atat la demaraj, cat si la viteza maxima, din cate am gasit pe net.

Referitor la posibilitatile de tuning, am vazut ca la 320i raportul de compresie e 11:1, in timp ce la 318is raportul de compresie e 10:1 la motorul de 1895.

Consumul in oras in cifrele din anunturile de pe autoscout24 e mai mic cu 1l/100km la 318is.

Am editat putin, am corectat rapoartele de compresie.
georgem
QUOTE (SUPERBEC)
si nu cred ca te scoti la taxe vamale pt ca dupa 95 318is avea 1998cm3 (sau pe acolo) in aceeasi grupa cu 320 oricum.

1895 fata de 1991, diferenta la noua taxa de inmatriculare va fi in jur de 5%.

Eu cea mai mare problema o am cu motorul M52 care am inteles ca trebuie evitat, nu cu taxele, consumul sau turatia la care ai puterea maxima (320i are puterea maxima la 5900 fata de 6000, iar cuplul maxim la 4200 in loc de 4300, deci diferente mari nu ar fi intre ele).
SUPERBEC
nu te lua dupa anunturi.. mie nu imi scadea sub 15 in bucuresti oricat de incet as fi mers. afara nu prea am iesit asa ca nu stiu sa iti zic

dar sunt sigur ca 318is consuma mai mult decat 320

al meu avea banda de grafit din debitmetru cam terminata pe ture joase , dar l-am vandut unui prieten care a schmbat debitmetrul cu unul nou noutz si masina consuma la fel, defapt lui ii lua 16-17)

eu l-am luat doar ca sa pun un motor de m3 pe el.. dar nu am gasit.

oricum iti vei da seama imediat cat de puturoasa e masina.
n3o
QUOTE (georgem)
Iese in avantaj 320i atat la demaraj, cat si la viteza maxima, din cate am gasit pe net.

ceva materiale :unibrow: eventual filme ?
georgem
QUOTE (SUPERBEC)
oricum iti vei da seama imediat cat de puturoasa e masina.

Tu ce masina de pana in 2000 cmc recomanzi? Una care sa nu fie puturoasa...
florin83
QUOTE (georgem)
QUOTE (SUPERBEC)
oricum iti vei da seama imediat cat de puturoasa e masina.

Tu ce masina de pana in 2000 cmc recomanzi? Una care sa nu fie puturoasa...


subaru impreza :unibrow:
georgem
QUOTE (n3o)
QUOTE (georgem)
Iese in avantaj 320i atat la demaraj, cat si la viteza maxima, din cate am gasit pe net.

ceva materiale :unibrow: eventual filme ?

Nu, ma refeream la cifrele de pe site-uri care au informatii despre modele de masini, cum ar fi carfolio.com.
georgem
QUOTE (florin83)
QUOTE (georgem)
QUOTE (SUPERBEC)
oricum iti vei da seama imediat cat de puturoasa e masina.

Tu ce masina de pana in 2000 cmc recomanzi? Una care sa nu fie puturoasa...


subaru impreza :unibrow:


Si daca masina ar fi marca BMW?
n3o
am auzit k nu sunt chiar asa de exacti cand vine vorba de date carfolio
florin83
QUOTE (georgem)
QUOTE (florin83)
QUOTE (georgem)
QUOTE (SUPERBEC)
oricum iti vei da seama imediat cat de puturoasa e masina.

Tu ce masina de pana in 2000 cmc recomanzi? Una care sa nu fie puturoasa...


subaru impreza :unibrow:


Si daca masina ar fi marca BMW?


320is e30 tongue.gif
georgem
QUOTE (n3o)
am auzit k nu sunt chiar asa de exacti cand vine vorba de date carfolio

Mda, e posibil, masina mea nu exista acolo.
n3o
adik S14
georgem
QUOTE (florin83)
QUOTE (georgem)


Si daca masina ar fi marca BMW?


320is e30 tongue.gif


Da, aia mi-ar placea. Dar sunt cam rare din pacate.
Mai ai inca o varianta decat asta?
florin83
nu biggrin.gif
eu as lua 320 si as termina orice discutie.. :cool:
georgem
QUOTE (florin83)
nu biggrin.gif
eu as lua 320 si as termina orice discutie..  :cool:

320i cu motor M52 cu blocul motor din nikasil?
Ala la care toti americanii schimba galeria de admisie cu cea de la M50?
florin83
nu, din asta:

QUOTE
320i   M50 6 cylinder   150 HP   214 km/h   1990 - 1998
n3o
pey e36 320 are si alt motor inafara de m50 ?
florin83
m52 smile.gif
n-ai citit tot topicul? mad.gif
georgem
QUOTE (florin83)
nu, din asta:

QUOTE
320i   M50 6 cylinder   150 HP   214 km/h   1990 - 1998


Stiu ca pe bmwinfo.com asa apare. Daca as sti sigur ca asa e nu as sta pe ganduri. As prefera un 320i E36 din 1997 sau 1998, sa fie cat mai nou.
Dar e si pe bimmer.ro un topic undeva cu modelele de BMW-uri (pe care nu reusesc sa-l mai gasesc) si la 320i E36 spune ca pana in 1994 a fost pus motorul M50, dupa care motorul M52. Si am mai gasit informatia asta si pe alt site, nu mai stiu unde.
Stie cineva 100% care informatie e adevarata?
n3o
adik i-au facut facelift si "upgrade" la motor in acelasi timp
georgem
Poate corecteaza un moderator intrebarea a doua din poll sa fie conforma cu titlul... Acum am observat greseala.
n3o
acum este mult mai bine ... niste voturi la 320 ar mai trebui tongue.gif
316i
Cel mai bine cred ca ar trebui sa mergi cu un 320i M50 si un 318iS M42 ca sa te lamuresti tu singurel. Cati oameni sunt, atatea pareri.
P.S.: Va arat mai prin august cel tarziu cat de lenes si cat de naspa e 1.8iS-ul de pisica. laugh.gif
316i
QUOTE (SUPERBEC)
upgrade ieftin este doar cipul, masina are serpisori din fabrica.. si nu cred ca te scoti la taxe vamale pt ca dupa 95 318is avea 1998cm3 (sau pe acolo) in aceeasi grupa cu 320 oricum.

Multi stiu, putini cunosc in legatura cu "upgrade-urile. wink.gif
1.8iS are 1796cm3, nu 1.9. De 1.9 a fost M44 care s-a pus pe Z3, nu pe E36, daca retin bine.
Bek> din curiozitate, 1.8iS-ul tau lesinat era cumva dotat cu A/C? Era E30 sau E36?Ce an?
n3o
sa inteleg k o sa parasesti clubul ursarilor si t muti la grupul posesorilor de pisici saluta zapp share free
316i
QUOTE (n3o)
sa inteleg k o sa parasesti clubul ursarilor si t muti la grupul posesorilor de pisici saluta zapp share free

Nu. :snakeman:
n3o
off-topic rau de tot: miau miau :snakeman:
SUPERBEC
nu avea ac din pacate...

era e36

si motorul era de 1.9

poti sa pui motoru ala pe urs ca tot praf e, nu ti-ai dat seama ca bmw nu stie sa faca motoare in 4 cyl?

btw s14 ala de pe m3 e30 e 2.3 sau evo 2.5 L asa ca nu intra in clasa de impozitare + ca iti iei o pisica frumoasa foc la banii dati pe un m3 e30

nu spun ca nu ar merita un m3 e 30 ... doar ca preturile sunt bubuite
cam de altfel ca la toti ursii... caut un ursulet cu tabla ok si actele in regula de ceva timp si la 2500 de E nu exista asa ceva..


am fost pana la valcea dupa unu... si avea o gaura cat pumnu in stalpul spate .. an 84 .. 2000e nediscutabil biggrin.gif

abia astept sa vina 2007 sa ajunga cazanele astea la pretul corect de masini de 20+ de ani.

sa revenim la 318is.. pe pisica daca ii pui turbina probabil ca vei avea performante peste 325 ... dar cu investitii mari..
n3o
nu cred k o sa scada foarte mult preturile fiindca o pisik cu toate taxele si tot ce treb sa platesti la ea se apropie de pretul nostru adik in loc de 6-7 este 4 sa zic este k o masina luata din germania care mereu a fost mai ieftina decat la noi smile.gif bine acum o sa fie ceva mult mai ieftina wink.gif
georgem
Gata, nu mai zice nimeni nimic?
316i
QUOTE (SUPERBEC)
nu avea ac din pacate...

era e36  

si motorul era de 1.9  

poti sa pui motoru ala pe urs ca tot praf e, nu ti-ai dat seama ca bmw nu stie sa faca motoare in 4 cyl?


Las' ca o sa se vada cat de praf e. laugh.gif
BTW 1.9 a fost M44 nu M42. wink.gif Hotaraste-te ce masina ai avut.
SUPERBEC
eu stiu f bine ce masina am avut. sau toate masinile pe care le stii tu au motoarele din fabrica? in special bmwurile.....


acum pe bune, ti-e frica sa pui 2.5 ???biggrin.gif
316i
Nu, dar n-are "mamica" sa-mi dea bani si oricum toate 2.5-urile sunt praf si n-am chef sa iau un motor cu 4-500 de euro ca sa ma apuc sa-l fac. Pentru ce am eu nevoie iS-ul ma coafeaza mai bine decat un 2.5 daramat. Oricum, decat sa pun 2.5 mai bine pun 2.0iS la orice ora si stiu o treaba.
SUPERBEC
uitati ce am gasit pe 4tuning

http://forum.4tuning.ro/attachment.php?att...51&d=1150876698

diferenta de taxe intre 1.8is si 2.0 este de 100E ...

pana la urma conteaza mai mult starea generala a masinii decat motorul..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.