
QUOTE (316i)
QUOTE (TiL)
Da, altfel nu-l luam. L-am testat pe loc.
Intr-un timp asa se comporta si al meu, mergea aleator. Apoi, o bucata buna de vreme a mers bine, dar vineri s-a hotarat sa nu mai mearga si m-am saturat, mai ales ca am dat un pic in fiert motorul fara sa-mi dau seama...
Chestii interesante la bordul asta "nou":
- ledurile SI sunt mai putine, e un singur led rosu.
- cand pun contactul se aprind toate becurile rosii din dreapta jos (incarcare, presiune ulei, frana de mana-chiar daca nu-i trasa, frane-lichid?). Dupa ce pornesc motorul se sting toate. Becurile de la placutele de frana si abs sunt scoase.
- in spatele turometrului are un "codiersteker" care se infige in cativa pini de pe placa de baza. In plus stekerul asta are un plastic lung in capul caruia scrie '08' inscriptie vizibila de la sofer printr-o gaurica facuta in cadranul turometrului. Ce dracie o mai fi si asta? Turometrul nu-mi merge din alte cauze, asa ca nu stiu daca ar afisa corect, dar avand in vedere faptul ca bordul vine de pe 524td, cred ca ar merge ok.
Intr-un timp asa se comporta si al meu, mergea aleator. Apoi, o bucata buna de vreme a mers bine, dar vineri s-a hotarat sa nu mai mearga si m-am saturat, mai ales ca am dat un pic in fiert motorul fara sa-mi dau seama...
Chestii interesante la bordul asta "nou":
- ledurile SI sunt mai putine, e un singur led rosu.
- cand pun contactul se aprind toate becurile rosii din dreapta jos (incarcare, presiune ulei, frana de mana-chiar daca nu-i trasa, frane-lichid?). Dupa ce pornesc motorul se sting toate. Becurile de la placutele de frana si abs sunt scoase.
- in spatele turometrului are un "codiersteker" care se infige in cativa pini de pe placa de baza. In plus stekerul asta are un plastic lung in capul caruia scrie '08' inscriptie vizibila de la sofer printr-o gaurica facuta in cadranul turometrului. Ce dracie o mai fi si asta? Turometrul nu-mi merge din alte cauze, asa ca nu stiu daca ar afisa corect, dar avand in vedere faptul ca bordul vine de pe 524td, cred ca ar merge ok.
Daca sunt mai putine led-uri e posibil ca bordul sa fie mai nou decat cel care-l aveai tu.
E normal sa se aprinda toate becurile rosii cand pui contactul si dupa aia sa se stinga.

Codingplug-ul despre care vorbesti le spune ceasurilor ce fel de motor ai:4cyl, 6cyl, si alte detalii picante. Fara un coding plug corect ceasurile nu vor functiona corect. Pune codeplug-ul din ceasurile tale in ceasurile noi.
Da, bordul e mai nou.
O fi normal ca toate sa se aprinda la masinile mai noi, eu pana acum am avut BMW-uri pre 1987 iar la astea nu mi se arindeau toate... Sau poate erau defecte, dar nu cred.
Bordul meu vechi (1983) nu avea coding plug. Era special pentru diesel, (scria pe cip-ul din interior), iar diesel exista pe atunci doar in 6 cilindri. Cred ca in '87 platforma era comuna pentru benzina si motorina, motiv pentru care era necesar coding plug-ul.
Oricum, bordul vechi si cel nou sunt total diferite in interior, practic cel nou inglobeaza pe placa de baza functiile care inainte erau pe alta placuta. Placuta aia avea acumulatorii, cip-urile etc, acum nu mai exista. Acumulatorii sunt butoiase scurte de 3V, nu R6 de 1,x volti, ca inainte.
Identice s-au pastrat doar carcasa neagra din fata si ceasul vitezometrului , care e gradat diferit, doar din 50 in 50 km/h la cel nou fata de 25 la cel vechi, dar intra perfect in locul celuilalt.
Partea buna la asta nou e ca dupa ce desfaci suruburile, bucata cu ceasurile si placa de baza nu e atat de maleabila, cum era la cel vechi - nu mai risti sa-l indoi periculos de mult.
M-a mai mirat o chestie: nemtii au uitat (?!) sa puna bec pentru rosul de la indicatorul de temperatura. Am lipit unul dar n-am incercat sa vad daca merge.