Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bordurile vechi si noi
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
TiL
Deci bordurile, cu accent pe prima silaba tongue.gif

QUOTE (316i)
QUOTE (TiL)
Da, altfel nu-l luam. L-am testat pe loc.
Intr-un timp asa se comporta si al meu, mergea aleator. Apoi, o bucata buna de vreme a mers bine, dar vineri s-a hotarat sa nu mai mearga si m-am saturat, mai ales ca am dat un pic in fiert motorul fara sa-mi dau seama...

Chestii interesante la bordul asta "nou":
- ledurile SI sunt mai putine, e un singur led rosu.  
- cand pun contactul se aprind toate becurile rosii din dreapta jos (incarcare, presiune ulei, frana de mana-chiar daca nu-i trasa, frane-lichid?). Dupa ce pornesc motorul se sting toate. Becurile de la placutele de frana si abs sunt scoase.
- in spatele turometrului are un "codiersteker" care se infige in cativa pini de pe placa de baza. In plus stekerul asta are un plastic lung in capul caruia scrie '08' inscriptie vizibila de la sofer printr-o gaurica facuta in cadranul turometrului. Ce dracie o mai fi si asta? Turometrul nu-mi merge din alte cauze, asa ca nu stiu daca ar afisa corect, dar avand in vedere faptul ca bordul vine de pe 524td, cred ca ar merge ok.


Daca sunt mai putine led-uri e posibil ca bordul sa fie mai nou decat cel care-l aveai tu.
E normal sa se aprinda toate becurile rosii cand pui contactul si dupa aia sa se stinga. laugh.gif
Codingplug-ul despre care vorbesti le spune ceasurilor ce fel de motor ai:4cyl, 6cyl, si alte detalii picante. Fara un coding plug corect ceasurile nu vor functiona corect. Pune codeplug-ul din ceasurile tale in ceasurile noi.


Da, bordul e mai nou.
O fi normal ca toate sa se aprinda la masinile mai noi, eu pana acum am avut BMW-uri pre 1987 iar la astea nu mi se arindeau toate... Sau poate erau defecte, dar nu cred.

Bordul meu vechi (1983) nu avea coding plug. Era special pentru diesel, (scria pe cip-ul din interior), iar diesel exista pe atunci doar in 6 cilindri. Cred ca in '87 platforma era comuna pentru benzina si motorina, motiv pentru care era necesar coding plug-ul.

Oricum, bordul vechi si cel nou sunt total diferite in interior, practic cel nou inglobeaza pe placa de baza functiile care inainte erau pe alta placuta. Placuta aia avea acumulatorii, cip-urile etc, acum nu mai exista. Acumulatorii sunt butoiase scurte de 3V, nu R6 de 1,x volti, ca inainte.

Identice s-au pastrat doar carcasa neagra din fata si ceasul vitezometrului , care e gradat diferit, doar din 50 in 50 km/h la cel nou fata de 25 la cel vechi, dar intra perfect in locul celuilalt.

Partea buna la asta nou e ca dupa ce desfaci suruburile, bucata cu ceasurile si placa de baza nu e atat de maleabila, cum era la cel vechi - nu mai risti sa-l indoi periculos de mult.

M-a mai mirat o chestie: nemtii au uitat (?!) sa puna bec pentru rosul de la indicatorul de temperatura. Am lipit unul dar n-am incercat sa vad daca merge.
ve
Sa inteleg ca turometrul nu functioneaza nici cu bordul cel nou? Nu i-ai dat de cap?
La mine becurile rosii se aprind inainte de pornirea motorului (modelul e '85) si cred ca asa e normal ca sa poti vedea daca e ars vreunul.
TiL
mda, la vechiturile pe care le-am avut pana acum se aprindeau numai daca era cazul: cel de frana de mana daca frana de mana era trasa, iar cel de ulei nu se aprindea daca inca mai era presiune in rampa tongue.gif

Turometrul nu merge si cred ca am gasit buba: senzorul e undeva sub electromotor, simte volanta. Cablul care merge la el e bandajat bine cu banda izolatoare. O sa-l desfac cand oi putea sa vad in ce stare e. Aproape sigur cablul sau senzolul e vinovat.
ve
Nu am reusit sa urmaresc cablul care da semnal la turometru.
Eu am o mufa de cauciuc cam pe langa mufa de diagnostic si cred ca aia e de la turometru dar mai incolo de mufa aia nu am reusit sa urmaresc cablul.

Bordul tau are cumva si indicator de consum sau la diesel nu exista asha ceva?
TiL
Da, cablul ala il suspectez, de la conector in jos.

Nu cred ca a existat indicator de consum la 524, fiind injectie mecanica, fara computer.
ve
Si euma gandesc ca e greu de calculat consumul instantaneu la diesel clasic dar parca imi aduc aminte de un 324 care avea indicator.
In torpedou eu am si o cutie din aia care seamna cu un computer ca la modelele pe benzina. Aia ce o fii?
TiL
ABS maybe?
George77
Eu din cate stiu semnalul pt turometru la diesel vine da la alternator asa ca Til nu stiu ce fel de alternator ai tu ca parca l-ai schimbat .Sensorul acela de impulsuri de pe fulia din fata se duce direct in mufa de diagnoza si foloseste doar pentru diagnoza.
ve
Nu am ABS. Oricum eu am vazut la un e28 cu abs ca avea modulul de abs in compartimentul motor.
TiL
Forjel, nu sunt suta la suta sigur, dar firul ala nu merge la conectorul de diagnoza, din cate am vazut.

Alternatorul a fost reparat, de fapt mai degraba distrus, de un nenea mester. Nu avea decat trei conexiuni, +/- si ala micu (martor/excitatie, ce-o fi)
vsimon
Senzorul de la turometru de afla sub electromotor si intra prin blocul motor catre volanta.Este intr-o pozitie destul de dificila de lucrat la el.Cablul de la el vine pana langa mufa de diagnoza,unde intra intr-o mufa cu 3 pini.De acolo merge in generatorul de impulsuri ce se alfa langa blocul de sigurante si releul de incalzire al bujiilor.Este o cutie neagra mai mica decat releul de incalzire.De acolo pleaca inspre bord.In primul rand trebuie verificat senzorul,se pare ca acesta in timp se defecteaza,sau ajunge sa frece volanta de el,in felul acesta distrugandul.Se poate face si o improvizatie cu un alt senzor de la un motor pe benzina.Eu unul am avut un senzor de pe un 525i care era la fulia din fata a motorului.Problema e ca este mai mic in circumferinta,dar cu putina imaginatie si indemanare i-am facut un adaptor si l-am pus la motorul meu.
ve
in sfarsit o informatie clara despre turometru la 524td. deci e foate posibil sa fie senzorul defect sau inexistent.
vsimon
La mai multe motoare am vazut ca lipseste....o sa incerc sa fac niste poze si sa le postez....
vsimon
iata si pozele.....la senzor nu am reusit sa bag aparatul pana acolo.....o sa incerc pe sub masina....dar nu acum ca ploua... laugh.gif
TiL
mda, sorry ca nu v-am updat-at. Sambata am dat jos senzorul care avea firele carpite cu banda izolatoare, deci nu stiu cat de bine era conectat. In plus era batut, probabil de volanta. Din cauza asta a iesit foarte greu, dupa multe, multe blesteme.
Acum trebuie sa caut alt senzor dar mi-e teama sa nu-l strice volanta, care e posibil sa necesite inlocuire (se aude un huruit cand nu apas ambreiajul, unii zic ca-i un rulment, altii-volanta).

Oare cat costa un senzor nou? Sau gasesc SH?
vsimon
huruitul se poate sa fie si din cutia de viteze....sper sa nu ai surpriza asta...cat despre volanta nu stiu ce sa zic....nu cred ca de la ea se aude huruitul.Ea de obicei se ovalizeaza si se manifesta prin senzatia ca iti patineaza ambreiajul,la relanti scutura masina,iar cand opresti motorul tot asa ...se opreste cu un scuturat al masinii.Un senzor nou habar nu am cat este de scump....iar sh incerca pe la dezmembrari(eu unul pe aici nu am gasit....se pare ca sunt foarte cautate)
TiL
Si eu inclin spre cutie... zgomotul se aude mai tare la cald, la 0 grade nu prea exista (ulei rece), plus ca pica ulei din ea.
ve
nu e cumva rulmentul de presiune?
mi se pare mai curand legata de ambreiaj problema ta

mai ales daca se manifesta la cald...
vsimon
prima data verifica uleiul din cutia de viteze.Rulmentul de presiune suna dupa cate stiu eu cand e ambreiajul calcat....poate gresesc....
Rotti
QUOTE (TiL)
Si eu inclin spre cutie... zgomotul se aude mai tare la cald, la 0 grade nu prea exista (ulei rece), plus ca pica ulei din ea.
cutia cel mai probabil, schimba uleiul, daca nu rulmentul de presiune.

la mine huruia cand nu era pedala de ambreiaj calcata din cauza rulmentului ( l-a bagat un idiot in benzina si s-a spalat toata vaselina din el smile.gif )

QUOTE (vsimon)
Rulmentul de presiune suna dupa cate stiu eu cand e ambreiajul calcat...
e invers
TiL
Am schimbat uleiul din cutie. Poate ca rulmentu-i de vina.
O alta sugestie data de un amic care a avut opel diesel: rulmentul nu avea nimic, doar ca surubul care-l fixa se slabea si asa incepea sa faca urat biggrin.gif

Exista o singura modalitate de a afla, asa ca intr-o zi cu soare cineva, o sa desfaca ce-i de desfacut si o sa spuna sigur care-i buba.
Rotti
QUOTE (TiL)
.
O alta sugestie data de un amic care a avut opel diesel: rulmentul nu avea nimic, doar ca surubul care-l fixa se slabea si asa incepea sa faca urat biggrin.gif

tu nu ai ce surub sa strangi... vb cu Interceptor poate iti da el un rulment bun wink.gif
84 HOT
si la mine huruie cand nu apas pedala de ambreiaj, si am fost la cineva care se ocupad de cutii, si mi-a spus ca e rulmentul. Si pot sa va spun ca nou rulmentul e 55 ron, si placa e 360 RON. Apropo, daca tot umblii la cutie ai putea schimba si tampoanele de la cutie care sunt noi doar 30 ron/set. Cam astea sunt preturile pe care le am eu de la un prieten. La mine scutura si suna putin interesant cand ridic piciorul de pe acceleratie... suspectez chestia aia de pe cardan... daca stiti deva mai mult sa-mi spuneti si mie. Poate sa scuture cand iau piciorul de pe acceleratie pt ca e cardanul stramb? sau care ar fii motivul? 524d/84, original a fost 525e, dar eu asa l-am cumparat. diferentialul am auzit ca suna in continuu sau nu suna de loc.
TiL
QUOTE (84 HOT)
La mine scutura si suna putin interesant cand ridic piciorul de pe acceleratie... suspectez chestia aia de pe cardan... daca stiti deva mai mult sa-mi spuneti si mie. Poate sa scuture cand iau piciorul de pe acceleratie pt ca e cardanul stramb? sau care ar fii motivul? 524d/84, original a fost 525e, dar eu asa l-am cumparat. diferentialul am auzit ca suna in continuu sau nu suna de loc.


N-am inteles exact, dar cred ca vrei sa descrii comportamentul pe care-l are si al meu. La pragul intre accelerare si frana de motor pare ca huruitul rulmentului de la cutie se transmite pe tot traseul cardanului, il aud pana in spate... Cred ca din cauza parlitului de rulment s-a cam dus si cutia posibil si alte chestii...

"chestia de pe cardan"=flansa? La mine trebuie schimbata. Sau vorbesti de rulmentul intermediar de pe cardan?
84 HOT
Da cred ca asa ii spune, mi-au aratat-o si mie la un mag de piese auto.
Dar cred ca e doar rulmentul, ca am intrebat un mecanic bun si a spus ca e doar rulmentul, si intr-adevar pragul dintre acceleratie acolo se aude.
TiL
QUOTE (TiL @ Jun 14 2006, 05:25 PM) *
Acumulatorii sunt butoiase scurte de 3V, nu R6 de 1,x volti, ca inainte.
Identice s-au pastrat doar carcasa neagra din fata si ceasul vitezometrului , care e gradat diferit, doar din 50 in 50 km/h la cel nou fata de 25 la cel vechi, dar intra perfect in locul celuilalt.


Back ontopic:

pentru ca tot am masina pe dreapta, pana montez turbina (sper sa se intample in seara asta), dimineata am dat jos bordul, sa-i schimb acumulatorii.
La GPBateries surpriza: "acumulatorii" sunt de fapt baterii cu litiu, de 3V. Au gasit unele pe stoc, asemanatoare, doar cu ~ 1 mm mai lungi, la 140.000 bucata. Am mai dat 150.000 pe manopera ca s-au cam chinuit cu ele.

Pentru curiosi, aveam baterii Sanyo CR14250SE. Acelasi model ar fi venit pe comanda la pretul de 400-600 mii bucata blink.gif
Hi hi, ma uit acum pe bateriile mele cele noi, scrie best before JUL 2014 biggrin.gif
manole74
Poate parea prosteasca intrebarea mea. Se potriveste pe E28 bordul de E34 sau.........................E30???????
TiL
De E30 in nici un caz. Si 99% nici cel de E34 nu mere.
shtef
cate baterii au fost de schimbat? si cat a costat in total?
manole74
QUOTE (shtef @ Jan 25 2007, 09:52 PM) *
cate baterii au fost de schimbat? si cat a costat in total?



Cred ca-i vorba de 2 acumulatori! wink.gif
TiL
Da, sunt doua bucati acumulatori R6 sau baterii mai ciudate.

Beleaua-i ca asta e deja al doilea bord la care schimb acumulatorii/bateriile si totusi ServiceIndicators nu merg. S-a observat o schimbare in comportamentul lor, dar tot nu-i pot reseta. Tot aiurea se aprind wallbash.gif
La acumulatori am avut o scuza pentru nefunctionare: nu i-am lasat la incarcat inainte de montare, asa cum mi-au recomandat cei din service. Dar acum am baterii si tot nu merge...

Cat despre costuri... am scris mai sus despre baterii: aproape 500.000 cu manopera.
Data trecuta am scapat mult mai ieftin, doar o suta si ceva de mii, ca acumulatorii de 1,2V erau mai ieftini iar pe manopera imi cerusera ~20.000 biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.