Help - Search - Members - Calendar
Full Version: tradare - opel astra H
BMWZone > DIVERSE > Auto diverse
CAT
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

nu aruncati cu pietre! e pt sotia mea biggrin.gif

multumes celor care au votat in poll-ul octavia versus astra F. eram hotarati sa luam o skoda octavia, dar cea din showroom s-a dat cu cateva ore inainte de a ne hotari noi sa o luam. pe comanda vine in 2 luni sau mai mult, asa ca am cautat altceva. si am gasit o ASTRA H 1.7 cdti 101 cp pe stoc la Piatra Neamt. sotiei i-a placut masina, am facut un drive test cu una asemanatoare si gata. marti o putem lua.

aici apare insa problema:

dealer-ul ne-a spus ceva de genul " cum o inveti asa o ai", ceea ce ne-a cam derutat. nu e primul diesel pe care il avem , dar e primul pe care il luam "de nou".

concret: exista un anumit mod de a conduce masina astfel incat viitorul comportament sa fie afectat sau nu?
am auzit mai multe persoane discutand despre acest lucru, insa pareri oarecum contradictorii. unii erau de parere ca "trebuie sa o calci , sa o <inveti> mai intepata, altii ca trebuie sa o menajezi la inceput, clasicul <rodaj> de pana in 3000 rpm.

sincer parerile astea mi se par un pic absurde, dar va intreb si pe voi, nu vreau sa fac o greseala si sa nu ascult sfaturile altora.

precizare: stiu cum se conduce un diesel, nu ma refer la subturari sau la acceleratii sub 1500 rpm. vreau doar sa stiu daca exista un regim de mers recomandat pt primii km ai masinii.
Viper05
In primul rand felicitari

Am un prieten care are exact aceiasi masina.Ce optiuni extra ai luat pe ea?
Zom
seatul meu e luat second hand, si nu are decat 90 de cp, dar ce am observat: daca merg pana in 2000 de ture, totul este minunat. mai sar spre 3000 (mai mult din obisnuinta ramasa de la bmw-ul pe benzina), dar rar, pentru un motiv simplu: spre 3000 castigul in putere nu este spectaculos - dimpotriva, si de-a dreptul nenecesar. la 2000 de ture combinate cu schimbarea vitezelor obtii de la un deasel cam tot ce ai nevoie.

treaba cu "invatatul" masinii am mai auzit-o si eu, dar am oarecare rezerve.
CAT
optiuni - cutie 6 viteze, full electric, climatronic, jante AL 16' , proiectoare, CD-MP3 ,7 boxe -super sound, scaune sport cu reglare 6 directii +lombar, insertie mahon - nashpa sad.gif , comenzi pe volan, schimbator si volan piele, alarma , praguri AL , cadrane crom, alarma, afisaj mare OBC, 4 airbag-uri, ABS+ inca vreo 3 sisteme, discuri spate, ESP, dar cel mai important 1800 euro discount si presuri cadou biggrin.gif .

mai sunt tot felul de treburi dar cred ca alea sunt standard.
CAT
o utilizare in jurul 2000-2500 pt inceput e ceea ce intentionez sa fac. si ma gandesc ca primii 1000 km sa if fac fara sa bruschez masina, cu riscul de a "invata " o masina lenesa :retard:
Zom
mai, mie nu mi se pare deloc lenesa masina la 2000-2500 de ture biggrin.gif

oricum, mi-a luat ceva pana cand am invatat ca nu mai merg cu motor pe benzina, ca trebuie sa schimb la mai putine ture, etc, etc... dupa cum povesteam, mai am momente cand uit smile.gif
Sorin
La noile dieseluri sunt cateva lucruri ce trebuiesc respectate

primul lucru este rodajul poti sa-i dai 3000 de ture dar sa o duci din acceleratie nu cu piciorul la fund
find echipat cu turbina ca sa prelungesti viata turbinei este bine ca atunci cand ai ajuns la destinatie sa o lasi sa mearga la relanti un minut 2 ca sa se raceasca turbina si sa nu ai pe urma probleme de ungere

si sa astepti un pic cand pleci sa se incalzeasca pt ca motorul diesel are un randament mai mare si se incalzeste mai greu
georgem
De incalzit oricum un diesel nu cred ca se incalzeste stand pe loc. Din cate stiu, la turbo-diesel e recomandat sa pleci imediat cum pornesti motorul.
In rodaj sa nu treci de 2500 RPM in principiu, dar dupa rodaj sa nu o tii subturata, sa o duci din cand in cand pana spre linia rosie, pentru ca altfel se depune funingine pe turbina si o sa ai probleme.
Dupa un drum mai lung, inainte sa opresti motorul trebuie sa o lasi cam 2 minute la relanti, tot pentru viata turbinei.
Nu trebuie sa ii dai talpa pana la fund la turatii mici (sub 1900, poate la Astra difera).
Sa nu ajungi niciodata sa ti se termine motorina din rezervor, ca se amorseaza greu pompa de motorina, din cate am inteles.
Cam astea sunt sfaturile pe care ti le pot da eu, din ce am citit pe vwforum in special, unde majoritatea au motoare TDI.
Iulika0069
Asta cu talpa la fund la turatii joase am tot citit-o, dar cat e de adevarata? Si care e explicatia stiintifica?
georgem
QUOTE (Iulika0069)
Asta cu talpa la fund la turatii joase am tot citit-o, dar cat e de adevarata? Si care e explicatia stiintifica?

Parca explicatia era ca solicita prea tare axul turbinei. Creste prea repede viteza de rotatie a turbinei daca ii dai talpa la turatie joasa.
akajohn
la diesel oricum turatiile sunt joase... in rodaj se recomanda sa nu urci prea mult in turatie dar poti da talpa pentru a urca repede intre anumite turatii care nu afecteaza decisiv functionarea... deci, prima regula este sa nu urci prea mult in turatii, adica eu zic sa nu prea treci des de 2500 - 3000 rpm dar ca sa fie obisnuita cu sprinturile sa incerci ca in vitezele 2-3 pana ajungi la viteza de croaziera sa dai talpa... cum trece de prima 1000 de rpm poti da talpa calm... in felul asta masina se obisnuieste cu un mers sportiv si nu fortezi motorul prea tare si nici turbina... cel putin asta e parerea mea... pe masura ce trece timpul si motorul se aseaza o sa poti urca si mai mult in turatii...
CAT
thanks all! smile.gif

azi ajunge masina in Bacau. ma duc sa o vad si sa ii trag ceva poze :unibrow:

va trebui sa mai astept vreo cateva zile pana sunt gata actele.
n3o
asteptam impresii si poze smile.gif
CAT
din pacate nu a ajuns astazi... sad.gif poate maine...

nu mai am rabdare, chiar daca nu e BMW biggrin.gif .
florin83
offtopic: bmw-ul ce face? in ce stadiu mai esti cu reparatia?
CAT
astept o bucatzica de fier pt aripa interioara stanga, undeva intre lonjeron si telescop. asta e numai pe original si o astept de vreo saptamana deja.

in rest cam astea sunt piesele:

airbag volan
parbriz
capota motor
aripa dreapta +stanga
aripa interioara stanga ( asta care intarzie sad.gif )
suport radiator
radiator air con
radiator motor
faruri
EGR
masca ( nari)
bara fata M
proiectoare
diversi senzori
suporti motor
amortizoare bara fata ( niste telescoape mici de care se fixeaza bara )
curele, diverse piese de plastic ...

marea majoritate sunt venite, de altfel masina e facuta" la rece", adica sunt montate aripi, capota, radiator dar astept acum sa vina bucata aia de tabla. cand va ajunge, vor trebui demontate toate celelalte piese care acum sunt fixate provizoriu.

ar fi cam 3 zile de lucru + vopsitorie = 1 saptamana.
dar deocamdata stau pe loc...
n3o
atunci asteptam pozele si relatari de la ambele masini
CAT
am promisiunea ca luni ajunge astra

cat despre BMW, imi propun sa fac un topic separat , dar dupa ce e gata. deocamdata pozele nu sunt prea incurajatoare sad.gif . arata mult mai rau decat e in realitate, fara dinti in gura ...
florin83
baga si asa.. sa vedem inainte si dupa biggrin.gif
CAT
sadicule! biggrin.gif

poze fac cu el in fiecare zi, asa ca va fi un topic f documentat smile.gif insa vreau sa fie gata si dupa aia va arat prin ce a trecut...


just a quick preview:
florin83
hai sa continuam discutia despre bmw aici
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.