![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
![]() ![]() ![]() nu aruncati cu pietre! e pt sotia mea ![]() multumes celor care au votat in poll-ul octavia versus astra F. eram hotarati sa luam o skoda octavia, dar cea din showroom s-a dat cu cateva ore inainte de a ne hotari noi sa o luam. pe comanda vine in 2 luni sau mai mult, asa ca am cautat altceva. si am gasit o ASTRA H 1.7 cdti 101 cp pe stoc la Piatra Neamt. sotiei i-a placut masina, am facut un drive test cu una asemanatoare si gata. marti o putem lua. aici apare insa problema: dealer-ul ne-a spus ceva de genul " cum o inveti asa o ai", ceea ce ne-a cam derutat. nu e primul diesel pe care il avem , dar e primul pe care il luam "de nou". concret: exista un anumit mod de a conduce masina astfel incat viitorul comportament sa fie afectat sau nu? am auzit mai multe persoane discutand despre acest lucru, insa pareri oarecum contradictorii. unii erau de parere ca "trebuie sa o calci , sa o <inveti> mai intepata, altii ca trebuie sa o menajezi la inceput, clasicul <rodaj> de pana in 3000 rpm. sincer parerile astea mi se par un pic absurde, dar va intreb si pe voi, nu vreau sa fac o greseala si sa nu ascult sfaturile altora. precizare: stiu cum se conduce un diesel, nu ma refer la subturari sau la acceleratii sub 1500 rpm. vreau doar sa stiu daca exista un regim de mers recomandat pt primii km ai masinii. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
In primul rand felicitari
Am un prieten care are exact aceiasi masina.Ce optiuni extra ai luat pe ea? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
seatul meu e luat second hand, si nu are decat 90 de cp, dar ce am observat: daca merg pana in 2000 de ture, totul este minunat. mai sar spre 3000 (mai mult din obisnuinta ramasa de la bmw-ul pe benzina), dar rar, pentru un motiv simplu: spre 3000 castigul in putere nu este spectaculos - dimpotriva, si de-a dreptul nenecesar. la 2000 de ture combinate cu schimbarea vitezelor obtii de la un deasel cam tot ce ai nevoie. treaba cu "invatatul" masinii am mai auzit-o si eu, dar am oarecare rezerve. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
optiuni - cutie 6 viteze, full electric, climatronic, jante AL 16' , proiectoare, CD-MP3 ,7 boxe -super sound, scaune sport cu reglare 6 directii +lombar, insertie mahon - nashpa
![]() ![]() mai sunt tot felul de treburi dar cred ca alea sunt standard. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
o utilizare in jurul 2000-2500 pt inceput e ceea ce intentionez sa fac. si ma gandesc ca primii 1000 km sa if fac fara sa bruschez masina, cu riscul de a "invata " o masina lenesa :retard:
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
mai, mie nu mi se pare deloc lenesa masina la 2000-2500 de ture ![]() oricum, mi-a luat ceva pana cand am invatat ca nu mai merg cu motor pe benzina, ca trebuie sa schimb la mai putine ture, etc, etc... dupa cum povesteam, mai am momente cand uit ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
La noile dieseluri sunt cateva lucruri ce trebuiesc respectate
primul lucru este rodajul poti sa-i dai 3000 de ture dar sa o duci din acceleratie nu cu piciorul la fund find echipat cu turbina ca sa prelungesti viata turbinei este bine ca atunci cand ai ajuns la destinatie sa o lasi sa mearga la relanti un minut 2 ca sa se raceasca turbina si sa nu ai pe urma probleme de ungere si sa astepti un pic cand pleci sa se incalzeasca pt ca motorul diesel are un randament mai mare si se incalzeste mai greu -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
De incalzit oricum un diesel nu cred ca se incalzeste stand pe loc. Din cate stiu, la turbo-diesel e recomandat sa pleci imediat cum pornesti motorul.
In rodaj sa nu treci de 2500 RPM in principiu, dar dupa rodaj sa nu o tii subturata, sa o duci din cand in cand pana spre linia rosie, pentru ca altfel se depune funingine pe turbina si o sa ai probleme. Dupa un drum mai lung, inainte sa opresti motorul trebuie sa o lasi cam 2 minute la relanti, tot pentru viata turbinei. Nu trebuie sa ii dai talpa pana la fund la turatii mici (sub 1900, poate la Astra difera). Sa nu ajungi niciodata sa ti se termine motorina din rezervor, ca se amorseaza greu pompa de motorina, din cate am inteles. Cam astea sunt sfaturile pe care ti le pot da eu, din ce am citit pe vwforum in special, unde majoritatea au motoare TDI. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Asta cu talpa la fund la turatii joase am tot citit-o, dar cat e de adevarata? Si care e explicatia stiintifica?
-------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (Iulika0069) Asta cu talpa la fund la turatii joase am tot citit-o, dar cat e de adevarata? Si care e explicatia stiintifica?
Parca explicatia era ca solicita prea tare axul turbinei. Creste prea repede viteza de rotatie a turbinei daca ii dai talpa la turatie joasa. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
la diesel oricum turatiile sunt joase... in rodaj se recomanda sa nu urci prea mult in turatie dar poti da talpa pentru a urca repede intre anumite turatii care nu afecteaza decisiv functionarea... deci, prima regula este sa nu urci prea mult in turatii, adica eu zic sa nu prea treci des de 2500 - 3000 rpm dar ca sa fie obisnuita cu sprinturile sa incerci ca in vitezele 2-3 pana ajungi la viteza de croaziera sa dai talpa... cum trece de prima 1000 de rpm poti da talpa calm... in felul asta masina se obisnuieste cu un mers sportiv si nu fortezi motorul prea tare si nici turbina... cel putin asta e parerea mea... pe masura ce trece timpul si motorul se aseaza o sa poti urca si mai mult in turatii...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
thanks all!
![]() azi ajunge masina in Bacau. ma duc sa o vad si sa ii trag ceva poze :unibrow: va trebui sa mai astept vreo cateva zile pana sunt gata actele. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
asteptam impresii si poze
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
din pacate nu a ajuns astazi... ![]() nu mai am rabdare, chiar daca nu e BMW ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
offtopic: bmw-ul ce face? in ce stadiu mai esti cu reparatia?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
astept o bucatzica de fier pt aripa interioara stanga, undeva intre lonjeron si telescop. asta e numai pe original si o astept de vreo saptamana deja.
in rest cam astea sunt piesele: airbag volan parbriz capota motor aripa dreapta +stanga aripa interioara stanga ( asta care intarzie ![]() suport radiator radiator air con radiator motor faruri EGR masca ( nari) bara fata M proiectoare diversi senzori suporti motor amortizoare bara fata ( niste telescoape mici de care se fixeaza bara ) curele, diverse piese de plastic ... marea majoritate sunt venite, de altfel masina e facuta" la rece", adica sunt montate aripi, capota, radiator dar astept acum sa vina bucata aia de tabla. cand va ajunge, vor trebui demontate toate celelalte piese care acum sunt fixate provizoriu. ar fi cam 3 zile de lucru + vopsitorie = 1 saptamana. dar deocamdata stau pe loc... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
atunci asteptam pozele si relatari de la ambele masini
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
am promisiunea ca luni ajunge astra cat despre BMW, imi propun sa fac un topic separat , dar dupa ce e gata. deocamdata pozele nu sunt prea incurajatoare ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
baga si asa.. sa vedem inainte si dupa
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
sadicule!
![]() poze fac cu el in fiecare zi, asa ca va fi un topic f documentat ![]() just a quick preview: |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 13th July 2025 - 08:39 AM |