AlexH
Jan 27 2022, 10:42 PM
Da chiar arata beton pompa aia de apa Hepu, cu pale de fonta.
Ar trebui sa comand si eu una, sa o am acolo, in caz ca o sa reduca si ei din calitate.
Exact aceiasi chestie am patit-o si eu cu geometria. O fi traditie asta xD
TiL
Jan 28 2022, 02:14 PM
Kolbenschmidt e noua pompa, Hepu e cea veche.
La orice masina am facut geometria, tot a mai trebuit sa pun eu cheia pe ea.
Cred ca pe a ta nu am dus-o niciodata la geometrie.
TiL
Feb 16 2022, 07:27 PM
I-am pus gume noi de vara si l-am scos la schi.
bartro
Feb 17 2022, 09:55 AM
De ce e lasat pe spate si / sau ridicat pe fata?
TiL
Feb 17 2022, 06:51 PM
QUOTE (bartro @ Feb 17 2022, 09:55 AM)

De ce e ridicat pe fata?
Nu stiu. Poate nu au montat bine amortizoarele, dar m-as mira. Ori, vorba cuiva, poate are arcuri fata de diesel.
Amortizoarele sunt noi si pe fata si pe spate, dar no-name-uri. Zdruncina cam urat.
bartro
Feb 18 2022, 08:00 AM
Cand ma uit la al meu, pare lasat spatele la tine
TiL
Feb 18 2022, 04:43 PM
Doriti sa reformulati?
bartro
Feb 19 2022, 09:31 PM
Da, nu
TiL
Feb 21 2022, 10:30 AM

In traducere libera, REN-ul sta suspect de sus in fata, inaltime normala la spate.
Suspensia e dubioasa, induce niste trepidatii in toata caroseria.
AlexH
Feb 21 2022, 10:41 AM
O fi reglabila xD
Grila de la bara ce a patit ? (cred ca asa o sa ajunga si a mea, are niste sisteme de prindere foarte ciudate, cel putin astea AM)
TiL
Feb 21 2022, 04:14 PM
Nu sta bine, parca-i prinsa cu niste soricei.
Nu i-am dat mare atentie. De fapt nici nu m-am ocupat de carenajele si scuturile care stau la adapost, in garaj.
AlexH
Feb 22 2022, 09:54 PM
Cred ca treaba asta cu soriceii e cea mai buna metoda pt grila asta. Practic ea are un "tumburus" pe bara, in care intra grila, apoi tot pe acel "tumburus", peste grila, pe partea din spate, vine o mica tabla rotunda ce tine loc de siguranta sau somehow like this. Cred si eu ca de la trepidatii si gropicele o sa sara. A mea noua fiind, cred ca am reusit sa prind maxim 4 din cele aprox 9-10 prinderi. Dar totusi sta. Cat n-o pierd pe drum, e bine.
Trebuie sa ii mai fac o revizie la acel deflector de aer. E putin cam inauntru si agata ventilatorul de clima de el. Ori il scot, ori il trag mai in fata. Vedem.
TiL
Apr 19 2022, 11:11 AM
QUOTE (TiL @ Jan 25 2022, 12:53 AM)

A, am fost la Autosoft pentru verificat rotile, au zis ca nu are sens sa le echilibreze, pentru ca gumele nu sunt tocmai rotunde. Am insistat, au echilibrat, parca e un pic mai bine, dar tot nu-i in regula.
Am facut si geometria, au o strategie misto. Iti ofera gratuit verificarea geometriei, dupa care te costa 300lei daca vrei sa o corecteze, cu tot cu destepenit capetele de bara.
Asa ca de-acum volanul nu mai sta perfect centrat

Am sunat la furnizorul de gume, au inregistrat sesizarea mea, vreau sa-si ia inapoi gumele si sa dau diferenta pentru ceva mai bun, dar nu stiu in ce masura vor fi de acord.
Tind sa cred ca trepidatiile se datorau mai degraba uzurii discurilor de frana. Trebuie sa iau unele noi, ca astea sunt adancite rau.
Geometria, ca de fiecare data cand o fac la service, a iesit prost. Prea inchise rotile, dadeau un efect pe viraj ca si cand s-ar inchide brusc roata din exteriorul virajului, rezultand virarea mai stransa decat anticipai. Plus ca devenise nesigura la drum intins, pe autostrada. Ori, inainte, chiar si cu rotile de 18" mergea excelent.
Asa ca zilele trecute am adus spre perfect paralele, acum abordeaza frumos virajele.
Ramane o mare ciudatenie pe spate, zici ca e caruta. Duduie la cea mai mica denivelare brusca si tremura toata masina. Ori sunt amortizoarele proaste (par a fi noi) ori niste bucse rupte pe spate.
Mai si simt ca-i valseaza spatele la viraje stanga-dreapta.
Daca m-am bagat sub ea, am incercat sa vad si pe unde rasufla evacuarea. Cred ca e undeva la catalizatoare, n-am reusit sa identific exact.
Mai e un zornait a carui cauza am gasit-o:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=18_0440Reperul 1 ( 18207504249 ) are una din cele doua cornite (care se prind pe transmisie) rupte. Si-a luat o lovitura in burta zona aia.
Consum la bord 9, real 10.
Tot mai pierde ceva antigel, probabil pe la un furtun de apa relativ nou, Febi.
A, si check engine aprins, la ceva vreme dupa ce a inceput sa aiba unele ezitari la relanti. Cand am luat masina am gasit in portbagaj 5 (oare de ce nu 6?) bujii vechi dar in stare buna si patru fise vechi si pline de ulei (...), pe langa acel debitmetru no-name nou.
A venit vara, vascul sta cam mult cuplat. Cred ca trebuie desfundat radiatorul de praf, nisip, pene samd. Ori avea dreptate cel care mi-a zis sa iau vasc mai de firma, ca astealalte vajaie si atunci cand nu e nevoie.
bartro
Apr 19 2022, 04:10 PM
Si la 2.5i sta mult cuplat vasc, avea un semi no-name, am montat un sachs nou, la fel face.
Radiator e curat, si a mai fost inlocuit.
Daca ai model cu arc spiral pe fata, poate poti sa faci un reglaj.
Trepidare, daca e de la discuri, se simte si in pedala.
TiL
Apr 19 2022, 04:39 PM
Vascul e cu lamela.
Nu-mi dau seama daca se simte si in pedala, dar parca uneori, dupa unele frane trepideaza mai mult. O pun pe seama faptului ca placutele nu se retrag suficient cat sa iasa din canalul facut in discuri, discuri care n-or fi uzate perfect rotund si mai ating cu cate o muchie in placuta, provocand franare sacadata ce rezulta in trepidatii.
Alte idei nu am, am luat si cauciucuri noi de vara, de data asta bune, rotunde, geometria e acum ok...
In plus, frana e nasoala:
- cursa lunga a pedalei pana sa inceapa sa franeze. Asta poate fi pusa pe seama uzurii discurilor fata, nu?
- nu tine. Servo defectuos, uneori nu contribuie. Dar parca si fara servo ar fi trebuit sa franeze mai bine.
TiL
Apr 19 2022, 09:45 PM
Se adauga la lista 4 x
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=DS...p;q=3331109403633311094036
Si doua discuri de frana
Bieleta antiruliu dreapta
Furtunul de apa 11531705223
18207504249
Aprinderea, dupa ce verific ce nu merge
Si mai adaug pe masura ce-mi amintesc.
TiL
Apr 27 2022, 09:48 PM
Montat discurile de frana TRW, cele vechi erau foarte uzate si corodate, exfolieri peste tot, inclusiv pe suprafata de franare.
Am pastrat placutele, ca aveau inca multa viata in ele. Stiu ca nu-i recomandat.
Schimbat bieleta antiruliu dreapta. TRW
Montat carena dreapta, dupa un finisaj pe fuga cu cutterul. Astea de M sunt si nitel ciudate, vin sub spoiler, deci coboara semnificativ inaltimea botului masinii. E bine pentru aerodinamica, dureros pentru borduri.
Fiind aftermarket, nu a venit prea bine acolo nici dupa finisare. Am apelat la sfanta negresa sa mai fixez zona tunelui de racire a franelor. A ramas si un luft vertical de 1-2 degete intre carena si bara, in fata rotii. Daca nu ma grabeam, ii mai lipeam o fasie de plastic acolo, sa compenseze.
Rulmentii nu se simt prea bine, dar nu par sa aiba joc si inca nu huruie deranjant nici pe viraje.
Urmeaza pregatirea pentru schimbarea bucselor spate, care ar merge struna daca as avea presa potrivita, fara sa demontez puntea de pe masina. Si desi am o groaza de prese, sunt sigur ca nu am ceva care sa faca treaba aici, fara artificii.
De analizat in detaliu.
https://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ing-replacementPe langa presa, a folosit si patru (cred ca trei sunt suficiente) suruburi M14X1,5 cu vreo 2.5" mai lungi decat originalele de 170mm.
Ma tem ca tijele filetate la metru au M14x2,0 , caz in care va trebui sa gasesc suruburi. Sau sa gasesc fier/teava de 14mm diametru pe care sa dau filet.
TiL
Apr 28 2022, 05:53 PM
bartro
Apr 29 2022, 07:59 AM
Meyle HD sau Lemforder?
TiL
Apr 29 2022, 08:10 AM
Nu cred ca o sa folosesc masina asta mai mult decat vor tine niste SWAG.
Meyle erau cu 60% mai scumpe, iar Lemforder nu vad disponibil nici la autokarma nici la epiesa.
bartro
Apr 29 2022, 01:25 PM
Par ca Lemforder cu ulei in ele. Meyle HD ar fi masive. pros contras.
TiL
Apr 29 2022, 04:31 PM
Vedem, macar sa ajunga ele pe masina...
Receptorul de bucsoaie si prezoanele mai lungi pentru coborarea puntii sub caroserie.
Vedem cum merge. Nu-s sigur ca pot insuruba tijele prin bucsa in caroserie, pentru ca filetele au iesit dezaxate fata de tija. Si mi-e ca trebuia sa le fac cu 1-2cm mai lungi, dar cred ca mai poti trage de punte cand e acolo, agatata. Doar trei tije, nu vad de ce ar trebui patru, din moment ce la bucsa la care lucrezi nu ai cum sa tii prezonul montat.
M14x1.5 la un capat, ca asta e filetul de pe masina.
M14x2.0 la celalalt capat, ca doar asa piulite am.
Mai am de facut fiarele pentru presat bucsa noua:
- paharul din cap vor fi doua discuri cu gaura de 81-84mm si o placa cu gaura de 2cm prin care sa treaca tija presei. Placa am, discurile le decupez din vechile discuri de frana si alezez gaura de centrare
- cu ce imping de jos bucsa, inca nu stiu. Sa verific daca merge cu teava de 10cm diametru, parca mai aveam ascunsa pe undeva. Sau pur si simplu o placa asa cum e aia de sus, care sa impinga doua bare transversale care se proptesc in fundu' bucsei.
AlexH
May 16 2022, 07:12 PM
Merg bine carenele de M, pica mult mult mai bine dacat astea non m
Misto presa !
TiL
May 17 2022, 11:20 AM
Mda, nu stiu cum ar fi venit aftermarket-urile pentru stock. Parca Bart a renuntat sa le monteze, a decupat din ele ce i-a trebuit si a lipit la ce avea pe masina.
TiL
May 20 2022, 06:13 PM
Termostatul e dus cu pluta. Tine motorul la fix 99 grade, in anumite conditiinde turatie l-a lasat si pana la 82 de grade, dar revine invariabil catre 99.
Noroc cu vascul nou, ca se tot auzea in mers si nu intelegeam de ce.
Deci trebuie sa fac o lista si sa mai dau o comanda.
Ma gandesc sa pun bucsele de punte direct la 2.5 si sa cumpar altele pentru Rudolf.
Cred ca termostatul era nou, n-ar fi primul caz de termostat nou care da aceleasi simptome.
https://youtu.be/bT4sTG09HkM
TiL
May 20 2022, 09:56 PM
Pare o problema comuna... aici a avut problema cu un Wahler nou, a fost nevoit sa revina la vechiul Behr, care inca era ok.
https://www.youtube.com/watch?v=sXE7F_KZX1Q
AlexH
May 22 2022, 08:51 PM
Si la mine merge vascul destul de mult, nu stiu la cate grade este motorul. O sa pun diag sa vad.
Tot asa si eu, am pompa de apa continental si vascul ala de la tine nou.
Se decupleaza daca o calc bine, dar nu mai dureaza 3-4 min, ca se cupleaza la loc, cand merg normal si nu ii rup gura.
Cred ca ar trebui sa facem retrofit la vent electric de pe e46

)
TiL
May 23 2022, 12:05 PM
Dar avem si ventilator electric

Stiu eu, ca am contat pe el la TDS pana a cedat si am copt motorul.
Temperatura...era sa zic ca o poti vedea din meniul ascuns dar mi-am amintit ca nu puteam intra in meniul ascuns la masina asta. Asa-i si acum?
Imitial am dat si eu vina pe vasc. Pentru ca, inca dinainte sa-l iau, mi-a zis unul sa nu iau din cele ieftine, ca stau cuplate cam mult. Dar eu tot pe cel mai ieftin l-am luat
Dar bag seama ca vascul lucreaza perfect, problema e pe la motor. Sper sa fie doar termostatul.
Acum ceva vreme am suit-o pe capre, scos suportul de toba finala si incercat sa cobor puntea, mutand-o pe prezoanele lungi facute de mine.
Cum era de asteptat, nu am putut folosi prezoanele , pentru ca filetul mi-a iesit vizibil dezaxat, nu ai cum sa le infiletezi trecute prin bucsa cea lunga.
Am riscat cu prezoanele originale, desfiletate multisor. Adica am desfiletat de tot pe cele doua de pe stanga, apoi infiletat vreo 7-10 ture (cam 1-1,5cm).
Pe partea cealalta am suspendat puntea pe cric , scos prezoanele si coborat puntea vreo 10cm, sa-mi incapa pastila si piulita.
Moment in care am constatat ca nu pot introduce tija lunga a presei, asa ca a trebuit sa conectez puntea al loc, saltat fundul masinii mai sus pe capre si reluat activitatea.
Prima bucsa a iesit destul de usor, fiind cea din spate, unde ai mai mult loc de joaca. Nu era prea rupta, dar vad ca aia de pe fata e rupta frumusel. A trebuit sa urc iar puntea ca sa intre tija presei in bucsa. Mai polizez putin coltii extractorului, ca sa stea mai ferm pe pozitie cand presez si ma apuc de treaba.
Shopping list
Amortizoare spate pentru 2.5
Bucse punte spate pentru 2.5
Fan shroud pentru 2.5
2 x
https://www.bavauto.ro/18207504249 pentru 2.2 si pentru 2.5
Termostat pentru 2.2
De verificat aprinderea, ca s-a aprins check engine si la 2.2 si la 2.5, dar inca nu trepideaza sesizabil, doar uneori, la pornire.
Mai e asta lipsa, taiat, la Rudolf.
https://www.bavauto.ro/18307500822Dar mi-as pastra cei 500lei in buzunar, am alte probleme mai importante la esapament. Trebuie schimbat sau sudat in cateva locuri.
TiL
Jun 15 2022, 01:30 PM
Am montat cele patru bucse saptamana trecuta, problema cu duduielile s-a rezolvat. Nu mai trepideaza rau la 110km/h pe drum lin, nu mai duduie cand iei o denivelare, etc. Am sudat putin si imbinarea tobei finale cu teava
Inca face cam urat din cauza bucselor mari de la bratele fata, pe care urmeaza sa le schimb. Toate cele patru brate fata sunt Lemforder fabricatie 2008, doar bucsele sunt rupte.
Cred ca o sa schimb si termostatul, desi suspect e si cablajul care alimenteaza resoul din termostat, dar nu stiu cum sa testez.
Poate intru si la bujii.
bartro
Jun 15 2022, 01:42 PM
QUOTE (TiL @ Jun 15 2022, 02:30 PM)

Cred ca o sa schimb si termostatul, desi suspect e si cablajul care alimenteaza resoul din termostat, dar nu stiu cum sa testez.
Voltmetru / bec mic, cand anjunge la temperatura mare ar trebui sa ai 12v la conector
TiL
Jun 15 2022, 06:13 PM
In sfarsit am BMW Scanner functional!
https://drivers.rudydelorenzo.ca/ ca sa mearga pe Windows 7 64 bit
Logul arata asa acum:
alex230ro
Jun 16 2022, 02:44 PM
Da erori "clasice"
TiL
Jun 16 2022, 10:03 PM
Asta e de bine?

Vad ca s-a stins check engine dupa clear codes.
bartro
Jun 17 2022, 08:49 AM
O mai scanezi dupa ce a mers si vezi ce aparut la loc.
La 2.5i am observat ca daca s-a aprins check engine din cauza misfire, nu se mai stinge nici dupa ce s-a remediat. Doar cu tester se stinge.
TiL
Jun 17 2022, 10:37 AM
Aha. Adica dupa eroare de bobina?
Ca la Sublime isi revenea daca scanteia proasta era din cauza bujiei. Se aprindea Check engine o vreme, banuiesc ca din cauza ca ieseau noxele aiurea, apoi cand se corecta, disparea si check engine.
Daca ar fi sa tinem cont de cele de mai sus, inseamna ca probabil am cate o bobina slaba. La REN si la FUG.
bartro
Jun 17 2022, 11:21 AM
Eu am resetat bec cu diagnoza, cred ca dupa cel putin 100km mers cu masina in regula inca era aprinsa.
TiL
Jun 17 2022, 01:05 PM
Hm, eu am dat doar acel Clear DTC.
Schimbat termostatul nou cu altul nou, de data asta Mahle/Behr.
Spalat radiatorul la exterior/faguri.
Acum temperatura sta la 96-97 grade, fata de 99 inainte si inca nu-s sigur daca schimbarea se datoreaza spalarii radiatorului sau schimbarii termostatului.
Schimbat si bucsele fata cu QWP ordinare, pe care le aveam intamplator. Am luat si o pereche de SKF pentru 2.5, poza comparativa.
A fost circ cu extragerea bucsei de pe dreapta. Am incercat sa initiez impingerea incorect, de la exterior spre interior, cand bratul are intrare conica doar dinspre interior. Cupa de 48 a presei a umflat camasa bucsei, asa ca a trebuit sa initiez impingerea in sens invers. Pus cupa de 50, sa acopere mai bine, a mers foarte foarte greu (presat la maxim, nu se intampla nimic, batut cu ciocanul si pac, scapa. Si tot asa). Tot a deformat putin buza bucsei si pe partea asta, asa ca a trebuit sa pun flexul sa tai la ras partea de bucsa iesita spre stanga, cum se vede in poza, apoi impins inapoi din acea parte

Circ, dar pana la urma am reusit.
QWP-urile au intrat acceptabil.
Acum merge bine, dar tremura urat la 110-130km/h, banuiesc ca e din cauza rulmentilor, desi nu am observat joc sesizabil. Am dus geometria fata la 0 grade (asa, la ochi), parca trepideaza mai putin.
Si-i barcaaa, gumele astea Nankang sunt prea flexibile.
Merge rar, merge decent si de preferat sa nu trec de 100 la ora. Inca n-am investigat de unde vin trepidatiile, probabil rulmentul de cardan e de vina.
A fost duba intr-un we, am carat niste pal si o gramada de bagaje ca sa-l mut pe frate-miu. I-a placut si lui cum merge, dar tot Logan nou si-ar mai lua.
TiL
Sep 24 2022, 09:21 AM
QUOTE (TiL @ Jan 25 2022, 12:27 AM)

Poze si un filmulet.
Oare ce reprezinta acel grafic? Chiar testeaza fiecare piesa?
De fapt vascul e un nasol. La drum lung cupleaza daca temperatura exterioara urca de la 14 grade in sus.
De aici un consum ridicat, cat 2.5 automat. Aseara am venit pe limita, la 13-13.5 grade si nu a cuplat decat in micile repausuri din doua orase. S-a simtit si la confort si la consum.
Tremura rau la 120, zici ca are o volanta mare dezechilibrata care vrea sa o destrame. Suspectez suporti motor, suporti cutie si rulment intermediar cardan.
Daca mergi cu max 100 la ora e o placere. De la 105 la 130 e dezmat si destrabalare.
De vanzare, dar nu are nimeni cash nici pentru Rudolf nici pentru Bursuc.
TiL
Sep 30 2022, 07:28 PM
800km facuti in WE-ul cu 10 Septembrie
600km , doua saptamani mai tarziu.
Intre timp a expirat RCA-ul, il trag in curte pana s-o intampla una din doua: ori il vand ori il inmatriculez la mine.
Am niste fiare interesante la rand, motiv pentru care ar trebui sa mai vand din ce am adunat, ca nu mai e loc nici in curte nici la strada.
Sau mai bine mai cumpar o curte mica.
QUOTE (TiL @ Sep 30 2022, 08:28 PM)

Am niste fiare interesante la rand, motiv pentru care ar trebui sa mai vand din ce am adunat, ca nu mai e loc nici in curte nici la strada.
Sau mai bine mai cumpar o curte mica.
Te invidiez
Pentru ca am vandut celalalt break (2.5-ul
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtop...mp;#entry156924 ), urmeaza RCA, ITP si inmatriculat REN-ul.
A, si....
QUOTE (AlexH @ Dec 30 2021, 02:29 AM)

P.s : Vezi sa ai scurgerile desfundate de la tulumba de frana xD
Ai cobit
Cumpar tulumba
Freon - 250 lei - la unii care isi spun Freonizare , la marginea Buzaului. Au un atelier... farmacie. I-am gasit intamplator cand am avut nevoie sa incarc instalatia lui Bursuc-E70.
Luat tulumba SH - 500lei
Baterie noua - 500 lei
Dar mai trebuie sa le si montez.
Am avut o broasca blocata pe deschis dupa ce am tras mai tare de manerul de afara ca sa deschid usa lipita de atata stat, plus ca era intr-o parte, cu usa in sus.
E ceva fortat, indoit acolo (limitatorul de cursa al parghiei declansator de deschidere actionata de cablul veit de la manerul exterior), dar am scapat doar cu niste spray cu vaselina. Nu am apucat sa demontez nimic, doar fata de usa.
Cu ocazia asta am asezat la locul lui un cablu de la macaraua de geam, care trecuse peste o limba metalica motiv pentru care geamul cobora doar 10cm, inca de cand am luat-o. Ceva tot o fi in neregula pe acolo, pentru ca acel cablu se lasa foarte slab cand geamul ajunge sus la capat.
TiL
Nov 10 2024, 04:58 PM
Cablul macaralei a sarit iar, deci geamul pasager se deschide 10cm.
Tulumba de frana pare sa fie in regula, cred ca problema e la supapa unisens care tine vacuumul in tulumba. Inca mai circul asa. De cele mai multe ori franeaza, dar daca sunt pe accelerare si apare ceva brusc in fata, nu prea am frana, ca nu prea e vacuum in admisie in momentul ala.
Scos la vanzare... pentru ca am luat alt 2.5i touring automat, ceva individual chel, neinmatriculat si nitel tavalit prin padure.
Am pus anunturi pe olx si pe fb, nu starneste nici un interes, nici macar la 1700E.Singurul care m-a contactat e unul care a propus 1500, am zis ok (cu roti de 15 si fara subwoofer) si... a cazut pe ganduri.
https://www.olx.ro/d/oferta/vand-bmw-520i-t...it-IDiLT0x.htmlAsteptam, daca vand X5-ul ma redresez cat de cat, desi mi-ar trebui ceva mai multi bani.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.