Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Viforul
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Alte marci
Pages: 1, 2
TiL
I-am pus gand rau, deocamdata visez la ea
elvislorin
Pai, nu vad la ce ai pus gand rau....pictures
TiL
Pai, inca nu stiu. Dar am niste idei laugh.gif
elvislorin
Well, share them flm (7).gif
TiL
Sa stric tot farmecul?

Bine, daca ma mai razgandesc de un numar impar de ori, n-o sa mai fie Vifor, ci probabil ceva ce s-ar incadra la 'Masina mea'
TiL
Dupa cateva vizionari, m-am pricopsit wub.gif

Inca nu am permis, asa ca Bart a calarit-o binisor in conditii aspre azi (frig si ploaie), Sibiu-Brasov-acasa
bartro
Sa te bucuri de ea, merge ireprosabil, in afara de farul chior nu am ce comenta smile.gif
elvislorin
uuuuuu...ai dat-o pe japoneze...nice glasses (17).gif
TiL
Eram demult setat pe BMW boxer, dar aia o sa fie a doua motoreta.

Poate R850R, daca s-or mai gasi la aceleasi preturi decente de acum, la momentul respectiv.

Pentru VFR au fost asa niste triggeri care s-au adunat:
- Discutii cu motociclisti care incercau sa ma convinga sa nu iau motor mare - eu visand la R850 R(T) sau R1150 R(T). Dupa ce le-am povestit ce vreau si la ce urmeaza sa o folosesc, au insirat acolo tot felul de motorete potrivite pentru incepatori, VStrom, ER6 , CBF, apoi au scapat un "VFR", de care nu auzisem si care suna tare bine biggrin.gif
- apoi un amic necunoscut zice - da, VFR, sunetul lor inconfundabil...
- apare imediat si provocarea: Bart uraste Honda.

Initial chitit pe Vtec (VFR generatia 6), aparuse una impecabila si cu 3 case-uri Givi pe ea, adusa in tara inca neinmatriculata. Dar pana sa ma mobilizez financiar s-a dat. 2700E, 50000km.
M-am shiftat spre generatia 5, care are doua atu-uri: Best front look si mult laudatul motor cu distributia pe pinioane. PLus ca e putin mai usoara si centrul de greutate mai jos.

Asa ca am mers cu Bart la vizionari, usor usor a ajuns in sa, a inceput sa-i placa atat de mult incat s-a inhamat la tura sinucigasa Sibiu - acasa.
Prin ploi, printre tiruri, cu un motor necunoscut, intretinut cine stie cum. Cu max 190 la ora.

Momentan trec printr-o paranoia cum ca poate cei 44000km nu sunt reali si distributia ar fi pe duca. Dar e destul de clar ca asa suiera distributia asta si incep sa ma concentrez pe ceea ce conteaza.


Optinuile pe care le-am avut:
VFR 800 rosu, in Chitila. 1998, 33000km , cat se poate de reali. Din pacate tinut in intemperii in ultimii ani, carenaje decolorate pe partile expuse la soare. De schimbat gumele (datate 2002), revizie furca, schimbat parbriz, tapisat saua, eventual vopsit , ca era zgaraiata binisor de la mici trante luate la viteze mici. Una peste alta, poate cea mai buna stare dintre toate. Dar nu a vrut sa lase sub 1850E, si nu am buget sa acopar si investitiile imediate.
Discuri de frana incredibile, aproape fara uzura.
Prima vazuta, m-a convins ca VFR e ce-mi trebuie.
https://www.olx.ro/oferta/honda-vfr-800-ID7qaD2.html

VFR 800 gri din pipera, 2001 (facelift), 71000km. Revopsit, urme de accident nu se stie cat de serios. Aviz negativ din prima de la mine. De mers mergea bine.
2300E
https://www.olx.ro/oferta/honda-vfr-800-rc46-ID9gHtH.html


================================================================================

Si... minunea mea:
1998, 44000km, adus in 2013 la 23000km, actualul proprietar o are din 2016 (37000km), nu a facut nimic la ea, doar pus releu incarcare SH si intrerupator frana de picior, plus uns lantul regulat si schimb uleiuri. Nici presiunea la roti nu a facut-o vreodata, aparent. Avea 1.6 fata si spate.
Gume 2014 cam uzate si intarite. Lant pe duca. Furca, sa vedem, pare inca ok. Ulei motul 5100 pus inainte de iernat.
Julita ici-colo, dar vopsea originala si foarte putin decolorata in comparatie cu cea din Chitila.
8000lei (aproape 1700E), nu a negociat nimic, oricum era cel mai buna oferta din tara. Zice ca voia sa scape de ea ca nu are timp, se concentreaza pe alte pasiuni, plus ca e prea scund pentru monstrul asta care lui Bart ii vine cam strans.
Vad ca a sters anuntul de pe olx.


PS. Minunea asta s-a dat in 3 zile, dupa ce a hotarat sa lase pretul la 3900 lei:
https://www.youtube.com/watch?v=DFCGQiLjvuo
bartro
Nu recunosc nimic.
elvislorin
Domne, felicitatiuni...e tare faina...sa o stapanesti sanatos.
PS: si eu am cochetat cu ideea dar nu am facut pasul...raman la cazan si cele n biciclete smile.gif
TiL
Multumesc!
E frumoasa, puternica dar nu sportiva.
Sport-tourer, mixul perfect. RT-ul BMW are pozitie prea la verticala pe sa, pentru mine. Pana si la bicla am pus pipa lunga, sa duca ghidonul cat mai in fata, si intoarsa invers, pentru ghidon cat mai coborat.
800cc , 105cp , 230kg. Dar e cuminte, cursa lunga a acceleratiei, nu te surprinde daca pisti putin acceleratia, cum patesc cu Hornetul de la scoala.


Pe doua roti... un gand care ma incearca de multi ani, dar frica naturala si gandul ca eram (si mai sunt) inca necopt m-au tinut deoparte, stiind ce trante urate am putut sa iau in tinerete cu bicicleta. Am reprize in care ma apuca mersul sportiv, cu riscurile de rigoare.


Daca te razgandesti saptamana asta, motoreta din Chitila, de 33000km e la oferta, aparent omul pleaca din tara in cateva zile.
elvislorin
Dupa ce termin cu rechinul o sa plec din tara...banii de motor merg la chirie, trai etc...pana gasesc de lucru
TiL
Ia-ti motor si scapi de chinul instrainarii
elvislorin
Da, da... si raman cu chinul din tara smile.gif)
TiL
QUOTE (elvislorin @ Apr 26 2019, 09:41 PM) *
Da, da... si raman cu chinul
rechinul
elvislorin
Re-chinul laugh.gif laugh.gif laugh.gif
TiL
Am intins lantul, din fericire a mers ca la carte, nu era nimic intepenit pe acolo.
Schimbat placute spate, cele vechi muscasera deja din fier pe muchia exterioara.
Discul spate e spre limita admisa de Honda (1mm uzura totala)
Placutele fata mai au vreo 2 mm, deci trebuie sa le pregatesc si pe ele. Discuri fata inca destul de ok.

Caut cric central, ca sa pot verifica si curata lejer lantul. Sper sa vina saptamana viitoare.
Primit stander de la Bart, dar nu stiu daca o sa-l mai adaptez pentru puntea spate monobrat.

Mai trebuie un bec H4.
Pe viitor gume noi, astea DOT 2014 Metzeler au aderenta discutabila. Nici de noi nu sunt stralucite, sunt facute sa tina mult.

A, si permis...

Apoi mai vedem cum fac cu ghiozdanele, daca pun doar top, doar laterale sau cudetoate.
TiL
Curatat lantul cu motorina si periuta de dinti, uns lantul, luat permisul. Maine pun becurile, cricul central si casca.

Hm. Se pare ca ma paste o surpriza la care ma gandisem dar speram sa nu fie cazul
https://vfrworld.com/threads/center-stand-r...-5th-gen.12682/
QUOTE
My center stand is in a box for that very reason. Bike came without it, bike stays without it.
TiL
Becurile erau cele originale, probabil. Noname, Made in Japan. Unul avea filamentul de faza scurta ars, celalalt mergea dar se vedea varsta si pe filamentul lui.

Am pus si semnul de incepator.

Cricul a venit bine, dar o sa am ceva emotii, pentru ca am scurtat binisor surubul de pe dreapta, ca sa treaca printre evacuare si urechea de prindere pe cadru.
Am injumatatit capul hexagonal si am luat vreo 6-7 randuri de filet, ramanand vreo 7-8 ture de filet util. M10x1.25 infiletat aproape 1cm in aluminiu... ce am la limita.
Il lipsa se Loctite am pus superglue pe filete.

Acum ca am putut sa-i ridic roata, observ ca lantul cam flambeaza. Nu grav, cum am vazut la motoreta recent cumparata de un amic, dar clar ca "Buna ziua".
Noroc ca atunc cand l-am intins s-a intamplat sa fie pe pozitia in care sta cel mai intins, altfel ar fi facut scandal mare in mers, cand l-am scos pe straduta. Estimez ca oscileaza de la jocul reglat de mine (2,5cm) pana spre 5cm cand se largeste. Cand stau pe ea banuiesc ca lantul se mai slabeste.


Sunt dator cu niste poze; cu Bart, de exemplu.
TiL
Ieri am dat primele ture prin zona.
Primul lucru pe care-l cautam la pornire... dupa ce verificasem manusi, geaca, pantaloni, casca, dar parca lipsea ceva: centura laugh.gif

Super motor. Ca un serie 5: masiv, confortabil si puternic.

Mai am de exersat promptitudinea la franare si manevrarea la viteze mici. Mai e mult pana o sa o pot intoarce pe o sosea cu doua benzi.

Sus in trepte, la mers su 3000rpm se cam balbaie, dar banuiesc ca e normal.
Am inceput cu max 60-70 la ora, si 2000-3500rpm. Apoi am ajuns la croaziera 110 la ora.
Si cum rage toba aia la 4500rpm in sarcina.... wub.gif wub.gif wub.gif

Revin, ca am de lucru acum.

A! Si-i superba

bartro
QUOTE (TiL @ May 20 2019, 09:56 AM) *
Sus in trepte, la mers su 3000rpm se cam balbaie, dar banuiesc ca e normal.

Am observat si eu, dar cred ca de fapt nu se balbaia ci are ceva de facut cu timing de aprindere, care ar fi 180-90-180-270 (asa scrie aici https://en.wikipedia.org/wiki/Big-bang_firing_order ). De aici rezulta un sunet mai specific.
Uite de exemplu RFV400 are 90-270-90-270 si suna cam ca un motor 4 in linie: https://www.youtube.com/watch?v=Wq1xkFtjYDw

Uite si aici un clip cu vfr vs ceva cu timing echilibrat:
https://www.youtube.com/watch?v=aEWtV0CIxWA
TiL
Dat cu incetinitorul, se aude ca marfarul la macaz biggrin.gif

Balbaiala parea sa se simta si in transmisie, dar tot e posibil sa fie de la ritmul in care merge aprinderea.

Pozele cu Bart, care nu recunoaste nimic, cu motoreta in garaj, cricul central si prima iesire, cea de ieri.
TiL
Da, e clar ca trage mai in suturi in ture mici, tine de felul in care e conceput motorul. I-am dat gaz asa subturat, nu s-a balbait dar trage cu niste suturi in ritm cu esapamentul.

Azi (ieri) am dus-o la oras. In plin trafic, conditii in care as fi facut vreo 1h20 cu masina, dimineata, cu motoreta am facut o ora.
M-am descurcat sa intru printre masini la semafor; masini care se mai si dadeau de multe ori la o parte in spic, de parca venea salvarea. Trebuie sa fie de la faptul ca arata impunator din fata, ca toba nu se aude mai deloc in fata, doar in urma rasuna cat de cat.

Prima confruntare cu turbulentele de pe autostrada, chiar si in urma masinilor mici. Interesant. La intoarcere eram deja mai obisnuit.
120-140km/h, cu varfuri de 150-160 de proba. Trage bine, si abia de atunci incolo incepe sa prinda cuplu maxim.
Pozitie cu rezervorul in brate, care am inteles ca nu prea e recomandata, dar de la 110 in sus e cam musai sa ma aplec.

Vizitat si Piata Unirii la 7 seara. Intors noaptea, ocolind pe alte drumuri.
Vreo 150-170km adunati.
bartro
QUOTE (TiL @ May 24 2019, 04:34 AM) *
Prima confruntare cu turbulentele de pe autostrada, chiar si in urma masinilor mici. Interesant. La intoarcere eram deja mai obisnuit.

Nu trebuie sa te opui, da si ea un pic din cap pentru ca nu o convine sa stati in spatele masiniilor.
Cum bate farul acum? Era chior cu un singur bec.
TiL
Farul e acceptabil, bate cam scurt, jos. Posibil sa fie ca la carte, dar nu musai pe gustul meu.
Faza lunga e de poveste, nu e spot cum stiam de la E28 (si-mi placea). Adica nu doar ca lungeste orizontul in fata (la nivel ok, acceptabil), dar il si largeste enorm.

Deocamdata cam simt nevoia sa pun faza lunga in localitati, daca merg cu peste 70 la ora.
O sa incerc sa le mai ridic, vedem ce iese.
David

Felicitări TiL! snf (30).gif party.gif celb (4).gif Atāt pentru permis cat și pentru motor! smile.gif Asfalt uscat și mulți kilometrii i-ti doresc!
TiL
Multumesc!

Intre timp am observat ca pe spate pot sa reglez atat preload cat si stiffness.
Pe fata doar stiffness preload.

Cel mai probabil e reglata pe cel mai soft si preload 1 (standard din fabrica ar veni pe 2).
elvislorin
Imi faci pofta de luat motor laugh.gif
TiL
Pofta mare!

Sambata am fost in Vama, ieri am traversat Dobrogea de la sud la nord si acum ma pregatesc de retur langa Bucuresti.
Da, ai la ce pofti wink.gif BMW e30 Cabrio.gif horse.gif


Las aici o pagina interesanta:
https://www.vf750fd.com/vf750f/index.html
TiL
990km adunati, din care 800 in trei zile.
Experienta si mai multa.

Invatat ca:
- depasirile nu se fac cu a 6-a, mai ales daca soferul depasit e ... smecher
- e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Noaptea, pe drumuri judetene, preferabil max 90 la ora. Si inspiratia sa-i dai gaz cand merge, sa-l fentezi.
- soseaua nu e ca pe circuit. Si se simte mult mai rough decat din masina. Niste cocoase in asfalt intr-un viraj larg pe urcare aproape ca m-au trimis in decorul verde crud. Am si dat in plin in cocoasa cea mare - greseala de abordare a virajului cand stii ca sunt sleauri. Voblaj scurt (noroc ca uitasem mana nitel in gaz, pe urcare, cred ca a ajutat la atenuarea rapida a voblajului) trecut aproape fara sa-mi dau seama in celalalt sleau, de pe margine, luat din gaz - reinscris pe trasa si-am scapat.
- galagie mare pe motoreta, de la vant. Mai putin idilic decat ma asteptam. Credeam ca o sa aud orice zgomot suspect de lant, rulment, plastic sau mai stiu eu ce. De unde, ca nu auzi nici ragetul esapamentului biggrin.gif
- si altele pe care nu mi le amintesc acum.

In ansamblu am scos cam aceiasi timpi ca si cu masina. Castig la posibilitatile de depasire in afara si la croaziera in localitati unde o de multe ori o tin cu tupeu la 80-90. Dar am avut noroc - radare intalnite in localitati care aveau deja clienti. Pierd la croaziera si viraje, nu ma infig asa cum arunc masina pe viraje; si chiar daca experienta creste ar trebui sa ma pastrez la fel de rezervat. Pentru ca soseaua nu e ca pe circuit.

Am prins si un radar mobil la drumul mare, dupa o portiune lunga, dreapta, pe care tinusem 160. Noroc ca l-am intalnit fix dupa singura curba stransa din zona, pe care in cel mai bun caz o poti lua cu 120. Eu am coborat sub 100. A urmat alta linie dreapta cha (40).gif

Mai sunt si pauzele mai dese de alimentare. Binevenite, ca pozitia oarecum sportiva imi lucreaza niste muschi pe care nu prea i-am avut niciodata: spate si umeri. Much better, decat sa amortesc in scaunele de piele.
bartro
Bravo, ai acumulat ceva experienta, pari realist smile.gif
Dopuri de urechi sunt absolut necesari, altfel in timp iti daunezi auzul. Sau casti in-ear care cam tot efectul asta au (nu simt mare diferenta intre dopuri 3M si casti sennheiser) si pe care mai pui si o muzica ceva dupa ce te mai obisnuiesti cu fenomenul moto.
In curbe trebuie sa fii atent, ai aflat. Si indiferent sa nu te ridici ca iesi in camp. Sa vezi si cum face la franare in curba.
Iar despre mers noapte, eu evit cat pot. Don't ride at night, cum zicea un coleg Suedez.
TiL
Asta-i o provocare pt mine, ca-mi placea sa conduc noaptea. De fapt si portiunea Slobozia-Urziceni mi-a placut noaptea, desi eram cam ... emotionat in privinta asta. Drumurile judetene care au urmat au fost marea provocare. Acolo si ziua e circ. Cand am plecat pe lumina am avut tot felul de experiente aici: unul care mergea ca p...atul boului, se dadea la misto la pietonii de pe contrasens (nu exista trotuare). A inceput sa faca asta imediat dupa ce ma trecuse un gand sa-l depasesc fulminant. Bine ca am stat cuminte. Din cate am observat, motoreta asta nici nu prea se aude cand se apropie.
Alta faza, eu cu 80-90 in localitate, o baba cocosata la 90 grade si cu baston incepe sa traverseze, desi ma vazuse. Si nu s-a lasat laugh.gif . plm...
TiL
A, nu v-am povestit de balega proaspata improscata de dusterul pe care n-am indraznit sa-l depasesc la timp snf (42).gif
bartro
Mai sunt si masini care vin pe contrasens si se bag in depasire desi te vad, sau nici macar nu te vad (cum am patit cand veneam prin ploaie de la SB pe VFR), camioane si masini care tai curbe pe contrasens (des intalnit pe dn1a care si acolo e balegar belsug si uneori urme de motorina pe jos), etc.
Tine cont ca tu esti cel mai vulnerabil si mergi ca atare. Cea ce nu inseamna neaparat incet, dar sa fie acolo o marja de siguranta.
TiL
Am facut tura lunga din WE cu preload spate pe 2. Simtitor mai inalta, risc marit sa o scap pe jos prin oras.
Cum ma apropii de 65 de kile, preload 1 ar trebui sa fie suficient. Am coborat-o inapoi, inca n-am mers, sa vad cum e.

Imi sta pe creier lantul ala. Cred ca are un loc in care e intins rau si cand ajunge cu zona respectiva pe pinion, pinionul il aduna la dimensiunea normala, intinzand brusc lantul. Altfel nu-mi explic.

Pacat de pinioane, care inca arata destul de bine. Dar inteleg ca nu prea se face sa schimbi doar lantul.
TiL
Azi am mers cu o VFR geamana, 150.000 km, estetic mai putin atragatoare, dar intretinuta regulamentar. Proprietarul anterior celui de acum facuse 100.000km cu ea in cativa ani, colindand Europa.

Am mers cu ea, mi-a placut mai mult decat cu a mea, e mai precisa, raspuns mai prompt etc. O ajuta gumele (inca rotunde), lantul excelent, toba si filtru aer sport, poate si altele (are toti rulmentii schimbati etc). Pozibil ca senzatia de mers mai rotund sa nu se datoreze motorului ci lantului.
In schimb celalalt a comentat la a mea doar frana fata - e normal, pentru ca eu nu am folosit-o decat la opriri in loc la viteza f mica, deci trebuie rodata. Nu stiu cum de nu a simtit comportamentul ciudatel datorat uzurii gumelor. In schimb crede ca vobleaza roata fata (probabil e chestia simtita si de Bart la primul ride test, pus atunci pe seama presiunii mici din roti), dar nu stiu de-i adevarat, ca am mers cu tot felul de viteze, fara probleme - parca se simte ceva dar nimic deranjant.

Distributiile suna la fel, cateva zgomote in plus la cea de 150000km, chiar daca a avut parte de reglare tacheti. Si un mic zgomot ambreiaj. Oricum, nimicuri, nu ceva ce iese in evidenta.


Poza cu veferitele:
bartro
N-am simtit niciun voblaj, n-am simtit nici lantul.
Poate sunt mai putin sensibil, desi la gpz simt de mult.
Poti sa ridici roata fata in aer, invarti, vezi daca bate. Echilibrare se poate face pe un stand unde sprijini roata cu axe pe niste rulmenti foarte fini.
TiL
Pun aici ca sa nu uit:

https://www.unimotors.ro/Frana-fata_c_1075_1095_1126.html
Carbon Loraine sinterizate la 175lei vs cele de mai sus. Ma cam atrag organicele TRW, ca eu nu trag de frane de fel.
bartro
La CL imi plac graficele pe site-ul lor
http://www.cl-brakes.com/?page_id=693&lang=en




TiL
A venit trusa de nituit lanturi, am luat si lant decent, ieftin. Montat, slabit nitel la sfaturile insistente ale lui Bart, care are intotdeauna dreptate, maine proba.

Lantul vechi avea o legatura blocata bine, se misca greu in unghiurile cerute de pinioane, in rest deloc. Inca vreo doua care se miscau greu dar mergeau. Era si nitel intins in ansamblu, se vede ca asta nou pica perfect pe dintii pinioanelor. Bine ca l-am schimbat inainte sa dauneze pinioanelor. Si ca m-am lamurit ca trebuie sa las lantul mai slab.

Am umblat la relanti, marit putin. Spre 1300rpm in gol, 1200-1250 cu farurile aprinse.

Trebuie sa ma interesez de gume. O sa evit Michelin desi initial aveam o parere foarte buna despre ele.
Are Metzeler Sportec M7 RR acum.
TiL
Am luat gume Dunlop Sportmax Qualifier II gasite la oferta, 680lei perechea.
Guma tare si aderenta, cum imi place, probabil dupa rodaj vor fi si mai aderente.
Acum caut review-uri despre ele to_pick_ones_nose2.gif Fusesem setat pe Metzeler Sportec M7RR, dar la pretul asta, merg doua seturi de Dunlop.

Acu' sa vad unde le montez... Ori poate le montez eu?


Cumparat si casca roz SH, ca s-a facut coada de fete maritate pentru ride test BMW e30 Cabrio.gif

Trebuie sa fac ITP si s-o inmatriculez pe numele meu.
TiL
2000km impreuna wub.gif

Facut ITP pe Andronache Nr 183.

Am trecut si pe la scoala moto (Eugen Iancu - poligon in Baneasa), sa vad cum se comporta in poligon.
Greoaie la jaloane, iar opturi nu pot sa fac cu ea. Cu niste antrenamente serioase cred ca as reusi, caz in care m-as numi aproape expert. Am trecut la niste jaloane mai rare intre care am facut opturi largi. Trebuie sa ma arunc bine pe ea, sa o trag ca sa se culce pe trasa. Cu Hornet faceam lucrul asta, dar era super lejer. Cu VFR am de lucru, inca nu am curaj sa o inclin cat sa vireze bracat spre maxim.

Luat plasa de prins bagaje pe sa. In lipsa rucsacului pe spinare s-a schimbat aerodinamica si vantul impinge tare in casca/frunte, de m-a luat durerea de cap rapid dupa ce am iesit din oras.

Comandat placute fata, ca e clar: frana spate e inutila, deci o sa termin rapid placutele astea uzate.
Cu spatele nu poti controla virajele, nu poti opri la timp, e o pacaleala de frana. Dar vad ca am reflexul sa o calc la frana de urgenta, cand opreste unul in fata. Asta-i bine.

Comandat si stand de echilibrat roti, asa ca o sa-mi montez eu gumele. Mai trebuie sa caut plumbi.


PS. Sa nu uit sa ung lantul, ca a facut deja vreo 700km
TiL
Primit placutele si standul de echilibrat roti. Maine vin si plumbii.

Nu ma grabesc cu schimbarea cu gumelor, daca calaresti motoreta si nu o lasi doar pe ea de capul ei, nu-ti dai seama ca-s patratite. Si e clara treaba ca trebuie condusa barbateste, daca vrei sa vireze bine.
La inceput simteam orice chestie: galagie, uzura gume, denivelari, turbulente, etc. Cu timpul inveti sa nu bagi in seama toate cele laugh.gif


PS. Durerea de cap mentionata anterior era de la insolatie.
E ok cu rucsacul prins cu plasa pe sa, trebuie doar sa evit strangerea directa a plasei pe sa, ca lasa urme.
bartro
Si cum dai jos cauciucul?
Imi echilibrezi si mie o roata fata de gpz?
TiL
Ma descurc eu cumva. La cauciucuri e o smecherie: trebuie sa le stalcesti, sa calce pe centrul jantei. Centru care are diametru mai mic, odata asezat cauciucul spre centrul jantei intr-un loc, ar trebui sa poti trage usor de partea diametral opusa a cauciucului ca sa-l treci peste buza. Asta in teorie. A functionat si la cauciucul fata de la tractoras, alte roti mari n-am mai dezbracat pana acum.

La bicla poti scoate cauciucul lejer cu mana prin metoda asta, doar tragand de el, fara surubelnita sau alte leviere.
TiL
In cea mai calduroasa zi s-a copt soclul sigurantei de 30 care tine pompa de benzina.
Problema comuna la VFR-uri, aparent.

Contact imperfect, trosc. S-a facut o balta de plastic in soclu (corpul sigurantei topit in intregime), dar siguranta nu s-a ars. Numai ca nu mai facea contact.
A venit Bart pregatit pentru orice, am curatat soclul, pus siguranta de 20 (credeam ca atat trebuie), plecat acasa.
Pana acasa s-a cam topit si corpul sigurantei noi. Intre timp am luat sigurante made in Cehia (Tesla) care au picioarele mai groase (0,65mm vs 0.5 la china)

Mai bag o fisa si cu siguranta asta, daca tot se frige ( si cel mai probabil o sa se friga), sertizez papuci in care infig siguranta. Trebuia sa fac asta din prima, ca Bart venise pregatit. Acasa n-am mai gasit papuci sertizabili, ii folosisem pe toti.

Motoreta de interventie si io cu ochii sub saua VFR:
TiL
47650 km
din care 3400 km ai mei

WE-ul asta am lucrat la ea.

Cauciucuri Dunlop Sportmax Qualifier II
Bujii noi NGK
Placute noi CL si pe fata - una era pe duca, tinea maxim o luna, celelalte trei duceau 2-3 luni.
Dat cu brake cleaner pe la admisie
Inventariat lipsuri - in general piulite de la plastice. O sa comand de pe megazip.net, sper sa mearga.
Si o mare tampenie - bagat motorina in toba, apoi clatit cu benzina. Inca mai are motorina in ea, sa vezi fum maine....

Dupa ce am pus bujiile si curatat admisia, relantiul s-a dus de la 1250 la peste 1500. Deci s-a desfundat bine.

Schimbarea gumelor - chinul dracului. Mai bine dadeam repede rotile jos si le duceam la o vulcanizare, macar pentru demontat-montat gume, daca nu si echilibrat.
Echilibrarea fata a iesit destul de bine, cu 15g
Spatele... am pus guma seara si nu mi-am dat seama ca semnul pe care l-am aliniat cu valva nu e punctul plin verzui , si un desen circular mai ciudat, verde mai crud. Probabil ala e punctul cel mai greu al gumei... A luat vreo 40 grame si tot nu-mi e clar daca-i echilibrata.
TiL
Azi am iesit la drum.
Primii 20km a fost fumigena, pana s-a curatat motorina din toba. Fum albastru.

Motorul se comporta super, acum nu mai smuceste sau da in nas atunci cand schimb vitezele. E smooth, asa cum era cea de 150000km pe care am probat-o acum cateva saptamani.
Zici ca am cutie automata biggrin.gif
Si sunetul e mai bine definit. Pornirea la sfert.

Cu gumele noi se inclina super pe viraje. La mers foarte lent se simte clar un prag ce trebuie trecut ca sa virezi dincolo de pozitia centrala. Banuiesc ca nu-i normal si e uzura la rulmentii de jug (?) . Am observat pragul asta si cu furca goala in aer, dar nu trosneste, nu huruie.

Siguranta de 30 e ok deocamdata, soclul incins bine, ca toata zona in care-i pus. Nimic topit.

Altfel, am condus ca o cisma, dormisem cam putin. Dar am culcat-o pe toate partile, mai ales in viraje, sa barbiereasca frumos gumele care aveau destul de mult clei de la adezivul etichetelor - nu le-am spalat.
bartro
QUOTE (TiL @ Jul 8 2019, 08:25 AM) *
Spatele... am pus guma seara si nu mi-am dat seama ca semnul pe care l-am aliniat cu valva nu e punctul plin verzui , si un desen circular mai ciudat, verde mai crud. Probabil ala e punctul cel mai greu al gumei... A luat vreo 40 grame si tot nu-mi e clar daca-i echilibrata.

Pe spate se simte mai putin aparent, pe fata e mai important sa fie bine echilibrat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.