Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bmw E39 520i Touring
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3
eugene12
In sfarsit l am luat!Dupa multe zile in care n a raspuns la telefon,am reusit sa vorbesc cu proprietarul,am stabilit intalnirea si l am vazut.Am zis ca trebuie sa fie al meu.Am convenit pretul si am plecat cu masina.
Este un E39 520 cu motor 2.2, 236000 km nu stiu cat de reali,anul 2001,este facelift,dubluclimatronic,piele,perne la suspensia spate,xenon,spalatoare faruri,cruise control si nu in ultimul rand instalatie de gpl.
Mi l am dorit deoarece acum am un bebe,e bun de bagat o groaza de bagaje si foarte confortabil.
Deja probleme:
-discuri frana
-condensul de la clima nu ajunge jos
-geam stanga sofer nu merge
-termostat dat pe tester cu toate ca apa sta fix la jumate
-la pistonul 5 am ori bujia ,ori bobina slaba
-garnitura la capac.
Astea in prima zi si sper sa nu mai gasesc multe.

Impresii....fata de passat b5 e avion,confortabila,sta super pe curbe,consumul afara pe bc este de 9%....real pe gpl cred un 10-11.

Poze maine ca scriu de pe tel si nu stiu sa le arhivez.
alex230ro
termostatul da eroare pentru ca nu mai e actionat de DME,altfel el merge deschide la temperatura.. pistonul 5 de verificat eu as zice ca asa face toate daca eroarea e sporadica,la mine am anual 3-4 erori pe pistonul ala.garnitura capac e ceva normal.
bartro
Să o stăpânești sănătos!
Îmi plac jantele. Suspensie cu perne cum o fi fata de arcuri?
eugene12
QUOTE (bartro @ Jul 15 2016, 10:08 PM) *
Să o stăpânești sănătos!
Îmi plac jantele. Suspensie cu perne cum o fi fata de arcuri?

Multumesc!Suspensia ....nu stiu ,nu pot sa compar ca nu stiu cum r cea normala.Cert este ca este foarte stabila in curbe.Sambata o sa ma ocup de ea si sa vad ce bube mai gasesc.Nu am reglaj la faruri.Vreau sa bata mai sus dar trebuie doar manual.O sa i fac si poze maine.Consum 24 l Gpl am facut 230 km din care 180 km extraurban.
xox
2001 facelift are autolevel pentru faruri smile.gif
eugene12
QUOTE (xox @ Jul 16 2016, 12:07 PM) *
2001 facelift are autolevel pentru faruri smile.gif

Inseamna ca mai are o problema! Dupa ce reper sa regleaza?cand e mai lasata ?Am vazut ca au si farurile reglaje manuale.Vreau sa le mai ridic putin.Daca pun testerul pe ea vad daca functioneaza autoreglajele?
xox
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=298901

Habar nu am, la E46 era mai simplu, vezi pe link-ul asta poate-ti dai seama... Ori poate o sa te lamureasca cineva cu un E39, stiu ca stationwagon-ul are ceva diferit, din cauza ca poti incarca spatele mai mult.

Mihai parca are un dric din asta, da-i un mesaj privat pe aici.
xox
Sau ne-privat, poate mai cauta si altcineva solutia
bartro
Dacă are rotita, nu are auto nivelare.
În schimb, la e39 se rup reglajele statice, alea cu care se reglează farul inițial, si atunci bat prea jos. Betele alea se găsesc de cumpărat.
eugene12
QUOTE (bartro @ Jul 16 2016, 06:12 PM) *
Dacă are rotita, nu are auto nivelare.
În schimb, la e39 se rup reglajele statice, alea cu care se reglează farul inițial, si atunci bat prea jos. Betele alea se găsesc de cumpărat.

Betele alea sunt in far??daca incerc sa reglez manual de la farurile cum fac o proba daca se regleaza?bag cativa insi in portbagaj?
Am gasit un furtun de vacum spart,pompa de la spalatoarele la faruri e sparta,cred ca a avut apa si a inghetat ca e umflata.
bartro
Da, in far. Aici un exemplu cu un kit de reparatie:
http://olx.ro/oferta/kit-reparatie-reglaj-...html#a5eb7288ae

Mai multe info:
http://www.e39.ro/forums/index.php?/topic/...de-intretinere/

Ca test, daca poti misca far sus-jos usor cand o apuci in spate la soclu de bec, probabil e rupt.

Daca e ok, poti sa reglezi cum bate prin suruburi de regaj, daca te uiti pe far vezi pe sus car un surub (parca inbus) de plastic la fiecare far. O pui in fata de o perete alba, ceva, invarti si vezi ce se intample. La ale mele am mai reusit sa le reglez mai sus, desi tot nu e cum la passat-ul sotiei, e mult mai bine. Dar am invartit destul de mult, sau e ceva stricat la mine, sau are filet foarte fin.
Mai e ceva, becuri xenon se uzeaza in timp. Scade eficienta, si se schimbe culoare spre albastru.
TiL
Spor la bibilit biggrin.gif

Super masina, s-o stapaniti sanatosi!
eugene12
QUOTE (TiL @ Jul 18 2016, 12:40 PM) *
Spor la bibilit biggrin.gif

Super masina, s-o stapaniti sanatosi!

Multumim!
Lista la rotile fata:discuri frana,bucsi bara stabilizatoare praf,flansa amortizor stg si le iau pe ambele,as lua si amortizoarele sa stiu ca nu mai umblu,placute frana,bieletele antiruliu sunt bune dar le schimb ca astea se desfac greu sau se invart in gol.Am gasit si senzorul de greutate pentru faruri,l am desfacut de pe brat si l am miscat manual si se misca farurile.Am umblat la reglajele de pe far si cred ca sunt rupte betele alea exact cum a zis Bart!Am pus o pe rampa si arata super pe dedesubt daor ca in fata nu are aparatorile de noroi dinspre spoiler.Are 4 sonde lambda,stiu ca astea s pacatoase mai ales ca are si gpl dar o sa vedem pe parcurs.Am gasit un senzor in bara ,in dreapta pe langa proiector si cred ca e senzorul de temperatura.
eugene12
Mda,dupa ce am legat frumos senzorul,surpriza ,nu mai mergea clima.Cand am vazut ca mi arata -26grade.Am tras de fire pe acolo si nimic.La sugestia lui Bart am scos senzorul din mufa si l am curatat iar mai apoi si a revenit.Am gasit si vasco cuplajul defect,noroc cu electroventilatorul .Am schimbat discurile fata dar tot n am scapat de vibratia la franare care acum culmea...nu mai face tot timpul si mult mai usor.Am gasit si un amortizor bubuit pe fata stg...banuiesc ca de acolo e buba.
bartro
La a mea nu merge electroventilator dar vasc am bun smile.gif
Daca vrei ai cado amortizor cel nebubuit de la a mea, dar nu stiu cat de bun e, de exemplu tija nu iese singur deși ar trebui să aibe gaz. Funcție de amortizare pare să fie ok cât de cât.

Vibrație volan e de la nu stiu ce bucșă, cau mâine detalii. La mine s-a mai diminuat odată cu amortizoare noi, dar tot mai face.
bartro
Asa, despre vibratii la franare:
http://www.e39.ro/forums/index.php?/topic/...e-discuri-frana
eugene12
Clima pe autostrada ar trebui sa sufle mai tare fara sa dau eu mai tare?? Mi se pare ca,daca dau pe 20 grade baga la fel daca dau pe 24.Care e procedeul?Am tinut pe auto si baga destul de tare si pe treapta1.La grilele din mijloc ce se regleaza??Nu se ajusteaza automat?
Discurile tot fac figuri dar la viteza mai mare.O sa schimb bucsile de la bratele de sus.Intat sa termin cu inmatriculatul.
bartro
Și la mine sufla mai tare când trec de 120 sau pe acolo. Când sunt afara 40 de grade nu cred că face o diferență să ceri 20 sau 24 de grade în mașină, asta este temperatura setat pentru aer care trage prin grila aia mica pe panou se clima. Ce iese din grile de ventilație e mereu rece, nu stiu daca e variabil si daca ar fi cum este stabilit.
Rotițele permit să mai reglezi tu un pic temperatura la care iese aer din grilele frontale, eu le ton pe roșu vând merg cu cla pentru că aerul e prea rece altfel pentru mine.

edit: mai multe despre IHKA aici https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&am...b547ktPerRT3Hsw
eugene12
Azi,dupa 2 saptamani am luat masina de la vecinii bulgari.Am avut ceva emotii ca nu mi o mai aduceau dar asta e,au trecut.Masina am inmatriculat o direct pe numele meu facandu mi rezidenta in Bulgaria.Am optat pentru rezidenta deoarece pe Ro erau impozitul si asigurarea prea mari si daca o inmatriculam pe Bg pe firma riscam sa platesc asigurarea triplu anul viitor.
Acum trebuie sa i rezolv bubele pe care le am descoperit de cand am luat o
1.Termostat
2.Macara geam stag fata
3.Amortizoare fata
4.Bucsile de la bratele de sus caci poate asa scap de trepidatia de la franare
5.Cumparat rezerva,cric si cheie de roti.
6.Ulei.....10w40 sau 5w40 sau 5w30?Am o mare dilema caci am citit multe topicuri si tot nu m am elucidat.
Deocamdata cele principale,as vrea sa mi iau navi dar nu stiu inca daca originala sau am vazut ca sunt dedicate aftermarket si destul de misto.
La portbagaj am amortizoarele(care nu stiu unde sunt pozitionate)cam slabe si se cam tranteste cand ii dau drumul sa se inchida.Avand soft close dupa ce se tranteste sare prea mult si nu l mai trage sa se inchida.Daca l las usor merge ceas.
bartro
Deci te ai facut Bulgar smile.gif
Spor la lucru, e ceva lista, si probabil mai gasesti si altele.
Eu daca as pune navi as alege ceva aftermarket, eu nu am fire trase in masina pentru modulele din portbagaj si instalatie de ceva aftermarket ar fi mai usor, plus e tehnologie mai moderna.
eugene12
Si am rezolvat cu geamul.Nu a fost strans bine geamul in cleme si a iesit,si au iesit si clemele de pe cabluri.Acum merge dar parca se putea sa mearga si mai usor.Parca merge greoi.Am incercat sa l ajut cu mana dar la fel merge.
bartro
E bine. A mea scârție foarte tare, doar la geamul șoferului.
Sa lipești bine la loc plasticul cu mastic, alfer ploua înăuntru.
eugene12
Azi am reusit sa i iau uleiul,amortizoare fata,curea accesorii,filtrul si bujii.Cam da in nas...cred ceva catalizator ca am facut comparatie cu e 46 al lui fratemiu cu 2.5 si la el ies gazele mai reci.Am facut un drum de 400 km si mi a consumat de la plin la plin cam 11% gpl cu clima pornita si cu 130 km/h majoritatea timpului.Abia astept sa schimb amortizoarele si bucsile sa scap de vibratia la franare ca m a disperat.
eugene12
Mda,vibratia nu a disparut total.Acum am alta problema.Am tot bagat testerul pe masina si mi a dat eroarea"tank ventilation valve".Este grav?Cum influenteaza mersul motorului?Dupa schimbul de bujii a mers superb aprox 50 km ,acum parca mai da in nas dar nu ca inainte.Imi da cilindrul 3 si cilindrul 6 burning fail.Si o poza ,era murdara de pe drum
eugene12
QUOTE (eugene12 @ Aug 29 2016, 09:10 PM) *
Mda,vibratia nu a disparut total.Acum am alta problema.Am tot bagat testerul pe masina si mi a dat eroarea"tank ventilation valve".Este grav?Cum influenteaza mersul motorului?Dupa schimbul de bujii a mers superb aprox 50 km ,acum parca mai da in nas dar nu ca inainte.Imi da cilindrul 3 si cilindrul 6 burning fail.Si o poza ,era murdara de pe drum

cureaua de accesorii
xox
http://mechanics.stackexchange.com/questio...ntilation-valve

Poate explica aici mai bine decat reusesc eu sa traduc biggrin.gif
eugene12
Cum arata cureaua de aceesorii.Am gasit cateva tutoriale despre sonda si unde e amplasata.O sa incerc o curatare intai si daca nu o sa trebuiasca inlocuita.
eugene12
Azi am avut timp liber.Am desfacut farurile si am gasit clemele rupte cum a zis Bart.Astept sa iau maine clemele sa le montez la loc.Am dat jos "tank ventilation valve",am bagat wd40 si apoi am pus doua fire de la redresor si am inchis/deschis valva.Am pus o pe masina si nu mai da eroarea.Mai am eroare doar pe termostat.Geamul de la sofer merge ok acum.E bine ca s a reparat singur.Marea problema:cred ca papa ulei,la 2000 km cam 2-3sute de grame.Am citit si 2.2urile sunt cam pacatoase.Acum o sa vad ce fac.Poate stie cineva sa mi interpreteze la sondele lambda.
bartro
E prima data cand ma uit la inpa si valori lambda, dar pe net se spune ca ar fi cam ok daca oscileaza intre 0.1 si 0.8.
Ce probleme ai cu motor?
Consumul de ulei poate apara la semeringuri de valve?
alex230ro
valva pcv semeringuri supape pierderi ulei .cat timp consumul nu sare de 1L la 10.000 km nu m-as agita.in general semeringurile sau valva PCV dau un consum enorm de ulei ceva gen 1 L la 2000 km
bartro
Un fleac, e12 avea 1L la 100km.
eugene12
QUOTE (alex230ro @ Sep 6 2016, 02:32 PM) *
valva pcv semeringuri supape pierderi ulei .cat timp consumul nu sare de 1L la 10.000 km nu m-as agita.in general semeringurile sau valva PCV dau un consum enorm de ulei ceva gen 1 L la 2000 km

Am citit despre ea.Imi poti spune unde e localizata?Am vazut ceva pe net sub clapeta de acceleratie dar nu pot sa dau la o parte un smoc de fire si nu gasesc unde mai tin.Este valva in care intra furtunul de la epurator?
alex230ro
uite aici

https://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k
eugene12
Deja ma dispera masina.Pe gpl merge prost cand stau in aglomeratie si mi da iar eroare tank ventilation.Acum vreau sa merg doar pe benzina sa vad daca mai da eroarea.Cred ca mi da eroarea doar pe gpl si apoi incepe sa o ia razna si da burning fail la aproape toti cilindrii.Mai e o varianta sa consume ulei si sa se depuna mazga pe bujii si pe gpl e mai sensibila daca aprinderea nu e ok.
Am comandat bucsile de la brate ca sa scap de vibratia discurilor.E clar:cand e frig afara pun frana si nu vibreaza nimic,dupa ce se incalzeste incepe sa vibreze.
eugene12
De cand s a racit afara se incalzeste greu.Vreau sa iau termostat insa am 2 dileme:la cate grade sa deschida:85,92,97 si a doua ar fi daca se poate scoate termostatul din plasticul acela pentru a fi inlocuit.Cu tot cu plastic e destul de scump si e aiurea sa dau 100 lei in plus pe plastic.Termostatil simplu ar fi 60 lei.Optez pentru wahler sau vernet din ce m am uitat pe la preturi.
bartro
Termostatul,, dacă e ca la m47, este prins în corp de plastic cu 2 cleme de plastic care fac parte din corp. Aparent se rup uneori.
La a mea nu erau, as fi putut sa schimb doar termostatul, Dar asta știi doar după ce desfaci.
Când cauți după vin pe realoem nu scrie ce temperatura ar fi standard? La diesel e cel de 85.
eugene12

Când cauți după vin pe realoem nu scrie ce temperatura ar fi standard? La diesel e cel de 85.
[/quote]

Nu stiam ca se poate.Am bagat pe epiesa si mi a dat tipurile astea.Trebuie sa recunosc ca am bagat bani in bmw cat n am bagat in passat 3.5 ani.Vreau sa fac din ea o masina pe care sa ma pot baza oricand la oricati kilometri.
bartro
Realoem sau bmwfans.info sunt mai acurat, mai ales dacă cauți după vin. Bine, la astea am eu acces, probabil sunt softuri Bmw si mai complete.
eugene12
Am comandat wahler cu tot cu caracasa.N am gasit fara.
Stie careva care sonda e cea care mi da eroare?Ca sunt 4☺
bartro
Nu stiu..
Error rate e doar 1? As curata mufele intai, cine stie ce contact imperfect e acolo.
Si asa o poti si identifica, scoti o mufa de la o sonda si te uiti in diagnoza care nu mai merge..

Despre bani investiti - poate nu ai investigat suficent masina inainte sa o cumpari?
Si eu am avut cheltuieli, dar stiam de amortizoare si bucse cand am cumparat-o. Surprizele la mine au fost electroventilator (daca veneam cu diagnoza stiam) si termostatul.
eugene12
Revin dupa un drum de 1100 km.S a comportat f bine.Tot vibreaza la franare cu toate ca am schimbat bucsile la brate,ce i drept mai putin.Consum 1100 km cu 126 l gpl ceea ce reiese cam in 11.5.Am mers 150 autostrada cu varfuri de 190 si pe dn uri in limita decentei.cam 250 km am mers cu clima.Sunt foarte multumit de consum avand in vedere ca passat ul 1.6 tot gpl imi luat tot 11 si mers mai usurel .
Am cumparat vascocuplaj nou si e de tot c...at ul.Merge cuplat tot timpul.M am zgarcit si m am gandit ca fiind ieftin ma tine doar 1 an2 si acum ca sa l primeasca inapoi trebuie sa iau o hartie de la un service.L am pus pe cel vechi inapoi.
TiL
ce marca a fost vascul?
bartro
Probabil una cu spirala din aia pe fata
eugene12
Masina inca intrerupe pe gpl .Am luat inca 6 bobine second,am schimbat 2 si apoi o proba.Cand am vrut sa deschid capota,surpriza:nu se mai deschidea.M am chinuit si dupa tutoriale youtube am reusit.Am comandat toate fisele noi caci m am saturat.Mi au impuscat 2 randuri de bujii adica aproape 500 ron aruncati pe fereastra.Toate fisele sunt coapte si din vreo 16 bobine cate am n am reusit sa fac un set calumea.
Acum imi da eroare decat "lambda sensor heating"sa fie de la mers prost sau sa fie dusa sonda?
eugene12
Intrebare:amortizoarele spate cu perne sunt la fel cu cele cu arcuri??A inceput sa aiba ca un balans pe spate si e rigida la gropi...asa mi facea la passat si erau amortizoarele praf.
eugene12
QUOTE (eugene12 @ Oct 28 2016, 08:11 PM) *
Intrebare:amortizoarele spate cu perne sunt la fel cu cele cu arcuri??A inceput sa aiba ca un balans pe spate si e rigida la gropi...asa mi facea la passat si erau amortizoarele praf.

Am desfacut amortizoarele spate si s ok.Sa fie bucsile la punte sau am vazut ca are si niste brate.La viteze peste 100km/h danseaza pe sosea destul de urat mai ales cand am si greutate.Ma gandesc sa schimb si rotile de la cineva caci am 225 55 16 si sunt mai late decat jantele.
Consum 12 afara pe gpl.
MeHigh
nu e in regula dansul ala la peste 100, eu n-am avut probleme nici cand am mers peste 220, statea masina lipita de asfalt ca tramvaiul la 10km/h, pe autobahn in Germania bineinteles. verifica bucsile de la punte, din cate stiu in general alea iti dau joc stanga/dreapta.
la mine la 530d rotile stock sunt 225/55/16, dar nu stiu latimea jantelor, probabil un 7-7.5-8J maxim.

bartro
Bucsiile dar si brate, parca e si ceva cu un rulment acolo.
A mea mai sarea un pic, dar nimic serios (adica nu afecta directie de mers sau alt pericol), dar de cand am schimbat amortizoarele e ok. Si cele vechi nu erau 'terminate' dar probabilnici in parmatetrii foarte ok, nu am facut test ci schimb direct.
Cauciucul mai la ca roata nu este problema, mai ales ca banuiesc ca e marimea stock.
By the way, aveam si eu o vibratie mica la franare la un interval anume de viteza. M-am si pregatit cu niste bucse, dar nu le am schimbat din lipsa de timp.
Intre timp am montat alti roti cu cauciucuri de iarna di vibratie a disparut complet.
eugene12
La iarna cand n o sa am de lucru si i sa am un garaj disponibil 2 zile,schimb tot ce se poate pe spate .Ma deranjeaza ca e si foarte rigida de spate.Am cautat pe forumuri dar nu prea au scris despre suspensia pneumatica.Bart,poate ne vedem odata sa vad cum se simte la tine suspensia..poate renunt la perne cu toate ca mi plac si isi fac treaba prin cratere,sleauri....nu lasa masina sa stea intr o parte si nu ating cu toate ca e mai joasa decat passat ul si cu ala atingeam.
eugene12
Vasul din imagine la ce foloseste??A avut si pompita dar cred ca a inghetat ca era sparta.Mentionez ca mi functioneaza stropitorile si pe fata si spate si cateodata la faruri!La maneta apas pe "s" si cateodata da si la faruri.Nu prea m elucidat cum merge .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.