Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Demontare trapa E30
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
comisaru
Cum fac sa demontez si eu trapa sa-i pot schimba mecanismul care-o actioneaza(mi-a dat Florin unu' bun).
Mi-ar fi de mare folos niste poze cum mi-au pus jaffar si vlad cand am intrebat de bord(pe care l-am dat jos in 30min fara probleme dupa studierea materialului). Defapt ar fi buna orice idee.
Din cate stiu, s-ar face in felul urmator: se deschide trapa de tot, se domonteaza sinele stanga-dreapta si se scoate trapa. Problema e ca la mine trapa nu se deschide decat pe pozitia aia de ridicat dintr-o parte si nu pot in nici un fel s-o deschid de tot. Ce sa fac? Sa tai capitonajul de pe trapa ca sa ajung la suruburile care prind trapa de cele doua sine?
comisaru
Am dat-o jos. M-a chinuit putin dar am reusit.
Pana la urma am desprins capitonajul trapei de pe rama de metal care e prinsa de trapa si culiseaza odata cu ea.
Acum stiu si cum ar trebui data jos:
1. Se deschide trapa a.i. sa se "piteasca" pe jumatate in locasul ei din capota.
2. Se trage cu grija dar ferm de partea din fata a capitonajului trapei (care e prins de trapa prin niste "butoni" asemanatori celor ce prind capitonajul de usa; asemanatori ca principiu de prindere)
3. dupa ce capitonajul a fost desprins in partea din fata de trapa, se inchide trapa si se deschide in celalalt mod (ca o trapa de Dacie)
4. Prin spate se desface jgheabul care colecteaza apa care intra prin partea din spate a trapei (de el e prins capitonajul prin doua sufe)
5. Se trage capitonajul prin partea din spate si se da afara prin culisare.
6. Se demonteaza cele 6 suruburi in care e prinsa trapa si se da jos.
Asta-i tot. Apoi ai acces la sina trapei si la cele doua "patine" de care e prinsa trapa; ambele elemente ar trebui unse daca tot s-a desfacut trapa.
La mine, trapa s-a blocat, nefiind unsa si probabil nedeschisa de mult timp si cineva a incercat s-o deschida si fortand manivela s-a rupt arcul de la una din sufele care actioneaza trapa.
cristic
acum daca ai vazut principiul de functionare... ai putea sa-mi zici daca e posibila montarea unei trape (electrice/mecanice) pe o masina care nu avea prevazut asa ceva?
316i
Nu
cristic
:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
comisaru
QUOTE (comisaru)
Am dat-o jos. M-a chinuit putin dar am reusit.
Pana la urma am desprins capitonajul trapei de pe rama de metal care e prinsa de trapa si culiseaza odata cu ea.  
Acum stiu si cum ar trebui data jos:  
1. Se deschide trapa a.i. sa se "piteasca" pe jumatate in locasul ei din capota.
2. Se trage cu grija dar ferm de partea din fata a capitonajului trapei (care e prins de trapa prin niste "butoni" asemanatori celor ce prind capitonajul de usa; asemanatori ca principiu de prindere)
3. dupa ce capitonajul a fost desprins in partea din fata de trapa, se inchide trapa si se deschide in celalalt mod (ca o trapa de Dacie)
4. Prin spate se desface jgheabul care colecteaza apa care intra prin partea din spate a trapei (de el e prins capitonajul prin doua sufe)
5. Se trage capitonajul prin partea din spate si se da afara prin culisare.
6. Se demonteaza cele 6 suruburi in care e prinsa trapa si se da jos.
Asta-i tot. Apoi ai acces la sina trapei si la cele doua "patine" de care e prinsa trapa; ambele elemente ar trebui unse daca tot s-a desfacut trapa.
La mine, trapa s-a blocat, nefiind unsa si probabil nedeschisa de mult timp si cineva a incercat s-o deschida si fortand manivela s-a rupt arcul de la una din sufele care actioneaza trapa.


Azi mi-am montat trapa inapoi si dupa ce m-am chinuit cateva ore s-o reglez (sa sincronizez cele doua "patine") , merge biggrin.gif/ .
Montand-o mi-am dat seama c-am postat niste tampenii data trecuta. Trapa se desface defapt asa:
1. Se deschide trapa a.i. sa se "piteasca" pe jumatate in locasul ei din plafon.
2. Se trage cu grija dar ferm de partea din fata a capitonajului trapei (care e prins de trapa prin niste "butoni" asemanatori celor ce prind capitonajul de usa; asemanatori ca principiu de prindere)
3. Se impinge capitonajul in locasul in care intra cu tot cu trapa cnd o deschizi si se inchide apoi trapa mentinand capitonajul in locas, urmand a se deschide in celalalt mod (ca o trapa de Dacie).
4. Se demonteaza cele 6 suruburi in care e prinsa trapa si se da jos.
5. Pt. a da capitonajul jos, daca se doreste, trebuie desfacute sinele de-o parte si de alta, scoase cele doua "patine" de care-i prinsa prin cele 6 suruburi trapa, si-abia apoi se poate scoate capitonajul care iese cu tot cu jgheabul din spate de care e prins cu doua sufe.
comisaru
QUOTE (cristic)
acum daca ai vazut principiul de functionare... ai putea sa-mi zici daca e posibila montarea unei trape (electrice/mecanice) pe o masina care nu avea prevazut asa ceva?


Teoretic, da. Ar fi totusi mult prea complicat. Nu numai ca ar trebui dublat plafonul si montate jgheaburi de scurgere a apei, dar gandeste-te ca e destul de greu sa montezi si sa reglezi un sistem din asta pe o masina prevazuta din fabrica, cu el...
Daca vrei trapa pe-a ta, iti trebuie un alt plafon de urs si-un tinichigiu bun wink.gif .
comisaru
alt plafon cu trapa tongue.gif
cristic
mai bine alta masina si pastrez numerele biggrin.gif
florin83
ai pus mecanismul de la mine sau l-ai reparat pe al tau?
comisaru
Am inlocuit cablurile si patinele mele cu cele de la mecanismul tau.
A fost bine c-a mers asa, desi desfacusem deja capitonajul de pe plafon in zona trapei, pana mi-a venit ideea sa incerc cu mecanismul meu si cablurile tale :retard: .
danrzc
Ieri m-am apucat si eu sa schimb una din "patinele" mecanismului de la trapa. A durrat de la ora 11 pana pe la 17:30 si asta deoarece dupa ce eram aproape de final cu montajul mi-am dat seama ca uitasem deflectorul acela mic ce se ridica atunci cand trapa culiseaza spre spate.
Multumesc mult de informatiile postate aici. Mi-au fost de mare ajutor. Ce pot sa spun este ca nu mi-a luat decat vreo 5 minute sa sincronizez pastilele. Ce a durat mai mult a fost reglarea trapei cu ajutorul celor 6 suruburi de prindere. Gaurile din "urechile" trapei nu sunt rotunde, ci alungite, implicit e o adevarata distractie sa incerci sa le reglezi pe toate 6.
Multumesc inca o data.
comisaru
Ma bucur ca ti-au folosit post-urile mele smile.gif
n3o
QUOTE (comisaru @ Apr 10 2006, 10:05 PM) *
Teoretic, da. Ar fi totusi mult prea complicat. Nu numai ca ar trebui dublat plafonul si montate jgheaburi de scurgere a apei, dar gandeste-te ca e destul de greu sa montezi si sa reglezi un sistem din asta pe o masina prevazuta din fabrica, cu el...
Daca vrei trapa pe-a ta, iti trebuie un alt plafon de urs si-un tinichigiu bun wink.gif .

la e46 si din ce am inteles si la e36 plafonul este o bucata separata si ea este prinsa in nituri se perforeaza niturile scos plafonul vechi montat cel nou, nu mai gasesc pagina era un topic pe un forum american DIY sa iti schimbi plafonul la m3 cu cel de carbon de la CSL biggrin.gif
LEX
Am cum sa o desfac daca nu am maneta aia interioara?
emilio
salut, mi-au zapacit si mie mecanismul si tapetaria niste tinichigi care sau ocupat de ea inainte de vopsire, poti sa ma ajuti, esti din bucuresti ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.