Halogen
Jul 28 2013, 11:03 AM
Am pus mainile pe un e28 520i manual care urma sa ajunga la rabla a doua zi. Arata oky pt varsta ei ceva dotarii cum ar fi geamuri electrice fata,servo,inchidere centralizata,servo,trapa electrica. La exterior are bara fata de m , eleron m , bara spate m. in interior bancheta spate este de m poate gasesc si scaunele de fata tot de M. Motorul este L-Jetronic si toarce frumos. Sunt inebunit dupa el si mai ales ca este 6cil cum imi doream foarte mult. Discuri ventilate fata si punte spate cu discuri.Rugina comuna la oalele pe fata stanga mai bine dreapta gaurica.
Ce am facut pana acum la ea:
- Schimbat ulei Castrol 10W40
- Filtru ulei MANN
- Filtru aer MANN
- 6 Buji Bosch W8DB parca.
- Kit ambreiaj m20 sh dar intr-o stare foarte buna
- ITP 2015 (o singura problema aveam cu noxele
)
La urmatorul salariu continui lista cu piesele necesare cum ar fi
- ceasuri de bord vitezometrul are acul indoit si atarna
- plansa de sub volan neagra ca lipseste la mine.
- Pompa de apa SKF
- Set curea distributie
- curea alternator
- curea servo
- Neaparat cutie (am probleme cu sincronul de 1-2 caraie urat de tot)
- Grup ca are joc
- Flansa de cardan noua
- Rulment intermediar de cardan nou
- vasc nou sachs
- 2 amortizoare de spate noi cu flansele lor aferente
Astea fiind programate la urmatorul salariu pt luniile urmatoare ma voi axa pe articulatia fata brate noi bielete capete de bara cam tot ce tine de articulatia fata va fi nou , dupa care vom trece la spate cu bucsi de punte bascula , bielete antiruliu,bucsa bara stabilizatoare.
Din pacate jantele vor ramane asa o buna perioada de timp... in rest masina merge oky are vlaga in ea...
alex230ro
Jul 28 2013, 12:31 PM
felicitari sa o stapanesti sanatos.
Halogen
Jul 28 2013, 07:13 PM
QUOTE (alex230ro @ Jul 28 2013, 01:31 PM)
felicitari sa o stapanesti sanatos.
Multumesc. Si tu sa stapanesti sanatos e30iu
alex230ro
Jul 28 2013, 09:14 PM
il stapanesc acum trebuie sa il si pun la punct
Halogen
Aug 2 2013, 06:28 PM
Am mai luat un e28 acum sa vedem daca se va oprii pt piese sau se va vinde
2.0 din 83 160.000 vom vedea... prezentare oficiala maine
))
Halogen
Aug 2 2013, 07:49 PM
ce ulei se recomanda la grup respectiv cutie ? stiu ca la grup se pune 80w90 la cutie .... ?
David
Aug 3 2013, 03:43 PM
Felicitari domnu' s-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea cat mai multi kilometri!
Halogen
Aug 3 2013, 03:59 PM
QUOTE (David @ Aug 3 2013, 04:43 PM)
Felicitari domnu' s-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea cat mai multi kilometri!
Multam david . Asa sa fie km cati mai multi
Halogen
Aug 11 2013, 05:02 PM
Am cumparat :
- termostat behr
- kit distributie rola+curea bosch
- rulment cardan swag
- curea alternator
- curea servo
- niste coliere de cauciuc ca-mi balangane toba
- 2 amortizoare fata monroe (multam ali)
haifisch
Aug 11 2013, 05:50 PM
cu placere....
dar ai uitat de 2 chestii
adica scaune fata recaro de E28....si o servofrana....
Halogen
Aug 11 2013, 06:54 PM
da da corect !
TiL
Aug 12 2013, 10:09 PM
te tii de treaba, bravo.
De ce schimbi rulmentul intermediar la cardan?
Halogen
Aug 13 2013, 06:01 AM
Ca voi schimba si grupu, flansa de la cutie si cam vreau sa fie nou tot ca nu umblu de 5 ori pe acolo
+ tampon de grup, cilindru de ambreiaj etc sa le adun pe toate
si apoi le schimb.
Halogen
Aug 18 2013, 12:41 AM
Vreau sa cumpar o pompa de apa pentru rechinas si as vrea ceva recomandari si pareri dintre febi , meyle si hepu vad ca exista 2 modele de pompe pana in 87 si dupa 87 ce difera la ele ? ce tip de antigel se pune la m20 si cati litri si ce recomandati ? (gata preparat)
Halogen
Aug 21 2013, 05:36 PM
Am luat si pompa de apa Hepu imi zice si mie cineva ce tip de antigel se foloseste ca vad ca nu`mi raspunde nimeni de parca topicul asta e inexistent
si cati litri ?
elvislorin
Aug 21 2013, 08:19 PM
autodata imi da 12 litri in tot circuitul...dar nu cred ca o sa reusesti sa il scoti pe tot...pregateste cu vreo 10 litri (5 de antigel si 5 de apa)...referitor la tipul de antigel: g11, care e de culoare verde sau albastra...ala roz sau galben zis si g12 e mai scump si nu are sens sa il cumperi
Halogen
Aug 21 2013, 09:21 PM
QUOTE (elvislorin @ Aug 21 2013, 09:19 PM)
autodata imi da 12 litri in tot circuitul...dar nu cred ca o sa reusesti sa il scoti pe tot...pregateste cu vreo 10 litri (5 de antigel si 5 de apa)...referitor la tipul de antigel: g11, care e de culoare verde sau albastra...ala roz sau galben zis si g12 e mai scump si nu are sens sa il cumperi
Multumesc pentru raspuns ma bucur ca cineva vede topicul asta
elvislorin
Aug 21 2013, 10:49 PM
toti il vedem...mai devreme sau mai tarziu
))
TiL
Aug 22 2013, 05:23 PM
vezi ca gasesti HEPU roz la pret bun, vreo 25lei/1.5l
elvislorin
Aug 22 2013, 08:34 PM
bani aruncati degeaba...eventual hepu albastru
...care e mai ieftin
Ciupanezu
Aug 23 2013, 08:07 AM
Ala roz oricum e folosit la grupul VAG mai mult.
La BMW trebuie Hepu albastru, adica tip G11. Cel roz e G12.
bartro
Aug 23 2013, 05:19 PM
Eu am pus roz la tot ce are racire pe lichid. Ca sa am doar un singur fel de rezerva.
TiL
Aug 24 2013, 11:25 AM
N-as zice ca sunt bani aruncati degeaba. Am pus Hepu asta roz prin 2008, de atunci masina a trecut prin ceva ierni cu -15 , -20 grade noaptea, fara probleme, chiar daca intre timp am completat vre-un litru de apa distilata. In continuare merg cu el, e adevarat n-am facut decat vreo 40 mii km in toti anii astia, dar asta-i mai putin relevant
Halogen
Aug 24 2013, 12:56 PM
Multumesc pentru informatii. Eu aia vreoiam sa stiu ce tip G11 sau G12 pentru ca 11 e pentru anumite tipuri de bloc motor si 12 pentru alte blocuri motor parca e faza cu fonta si alusil sa vad cati bani raman.
Halogen
Aug 30 2013, 07:25 PM
Intrebare de ce vascu este de 2 modele gen varianta normala si varianta tropicala. Care este diferenta intre cele 2 ? Diferenta la pret intre ele este 42 de ron ambele pe Sachs !
05aBi
Aug 30 2013, 08:14 PM
Cred ca varianta tropicala se blocheaza mai devreme decat cea normala, nu ?
Halogen
Aug 31 2013, 06:11 PM
Se mai adauga pe lista de achizitii :
- Cutie de viteze getrag 240 cu bucsi de bronz la timonerie de pe 2.0 L-JET
- Admisie 2.0 L-JET
- Clapeta de aceleratie 2.0 L-JET
- 6x Injectoare ALBE 2.0 L-JET
- Regulator de presiune de pe rampa
- In sfarsit am gasit joja de 2.0 L-JET care indica perfect uleiul AVE CEZAR
- Jug cutie
Cam atat momentan.
Halogen
Oct 2 2013, 07:59 PM
Sau schimbat urmatoarele piese 01.10.2013
- Pompa de apa HEPU
- Termostat behr
- Kit distributie (rola + curea bosch)
- Curea servo
- Curea alternator.
- Capac distribuitor
- Rotor distribuitor cu limitare la 6500 RPM
David
Oct 4 2013, 02:48 AM
Buna treaba, felicitari, dar cred ca mai esti dator cu un topic!...
Halogen
Oct 4 2013, 06:48 PM
QUOTE (David @ Oct 4 2013, 03:48 AM)
Buna treaba, felicitari, dar cred ca mai esti dator cu un topic!...
Da corect o sa-l fac
Halogen
Oct 5 2013, 11:53 AM
Clasic am spus ! sosoni noi Rial 16" 8J 225/55/16
Halogen
Oct 5 2013, 12:17 PM
AM uitat sa pun poza si cu sosoni
Halogen
Oct 13 2013, 05:43 PM
Sosoni
Halogen
Nov 2 2013, 12:29 PM
Cumparat 1.11.2013
- Vasc nou sachs
- Colier toba ca, balangane un pic
- Dopurile de gheata din bloc,pierd antigel...la 1 din ele am luat 2 bucati.
cam atat...
Halogen
Nov 2 2013, 06:03 PM
QUOTE (TiL @ Nov 2 2013, 01:52 PM)
Cat mai e Sachs-ul?
AM dat pe el 269 RON , un pret oky zic eu.
Exact cat am dat si eu acum vreo 5 ani, daca-mi amintesc bine.
bartro
Nov 2 2013, 10:13 PM
Mie mi se pare o gramada de bani pentru o piese aparent banala.
Halogen
Nov 3 2013, 12:23 AM
QUOTE (bartro @ Nov 2 2013, 10:13 PM)
Mie mi se pare o gramada de bani pentru o piese aparent banala.
Mie mi se pare un pret banal pentru un lucru foarte important... si multi care sunt salariati prefera sa le sudeze in loc sa dea 250 de ron pe 1 piesa...
bartro
Nov 3 2013, 06:18 PM
E important, dar cand te uiti la el nu pare ceva greu de facut sau facut din materiale pretioase.
Totusi, e un fel de termostat mai mare si mai complicat... si amaratul de termostat pe 80-90 lei.
Halogen
Nov 3 2013, 08:40 PM
Azi m-am distrat si am facut schimbu de ulei la M30. Radeam de mine ca eram prost....ma duc in targ colind toate gheretele dupa ulei 15w40 Castrol dupa 7 gherete dinalea am zis ca nu am ce sa fac decat sa comand de pe net...Am gasit o taraba mai dotata asa am zis hai sa arunc un ochi si o intrebare cand vad pac 15W40 Castrol am zis mama doamne asta e de mine...intru in magazin domne ce pret are 15W40 Castrol imi arata 4L 86 de ron parca am zis mama date asa ma stramb un pic din nas il intreb daca iau mai mult mai lasi la pret ? face da mai las un pic .... ii zic bine da-mi 6L oo perfect 130RON am plecat spre casa urc sus ma bag in hainele de scandal pregatesc totul specific mie bidon 5L taiat pt scurgerea uleiului filtrele tot fac inventaru sa nu uit ceva si sa urc 4 etaje iara totul oky dam bice. Ajung jos schimb filtru de aer joaca de copil ma uit la filtru de ulei si incep sa ma scarpin in cap ca nu semana cu cel din filmuletul de pe utube la m30 (se desurubeaza un surub ridici capacu scoti filtru pui filtru era prea simplu) ma uit la el aaa e clar asta se desfileteaza capac nu are e clar undei cheia de filtru...ma bag in portbagaj sa rascolesc printre piese dupa cheie dupa nuj cate minute o gasesc.
Fericit ca am gasit cheia pac iau masura o fixez dai si trage si ma gandeam in ce parte sa trag in partea aia e bine ? hmm daca e invers? hmm in concluzie tragem si intr-o parte si in cealalta miscam masina cu roti cu tot si filtru nu se misca am zis gogule avem probleme....stam ce stam aprind o tigare ma uit la surubu ala parca era ce trebuie iau 17 il slabesc un pic hopa se lasa filtru in jos doamneeeee idiot sunt fericit il strang un pic la loc acum trecem la baie pac pun inelara tot de 17 zbang s-a slabit iarasi l-am strans un pic la loc hopa sus sa`i dam cheie. Pornim motoru lasam 20-25 de minute la ralanti il oprim frumos pozitia linguritei si desfa busonu de la baie 4-5 filete a mers la mana restu la cheie si dai bogdane cu inelera 1 filet 2 ca de noi nu avem scule cricheti si dastea jmechere 8-17 si atat taca paca taca paca busonu jos apropoi bidonu il las sa curga in voia lui ma apuc de filtru desfac surubu frumos scot paharu bine inteles ca el fiind inclinat si plin ochi nu ai cum sa nu dai ulei pe bloc si pe jos dumnezei si ijuraturi ca mearga bine fiara scot paharu il pun langa roata unde vars eu uleiu ??? stateam si ma intrebam...caut o cutie prin portbagaj vars uleiul acolo cand am scos filtru de ulei am ramas socat , nu am vazut in viata mea un asemenea filtru de ulei de colmatat nici la tractoarele de la munca nu sunt asa de jegoase. Pune bogdanel frumos filtru acolo in pahar dupa ce am stres blocu frumos strangem la cuplu maini magice ne bagam sub masina. Din nou pozitia linguritei cand ma uit soc si groaza tot uleiul in loc sa fie in bidon era pe sub masina 5.5L de ulei varsati pe dedesubt o balta maxim de mare am zis ai sa`mi f** una.... nu am observat ca bidonul era deformat la capac si capacu nu era infiletat bine....am dat bidonu mai oparte am pus busonu dai 2 3 filete cu mana apoi iarasi dai la inelara nelipsitele injuraturi cu sculele mele si capu meu sec strans tot gata turnam uleiul. Iau bidonu de 4L sa-l vars imi dadea cu virgula sa`l pozitionez sa torn frumos ial invartel bagal pe unde poti scoatel pana la urma torn de sus pe gaura cam stangaci de felul meu si era si normal 2-3 prelingeri de ulei pe la evacuare pe acolo o nimica toata...Toarna bogadanel uleiul frumos pac 4L s-au puscat repede urmatorul bidon de 1L pac s-a puscat si asta repede lasam sa se aseze animalul fumam adiram caprioarele pe 2 picioare. Termin tigarea pac trag de joja sterg bag joja o trag ma uit un pic sub minim am zis il las asa pana maine dimineata sau cand oi veni de la munca si mai torn daca e. Pac se suie bogdan in masina dam scurt la automat 2 3 porniri ca sa incarcam filtru de ulei il pornim PARFUM toarce de nare stres dar tot tremura....pana la 3-4k de ture Til avansu e in plop cred trag masina mai infata si se apuca bogdanel frumos cu o coaja de carton sa racaie betonu din parcare dupa nisip si pietris sa astup pata imensa de ulei...Astupat tras masina la loc rasuflat usurat am zis gata ma duc sus ...Ajung sus am zis aaa hai sa ma duc pe la ai mei in drum spre ei sa spal si masina la spalatorie ca nu am spalat-o nici o data...ma sui in masina frumos pe cai haiduci mei. La semafor abur de sub capota miros de ulei ars am zis vai sa-mi bag P**A da ulei pe langa filtru ala se facuse verde coloana in spatele meu am zis nici vb sa salt capota am zis las ca daca nu crapa acum la ralanti nu crapa 10 metri mai incolo semnal frumos de stanga tranversez intersectia canci locuri de parcare coloana ne lipsita de la curu meu ....dam inainte ma uit nici 1 martor aprins nu mai mirosea pac ajung la spalatorie toate locurile ocupate si 1 cu un logan la rand speriat ma flesuia nu cumva sa`i iau locul la spalatorie....ma uit stau ma gandesc injur si plec. Ajuns la ai mei am zis hai sa vedem ce a luat foc pe sub capota cand colo aburu venea de pe la scutu de motor ca picase ulei deee si de pe partea cu galeria de evacuare unde varsasem un pic de ulei am mai stat cu capota ridicata sa ma asigur ca nu ia dracu foc o inchid trag masina mai infata se aprinde becu de gaz am zis era si timpu dejea devenise dubios de ce nu se aprinde. Si asa am facut un schimb de ulei la m30 foarte interesant foarte amuzant.
io'sŪ
Nov 3 2013, 09:56 PM
m-am incapatanat si am citit TOT
azi a fost Duminica
Hai ca data viitoare o sa-ti iasa perfect.
Al dracu de bun pretul uleiului in targ.
Trebuia sa stergi uleiul scurs la turnare, ala poate sa ajunga si pe fisa 6 la bujie. Si scoate fum cand pica pe evacuare. Si eu tot din greseli am invatat treburile astea... De surubul de 17 iti povestisem
Eu am clichet cu care pot sa desfac dopul jos, dar prefer sa ma chiunui cu inelara normala, ca sa nu risc sa manjesc clicketul de ulei cand se desface beleaua.
Auzi, n-ar trebui sa faci topic separat pentru 525?
David
Nov 4 2013, 12:59 AM
CITAT(TiL @ Nov 3 2013, 11:24 PM)
Auzi, n-ar trebui sa faci topic separat pentru 525?
I-au mai spus si altii, dar se pare ca e perseverent...
bartro
Nov 4 2013, 10:39 AM
Asta e farmecul schimbarii de ulei in parcare la bloc
Si fara un pic fum parca ar lipsi ceva.
Bine ca ai schimbat si filtru, cine stie de cand e acolo.
Halogen
Nov 4 2013, 06:43 PM
Conform spuselor propietarului de vreo 4 ani era uleiul si filtru
. Til care e faza cu fisa de la bujia 6 ca am uitat
Imi pare rau ca nu am facut poza la filtru parca se dezintegrase....asa de depravat arata tare bun m30iu daca a mers cu asa hal de ulei
si da uleiul oricare ar fi el este mult mai ieftin in targ.Si este acelasi ulei care il gasiti si la magazin ma refer la (elf , castrol, si ce nati mai sunt) pentru ca se aprovizioneaza de la acelasi depozit mama doar ca cei de la magazin au adaosuri mai mari.
David
Nov 4 2013, 10:08 PM
Lasa vrajeala si fa topic separat pentru 2.5, sa avem la ce holba ochii!
Halogen
Nov 15 2013, 06:58 PM
Azi am schimbat :
-vascul vechi ca era mort
-ulei grup (verificat daca exista span cu magnetul in el si nu este uleiul a curs curat doar ca are joc in el maricel sa zic asa) 80w90
-ulei cutie si verificat cu magnetul prezenta spanului era de asteptat avand in vedere problemele cu sincronul de a doua nu va ganditi la bucati rupte si span garla ceva finut uleiul era maro LOL si foarte vechi am pus 80W90.
-si cel mai important schimbat 2 dopuri de pe bloc cele de gheata. Dat cu etansant pe bloc si pe dop
-completat antigel si aerisit motorul din nou
-inlocuit inca un colier la traseul de esapament.
Problema este ca , cate o data imi merge caldura si cate o data nu problema era si inainte de a schimba dopurile si a erisi motorul ! Din ce am observat cand inchid si deschid rotita de la caldura baca cald dar baga 10-20 de minute apoi sufla aer rece iarasi.....problema a aparut recent ? Ceva ideei ca nu`mi dau seama....
TiL
Nov 15 2013, 08:37 PM
electrovalva de la calorifer?
Sau instalatie neaerisita bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.