Help - Search - Members - Calendar
Full Version: haleste apa
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
bytzu
dupa ce am schimbat pompa de apa, care era pa, la e 28 524 td, in 200 km in oras, mers normal, am completat in vas cu 200ml
cum am masurat: s-a aprins becul sus, am pus apa pana sus..200ml; a 2a zi, dupa 200km, iar s-a aprins becul; iar am completat pana sus , tot cu 200 ml; mentionez ca la mine pozitionarea vasului e ceva mai ciudata, cred ca a fost mutat, acum e deasupra turbinei, intr-o pozitie usor aplecata spre bot

e normal sa se aprinda becul la o lipsa de 200ml, chiar si asa, inclinat?
e normal sa manance apa? nu cred ca are pierderi, pentru ca nu se observa pe nicaieri...de fiert nu fierbe, acul sta lipit....nu stiu ce naiba are..sa continui sa merg asa si sa tot completez? nu ma deranjeaza...
Robert
Pentru mine, 200ml pierderi lichid de racire, in numai 200Km, in conditiile in care pierderile nu sunt in exteriorul circuitului, este un motiv serios de ingrijorare.

In recomand sa mai faci inca o data o inspectie foarte amanuntuita a intregului circuit de racire. Verifica fiecare furtun, fiecare colier, curata acolo unde este necesar. Verifica dopurile de la bloc, busoanele, orice cot, etc - practic, peste tot pe unde trece lichid de racire.
Este vital sa lamuresti fara urma de indoiala ca nu curge in exterior, altfel intri in niste cheltuieli total inutile, bazate pe o concluzie gresita.
Daca insa dupa inspectie ai aceeasi concluzie, anume ca pierderile de lichid de racire nu sunt in exterior, ia in considerare faptul ca este foarte probabil ca garnitura de chiulasa sau/si chiulasa sa fie compromise.

Faptul ca motorul nu fierbe nu este o garantie ca acest comportament va continua la infinit. In cazul in care intr-adevar de vina este chiulasa si/sau garnitura de chiulasa, atunci masina a pierdut o caracteristica fundamentala: fiabilitatea.
Cu alte cuvinte, trebuie sa te astepti ca, in orice moment, motorul sa inceapa sa fiarba brusc si sa te lase in drum - singura posibilitate de a pleca de acolo fiind tractat.
Asta se poate intampla peste cativa Km sau peste cateva mii de Km - imposibil de prezis.

Deci, pana ajungi cu diagnosticarea la o concluzie precisa, ai grija atunci cand pleci cu masina la drum intins. Ia-ti masuri de prevedere, in situatia ca te va lasa brusc in drum (cablu de remorcare, apa + ceva mancare, mobilul bine incarcat, etc).
bytzu
da..m-am gandit si eu cam la acelasi lucru....

o sa verific atent, eventual cu motorul pornit..sa vad ddc totusi curge pe undeva; pe unde ar putea sa curga si sa fie greu de observat? oricum, m-am gandit deja la ipoteza de a da chiulasa jos, schimbarea garniturii..eventual o radiografie a chiulasei si o planare


acum 1500 km i-am schimbat pompa de apa, e posibil ca inca sa se mai aeriseasca? nu cred...

intr-o luna am facut 2200 km, numai in bucuresti
Robert
QUOTE (bytzu)
acum 1500 km i-am schimbat pompa de apa, e posibil ca inca sa se mai aeriseasca?
Putin probabil - dar totusi refa aerisirea.
Scuza-ma ca repet, dar este super important ca sa excluzi orice alta cauza posibila, inainte de a trage concluzia finala ca trebuie desfacut motorul.
Este o experienta super frustranta si costisitoare, sa te trezesti ca ai ajuns sa repari chiulasa din cauza unei aerisiri incomplete, sau alt nimic de genul acesta.
bytzu
mai exact cum pot face aerisirea ( sau cum recomanzi)? exista ceva locuri mai ascunse privirii pe unde ar putea sa curga si unde ar trebui sa ma uit?

cum am facut aerisirea: pus antigel si apa pana s-a umplut, apoi aeridit la rece, adica la mana, pana n-a mai vrut ( pompat furtunul mare de sus de la radiator); pornit motorul, cu caldura data drumul, si lasat sa se incalzeasca, in acest timp pompat furtunul din cand in cand, si bineinteles, completat cu apa...cred ca in total au intrat vreo 8 litri de amestec
Robert
QUOTE (bytzu)
mai exact cum pot face aerisirea?
Poate cineva cu motor M21, sau chiar cineva cu M20 (M21 e "bazat" pe M20) o sa descrie procedura exact in modul in care e recomandata de producator, pentru motoarele astea. Daca nu, o sa incerc sa ma uit in Bentley, - dar e putin probabil sa fac asta mai devreme de duminica seara.
TiL
Bytzu, nu mai retin exact, dar e posibil ca furtunasul de aerisire sa intre in vasul de expansiune intr-un punct situat mai jos decat nivelul superior al radiatorului... Daca-i asa, e aproape imposibil sa aerisesti complet instalatia.

Si al meu poftea destula apa dar aveam o improvizatie la furtunasul de aerisire si cu toate ca nu se cunostea, pierdea apa pe acolo. Acum sunt in teste, sa vad daca mai papa vre-un pic.
Sorin
daca pompa are legatuira cu termostatul si ai umblat si la el desfa-l si verifica sa stea cu o sageata desenata in sus
bytzu
la termostat n-am umblat...am scos doar furtunul ala scurt dintre pompa si termostat; pe la furtunul de aerisire ( adica furtunul ala care pleaca de sus din radiator stanga, si intra sus in vas) am o improvizatie..e inadit..o sa o rezolv sambata si dup-aia mai vedem
MAS
Daca nu scapa pe nikieri, cauta bine garnitura de chiulasa... TD-urile si TDS-urile stiu ca aveau asemenea probleme... Doamne-fereste sa fie asta, dar cauta de vezi...
TiL
oarecum offtopic: am aflat si eu pe unde mai pierdea apa al meu... azi a inceput sa curga binisor pe la pompa de apa...
bytzu
vezi ca si eu am schimbat-o..1300000 Febi, sa-mi zici dc vrei..si dc am timp te ajut s-o schimbi, ca e destul de nasol..trebe sa ai grija sa nu scapi un surub in distributie si in acelasi timp sa tii belita cureaua, ca altfel nu intra
bytzu
apropo, am fost pe autostrada, si mai mult de 170 si ceva n-a vrut deloc..avea putin peste 3500 de ture, dar in general, peste 140-160 merge greu de tot

or fi de vina cauciucurile de iarna 205/60 de pe spate?
ve
Problema cu pierderea de lichid a inceput dupa schimbarea pompei de apa? Daca da verifica etansarea pompei pe bloc. Poate nu a fost montata corect si scapa lichid pe acolo.
Eu am bagat cam 12 litrii de lichid cand am schimbat pompa dar nu sunt 100% sigur ca a trecut ceva timp. Plus ca radiatorul meu e putin diferit si s-ar putea sa fie mai mare. Daca zici ca ai bagat doar 8 litri s-ar putea sa mai intre ceva. smile.gif

Incearca sa montezi si vasul de expansiune in pozitia initiala.
alex230ro
Verifica si radiatorul daca e intreg biggrin.gif asta chiar daca toata lumea o sa zica "nu poate domne sa fie de la el'
ve
QUOTE (bytzu)
apropo, am fost pe autostrada, si mai mult de 170 si ceva n-a vrut deloc..avea putin peste 3500 de ture, dar in general, peste 140-160 merge greu de tot

or fi de vina cauciucurile de iarna 205/60 de pe spate?


205/60 15 sau 14?

Oricum viteza maxima nu e influentata de marimea rotilor ci numai de puterea motorului.
Mai verifica si daca motorul ajunge la turatia maxima la relanti. Eu am descoperit ca limitatotul de cursa de la pompa de injectie limita la aprox 4000 rpm (la itp) fata de 5500 cat e turatia maxima. Daca ai o limitare acolo nu o sa urce niciodata la viteza maxima.

In ce treapta de viteza ai atins viteza asta? e foarte posibil ca viteza maxima sa o atingi in treapta a 4-a si nu a 5-a.
Oricum 170 pentru un motor de 20 de ani nu e rau deloc. Se pare ca inca mai are cel putin 90% din puterea initiala.
bytzu
pe 15; in gol se tureaza bine de tot..trece de 5500...

dar sunt de iarna..asta sa fie cauza? stiu ca alea au eficienta de la 10 grade incolo...spre -
florin83
n-are legatura.. eu am mers cu 230 (pe bord) cu roti de iarna si resapate :unibrow:
TiL
Si eu am mers tot cu max 170 km/h, cu roti putin mai mari: 195/65R15 (eroare in bord aproape nula) de resapate de iarna. Am atins viteza asta usor, pentru ca pana la 160 am fost pe vale, apoi pe drept a urcat la 170 si nu a vrut sa mai urce. (treapta a 5-a)

Atunci aveam debitul marit in pompa de motorina, acum cred ca ar atinge putin mai greu viteza asta. Am vazut pe net ca masina asta are vmax 180 sau 190 km/h... Dar ma multumesc si cu 170, de la un motor de 115 cp, avand in vedere ca 525-ul atingea ~196km/h (intr-a 4-a ca a 5-a se limita la 180) cu 150cp.

Si on-topic: pompa n-a mai curs dupa ce am postat aici problema :retard: Sper sa ma tina pana dupa Pasti si apoi poate o schimbam impreuna.
bytzu
ok..bine ca nu mi curge..la mine o luase rau..in fiecare zi cate 1l; n-a mai pierdut apa..poate s-a aerisit Doamne ajuta!
in schimb cand pornesc se aprinde becul de la placutele de frana, si se stinge la prima ciupitura de pedala; placutele nu sunt duse, oricum am unele noi

205/60 nu e mai mare decat 195/65?si la mine a urcat usor pana pe la 165, ca era panta, dup-aia s-a dus maxim pe la 170 si ceva...

o fi din injectoare si pompa, sau din turbina? din turbina mi-e greu sa cred...

oricum, ma cam gandesc la un intercooler, poate fac rost de unul mai mic decat cel pe care il am( am unul lung de vreo 80cm, si lat de vreo 25-30, gros de vreo 2)..asta nu prea am unde sa-l pun, doar dc scot elicea( de dacie) si il pun in rand cu radiatorul si dup-aia ventilator cu termocupla
in bot am radiatorul de ulei..asa ca nu stiu unde l-as putea pune..unul mai mic
ve
probabil ca s-a aerisit. 8 litrii de lichid cat ai zis ca ai bagat initial mi sa pare foarte putin.

becul de la placute are legatura si cu nivelul de lichid de frana. arunca o privire si acolo.
TiL
Se aprinde becul de placute din bord sau check-ul "Bremslicht" de la oglinda? Cel de la oglinda are alta semnificatie, si am vazut multe E28/E30 care au problema asta: la prima apasare a pedalei de frana se stinge. Cred ca e martor pentru luminile de frana, de fapt.

Edit:
Solutia ar fi sa-ti gasesti radiator de ulei original, care-ti permite sa-ti pui lejer ventilator in fata. Eu am radiator de aer conditionat plus ventilator, deci e spatiu destul.
bytzu
thanks wink.gif
TiL
Sa va spun si povestea mea cu happyending:
Joi am plecat spre casa, dupa cum stiti masina papa apa din cand in cand. De data asta a papat mai mult decat de obicei, dar am completat la fiecare suta de km si a fost ok. Toate bune si frumoase pana vineri seara cand am facut o intoarcere cu acceleratia la podea si am parcat-o. Frate-miu: "Ce dai mah asa in ea?". In cateva minute s-a adunat o balta sub masina. Am completat, am fugit la service-ul nostru din oras Isaccea jud. Tulcea/Dobrogea am pus-o pe rampa, nenea s-a uitat cu lanterna la ea s-a speriat si m-a trimis acasa. Noroc ca a facut si tata o rampa, am pus-o direct acolo si am plecat sa beau de ziua mea.
Sambata m-am apucat de lucru, si pot spune ca am avut noroc cu carul: cand toata lumea se jura ca pompa de apa e distrusa, am descoperit ca garnitura era inmuiata.

Pe scurt: dat jos vasc cu elice, plastic de pe radiator, slabit curea alternator, dat jos fulie pompa apa, capac distributie, cot pompa-corp_termostat, pompa apa, curatat garnitura, pus silicon rosu, montat tot la loc si gata, nu mai pica smile.gif

Totusi am vazut ca axul pompei are un joc f mic, nu cred ca-i normal, asa ca ar putea sa cedeze mai tarziu. Intr-o zi trebuie sa demontez si sa curat toate furtunele pentru ca s-au oxidat rau capetele metalice ale pompei de apa/corpului termostatului. Am curatat eu capetele respective in fuga cu surubelnita si cu smirghel gros, dar se poate si mai bine.
bytzu
man, capetele trebuie sa le dai cu vaselina inainte de a pune furtunul, dupa ce le cureti in prealabil; ai avut mare noroc cu pompa..eu n-am avut norocul asta...

ai aerisit-o bine?>
cati litri au intrat?

la mine a inceput sa nu mai haleasca apa..doar cate putin mai completez si rar..cred ca s-a aerisit de tot..sper

oricum, vreau sa pun vasul ala intr-o pozitie mai inalta
TiL
Aerisirea am facut-o asa: am pus apa pana n-a mai vrut, am pornit motorul, am mai pus ~ 2 litri si gata. Daca iti pui vasul in pozitie buna, nici tu nu o sa mai ai probleme cu aerisirea. Nu mai stiu cati litri am pus.
Teoretic mai e un pas care trebuie facut la aerisire: desfaci surubul de aerisire de pe corpul termostatului si lasi sa iasa aer+apa, pana curge doar apa. Treaba asta n-am facut-o...
ve
la fel am patit si eu si la fel avea si pompa mea un mic joc. am schimbat si pompa ca nu era mult si nu mai aveam chef sa demontez din nou toate prostiile alea.
nici eu nu am aerisit pe la corpul termostatului pt ca e intepenit surubul si nu am vrut sa rup ceva...dar se pare ca s-a aerisit bine si singura
paul
QUOTE (TiL)
Totusi am vazut ca axul pompei are un joc f mic, nu cred ca-i normal, asa ca ar putea sa cedeze mai tarziu. Intr-o zi trebuie sa demontez si sa curat toate furtunele pentru ca s-au oxidat rau capetele metalice ale pompei de apa/corpului termostatului. Am curatat eu capetele respective in fuga cu surubelnita si cu smirghel gros, dar se poate si mai bine.


Daca are joc schimba pompa. In curand va curge. Nu e foarte scumpa.
Depunerile si oxizii apar datorita calitatii proaste a lichidului de racire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.