Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vibratie puternica bmw 330 xd
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
danmarius23
de ceva timp ma confrunt cu acceasta problema nedescoperita la nici o reprezentanta bmw...la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..zgomotul asta e mai sesizabil la viteza mai mica 40-60,iar vibratia se simte ca atunci cand ai janta stramba...jantele sunt verificate,cauciucurile verificate si puse altele,rulmenti verificati,joc la articulatie nu am...problemele de care stiu,a inceput sa piarda ulei pe la baia de la cutie si un semering la convertizor sau reductor(e cel de unde pleaca cardanele)..cardanele sunt ok si el..
la un ultim sevice miau gasit amortizoarele spate cu 30-40% dar nu cred sa fie de la asteaa.
are cineva vreo ideie??
0
Mihai_AMD
CITAT(danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
de ceva timp ma confrunt cu acceasta problema nedescoperita la nici o reprezentanta bmw...la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..zgomotul asta e mai sesizabil la viteza mai mica 40-60,iar vibratia se simte ca atunci cand ai janta stramba...jantele sunt verificate,cauciucurile verificate si puse altele,rulmenti verificati,joc la articulatie nu am...problemele de care stiu,a inceput sa piarda ulei pe la baia de la cutie si un semering la convertizor sau reductor(e cel de unde pleaca cardanele)..cardanele sunt ok si el..
la un ultim sevice miau gasit amortizoarele spate cu 30-40% dar nu cred sa fie de la asteaa.
are cineva vreo ideie??
0

rulmentul intermediar de la cardan l-ai verificat? e intre cutie si grup, spre spate, are o gaura prin care trece cardanul smile.gif
bartro
QUOTE (danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
..la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..

Cam ce frecventa are discontinuitate asta? Ma gandesc ca la vitezele respective, cam orice ce invarte la tren de rulare are o turatie destul de mare.
eugene12
Mie imi facea asa de la o cruce cardanica.Dupa ce am dat o cu w40 si a revenit pentru o perioada.
georgem
Mie de la flansa de la cardan imi facea niste zgomote puternice, dar s-a intamplat destul de brusc si a fost evident ca trebuie sa merg la service, si acolo imediat au identificat problema.
Ti-au verificat si flansa de la cardan? E chiar in spatele cutiei de viteze, de unde porneste cardanul.
TiL
Flansa mea e cam la fel, dar masina nu trepideaza extraordinar, doar ca nu pot sa mai dau cuplu mare la roti, ca hodorogeste.
danmarius23
QUOTE (bartro @ Jan 18 2013, 10:15 AM) *
QUOTE (danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
..la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..

Cam ce frecventa are discontinuitate asta? Ma gandesc ca la vitezele respective, cam orice ce invarte la tren de rulare are o turatie destul de mare.

frecventa creste o data cu cresterea vitezei...
am mai ridicato la un service pe elevator,au scos sistemele de control si au duso pana la 170 km..la un interval de 1-2 secunde se smucea(vibra) de ziceai ca sare dupa elevator....explicatia servicelui a fost ca incearca sa distribuie puterea si da-ia se smuceste... sistemele erau dezactivate si din cate stiu eu de la o anumita viteza trage numai spatele..
io'sŪ
verifica uzura si dimensiunile anvelopelor
FiveThreeFive
QUOTE (danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..zgomotul asta e mai sesizabil la viteza mai mica 40-60

Acelasi simpom l-am avut prima oara prin anii '90 (la o Dacia 1310) si a doua oara acum cca. 2 ani (la un BMW).
In ambele cazuri, de vina a fost rulmentul (mai exact setul/ansamblul de rulmenti) de la roata stanga fata. Pura coincidenta.
Cel mai frecvent, un rulment uzat se manifesta printr-un huruit constant si amplificat atunci cand se vireaza astfel incat roata respectiva sa se afle pe exteriorul curbei. Din proprie experienta pot insa sa confirm si ca un zgomot "sinusoidal" la viteze de 40-60 Km/h poate trada un rulment uzat.

Dar, spre deosebire de masina ta, in ambele cazuri mentionate mai sus eu nu am sesizat vibratie. Evident, la Dacie nu putea fi vorba de viteze de peste 130 Km/h, dar nici la BMW nu vibra. Poate ca totusi rulmentul nu era exagerat de uzat.

In cazul in care nu descoperi o alta cauza (cum ar fi rulmentul intermediar al cardanului - un suspect foarte plauzibil din cauza vibratiilor in caroserie) si problema persista sau se accentueaza, iti recomand sa schimbi rulmentii rotilor. Incepe cu puntea fata, apoi daca problema nu se rezolva schimba si rulmentii din spate.
TiL
QUOTE (danmarius23 @ Jan 20 2013, 03:26 PM) *
au scos sistemele de control si au duso pana la 170 km..la un interval de 1-2 secunde se smucea(vibra) de ziceai ca sare dupa elevator....explicatia servicelui a fost ca incearca sa distribuie puterea si da-ia se smuceste... sistemele erau dezactivate si din cate stiu eu de la o anumita viteza trage numai spatele..

Interesanta explicatie si are ceva sens. Stiu ca si la toyota mea, cand intra controlul stabilitatii, se lasa cu smucituri zdravene, chiar daca suprafata e destul de alunecoasa.
Deci tind sa cred ca au ceva dreptate, probabil iti intra controlul stabilitatii. O fi vre-un senzor de la vre-o roata putin dus sau modulul care comanda jucaria...

Despre rulmenti... nu stiu ce sa zic. La al meu E28, rulmentul intermediar de cardan trebuia schimbat de cativa ani, flansa de cauciuc e rupta, rulmentul rotii dreapta-fata are un joc enorm si face galagie. Dar masina a mers pana la 200km/h fara trepidatii deosebite.

PS Nu neg gradul meu de inconstienta cand fac treburi de-astea...
Halogen
Dupa ce am schimbat bucsile la puntea spate si am plecat din service cu masina la 60-80 la ora aveam o vibratie puterinca in masina si un zumzait destul de puternic si deranjant, m-am intors inapoi cu masina si baieti au uitat sa prinda un surub din cele 4 la imbinarea dintre diferential si cardan au strans surubul si vibratia a disparut smile.gif arunca un ochi si pe acolo ca posibil (de si nu prea cred) sa se fi slabit un surub sau eu stiu....sa fie oare sincroane din cutie ?smile.gif vre-un dinte rupt la corana diferentialului sau volanta ?smile.gif eu cred ca vibratia este produsa de un angrenaj de roti dintate in nici un caz de rulmenti sau elemente de suspensie,articulatie.
TiL
dar dintii ia se trezesc sa se incalece tocmai la 180 la ora?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.