IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> vibratie puternica bmw 330 xd
danmarius23
post Jan 17 2013, 08:35 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 12
Joined: 1-February 12
Member No.: 39,344
Car: 330 xd
Engine: 3.0 231 cp



de ceva timp ma confrunt cu acceasta problema nedescoperita la nici o reprezentanta bmw...la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..zgomotul asta e mai sesizabil la viteza mai mica 40-60,iar vibratia se simte ca atunci cand ai janta stramba...jantele sunt verificate,cauciucurile verificate si puse altele,rulmenti verificati,joc la articulatie nu am...problemele de care stiu,a inceput sa piarda ulei pe la baia de la cutie si un semering la convertizor sau reductor(e cel de unde pleaca cardanele)..cardanele sunt ok si el..
la un ultim sevice miau gasit amortizoarele spate cu 30-40% dar nu cred sa fie de la asteaa.
are cineva vreo ideie??
0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai_AMD
post Jan 18 2013, 10:08 AM
Post #2


> Membru de onoare <
*****

Group: Members
Posts: 3,521
Joined: 18-June 07
From: Gaesti,Dambovita
Member No.: 988
Car: E12, E34
Engine: M20B20, M50B20



CITAT(danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
de ceva timp ma confrunt cu acceasta problema nedescoperita la nici o reprezentanta bmw...la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..zgomotul asta e mai sesizabil la viteza mai mica 40-60,iar vibratia se simte ca atunci cand ai janta stramba...jantele sunt verificate,cauciucurile verificate si puse altele,rulmenti verificati,joc la articulatie nu am...problemele de care stiu,a inceput sa piarda ulei pe la baia de la cutie si un semering la convertizor sau reductor(e cel de unde pleaca cardanele)..cardanele sunt ok si el..
la un ultim sevice miau gasit amortizoarele spate cu 30-40% dar nu cred sa fie de la asteaa.
are cineva vreo ideie??
0

rulmentul intermediar de la cardan l-ai verificat? e intre cutie si grup, spre spate, are o gaura prin care trece cardanul smile.gif


--------------------
BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995
BMW E39 530d M57,since 1999
BMW E39 530d M57,since 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 18 2013, 10:15 AM
Post #3


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,509
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp





QUOTE (danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
..la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..

Cam ce frecventa are discontinuitate asta? Ma gandesc ca la vitezele respective, cam orice ce invarte la tren de rulare are o turatie destul de mare.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugene12
post Jan 18 2013, 01:49 PM
Post #4


55% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 610
Joined: 30-January 08
From: bucuresti
Member No.: 1,439
Car: EX E12/E36
Engine: 1.8 /318is m44



Mie imi facea asa de la o cruce cardanica.Dupa ce am dat o cu w40 si a revenit pentru o perioada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Jan 18 2013, 05:44 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,170
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Mie de la flansa de la cardan imi facea niste zgomote puternice, dar s-a intamplat destul de brusc si a fost evident ca trebuie sa merg la service, si acolo imediat au identificat problema.
Ti-au verificat si flansa de la cardan? E chiar in spatele cutiei de viteze, de unde porneste cardanul.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 18 2013, 06:11 PM
Post #6


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,816
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Flansa mea e cam la fel, dar masina nu trepideaza extraordinar, doar ca nu pot sa mai dau cuplu mare la roti, ca hodorogeste.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danmarius23
post Jan 20 2013, 02:26 PM
Post #7


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 12
Joined: 1-February 12
Member No.: 39,344
Car: 330 xd
Engine: 3.0 231 cp



QUOTE (bartro @ Jan 18 2013, 10:15 AM) *
QUOTE (danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
..la viteze mari 130-190 se simte o vibratie foarte puternica in caroseria masini..vibratia este insotita si de un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..

Cam ce frecventa are discontinuitate asta? Ma gandesc ca la vitezele respective, cam orice ce invarte la tren de rulare are o turatie destul de mare.

frecventa creste o data cu cresterea vitezei...
am mai ridicato la un service pe elevator,au scos sistemele de control si au duso pana la 170 km..la un interval de 1-2 secunde se smucea(vibra) de ziceai ca sare dupa elevator....explicatia servicelui a fost ca incearca sa distribuie puterea si da-ia se smuceste... sistemele erau dezactivate si din cate stiu eu de la o anumita viteza trage numai spatele..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's«
post Jan 20 2013, 06:55 PM
Post #8


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,954
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



verifica uzura si dimensiunile anvelopelor


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FiveThreeFive
post Jan 20 2013, 09:41 PM
Post #9


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 69
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



QUOTE (danmarius23 @ Jan 17 2013, 08:35 PM) *
un uruit gen rulment uzat numai ca nu este continiu ca la rulment,este discontiunua,adica dintro rotatie completa se aude doar in jumatate de rotatie..zgomotul asta e mai sesizabil la viteza mai mica 40-60

Acelasi simpom l-am avut prima oara prin anii '90 (la o Dacia 1310) si a doua oara acum cca. 2 ani (la un BMW).
In ambele cazuri, de vina a fost rulmentul (mai exact setul/ansamblul de rulmenti) de la roata stanga fata. Pura coincidenta.
Cel mai frecvent, un rulment uzat se manifesta printr-un huruit constant si amplificat atunci cand se vireaza astfel incat roata respectiva sa se afle pe exteriorul curbei. Din proprie experienta pot insa sa confirm si ca un zgomot "sinusoidal" la viteze de 40-60 Km/h poate trada un rulment uzat.

Dar, spre deosebire de masina ta, in ambele cazuri mentionate mai sus eu nu am sesizat vibratie. Evident, la Dacie nu putea fi vorba de viteze de peste 130 Km/h, dar nici la BMW nu vibra. Poate ca totusi rulmentul nu era exagerat de uzat.

In cazul in care nu descoperi o alta cauza (cum ar fi rulmentul intermediar al cardanului - un suspect foarte plauzibil din cauza vibratiilor in caroserie) si problema persista sau se accentueaza, iti recomand sa schimbi rulmentii rotilor. Incepe cu puntea fata, apoi daca problema nu se rezolva schimba si rulmentii din spate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 21 2013, 04:02 PM
Post #10


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,816
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





QUOTE (danmarius23 @ Jan 20 2013, 03:26 PM) *
au scos sistemele de control si au duso pana la 170 km..la un interval de 1-2 secunde se smucea(vibra) de ziceai ca sare dupa elevator....explicatia servicelui a fost ca incearca sa distribuie puterea si da-ia se smuceste... sistemele erau dezactivate si din cate stiu eu de la o anumita viteza trage numai spatele..

Interesanta explicatie si are ceva sens. Stiu ca si la toyota mea, cand intra controlul stabilitatii, se lasa cu smucituri zdravene, chiar daca suprafata e destul de alunecoasa.
Deci tind sa cred ca au ceva dreptate, probabil iti intra controlul stabilitatii. O fi vre-un senzor de la vre-o roata putin dus sau modulul care comanda jucaria...

Despre rulmenti... nu stiu ce sa zic. La al meu E28, rulmentul intermediar de cardan trebuia schimbat de cativa ani, flansa de cauciuc e rupta, rulmentul rotii dreapta-fata are un joc enorm si face galagie. Dar masina a mers pana la 200km/h fara trepidatii deosebite.

PS Nu neg gradul meu de inconstienta cand fac treburi de-astea...


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Halogen
post Jan 21 2013, 06:47 PM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,013
Joined: 5-June 11
From: Bucuresti
Member No.: 17,575
Car: BMW E28,ex E21 ex E30
Engine: M10B16 ex M40 1.6i 100CP



Dupa ce am schimbat bucsile la puntea spate si am plecat din service cu masina la 60-80 la ora aveam o vibratie puterinca in masina si un zumzait destul de puternic si deranjant, m-am intors inapoi cu masina si baieti au uitat sa prinda un surub din cele 4 la imbinarea dintre diferential si cardan au strans surubul si vibratia a disparut smile.gif arunca un ochi si pe acolo ca posibil (de si nu prea cred) sa se fi slabit un surub sau eu stiu....sa fie oare sincroane din cutie ?smile.gif vre-un dinte rupt la corana diferentialului sau volanta ?smile.gif eu cred ca vibratia este produsa de un angrenaj de roti dintate in nici un caz de rulmenti sau elemente de suspensie,articulatie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 21 2013, 09:24 PM
Post #12


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,816
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



dar dintii ia se trezesc sa se incalece tocmai la 180 la ora?


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st September 2018 - 01:10 AM