Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mi-au refuzat omologarea
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Pages: 1, 2
xox
Ieri am fost la R.A.R. si-am facut ITP-ul. No problems there, mi-au atras atentia la un rulment pe spate si un furtun de la frana, tot pe spate, care cica nu-i chiar in mintile lui.

Pentru omologare, am completat o cerere, am platit si o taxa de 508 lei (pe langa cea de itp de ~170 lei) si-am plecat linistit cu speranta ca oficiul de la Bucuresti imi va da un raspuns favorabil.

Din pacate n-au facut-o. Tot ieri m-a sunat dl inginer de la RAR si m-a informat ca nu mi-a fost aprobata cererea. Motorul (M20B20) n-are trecuta o serie/tip pe el. Poate fi si 2.8 din ce stiu ei, asa ca nu se poate omologa.

Cer un sfat: s-o dau ori s-o tin?

Incerc sa-mi pun si eu in ordine ideile, ieri efectiv o luasem razna.
De la RAR mi s-a spus ca trebuie sa-i pun alt motor cu acelasi cod, ca sa pot sa-l omologhez. Adica sa-mi vand M20-ul si sa-i trantesc altceva in loc. Desi mi-e ciuda, ca M20-ul asta-i bun si merge foarte bine. La noxe-i in ordine, nu scoate fum deloc, nu papa ulei, chiar e in mintile lui. Afara de vasc, care-i "pe direct". Cum in momentul asta nici nu stau asa bine cu banii, ar trebui sa-l dau la schimb cu o diferenta, ca sa pot sa platesc si schimbarea lui. Poate in Bucuresti era mai simplu si mai usor de facut asa un schimb, dar aici in Iasi nu stiu cat de repede/usor am sa pot sa fac operatiunea asta.
Acu' intervin si banii care deja i-am bagat in masina. Parca n-as vrea sa-i pierd, ca masina merge bine. Crucea cardanica mai tre' s-o schimb, ambreiajul, rulmentii pe spate si-un furtun. Nu-i chiar grav.
Mai e si faptul ca totusi e masina mea. Cat am chinuit-o si parca tot n-as vrea s-o dau. In acelasi timp ma scoate din pepeni de cazan vechi care este.
Daca o dezmembrez D-zeu doar stie cati bani as mai scoate din ea, poate doar daca o ia cineva s-o repuna pe strazi - sa-i schimbe altul motorul?

Iar la final pun o intrebare: unde se termina pasiunea si unde incepe nebunia?
lucian
de ce n-ai intrebat inainte sa dai banu, mai ales ca stiai ca ai motor fara serie?
multi au trecut in talon "fara serie motor". difera cazurile de la un judet la altul, depinde de ce fel de oameni dai. nu stiu daca omologarea o poti face oriunde in tara ca pe identificarea de serii. ar trebui sa incerci in alta parte si cu o recomandare neaparat.
pe de alta parte daca ai facut itp poti sta inca 2 ani linistit.
xox
Mi-am recuperat cei 580ron, ca nu s-a facut omologarea.

Nu depinde de judet, cererea s-a facut la Bucuresti, ei sunt singurii care accepta ori ba treburile de genul asta.

Nu am itp, pentru ca nu-i omologat motorul (chiar daca masina a trecut itp-ul).
manole74
Nici eu nu am serie pe motor si in consecinta nici pe acte, unde este evidentiat corespunzator........iar masina a fost omologata si circul cu ea de aproape 2 ani cu ea! Ceva nu se leaga....
INTERCEPTOR
ai dat tu de nebuni.nu au primit spagheta......si nu au avut chef de tine.. mai tre sa dea si reject........se poate rezolva mai usor daca esti in bucuresti.asa la distanta............ ce motor ai avut inainte?? tot m 20 ?
granita pasiunii si a nebuniei este f mica.......eu din pasiune am ajuns la nebunie
xox
Pai eu aveam un M10 cu serie inainte, M20-ul asta n-are serie. Oricum nu seria cred ca-i principalul vinovat ci tipul motorului. Azi ma duc iarasi la rar sa mai stau la discutii pe acolo, poate ma lamuresc.

Stie cineva codurile pentru motoare? Cand am scris cererea mi-au dat ei un cod (care normal era al M10-ului) dar nu mi-a dat in cap sa-l notez si-n alta parte, sa-l am de referinta.
bartro
Nu inteleg:
Ai un motor care nu are serie / cod pe el?
sau
Ai toate cele pe motor dar cumva RAR nu stie unde s-o incadreaza?

In caz 2 poate poti sa obtii ceva informatie oficiala de la BMW?
lucian
QUOTE (xox @ Jul 26 2012, 10:10 AM) *
Pai eu aveam un M10 cu serie inainte, M20-ul asta n-are serie. Oricum nu seria cred ca-i principalul vinovat ci tipul motorului. Azi ma duc iarasi la rar sa mai stau la discutii pe acolo, poate ma lamuresc.

Stie cineva codurile pentru motoare? Cand am scris cererea mi-au dat ei un cod (care normal era al M10-ului) dar nu mi-a dat in cap sa-l notez si-n alta parte, sa-l am de referinta.

un cod m10b18 iti pot da eu
xox
Gata, m-am intors. Codul M10-ului era 184VD. Codul M20-ului care-i acum pe masina este 206KA.

Vechiul motor avea 66kw (trecuti in carte) din cauza ca era pe carburatie. Noul motor are 95kw. Depaseste cu peste 40% noul motor puterea vechiului motor. Deci daca as fi avut 1.8 dar injectie, treceam fara probleme omologarea laugh.gif Banuiam ca asa o sa se intample. Asta e, mergem inainte. Am sa-i pun un M10 inapoi si aia e.
bartro
da, >40% la putere e o problema
TiL
vezi ca si daca pui 1.8 injectie ar putea sa-ti ia taxa aia de 580lei.
tomado e28 owner
da, e una din conditiile de baza... sad.gif Poate merge in etape... Pui 1.8i, il omologhezi si pe urma 2.0i biggrin.gif

LE: da, daca nu e exact acelasi fel de motor, de pe exact aceeasi caroserie, te taxeaza 580. Mie mi-au luat tot asa si pusesem tot 2.4td, doar ca de pe e34.
elvislorin
eu stiu ca nu mai ai voie sa omologhezi motor in 6 cilindri daca masina a plecat din fabrica cu motor in 4 cilindri...dar la cate variante circula nu m-as mira daca nu ar fi asa
io'sŪ
si uite asa te obliga sistemul sa faci smekerii sad.gif
bartro
Da, poate dupa referendum se omologeaza fara probleme.
xox
Imi spune si mie cineva cum gasesc codurile astea pentru motoare?

M10B18 are codul de identificare la RAR: 184VD - probabil inseamna 1.8, 4cil, carburator?
M20B20 are codul de identificare la RAR: 206KA - probabil inseamna 2.0, 6cil, injectie?

Eh, cum aflu un M40B18 ce cod are? Ca m-as incadra zic eu, 1.8, 4cil, sub 40% putere... Dar nu stiu ce cod sa dau la rar sa-mi verifice compatibilitatea. De ce oare nu exista o lista oficiala undeva? sad.gif
lucian
http://forum.4tuning.ro/641-piese-bmw-vanz...18-m40-bmw.html

vb. cu el, poate te ajuta.
xox
Am vb ieri cu el, nici un rezultat. Am tot gasit M40-uri dar pana nu gasesc un cod sa-l transmit celor de la rar, n-am de unde sti daca-i bun ori ba. Si culmea, nici un M10 la vanzare? Wdf? Pana la urma dau la schimb M20-ul, si din diferenta mi-l montez pe ala, dar nu gasesc unul nicaieri. Iar ca sa stau sa astept de pe ebay... Ratez inca un concediu? sad.gif
lucian
QUOTE (xox @ Jul 28 2012, 09:52 AM) *
Am vb ieri cu el, nici un rezultat. Am tot gasit M40-uri dar pana nu gasesc un cod sa-l transmit celor de la rar, n-am de unde sti daca-i bun ori ba. Si culmea, nici un M10 la vanzare? Wdf? Pana la urma dau la schimb M20-ul, si din diferenta mi-l montez pe ala, dar nu gasesc unul nicaieri. Iar ca sa stau sa astept de pe ebay... Ratez inca un concediu? sad.gif

cauta pe 4t, la user turbo600. am luat eu de la el piese de 1.8. era chiar de pe urs motorul.
alt tau e motronic? m20
xox
Da, motronic dar nu stiu ce varianta. E facut in '89. Am sa caut user-ul acela, dar daca nu-i complet nu stiu ce pana mea sa fac eu cu el.
xox
M40 ce cod are la RAR? Tot n-am reusit sa ma lamuresc sad.gif 184xx banui dar ce litere sunt? Stie cineva?
bartro
RAR nu poate sa-ti da informatie aia din biblia lor?
elvislorin
ba da...dar trebuie unse rotitele...ci nu oricum...doar de catre cine trebuie...cauta-l...eu am incercat si pe fata si pe ocolis, si cu pile, cunostinte si relatii
05aBi
Sper sa te ajute
Chychy
Iti spun eu sigur ca: in locul unui motor cu 4 cilindri nu poti omologa unul in 6 cilindri, dupa care intervine diferenta de putere de 40%. daca ai avut m10 in acte pune tot m10 ca te costa 200 de lei cu tot cu itp. cauta pe 4t la zona comerciala oradea gasesti un baiat care are m10 pe injectie de vanzare. cum a zis si elvis mai sus fara "vaselina" la rotite si recomandare nu merge treaba.
Adrian Pintea
206KA nu e 2.0 jetronic?...eu stiu pe cineva din cluj care cu spaga si pile a omologat 2,0 24V in loc la un 1,8i M10...deci legea se poate ocoli cumva...si apoi cu alta spaga l-a facut pe ala de 2,0 fara sperie prin ruginire si apoi s-a pus 2,5 24...in carte are specificatia "Seria nu poate fii poansonata" si a ramas in acte cu 2,0...Astia de la ITP nu vor vedea diferenta intra un 2,0 24 si un 2,5 24
xox
Da, 184E1 e codul pentru motor. Multumesc Gabi! drinks.gif

Lucian, am vb cu turbo600 de pe 4t, are un M40 aproape complet - fara instalatia electrica dar la pret foarte bun (cel mai mic din cate am gasit), multumesc de pont. Diseara o sa-i aflu seria si maine ma duc la rar sa-mi verifice de acolo daca-i kusher.
eugene12
QUOTE (Chychy @ Aug 1 2012, 08:06 AM) *
Iti spun eu sigur ca: in locul unui motor cu 4 cilindri nu poti omologa unul in 6 cilindri, dupa care intervine diferenta de putere de 40%. daca ai avut m10 in acte pune tot m10 ca te costa 200 de lei cu tot cu itp. cauta pe 4t la zona comerciala oradea gasesti un baiat care are m10 pe injectie de vanzare. cum a zis si elvis mai sus fara "vaselina" la rotite si recomandare nu merge treaba.


Eu stiu ca Mihai AMD a omologat pe e 12, 6 cilindrii in loc de 4 numai ca al lui era 2.0 si cel vechi in 4 cilindrii si 2.0 cel in 6.
elvislorin
pana acum 2-3 ani mai merge omologat de la 4 la 6 cilindri dar acum nu se mai poate...cu toate spagile din lume...iti refuza omologarea de la bucuresti
bartro
Dar e voie sa faci din 6 la 4, si apoi inapoi la 6?
bartro
De pe facebook: "vand m40b18 complet,asigur si montaj contracost,pret 200e,tel 0762944949,anunt valabil pana pe data de 24.08"
xox
Nu stiu ce am sa-i fac, maine primesc un raspuns clar si definitiv de la rar. Se pare ca saptamana trecuta nu le-a priit caldura si n-au avut chef de impins hartii.

Imi pare rau, ca incepuse sa-mi placa inline 6 sad.gif Cred ca totusi 4 cilindri imi sunt predestinati laugh.gif
Adrian Pintea
Vinde-l asa cum e. Si cauta altul cu motor de 6 in acte.
bartro
Ar fi prea simplu smile.gif
xox
^^ laugh.gif

Si-apoi daca o vand nu aceeasi bani ii bag in alta? Asa macar stiu ce probleme are sau n-are masina smile.gif
bartro
Banii bagi oricum. Ca preferi sa bagi in lucruri conoscute sau neconoscute, e doar o diferenta de natura psihologica.
Adrian Pintea
Decat sa dai spaga la astia mai bine bagi banii aia in tinichigeria sau mecanica la alt urs. Si in plus ursu parca nu e urs fara 6 cilindrii. Si eu sunt rezervat in privinta omologatului, nu cred ca vei reusi caci am auzt ca s-au schimbat multe din regulile RARului in ultimii ani.
Halogen
intrebare dar de ce nu mergi cu 6 cilindri chiar daca ursu tau e in acte cu 4?smile.gif in bucuresti numa asa ii vezi stiu e urat dar na ...asta e mergi mai cumpatat cand vezi sticleti curcani cum vrei tu sa le zici si aia e , sau alta tampenie care mi-a trecut in cap de ce nu pansonezi seria de la actualul tau motor pe un m20 ?si sa presupunem ca te opreste garda nu o sa zica nici o data sa ridici capota la motor smile.gif doar arr-ul are dreptul sa faca asta dar sa zicem ca zice gabru ia salta capota ca e el mai in domeniul mecanicii si te intreba cocos de ce ai 6 pistoane si tu in carte ai 4 ? pai am luat blocul am pus am dres alezat am lipit smile.gif sunt nnnnn lucruri care le poti zice :)da domne e motor preparat in germania pentru VTM eu stiu si asa nu te mai legi la cap cu omologari etc parerea mea. Nici eu nu sunt adeptul la transplante de motoare si nici nu am degand sa fac cu bani care-i dau pe motor cu montajul lui si sa zicem spaga pentru omologare mai bine cut un urs coupe 2.0 m20 si aia e smile.gif
coman cosmin
am ajuns si eu azi pe mana celor de la rar.m-am dus degeaba.nu mai pot trece de rar in veci cu masina.nu stiu ce motor sa imi treaca in carte.au dat-o la intors ca blocul e din 81,chiuloasa din 85,in loc de carburator are injectie,ba ca calculatorul si debitmetrul sunt de 2,3 si blocul de 2.0 si nu stiu ce sa imi faca.si tot asa.m-au trimis in grivita ca ei nu pot omologa asa ceva.
asta dupa ce am stat ca un bou o zi intreaga si am intrat de 3 ori la comisia mixta unde mi-au belit si zgariat toata masina si tot compartimentul motor.asta dupa ce m-au invitat respectuos sa ies afara.
cand am intrat pe linia de itp deja nu mai muncea nimeni prin hala.toti inginerii erau langa masina mea si isi dadeau cu parerea.
concluzie:daca vreau sa trec de rar trebuie sa le duc un dosar de hartii care nu am de unde sa le iau.
1.declaratie notariala ca am luat masina cu seria motor corodata si ilizibila.
2.factura de montaj motor in service autorizat sa schimbe motoare de bmw.
3.sa ma duc in grivita cu ele sa vad ce zic si aia de acolo.
4.factura de reparatie lonjeron si contraaripa dreapta in service autorizat de rar sa execute reparatii la structura de rezistenta.
5.dupa ce fac rost de astea ma duc la voluntari unde mai pierd cateva zile sa ma frece iar cu toate comisiile mixte si cu toti specialistii lor.


asa ca...............la noi nu e asa usor sa faci ceva.
bartro
Ce nasol.
Incearca totusi norocul si la Grivita. Si fara dosare. Nu se stie niciodata. Cu e12 acolo am fost, s-au uitat intradevar atent la o contraaripa, dar pana la urma nu au comentat.

Ma mir ca au vazut toate enumerate. S-au informat bina, aparent.

Eu cand am fost in voluntari pentru 2002 (proaspat refacut, in anul 2006), m-au respins ca nu e euro 3, masina. Asa era regula atunci. M-am enervat si le am intrebat ce masina din '68 are euro 3, ca au putut sa ma refuza programarea la telefon, sa nu mai bat atatea drum.
De atunci am zis ca nu are rost sa investesc timp sau bani in ceva ce nu e inmatriculat pe numele meu. Iata de ce.
FiveThreeFive
xox, cosmin, imi pare rau de faptul ca aveti probleme atat de mari cu omologarea.
Din cate am citit, inteleg ca ati depus un efort considerabil, de timp si de bani, pentru a aduce masinile intr-o stare net superioara multor automobile care circula legal pe drumurile publice.

Lasand la o parte situatia fericita in care veti reusi sa rezolvati omologarea intr-un stil neaos romanesc (banuiesc ca stiti la ce ma refer), va recomand sa incercati o adordare pe calea legislatiei si justitiei.
Mai intai, solicitati de la RAR prin adrese oficiale (= scrisori depuse la registratura pentru care primiti numar de inregistrare) motivatia pentru care vi s-a respins omologarea. Solicitati raspuns in scris (ex: prin scrisoare recomandata pe adresa voastra postala). Dati-le cat mai putine detalii si cereti-le cat mai multe detalii.
Motivatia respectiva trebuie sa se bazele pe niste legi si norme de aplicare a legilor. Apoi haideti sa le discutam aici si eventual sa raspundeti catre RAR cu o serie de contra-argumente.
De la un moment dat incolo este posibil sa aveti nevoie de sfatul unui avocat.

Este posibil ca intr-adevar cadrul legal sa nu permita omologarea, sau ca pur si simplu RAR sa interpreteze cadrul legal printr-un exces de zel in sens restrictiv.
In aceasta ultima situatie, aveti o sansa ce merita incercata.
Halogen
avand in vedere actele cerute de cei de la rar iti zic eu ca nici pe calea judecatorilor nu castiga nimic smile.gif si nu are rost sa te complici cu timp si bani pierduti aiurea. Poate face intr-un fel rost de acte si aia e...altfel din punctul meu de vedere 0 sanse sau un teanc mai gros wink.gif si bine plasat smile.gif
bartro
Orice hotarare de gen trebuie intravar pusa pe hartie. E un avantaj ca sa combati pe calea legala.
xox
Ieri am primit raspunsul final: oricat s-ar stradui cei de la rar iasi sa ma ajute, cei de la bucuresti refuza sa-mi omologheze M20B20, dar de data asta mi-au dat si 2 motive: cica difera norma de poluare (wtf! blink.gif ) si depaseste cu peste 40% puterea initiala. Daca as fi avut M10 pe injectie, n-ar fi fost problema. Le-am dat si coduri si tot, nici M40 nu accepta sa-mi omologheze.

In concluzie, trebuie sa-i pun un M10B18 pe carburatie, e singura modalitate sa reintru in legalitate. In fine, luni tre' sa ma duc iar, cu codurile de la M10-uri chiar si pe injectie, sa vedem care-i varianta cea mai buna care o accepta.
elvislorin
pacat...incearca macar o omologare fara serie motor...ca sa fii scutit de batai de cap pe viitor
bartro
Asta cu 40% putere in plus mai inteleg. Dar legat de norma de poluare, este stupid sa nu accepte un motor mai putin poluant pe o masina.
xox
Nu pot nici omologare fara serie motor pentru ca exista tipul de motor stantat pe undeva pe bloc. 206KA in cazul meu.

M-am saturat smile.gif Am strans si bani de spagi, am dat si-n stanga si-n dreapta, am strans bani de motor ca sa-mi spuna ca nu pot pune M40, ca trebuie sa fie motorul original. Nu mai am chef/bani/timp sa-l schimb pe asta cu un M10, am ajuns la capatul rabdarii.

Chiar nu stiu ce sa fac, stau de ieri si pun in balanta +/- si-ncerc sa-mi dau seama cum ajung la un numitor comun. Singura solutie care o vad, ca sa-mi pot pastra masina si nici sa nu sparg pusculita (nu de alta, da-i goala oricum) e sa fac schimb cu cineva, sa iau un M10 si sa-i dau la schimb M20-ul, cu transportul ca diferenta. Evident apoi trebuie sa mi-l montez, dupa care sa-l omologhez. A, sa nu uit ca mai trebuie si demontat de pe masina. Deci ca sa fie rentabil, ar trebui sa gasesc pe cineva in Iasi cu care sa fac schimbul, ca sa nu plateasca transport ci transplant.

Incerc sa fiu si eu realist smile.gif In iasi n-am prea vazut multi ursi, iar aia care sunt au motoare mari, ori motoare mici mai noi, ori diesel. Am sa mai caut, n-o abandonez inca. M-am gandit si s-o duc la Bucuresti, dar platforma+spagi+etc probabil ca ma duc la 3000ron, suma care-i prea mare s-o suport din bucata. Nu mai zic de timpul pierdut pe drum, rar, bani de mancare/benzina/cazare/etc.

In concluzie, trag linie: schimb M20-ul cu M10, acopar din diferenta transportul sau sper din suflet sa gasesc unul aici. Incet cu incet am s-o rezolv, functie de bani poate am s-o si antifonez inainte, tre' sa-i schimb si bordul, si coaja de pe bord, vascul, rotile, sa-mi retapitez scaunele, sa-mi schimb parbrizul, etc. E de treaba. Candva, peste ani si ani, promit ca am sa ajung cu ea la o intalnire laugh.gif
elvislorin
daca tot omologhezi un m10 unge si niste rotite si fa-l fara serie...apoi dumnezeu cu mila
Adrian Pintea
Daca ai ITPu valabil de ce te mai stresezi?
xox
Nu-l am valabil.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.