Pana acu am gasit asta
http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=101900From what i gathered the 2.8 and the 3.0 have the same stroke but different piston size.
That may mean same block same crank just different bore size.----
Daca toate blocurile M30 sunt la fel (exceptand M90) ar trebui doar bore sa difere 2,8 l vs 3,0 l , stroke-ul fiind acelasi.
Si asa este? M90-ul se referea daor la 3,5 l nu?
Ca asa am inteles din primele link-uri.
Cred ca putem sa 'extrapolam'.
Daca M90 de 3,5 L avea 6,6 mm ca spatii intre cilindrii, ca din ce am citit e fix blocul de M88 dar cu chiulasa de SOHC iar cand au trecut la noua generatie de M30 (3453 cc la 3430 cc ), logic ar fi la 2,8 sa fie al 2-lea cel mai gros primu fiind 2,5-ul.
Si luand urmatoarele date:
3,5 - 3,453 cc - 93.4 mm bore x 84 mm stroke - 6,6 mm distanta
3,5 - 3,430 cc - 92 mm x 86 mm (diferenta totala de 1,4 mm adica 6,6 + 1,4 = 8 mm ?
Ca am calculat dupa urmatorul exemplu:
s38b38 (94,6 mm bore cu 5,4 mm intre ziduri) vs
s38b36 (93,4 mm bore cu 6,6 mm)
iar diferenta dintre bore (94,6-93,4) adica de 1,2 mm e = cu diferenta si dintre grosimea cilindrilor 6,6 - 5,4 = 1,2 mm
Are vreo logica ce zic
ca e si tarziu.
3,3 - 3,210 cc - 89 mm x 86 mm (diferenta fata de primu, de 4,4 mm + 6,6 = 11 mm ? )
3.0 - 2,986 cc - 89 mm x 80 mm (idem)
2.8 - 2,788 cc - 86 mm x 80 mm (diferenta de 7,4 + 6,6 = 14 mm ?
Ce parere ai?